IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Voor de mensen die goed zijn in wiskunde Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 20:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 19:48 schreef bazzio het volgende:
Ik moet zeggen dat ik 15 jaar werken nog heel weinig wiskunde gebruikt heb (betekend dus ook dat ik zowat alles kwijt ben), natuurkunde en scheikunde daar in tegen dagelijks.

Spelling heeft DAARENTEGEN weer minder aandacht gekregen de afgelopen 15 jaar of niet? (af en toe ben ik best wel een zeikerd geloof ik )

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-04-2002 20:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 19:15 schreef attila_de_hun het volgende:
Is dat niet die theorie die een soort theorie voor "alles" geeft en ook de quantum fysica en de relativiteit kan unificeren???

Wat ik ervan weet is dat volgens de huidige theorieën de theorethische massa van het heelal (dus de massa die zeg maar uit de formules komt zetten als je de gangbare theorieën toepast) VEEL MEER is dan de waargenomen massa (oftewel, alle massa van alle sterren en sterrenstelsels die er in het heelal -zouden- zijn). Men opperde bv. dat deze massa dan in 'donkere materie' zou zitten; een andere theorie is die van de supersnaren, hele dunne superlange snaren die ontzettend veel massa bevatten.

Ach, uiteindelijk blijft het onbewijsbare speculatie als je het mij vraagt. Wel leuk om over te mijmeren.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 20-04-2002 20:20 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

(zeikerd )

Bazzio Attacks!!!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-04-2002 21:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 20:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Ach, uiteindelijk blijft het onbewijsbare speculatie als je het mij vraagt. Wel leuk om over te mijmeren.

Inderdaad, het is moeilijk om hypothesen te toetsen op deze schaal, iets wat bij bijv. deeltjes fysica nog wel redelijk kan. Dus het blijft een soort filosofie, maar wel boeiend.

Effe een moeilijke vraag,

Stel dat er onomstotelijk een formule voor alles wordt gevonden die 100 % klopt. Hoe heeft dit voor gevolgen op de menselijke visie van een god??? Ontkracht dit het bestaan of is dit juist een bewijs of geen van beiden. ik weet het niet.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-04-2002 1:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 21:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Stel dat er onomstotelijk een formule voor alles wordt gevonden die 100 % klopt. Hoe heeft dit voor gevolgen op de menselijke visie van een god??? Ontkracht dit het bestaan of is dit juist een bewijs of geen van beiden. ik weet het niet.

Sorry, maar dit is helemaal geen moeilijke vraag.

OK ff serieus.

Ten eerste: Inderdaad, je WEET HET NIET. En je zult het ook nooit weten. Het antwoord blijft dus pure speculatie.
Ten tweede: mocht de wet bestaan, oftewel, jij geeft al een hint in die richting, mocht g0d bestaan, het komt namelijk op *precies* hetzelfde neer: een ondoorgrondelijke, onuitlegbare, almachtige entiteit die alles bepaalt.... dan zou ik alles eraan doen om deze entiteit, hetzij de Wet, hetzij g0d, te ontkrachten! Ik zou hem/het/haar de eeuwige oorlog verklaren. Ik zie dit welhaast als een filosofische plicht. Waarom? Omdat de Wet/g0d bestaat!! Het moet dood. Ik KOTS op g0d!!

Dus, nu weet je niet het antwoord op de vraag, maar wel MIJN antwoord. Samengevat: het bestaat niet, en als het WEL bestaat, een BOM EROP!

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-04-2002 13:57 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2002 19:17 schreef attila_de_hun het volgende:
2.95?????? Oei! bijlessen dus!

Ik heb al 2 bijlesleraren overspannen gemaakt

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-04-2002 14:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Haha, ik heb bijles gegeven in wiskunde A aan een complete paniekmiep & wiskundekneus. Ze heeft haar examen gehaald

attila_de_hun
Posted 21-04-2002 21:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2002 14:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Haha, ik heb bijles gegeven in wiskunde A aan een complete paniekmiep & wiskundekneus. Ze heeft haar examen gehaald

Wiskunde B is the "real thing".

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-04-2002 21:45 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

het verschil tussen wiskunde A en B =

A= sommen maken
B= sommen verzinnen voor mensen die A doen

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-04-2002 1:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2002 21:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Wiskunde B is the "real thing".

Precies Het mooie is ook dat ik zelf nooit wiskunde A had gehad.

Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 22-04-2002 5:03 by Kreator Wijzig reactieProfiel van KreatorQuote dit bericht

Ik kan me herinneren dat ik vroeger Wiskunde C heb gedaan... Waar die C voor staat weet ik niet meer...

Is vast ook wel een formule voor

[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]

attila_de_hun
Posted 22-04-2002 9:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik begrijp eigenlijk het doel van wiskunde a niet. Ik heb het idee dat dit vak in het leven is geroepen omdat voor veel vervolgopleidingen wiskunde verplicht is. Maar wat heb je nu aan een verwaterde wiskunde. Als je op de universiteit of hogeschool opeens keihard wordt geconfronteerd met differentialen etc. moet je er toch een keer aan beginnen. Gewoon wiskunede a en b integreren en slechts een wiskunde geven.

Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-04-2002 9:55 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 22 april 2002 9:36 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik begrijp eigenlijk het doel van wiskunde a niet. Ik heb het idee dat dit vak in het leven is geroepen omdat voor veel vervolgopleidingen wiskunde verplicht is. Maar wat heb je nu aan een verwaterde wiskunde. Als je op de universiteit of hogeschool opeens keihard wordt geconfronteerd met differentialen etc. moet je er toch een keer aan beginnen. Gewoon wiskunede a en b integreren en slechts een wiskunde geven.

in mijn tijd had wiskunde B, geen kansrekenen en matrixen etc . en B had wel differentiaal vergelijkingen .
ik denk idd dat het niet aansluit op de vervolgopleidingen . omdat je bijna altijd zowel A als B nodig hebt . (statistiek,kansrekenen is er altijd dus A heb je sowieso nodig )
wiskunde wordt ook heel slecht onderwezen imho ,niet interessant genoeg gemaakt voor mensen van die leeftijd .
ik kwam pas bij mathemetische modellen van biologie erachter wat een concrete toepassing kan zijn (differentaalvergelijkingen oplossen ) . deze toepassing dienen gelijk getoond te worden .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 22-04-2002 9:56]

rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 22-04-2002 10:20 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

wiskunde

Ik heb vanmiddag herkansing.

De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 22-04-2002 21:03 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2002 10:20 schreef rajackar het volgende:
wiskunde

Ik heb vanmiddag herkansing.

Succes!

Mensen die destijds op de middelbare Wiskunde A en B deden lachten zich bij Wiskunde A idd kapot .

En wiskunde A kun je best goed missen bij een beta-studie. Matrices en statistiek van de middelbare wordt in 1 college (!) even duidelijk samengevat, en dan gaan ze al verder met de stof .

Zw@rtkapje
Usericon van Zw@rtkapje
Posted 22-04-2002 22:04 by Zw@rtkapje Wijzig reactieProfiel van Zw@rtkapjeQuote dit bericht

Nee, maar dat onderdeeltje wiskunde A dat tegenwoordig in het wis B programma zit is wel handig om je cijfer omhoog te halen

You ride at night trough the forest and see a man in a dress ? That should be the reaper who makes from your body, a very big mess !

Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-04-2002 22:24 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

wiskunde, wiskunde, wiskunde....
ff denken, oh ja, 1+1=.... BIERTJE!?

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-05-2005 14:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-05-2005 14:26 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Kijk eens goed naar de snijpunten van de driehoeken met de rasterlijnen

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-05-2005 14:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Inderdaad.

Dit wordt veroorzaakt door het feit dat de grote vorm eigenlijk geen driehoek maar een quadrilateral is. De hoeken van de rode en groene driehoeken zijn niet gelijk.

Deze doet regelmatig de rondes op internet.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-05-2005 14:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Precies, dit is geen wiskunde maar een optische illusie.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-05-2005 16:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

hmm ik heb me er even in verdiept...

Er zit op zich wel een wiskundige uitleg achter namelijk:

De oppervlakte van de bovenste driehoek is:
13x5 / 2 = 32,5

Van de onderste:
13x5 / 2 = 32,5 - 1 = 31,5

Als je de oppervlaktes van de verschillende kleuren berekend:
Rood: 3x8 / 2 = 12
Blauw: 5x2 / 2 = 5
Groen: 3+5 = 8
Geel: 5+2 = 7
----
32

Dus voor de bovenste figuur wordt 0,5 hokje erbij gesjoemeld en bij de onderste eraf. Zo blijft een hokje over.
En dit komt idd omdat de hoeken niet kloppen en dat dus de diagonaal van de bovenste ietwat bol loopt en die van de onderste ietwat hol.

Tsja...ik verveel me beetje op m'n werk.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 17-05-2005 16:35 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 17 april 2002 19:42 schreef Beastial Blasphemer het volgende:
Wat is x in de volgende som : 2x² - 2x -12=0

Dus
2*(x²-x-6)=0
x²-x-6=0
(x+2)(x-3)=0
x=-2 V x=3

Doodsimpel.

...only dead people are cool...

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-05-2005 16:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2005 16:35 schreef grevdrake het volgende:
Dus
2*(x²-x-6)=0
x²-x-6=0
(x+2)(x-3)=0
x=-2 V x=3

Doodsimpel.

Ik denk dat-ie het in de tussentijd zelf al opgelost heeft...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

grevdrake
BC Rich fansite
Usericon van grevdrake
Posted 17-05-2005 16:58 by grevdrake Wijzig reactieProfiel van grevdrakeQuote dit berichthttp://www.bcrich.kicks-ass.org

quote:
Op 17 mei 2005 16:45 schreef altx het volgende:
Ik denk dat-ie het in de tussentijd zelf al opgelost heeft...

Ja, ik zag het al...

...only dead people are cool...

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com