IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Voor de mensen die goed zijn in wiskunde Vorige pagina | Volgende pagina
Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 17-04-2002 22:46 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

tss, wiskunde voor mietjes

ik ben blij voor jullie dat jullie de wiskunde op mijn niveau niet gedaan hoeven heben

Bloed zweet en tranen heeft dat gekost en nu snap ik er de ballen meer van


Black Dragon
Vroeger Lord Abortion
Usericon van Black Dragon
Posted 17-04-2002 22:54 by Black Dragon Wijzig reactieProfiel van Black DragonQuote dit bericht

in Nederland zijn de benamingen ietsje anders denk ik? en ik snap geen reet van wat op het vorige blad werd uitgelegd met die wortel? (misschien als ik het op een blad zie zou ik het misschien begrijpen)

Die nulpunten zijn hartstikke makkelijk, net zo makkelijk als limieten (deze die ik nu moet berekenen (zoals de limiet gaande van x naar 2 van x-2/x^2+3x-2)


A field of crystal tears, the downfall of heaven.Snow softly falls, frozen tears from above.This bitter loss...an angel's funeral.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 18-04-2002 7:40 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 17 april 2002 22:46 schreef Bintmeister het volgende:
tss, wiskunde voor mietjes

ik ben blij voor jullie dat jullie de wiskunde op mijn niveau niet gedaan hoeven heben

Bloed zweet en tranen heeft dat gekost en nu snap ik er de ballen meer van


idd differentiëren is echt niet moeilijk, en ik heb ook wel lastigere dingen moeten doen op de universiteit. Maar het is niet blijven hangen... Probleem is voor mij ook dat de lettertjes gaan dansen (ben een beetje dyslectisch) en dan haal ik dingen doorelkaar enzo. De leraren zeiden vroeger altijd dat ik slordig was, heel frustrerend.



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 18-04-2002 8:34 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2002 22:46 schreef Bintmeister het volgende:
ik ben blij voor jullie dat jullie de wiskunde op mijn niveau niet gedaan hoeven hebben



Wat heb jij gedaan dan?

Ik denk dat grote vervelende differentiaalvergelijkingen met meerdere variabelen het moeilijkste is wat ik moet doen.

Regel: als je per onderdeel een aantal opgaven maakt dan "sla je het wel op". Als je er dan een tijd later even naar kijkt komt het meteen terug.

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 19-04-2002 11:03]


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 18-04-2002 22:14 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik weet dat ik ook nog wel wat lastigere wiskunde voor mijn kiezen zal krijgen..

Differentiëren en integreren valt hartstikke mee, als je maar de regels weet


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 18-04-2002 22:21 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik had voor mijn eerste schoolonderzoek op de havo een 9.2 (was bijna alleen maar differentieren.) .... ik zou nu weer de boeken moeten opzoeken


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-04-2002 22:24 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2002 22:14 schreef Phaestus het volgende:
Ik weet dat ik ook nog wel wat lastigere wiskunde voor mijn kiezen zal krijgen..

Differentiëren en integreren valt hartstikke mee, als je maar de regels weet


integreren is fuck! ik ben nu net met dat hoofdstuk begonnen (het klinkt ook al eng: integraalrekening ) en ik vat er nog weinig van...


I spy with my little and verrry evil eye.....


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-04-2002 0:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Integreren is cool man! Serieus. Ik vond dat altijd wel lachuh, ENORME vergelijkingen en uiteindelijk kwam er als antwoord 2 uit, of 5, of de helft van pi of zo. Tenminste, bij mij wel Maar ik was ook wel goed in wiskunde. Gewoon kijken wat er staat, en een paar regels onthouden! SOM EN PRODUKT (zoals ongenadig hard in dit topic aangetoond), als dat niet werkt ABC-formule, voor differentieren dan ook de produkt- en quotientregel, EN de kettingregel... voor integreren kijken, nadenken & herinneren, als dat niet werkt de kettingregel voor integreren (die heb je ook), en als DAT niet werkt.... dan is de functie niet integreerbaar!! It's as simple as that. Alles geprobeerd, EN opgeschreven? Dan: 'niet integreerbaar'. Zolang je maar zeker van je zaak bent, is succes verzekerd.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 19-04-2002 0:36 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2002 8:34 schreef TNightmare het volgende:
Wat heb jij gedaan dan?

Ik denk dat grote vervelende differentiaalvergelijkingen het moeilijkste is wat ik moet doen.

Regel: als je per onderdeel een aantal opgaven maakt dan "sla je het wel op". Als je er dan een tijd later even naar kijkt komt het meteen terug.


ja, stelsels van differentiaalvergelijkingen zijn echt irritant. Het meest irritante is dat ze best goed op te lossen zijn, maar je bent er minstens een half uur mee bezig


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-04-2002 8:36 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 0:36 schreef Bintmeister het volgende:
ja, stelsels van differentiaalvergelijkingen zijn echt irritant. Het meest irritante is dat ze best goed op te lossen zijn, maar je bent er minstens een half uur mee bezig


Moeilijk zijn die stelsels idd niet. Maar heel veel schrijfwerk...

Wat bij mij altijd fout gaat is integratie van een polynoom die vermenigvuldigd is met een golffunctie. God weet hoe vaak partieel integreren, en als je hier of daar een minnetje vergeet kun je alles weer gaan napluizen .


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 19-04-2002 8:47 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 19 april 2002 8:36 schreef TNightmare het volgende:
Moeilijk zijn die stelsels idd niet. Maar heel veel schrijfwerk...


Yep heel irritant als de letters niet stil willen staan. Probleem is dat ik woorden vrij goed kan lezen, maar losse letters vind ik echt lastig.



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-04-2002 11:03 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 8:47 schreef elessar het volgende:
Yep heel irritant als de letters niet stil willen staan. Probleem is dat ik woorden vrij goed kan lezen, maar losse letters vind ik echt lastig.


Dan word je idd goed duizelig denk ik .


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 19-04-2002 11:21 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Gedesorienteerd is een beter woord denk ik Dat schijnt nl. met dyslexie te maken te hebben. Op zich heel interessant.



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-04-2002 11:33 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 11:21 schreef elessar het volgende:
Gedesorienteerd is een beter woord denk ik Dat schijnt nl. met dyslexie te maken te hebben. Op zich heel interessant.


Interessant om te ervaren of om van buitenaf te bestuderen?


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 19-04-2002 11:41 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 19 april 2002 11:33 schreef TNightmare het volgende:
Interessant om te ervaren of om van buitenaf te bestuderen?


Ik vind het interessant om er achter te komen wat er nu precies gebeurt als ik lees etc. Dan kan ik er ook beter mee omgaan. Denk maar eens na wat je hoofd allemaal doet als je dit leest, of als je praat, of denkt. Denk je in tekst of in beelden. etc. Maar we raken iets van het topic af...



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-04-2002 11:54 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 11:41 schreef elessar het volgende:
Ik vind het interessant om er achter te komen wat er nu precies gebeurt als ik lees etc. Dan kan ik er ook beter mee omgaan. Denk maar eens na wat je hoofd allemaal doet als je dit leest, of als je praat, of denkt. Denk je in tekst of in beelden. etc. Maar we raken iets van het topic af...


Nieuw topic? (dyslexie/zintuiglijke waarneming en verwerking)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-04-2002 16:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 0:36 schreef Bintmeister het volgende:
ja, stelsels van differentiaalvergelijkingen zijn echt irritant. Het meest irritante is dat ze best goed op te lossen zijn, maar je bent er minstens een half uur mee bezig


Ik heb op de universiteit toendertijd een cursus "non-linear dynamics" gedaan. Chaos en complexiteit etc. is echt zeer interesant.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 19-04-2002 16:48 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 17 april 2002 19:42 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
Wat is x in de volgende som : 2x² - 2x -12=0


Ik geloof niet dat je hier goed in wiskunde voor hoeft te zijn ...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 19-04-2002 19:15 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2002 11:41 schreef elessar het volgende:
Ik vind het interessant om er achter te komen wat er nu precies gebeurt als ik lees etc. Dan kan ik er ook beter mee omgaan. Denk maar eens na wat je hoofd allemaal doet als je dit leest, of als je praat, of denkt. Denk je in tekst of in beelden. etc. Maar we raken iets van het topic af...


mijn ogen verwerken tegenwoordig ook nix meer goed, ik zie ietwat dubbel. 14 mei afspraak met de oogarts, hopelijk weet hij wat te fixxen...


RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 19-04-2002 23:07 by RdP Wijzig reactieProfiel van RdPQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2002 19:43 schreef Vargen666 het volgende:
666?


Dat schrijf ik ook altijd op als ik het antwoord niet weet. Daarom sta ik nu ook een 3,5 gemiddeld


Hakkuh


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 20-04-2002 18:43 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Die goeie ouwe tijd op de TU....
Lekker integreren en differentiëren met 3 variabelen..........(de vermaarde triple-intergrals)
Tot de LaPlace-vergelijkingen heb ik het allemaal wel gevolgd, daarna ben ik gekapt met het volgen van de colleges Differentiaal Vergelijkigen.
Dit topic roept allemaal herinneringen aan formules op.
Oh ja Sjaan, niet meer roepen dat iets niet klopt voordat het gecontroleert hebt dmv invullen .

Wiskunde is gewoon oefenen, oefenen, oefenen en een paar truuks kennen (en die kunnen bewijzen, anders lijkt het net of je spiekt).

Afijn voor een kunst-academie-student heb ik grote interesse in wiskunde/fysica (probeerde laatst de supersnaar-theorie uit te leggen, je had ze moeten zien kijken )

Heb trouwens wel eens tentamenopgaves gehad waar 666 uitkwam na een half uur oplossen.



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 20-04-2002 18:45 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

wat is (1,2 + 4,7):2

dat sta ik nl. voor wiskunde sinds vorige week maandag.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-04-2002 19:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 18:43 schreef White Tree het volgende:

probeerde laatst de supersnaar-theorie uit te leggen


Is dat niet die theorie die een soort theorie voor "alles" geeft en ook de quantum fysica en de relativiteit kan unificeren???


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-04-2002 19:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 18:45 schreef aerodis het volgende:
wat is (1,2 + 4,7):2

dat sta ik nl. voor wiskunde sinds vorige week maandag.


2.95?????? Oei! bijlessen dus!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-04-2002 19:48 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik 15 jaar werken nog heel weinig wiskunde gebruikt heb (betekend dus ook dat ik zowat alles kwijt ben), natuurkunde en scheikunde daar in tegen dagelijks.


Bazzio Attacks!!!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen