|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik voeg dr ook ff wat bij: dBpowerAMP Music Converter: http://www.dbpoweramp.com/ Dit programmaatje gebruik ik maar je kan het ook doen met onder andere Winamp 5, MusicMatch Jukebox enz. Ik gebruik het om cds te rippen en om bestanden van kleiner te maken zodat er meer op mijn mp3spelertje kunnen. van 192kB/sec naar 112kB/sec scheelt al gauw de helft en je merkt het verschil niet omdat er toch al veel kwaliteit verloren gaat door de kwaliteit van mp3speler/kabel/oordopjes en achtergrond geluiden. Trouwens, de meeste(goedkope) geluidskaartjes zijn ook niet al te best dat je wat merkt van 192kB/sec,... How can I know so many never really knowing anyone? |
|
heb geen probleem met mp3 of mp4 |
|
quote: Mwah, het is niet zo zeer dat er echt problemen zijn met MP3... 't is de laatste tijd alleen voorbijgestreefd door MPC en OGG, waarbij OGG ook nog eens het voordeel heeft dat het 100% open-source is. Kritisch beschouwd is MP3 een van de minder goede formaten (alleen WMA is nòg slechter), maar ja, 't is nu eenmaal het meest gebruikte formaat... Maar zo gaat het altijd... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Allemaal leuk en aardig maar heb je er ook gratis software voor? Rippers, converters etc etc The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: ach, als de mp3'tjes me echt bevallen koop ik toch een van de twee enige echte goede formaten: LP/CD.....tapes zijn wat moeilijker te verkrijgen de laatste tijd.... |
|
quote: Tsja, daar heb je ook weer gelijk in. Maar die paar keer dat ik zelf wat rip, gebruik ik OGG. quote: Ja, meer dan genoeg. Omdat OGG 100% open-source is, wordt het door elk zichzelf respecterend programma ondersteund (meestal built-in en in een enkel geval door een plugin). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: ik vrees dat het toch een Video 2000/Betamax/VHS verhaal wordt en we weten allemaal, op het jonge verwende uitschot na dan, wat daar uitgerold is. Zeker niet het beste.... edit; die fucking d en t's .... [Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 17-08-2004 0:46] |
|
quote: Ja, helaas... (Ik wilde eigenlijk datzelfde voorbeeld aanhalen.) Maar ja, aan de andere kant: Bij software is het wat makkelijker om ondersteuning te bieden voor meerdere formaten. (Een videorecorder die èn VHS èn Betamax ondersteunde, was blijkbaar wat moeilijk te maken...) edit: En ik meen me te herinneren dat ik de eerste MP3-man die ook OGG aan kan, voorbij heb zien komen, maar daarin kan ik me vergissen... [Dit bericht is gewijzigd door altx op 17-08-2004 0:44] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: *BUZZZ* No, not quite. Betamax/V2000 vergelijken met OGG gaat niet op omdat de ene formaten zijn die TASTBAAR zijn (je kunt ze in je handen houden, het kost geld om ze te maken, marketen enz.) OGG is enen-en-nullen en kost niks. Het is keer op keer bewezen dat OGG de best klinkende lossy-codec voor muziek is (en meer!). En aangezien het open-source is kan het ten allen tijde en door iedereen verbeterd worden (als men bijv. nieuwe inzichten krijgt in het hele zgn. psycho-acoustische verhaal) Anyway, alles wat ik hier schrijf is overbodg want het staat allemaal al hier: http://www.xiph.org/ogg/vorbis/ |
|
quote: dude, dat vertelde ik ze 2 jaar geleden al anyway ik zoek een programma zoals Mcdoom eerst had. Quick File Rename o.i.d. Die link is dood.. kent iemand zo'n programma? http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
quote: ja en hoe kan ik dan zien bij dc++ wat ogg en mp'3 is? En hoeveel van de triljoenen bestandjes zullen worden omgezet in dit formaat. Gaat lang duren voordat mensen eraan gewend zijn. Het 'normale' volk dan.....die gaan toch ook naar de Free Record Shop....vind het best hoor dat OGG, maar of het een succes wordt... |
|
quote: Quick File Rename? Klinkt als een van de built-in features van foobar2000. URL: http://www.foobar2000.org Met behulp van de Masstagger kun je niet alleen de ID-tags maar ook de bestandsnaam veranderen (van meerdere audiobestanden tegelijk). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: foobar heb ik al, maar de de gemaakte OGG's door mp3's om te zetten hebben als gevolg dezelfde mindere kwaliteit....? |
|
quote: Kun je ietsjes duidelijker zijn, want ik begrijp niet precies wat je bedoelt... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ik weet niet of ik je wel 100% begrijp maar toch ff voor de duidelijkheid: NOOIT transcoderen!!! (dus van de ene codec naar de andere omzetten) Je verliest dan nl. gruwelijk veel informatie en klinkt alles bagger. Encoderen doe je EENMAAL; van WAV naar [vul in favo codec] |
|
quote: Nooit last van gehad toen ik al mijn wmatjes omzette naar mp3... |
|
Tja, de theorie is duidelijk. Dat ji het verschil niet hoort kan aan heel veel dingen liggen. Mogelijkheden: Feit: WMA is bijna net zo kut als MP3 Je zegt niks over de bron- en resultaat-bitrates (laag-laag, laag-hoog?) Brakke stereo componenten GEEN stereo maar computeronderdelen Brak gehoor En nee, die nick van jou impliceert niets anders had ik mezelf ook "Mr. Olympia" kunnen noemen |
|
quote: Hmz, WMA is zo'n slecht formaat, daar valt verder niks meer aan te verzieken... Moet je gewoon eens een cd-track rippen naar WAV, encoderen naar MP3 en dan dat MP3'tje transcoderen naar OGG en dan de OGG en de WAV met elkaar vergelijken. Dan hoor je gelijk wel dat transcoderen niet zo'n goed idee is... ondanks dat OGG zo'n goed formaat is. En o ja, nog ff de open deur intrappen, maar er bestaan dus echt mensen die zich dit niet realiseren: Als je dan per se gaat transcoderen, transcoderen naar een hogere bitrate dan het origineel heeft dus echt absoluut helemaal geen zin... (Wat er al af is, krijg je er echt niet meer bij.) edit: Voor de duidelijkheid nog ff een citaat uit de OGG FAQ, waarom transcoderen van MP3 naar OGG geen goed idee is: quote: Bron: http://www.vorbis.com/faq.psp [Dit bericht is gewijzigd door altx op 18-08-2004 11:59] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:LOL, inderdaad, kwalitatief doet het onder voor MP3 (of MP4, of OGG, whatever ) quote:niet? |
|
quote: Het is gewoon zo erg dat het een FAQ gehaald heeft... En toen had ik echt zoiets van FREQUENTLY asked question??? edit: Als ik de betreffende FAQ tegenkom, post ik het wel ff... kunnen we lachen... [Dit bericht is gewijzigd door altx op 18-08-2004 11:59] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Wat voor standaarden hebben we tegenwoordig en welke zijn de beste? OGG is er 1 maar ik kom nu FLAC tegen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: FLAC is in tegenstelling tot OGG een zogenaamd lossless formaat. Als je een WAV'je codeert naar FLAC en weer vervolgens weer decodeert, krijg je exact hetzelfde WAV'je weer terug, hetgeen je met OGG vanzelfsprekend niet gaat lukken. Bijkomend gevolg is wel dat FLAC'jes veel groter zijn. Een hele cd in FLAC kost meestal ergens tussen de 300 en 400 MB, waar dat bij OGG veel minder zal zijn. Bij FLAC is het zo dat je mazzel moet hebben om een compressiefactor van 1:3 te halen. edit: Samengevat: OGG is dus - net zoals MP3 - compressie met kwaliteitsverlies en FLAC is compressie zonder kwaliteitsverlies. [Dit bericht is gewijzigd door altx op 18-10-2005 15:24] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ik blijf het vreemd vinden dat je met het FLAC formaat geen verlies hebt... Maar over MP3; Wat is nu het beste als je het minste wilt verliezen? Ik heb net iets gecomprimeerd naar 320kbps...Maar wat betekent dan eigenlijk (mpeg)audio layer 3? Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Zie het als RAR, als je daarmee een bestand inpakt wordt het (doorgaans) ook kleiner, maar je verliest geen data. "This one is older than shit, heavier than time!" |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |