IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : MidlifeCrisis Vorige pagina | Volgende pagina
BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 04-08-2010 19:03 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 4 augustus 2010 12:29 schreef M. het volgende:
Mooi topic. Gewoon lekker roepen dat je een verre reis wil maken of emigreren, lekker op de bank blijven hangen en de resulterende ontevredenheid “midlifecrisis” noemen. Heb je ook weer iets om over te praten met je internetmatties.

Als je iets wil, moet je het DOEN. Een verre reis maken heeft niets met een midlifecrisis te maken, maar wel met het maken van keuzes. Je wil op reis, en dan gà je er dus voor. Dus centen niet uitgeven aan te dure auto, 52”plasma TV met 7.1 surround, peperdure nooit gebruikte Kitchen-Aid etc. maar op de bankrekening zetten, voorbereidingen treffen en op een dag ontslag nemen & wegwezen. Keuzes maken!

Of misschien wil je stiekem niet op reis en toch die auto en 52”plasma TV en fonkelende Kitchen-Aid. Maar KLAAG DAN NIET!!!

O ja, en als karnivoor echt op reis gaat (NB twee dagen met H-K in een bungalow telt niet) eet ik mijn fietszadel op, hehe.


Mer mer, ik zou wel een verre reis willen maken, maar dan zou ik alleen moeten gaan en dat wil ik niet, als ik verder niemand in het leven zou hebben zou dat absoluut geen punt zijn geweest.

Edit: Met dat laatste doel ik dan niet op mijn familie, maar op mijn gezin

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 04-08-2010 19:08]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-08-2010 20:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2010 19:03 schreef BerserkerWoman het volgende:
Mer mer, ik zou wel een verre reis willen maken, maar dan zou ik alleen moeten gaan en dat wil ik niet, als ik verder niemand in het leven zou hebben zou dat absoluut geen punt zijn geweest.

Edit: Met dat laatste doel ik dan niet op mijn familie, maar op mijn gezin

Ja, dat snap ik dat je je gezin bedoelt. Ik vind het ook wel weer te prijzen dat je verantwoordelijkheid daarvoor neemt (toch?).

Dat neemt niet weg dat je daarmee wel een keuze maakt, het is niet zo dat je niet weg kúnt. Als je het écht wil, dan is het zo belangrijk voor je, dat je actie onderneemt. Anders wil je het niet echt en vind je het gewoon lekker om ermee te dwepen op een forum. Als je het ECHT wil, dan begrijpt je gezin dat en zullen ze je helpen om je doel te realiseren. Je moet er alleen wel voor durven kiezen en daar houdt het bij de meeste mensen op. Hoe vaak je wel niet hoort op solo-fietsreis "jeetje, dat had ik ook wel willen doen, maar ja, gezin he"... <-- lulkoek!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 04-08-2010 20:45]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-08-2010 20:56 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 4 augustus 2010 16:35 schreef varanus het volgende:
Ik heb geen midlifecrisis, ik ben gewoon oud, veel gemakkelijker.


Juustem!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 06-08-2010 11:37 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2010 20:45 schreef M. het volgende:
Ja, dat snap ik dat je je gezin bedoelt. Ik vind het ook wel weer te prijzen dat je verantwoordelijkheid daarvoor neemt (toch?).

Dat neemt niet weg dat je daarmee wel een keuze maakt, het is niet zo dat je niet weg kúnt. Als je het écht wil, dan is het zo belangrijk voor je, dat je actie onderneemt. Anders wil je het niet echt en vind je het gewoon lekker om ermee te dwepen op een forum. Als je het ECHT wil, dan begrijpt je gezin dat en zullen ze je helpen om je doel te realiseren. Je moet er alleen wel voor durven kiezen en daar houdt het bij de meeste mensen op. Hoe vaak je wel niet hoort op solo-fietsreis "jeetje, dat had ik ook wel willen doen, maar ja, gezin he"... <-- lulkoek!


Als je een gezin hebt met kinderen dan kun je die keuze echt niet zo maar maken. Ook als je het heel graag wilt. Je hebt immers nu eenmaal gekozen voor je gezin en kinderen en soms komen mensen pas later in hun leven er achter dat ze bepaalde dingen graag willen doen. Ik kan me voorstellen dat als je jonge kinderen hebt je niet zo maar even er tussen uit knijpt om een solo-fietsreis te gaan maken. Ik vind dat trouwens ook egoistisch als je jonge kinderen hebt. Die hebben nog heel veel aandacht en liefde nodig. Dat kun je nooit voldoende bieden wanneer je ze achterlaat met 1 ouder die waarschijnlijk ook nog de hele week moet werken.

Ik vind dit trouwens een heel ander verhaal wanneer je geen kinderen hebt. Dan moet je het gewoon doen als je wilt.

[Dit bericht is gewijzigd door peer op 06-08-2010 11:38]


american psycho


herrie
Usericon van herrie
Posted 06-08-2010 12:02 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

over een uurtje maar eens een verrei reis aangaan naar Deem'ter... alwaar een perfect draft met grolsch op me wacht... heerlijk om een keus gemaakt te hebben!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-08-2010 17:09 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

het maakt wel indruk M.


Zo zie ik het graag.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-08-2010 17:24 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 6 augustus 2010 12:02 schreef herrie het volgende:
over een uurtje maar eens een verrei reis aangaan naar Deem'ter... alwaar een perfect draft met grolsch op me wacht... heerlijk om een keus gemaakt te hebben!


Ik zou eerst een stuk of 10 drafts met Grolsch drinken voordat ik naar die kut stad zou gaan.


Against God and Government


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 17:50 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 augustus 2010 11:37 schreef peer het volgende:
Als je een gezin hebt met kinderen dan kun je die keuze echt niet zo maar maken. Ook als je het heel graag wilt. Je hebt immers nu eenmaal gekozen voor je gezin en kinderen en soms komen mensen pas later in hun leven er achter dat ze bepaalde dingen graag willen doen. Ik kan me voorstellen dat als je jonge kinderen hebt je niet zo maar even er tussen uit knijpt om een solo-fietsreis te gaan maken. Ik vind dat trouwens ook egoistisch als je jonge kinderen hebt. Die hebben nog heel veel aandacht en liefde nodig. Dat kun je nooit voldoende bieden wanneer je ze achterlaat met 1 ouder die waarschijnlijk ook nog de hele week moet werken.

Ik vind dit trouwens een heel ander verhaal wanneer je geen kinderen hebt. Dan moet je het gewoon doen als je wilt.

Je haalt me de woorden uit de mond.
Hier hoef ik eigenlijk niets aan te voegen, ik neem aan dat het zo duidelijk is M.?


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 06-08-2010 17:51 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 4 augustus 2010 12:10 schreef karnivoor het volgende:

■De behoefte om zich af te zonderen van anderen of juist een ander soort vrienden op te zoeken.

Tering, dit is niet best. :')


Nou mooi is dat

Verder ben ik extreem content met mijn saaie leven en dito kantoorbaantje, dus een midlifecrisis zit er nog niet echt in



Life doesn't get much better than this!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 06-08-2010 18:07 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/



Je moeder.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-08-2010 18:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2010 17:50 schreef BerserkerWoman het volgende:
Je haalt me de woorden uit de mond.
Hier hoef ik eigenlijk niets aan te voegen, ik neem aan dat het zo duidelijk is M.?

Afgezien van het feit dat ik het niet met je eens ben en dat ik niet het idee krijg dat je snapt wat ik bedoel, is dat verder jouw feestje. De wereld is bevolkt met tegen de 5 miljard mensen die denken dat ze geen keuze hebben dus ergens zal er wel iets goed gaan .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 18:39 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 augustus 2010 18:27 schreef M. het volgende:
Afgezien van het feit dat ik het niet met je eens ben en dat ik niet het idee krijg dat je snapt wat ik bedoel, is dat verder jouw feestje. De wereld is bevolkt met tegen de 5 miljard mensen die denken dat ze geen keuze hebben dus ergens zal er wel iets goed gaan .

Ik snap zeker wat je bedoeld, ik vraag me alleen af of jij het snapt?
Tuurlijk ik kan zo gaan als ik wil, ik heb er echt een drang voor, maar moet ik dan mijn kind van 7 achter laten? Haar mee sleuren naar het onbekende lijkt me namelijk niet echt fijn. Mijn vriend stapt niet in een vliegtuig dus die krijg ik dan zowiezo al niet mee.
Iig is jouw conclusie dan als volgt: Ik moet kappen met mijn relatie, kind achter laten en genieten in een o zo ver land. Uhh..?

Het is duidelijk dat jij geen ervaring hebt met een gezinsleven en dat daarin belangrijke keuzes gemaakt moeten worden.

Dat ik iets niet zou begrijpen zou alleen maar hierin gelden als ik vrijgezel was.
Als ik dat was had ik allang alle uithoeken van de wereld gezien, mocht ik dat ooit worden en is mijn dochter oud genoeg dan hoef ik dat ook niet meer achterwege te laten.

Snap jij het nu M.?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-08-2010 18:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2010 18:39 schreef BerserkerWoman het volgende:
Iig is jouw conclusie dan als volgt: Ik moet kappen met mijn relatie, kind achter laten en genieten in een o zo ver land. Uhh..?

Je kunt toch ook een paar maanden / half jaar weg? Ik denk dat M. zoiets bedoelde...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 18:46 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 augustus 2010 18:43 schreef ZelThoR het volgende:
Je kunt toch ook een paar maanden / half jaar weg? Ik denk dat M. zoiets bedoelde...

Ja dat zou kunnen een verre reis kan ook maar 2 weken duren maar dan is mijn keuze nee, want ook dit is te lang, dan wacht ik liever een aantal jr af, kan de rest (de ene helft per boot) Gezellig mee


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 18:48 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Eigenlijk zie ik zowiezo niet waar M. zo'n probleem van maakt, Jaaaaa ik wil op reis, maar dat hoeft dan toch niet direct, dat kan dus wachten! Dat ik die drang heb zal over een aantal jr ook nog wel zo zijn.
Sjezus wat een gedoe Waarom kiezen?!? Het kan toch nog altijd?!?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-08-2010 18:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Je droeg het zelf aan als iets wat je wil doen. In een topic over de midlife crisis. Tsja, dan vraag je wel een beetje om commentaar natuurlijk

Maar als dat wel kan wachten, zou er wat dat betreft geen probleem moeten zijn, ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 18:54 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 augustus 2010 18:52 schreef ZelThoR het volgende:
Je droeg het zelf aan als iets wat je wil doen. In een topic over de midlife crisis. Tsja, dan vraag je wel een beetje om commentaar natuurlijk

Maar als dat wel kan wachten, zou er wat dat betreft geen probleem moeten zijn, ja.

Dat draag ik nog steeds aan ja, had ik er dan een uiterste datum bij gezet?

Edit: Had die laatste zin niet gezien..mer goed dat spreekt dan voor zich.

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 06-08-2010 18:55]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-08-2010 19:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2010 18:54 schreef BerserkerWoman het volgende:
Dat draag ik nog steeds aan ja, had ik er dan een uiterste datum bij gezet?

Hehe, nee, dat niet. Maar ik ging er ook weer niet vanuit dat je moeilijk aan het doen was over iets wat je pas op je 80e wil doen Dat zou niet echt midlife (of quarter life) crisis-waardig zijn!

Maar goed, aangezien een midlife crisis een redelijk korter periode is leek het toch op iets wat je, zeg, binnen 5 jaar gedaan wil hebben. Laten we blij zijn dat het nu min of meer duidelijk is


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 06-08-2010 19:20 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Net ook in het psycho-topic gepost:



"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-08-2010 19:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2010 18:39 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ik snap zeker wat je bedoeld, ik vraag me alleen af of jij het snapt?
Tuurlijk ik kan zo gaan als ik wil, ik heb er echt een drang voor, maar moet ik dan mijn kind van 7 achter laten? Haar mee sleuren naar het onbekende lijkt me namelijk niet echt fijn. Mijn vriend stapt niet in een vliegtuig dus die krijg ik dan zowiezo al niet mee.
Iig is jouw conclusie dan als volgt: Ik moet kappen met mijn relatie, kind achter laten en genieten in een o zo ver land. Uhh..?

Het is duidelijk dat jij geen ervaring hebt met een gezinsleven en dat daarin belangrijke keuzes gemaakt moeten worden.

Dat ik iets niet zou begrijpen zou alleen maar hierin gelden als ik vrijgezel was.
Als ik dat was had ik allang alle uithoeken van de wereld gezien, mocht ik dat ooit worden en is mijn dochter oud genoeg dan hoef ik dat ook niet meer achterwege te laten.

Snap jij het nu M.?

Wat zit je nou te piepen? Het maakt mij geen reet uit wat je doet. Als jij vindt dat je moet kappen met je relatie en je kind moet achterlaten, doe het! Als jij vindt dat je dat niet moet doen en in een topic moet miepen over verre reizen "maar dat gezin he" en het verder niet snappen, doe het! Het enige dat ik zeg is dat alles een keuze is en dat je ook met een gezinsleven best een keer op reis kunt, zolang je er maar werk van maakt! En je gezin erbij betrekt, duidelijke afspraken maakt, etc. etc. Van mij moet je niks hoor, tsss, waar haal je dat vandaan?

Ik wil ook best moeilijk doen hoor als je dat wil, dan ga ik zeggen dat een opmerking dat je "allang" alle uithoeken van de wereld gezien zou hebben van die loze forumpraat is, en dat ik denk dat je de komende dertig jaar je provincie niet uitkomt enzo behalve voor die twee weken op een Franse camping. En natuurlijk snap ik een gezinsleven niet en dat wil ik graag zo houden, dank je feestelijk .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-08-2010 20:06 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Poepen is geen keuze, dat moet.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 20:22 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Bla bla die bla, Godver
Ten eerste zat ik niet te miepen over verre reizen voordat jij met je opmerking kwam.

Ten tweede, ja het kan, nee ik doe het niet!

Ten derde: is de zin "alle uithoeken van de wereld" bij wijze van bedoeld, want realistisch gezien had ik dat idd niet gedaan al zou het alleen al komen door het geld wat ik daar niet (en van te voren ook niet) voor heb.
Dus ja dat is forumpraat, ook wel gewoon praat genoemd, niet speciaal voor op een forum, ik praat irl ook nog wel met mensen. Probleem is dat er op een forum alles letterlijk wordt aangenomen, terwijl het wel anders gedacht wordt, daarom vermijd ik meestal DIsCUSSIESSSSSSS!!

En voor de rest, Ja het zou goed kunnen dat ik de komende (en dan niet dertig jr) aan een Franse kust op een camping zou zitten en niet verder kom. De provincie kom ik geregeld uit, ik doe mijn boodschappen namelijk in Duitsland, Alaaf!
En om even terug te komen op die uithoeken, ik zou zekers en dan niet pietpraat wel eens een verre reis gemaakt hebben, sjees, wat is daar dan zo moeilijk aan. Maar de zaken zijn anders gelopen, als ik bij mijn vorige vriend was gebleven had ik alle Nederlandse Antillen tot nu toe kunnen bezoeken ik bedoel maar, maar dat doet ie nu en niet toendertijd toen ik nog 16 was. En nee toen ging ik geen verre reis maken, omdat we toen nog allemaal braaf aan de leer waren, ik ben toen wel in Spanje geweest HiepHoiiii! Ook een mooi land jaja

En ik ben blij voor je dat je geen gezin hebt en niet met iemand hoeft te overleggen en een vrije vogel bent, want je hebt echt iets ziekelijks als het over reizen gaat


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 20:24 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

En voor de rest ben ik weer klaar met de discussie, wij worden het toch niet eens


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 06-08-2010 20:26 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Het werd net zo spannend.



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-08-2010 20:27 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 augustus 2010 19:19 schreef ZelThoR het volgende:
Hehe, nee, dat niet. Maar ik ging er ook weer niet vanuit dat je moeilijk aan het doen was over iets wat je pas op je 80e wil doen Dat zou niet echt midlife (of quarter life) crisis-waardig zijn!

Maar goed, aangezien een midlife crisis een redelijk korter periode is leek het toch op iets wat je, zeg, binnen 5 jaar gedaan wil hebben. Laten we blij zijn dat het nu min of meer duidelijk is

Het is wel zo dat er bij die punten iets staat van "plots een verre reis" maken, nou dat zit in mijn hoofd dus daarom staat die ja smiley erbij, dat wilt niet zeggen dat ik het meteen doe, ik zou het wel willen, ook al staat er plots. Weet je wat, ik verander die zin maar eens even


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen