IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Liturgy (NYBM) Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-08-2010 12:55 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik zal eens wat luisteren, de lui aan wiens muzieksmaak ik de meeste waarde hecht zijn er over verdeeld. Tijd voor een eigen mening.

Op Youtube wordt een vergelijking gemaakt met Krallice?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 12:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 12:55 schreef Nimbus het volgende:
Op Youtube wordt een vergelijking gemaakt met Krallice?
Klopt wel.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2010 13:52 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

een noisy sound hebben of noise maken zijn 2 verschillende dingen.

De gitaren zijn mij te brak, maar het kan nog wel wat worden later.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-08-2010 14:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ontgroeid of niet ("ontgroeid" vind ik wel een mooi compliment eigenlijk), ik vind het gewoon niet goed genoeg. De nummers op de myspace vind ik heel wat beter te pruimen dan dat youtube-fragment in de openingspost. Maar dan nog vind ik het niet bijzonder genoeg en lijkt het erg sterk op het concept te leunen ipv op muzikale merites.
Okay, het is geen Striborg, maar ik vind de composities dermate mager en uitvoering dermate sloppy (en dan ook nog een zeer matige productie) dat ik afhaak. Nogmaals, teveel concept en te weinig muziek.
Al het beste verder aan diegenen die deze band gaan aanschouwen .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-08-2010 14:12]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 13:52 schreef Black Jew het volgende:
een noisy sound hebben of noise maken zijn 2 verschillende dingen.

Dat sowieso natuurlijk. Maar je kan ook noise maken en toch geen Merzbow zijn, hoor Eigenlijk valt er niet echt te spreken van een duidelijk genre noise.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 14:17 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:11 schreef M. het volgende:
Ontgroeid of niet ("ontgroeid" vind ik wel een mooi compliment eigenlijk), ik vind het gewoon niet goed genoeg. De nummers op de myspace vind ik heel wat beter te pruimen dan dat youtube-fragment in de openingspost. Maar dan nog vind ik het niet bijzonder genoeg en lijkt het erg sterk op het concept te leunen ipv op muzikale merites.
Okay, het is geen Striborg, maar ik vind de composities dermate mager en uitvoering dermate sloppy (en dan ook nog een zeer matige productie) dat ik afhaak. Nogmaals, teveel concept en te weinig muziek.
Al het beste verder aan diegenen die deze band gaan aanschouwen .
Youtube niet gezien ofde beluisterd. Ik heb de CD hier liggen en ik vind eigenlijk niets mis met uitvoering. Dat chaotische en die sound, ik denk dat het zo bedoeld is. Het raast iig wel lekker door.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2010 14:25 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 17 augustus 2010 14:13 schreef ZelThoR het volgende:
Dat sowieso natuurlijk. Maar je kan ook noise maken en toch geen Merzbow zijn, hoor Eigenlijk valt er niet echt te spreken van een duidelijk genre noise.


vertel mij wat. Ik maak het dus dit lijkt mij logisch. Als je wat gaat verdiepen in noise kom je er achter dat er veel subgenres zijn net zoals in metal. Dat is duidelijk voor jou omdat jij er in verdiept hebt.(metal)


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Terzij de Horde
Usericon van Terzij de Horde
Posted 17-08-2010 14:27 by Terzij de Horde Wijzig reactieProfiel van Terzij de HordeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/terzijdehorde

Hier trouwens een mooi interview met Liturgy. Hele verhalen.

http://scratchthesurface-webzine.blogspot.com/2009/12/liturgy-interview-with-hunter-hunt.html

Over de "brakke" drums:

I really need to ask you this: where the hell did you found Greg Fox? I mean, that's a hell of a drummer. And he only uses a snare!!

“We met early in high school. I saw a guy wearing a T-shirt that said "drummer", and asked him if he played drums. He did, so we started a band, which we had for all of high school. We split up to go to different colleges, and I started Liturgy as a solo project. That's where I developed the burst beat, the accelerating blast beat, by turning up and down the tempo knob on my drum machine. I didn't think a real drummer would ever be able to play the burst beat, but when Greg came back from college he rose to the challenge. It worked out really well that I had this unique vision of a way to play drums and that he had the feel and stamina to pull it off. I think the burst beat is almost impossible to play. I'm in awe when I watch him do it.”

Over black metal:

I profoundly believe that you created something that will change the way people listen to black metal and how many people will play black metal from now on. Do you feel like conquering the world after this?

“I'm very curious about the future of black metal. I mean on the one hand it's the most esoteric genre in extreme metal. Then on the other hand it isn't even really metal at all, and there's something universal about it. And it's this global cultural phenomenon because of Varg, the church burnings etc., though that has nothing to do with the true black metal listenership. I think the culture of black metal is so fascinating, almost like it's important historically in a way that I don't even understand. I just think it's a lot deeper that most people realize, especially the people who keep copying the surface aesthetic of the second wave in Norway.”




ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:25 schreef Black Jew het volgende:
vertel mij wat. Ik maak het dus dit lijkt mij logisch. Als je wat gaat verdiepen in noise kom je er achter dat er veel subgenres zijn net zoals in metal. Dat is duidelijk voor jou omdat jij er in verdiept hebt.(metal)



Ik zag jou vooral in de Merzbowachtige 'extreme' noise bezig (hier maak ik wel een grote generalisatie) dus ik wist niet helemaal zeker of je de softere kanten van noise als noise ziet


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2010 14:35 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 17 augustus 2010 14:30 schreef ZelThoR het volgende:


Ik zag jou vooral in de Merzbowachtige 'extreme' noise bezig (hier maak ik wel een grote generalisatie) dus ik wist niet helemaal zeker of je de softere kanten van noise als noise ziet


oooh tuurlijk. Maar je hebt lui die graag primitive black metal waarderen en lui die hard gaan op symfonische blackmetal, maar het is allemaal blackmetal IMHO.

nog over deze band: ik ben er door geraakt maar baal van de crappyness. Dat had ik ook met PORTAL.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 17-08-2010 14:36]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:35 schreef Black Jew het volgende:
oooh tuurlijk. Maar je hebt lui die graag primitive black metal waarderen en lui die hard gaan op symfonische blackmetal, maar het is allemaal blackmetal IMHO.

Precies
quote:
nog over deze band: ik ben er door geraakt maar baal van de crappyness. Dat had ik ook met PORTAL.

Ja, joh? Portal is toch wel wat minder 'crappy' vind ik.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 14:42 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Portal is helemaal niet crappy!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2010 14:45 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 17 augustus 2010 14:42 schreef kwelgeest het volgende:
Portal is helemaal niet crappy!


van wat ik hoorde waren vooral de drums amper te horen. Dat noem ik crap.

quote:
Op 17 augustus 2010 14:42 schreef ZelThoR het volgende:
Precies

Ja, joh? Portal is toch wel wat minder 'crappy' vind ik.


ja dat klopt, maar het stelt mij teleur want er zit meer in dan er uit komt.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Begrijpelijk

Heb ik met Portal wel een beetje; dat er verschil is tussen wat er in zit en uit komt, al is het maar een klein verschil. Misschien vindt je Ulcerate dan wel wat (als je het nog niet kent): http://www.myspace.com/ulcerate
quote:
Op 17 augustus 2010 14:42 schreef kwelgeest het volgende:
Portal is helemaal niet crappy!

Ik ging alleen verder in de terminologie die BJ gebruikte om het minder verwarrend te maken; zelf noem ik het zeker niet crappy, nee

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-08-2010 14:53]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 14:53 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:51 schreef ZelThoR het volgende:
Ik ging alleen verder in de terminologie die BJ gebruikte om het minder verwarrend te maken; zelf noem ik het zeker niet crappy, nee
Zwengel je Last.FM eens aan, jij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:53 schreef kwelgeest het volgende:
Zwengel je Last.FM eens aan, jij.

Toevallig net gedaan, we worden vrienden!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2010 14:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Maar als het niet meer zo crap klinkt vinden weer veel mensen het niet meer tof. Of dat echt smaak is of tegendraadsheid weet ik niet. Als Portal netjes zou klinken zou je namelijk horen dat ze niet bijster tof spelen. Nu kun je er nog wat in horen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2010 14:55 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 17 augustus 2010 14:54 schreef spectre het volgende:
Maar als het niet meer zo crap klinkt vinden weer veel mensen het niet meer tof. Of dat echt smaak is of tegendraadsheid weet ik niet. Als Portal netjes zou klinken zou je namelijk horen dat ze niet bijster tof spelen. Nu kun je er nog wat in horen


het hoeft ook niet perse netjes, maar een beetje balans mag van mij wel.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 14:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:54 schreef ZelThoR het volgende:
Toevallig net gedaan, we worden vrienden!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:56 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:54 schreef spectre het volgende:
Nu kun je er nog wat in horen

Dan doen ze het toch precies goed?

Wat mij betreft telt uiteindelijk alleen het effect op de luisteraar, of dat nu door spelen of door geluidsvervorming komt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-08-2010 14:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:54 schreef spectre het volgende:
Maar als het niet meer zo crap klinkt vinden weer veel mensen het niet meer tof. Of dat echt smaak is of tegendraadsheid weet ik niet. Als Portal netjes zou klinken zou je namelijk horen dat ze niet bijster tof spelen. Nu kun je er nog wat in horen
Portal leunt indd denk ik behoorlijk op de sound en de sfeer die, die creeert. Dat valt bij Liturgy echter wel mee, denk ik.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 14:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:55 schreef Black Jew het volgende:
het hoeft ook niet perse netjes, maar een beetje balans mag van mij wel.

Oh, dan gaat Ulcerate zeker goed komen voor je (voor als m'n edit ondersneeuwde ).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 17-08-2010 14:58 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 17 augustus 2010 14:57 schreef ZelThoR het volgende:
Oh, dan gaat Ulcerate zeker goed komen voor je (voor als m'n edit ondersneeuwde ).


Ik ga het na mijn werk ff checken

THX


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-08-2010 15:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 14:56 schreef ZelThoR het volgende:
Dan doen ze het toch precies goed?

Wat mij betreft telt uiteindelijk alleen het effect op de luisteraar, of dat nu door spelen of door geluidsvervorming komt


Jawel, maar dat heeft voor mij niet zoveel met muziek te maken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-08-2010 15:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2010 15:11 schreef spectre het volgende:
Jawel, maar dat heeft voor mij niet zoveel met muziek te maken.

Mwah.

Als we dat wat verder doortrekken zou het lezen van bladmuziek al voldoende moeten zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen