IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : heel erg brommende computer Vorige pagina | Volgende pagina
Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-05-2003 10:15 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

idd BrederLord, de meeste mensen nemen zon cheap-ass computerkast. Daar zitten meestal geen fingerguards op, alleen wat van die perforatie-gaatjes. Als daar een fan achter zit heb je meteen een takkeherrie. Ik heb ook maar meteen de deco in mn kast gezet.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 06-05-2003 14:47 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

Herrie door Fans in je pjuter word ook vaak veroozaakt door dat de airflow ergens langs en/of door heen geperst word (IDE kabels).
soms kan ie ook uit balans zijn, of de sleeve van sleev bearings fans is versleten.

Als je echt diehard wilt casemodde dan kan je ook noppen schuim gebruiken om resonantie te onderdrukken .


grrr


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-05-2003 15:12 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2003 14:47 schreef eukaryoot het volgende:
Als je echt diehard wilt casemodde dan kan je ook noppen schuim gebruiken om resonantie te onderdrukken .


Gewoon vloerbedekking werkt ook goed hoor (spreekt uit ervaring )


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 06-05-2003 15:26 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Gewoon je kast dichtkitten. Werkt vast en zeker


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 06-05-2003 15:29 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2003 15:12 schreef Dunne_Hein het volgende:
Gewoon vloerbedekking werkt ook goed hoor (spreekt uit ervaring )


LOL, maar de mooiste manier is passieve cooling te nemen. Maar daar heb ik geen geld voor beschikbaar.


grrr


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 06-05-2003 15:35 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Een vriend van mij heeft hiervoor een serieus goede oplossing gevonden. Maakt een soort van beugel en hang deze aan je plafond. Zet je pc tusen die 2 of 3 beugels en het scheelt echt de helft van het geluid.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 06-05-2003 15:36 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2003 15:29 schreef eukaryoot het volgende:
LOL, maar de mooiste manier is passieve cooling te nemen. Maar daar heb ik geen geld voor beschikbaar.


Dat zal echt niet gaan met die hete CPU's van tegenwoordig. Dan moet je drastisch gaan underclocken.

Ik heb zelf al een jaar waterkoeling in de planning, heb het koelblok voor mn cpu al maar kan niet geen reservour naar mn zin vinden.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 09-05-2003 13:36 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

quote:
Op 12 september 2002 20:33 schreef hannibal het volgende:
Ja de titel zegt het al mijn computer die bromt heel erg. wie heeft er nog last van hoe kan ik het oplossen want dit is zo niks arrrrrrgggg
alvast bedankt


Het is waarschijnlijk je ventilator, hiermee kun je of naar de winkel gaan, beste manier.
Of je kunt boven op de computer ongeveer in het midden een flinke tik geve zodat het stopt. Ik heb hetzelfde probleem en dit helpt altijd. Als het na een keer nie stopt, gewoon als een geek gaan rammen


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 09-05-2003 13:38 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

quote:
Op 9 mei 2003 13:36 schreef GalleryOfSuicide het volgende:
Het is waarschijnlijk je ventilator, hiermee kun je of naar de winkel gaan, beste manier.
Of je kunt boven op de computer ongeveer in het midden een flinke tik geve zodat het stopt. Ik heb hetzelfde probleem en dit helpt altijd. Als het na een keer nie stopt, gewoon als een geek gaan rammen


bovenaan in het midden...


" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 09-05-2003 13:45 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

[quote]Op 6 mei 2003 15:36 schreef Dunne_Hein het volgende:
Dat zal echt niet gaan met die hete CPU's van tegenwoordig. Dan moet je drastisch gaan underclocken.

Ik heb zelf al een jaar waterkoeling in de planning, heb het koelblok voor mn cpu al maar kan niet geen reservour naar mn zin vinden.[/quote

het ligt er aan of we nog lang me deze soort structuur van de processor verder gaan, want je kan ook groter CPU's gebruiken zodat de warmte per cm2 afneemt.


grrr


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 13:52 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Onafhankelijk van de grootte (en het lijkt wel of de cores van amd steeds kleiner worden) worden die dingen steeds heter. Het is nu niet voor niets dat ze nu bezig zijn andere koelers te ontwikkelen (je hebt ze nu al met heatpipes enzo) omdat de huidige het steeds moeilijker krijgen.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 09-05-2003 14:09 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

true, je komt nu ook op een punt waar we kunnen kiezen om de strucruur van de CPU te veranderen of investeren in cooling methodes zoals het peltier techniek.


grrr


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-05-2003 14:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

je kan altijd nog vloeibare stikstof als koeling gaan gebruiken


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 14:18 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:09 schreef eukaryoot het volgende:
true, je komt nu ook op een punt waar we kunnen kiezen om de strucruur van de CPU te veranderen of investeren in cooling methodes zoals het peltier techniek.


*kuch* met een peltier heb je een nog zwaardere koeling nodig

En Snaack, dat zijn alleen die Japanners gek genoeg voor


I can't shoot straight unless I've had a pint!


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 09-05-2003 14:22 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:18 schreef Dunne_Hein het volgende:
*kuch* met een peltier heb je een nog zwaardere koeling nodig

En Snaack, dat zijn alleen die Japanners gek genoeg voor


Uhmm, ik bedoelde peltier omdat dat stil is! correct me if i'm wrong

[Dit bericht is gewijzigd door eukaryoot op 09-05-2003 14:23]


grrr


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 14:25 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:22 schreef eukaryoot het volgende:
Uhmm, ik bedoelde peltier omdat dat stil is! correct me if i'm wrong


100% stil, maar daar moet nog wel koeling bovenop die extreem zwaar moet zijn (dan ga je al automatisch naar waterkoeling of een promethia (als ik het goed heb geschreven))


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-05-2003 14:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:18 schreef Dunne_Hein het volgende:
En Snaack, dat zijn alleen die Japanners gek genoeg voor


Nou.. Alleen Japanners, heb een tijd geleden een artikeltje gelezen over een stel van die mafkezen die een PIV absurd getweakt hadden en die met stikstof de processor koelden. En ik weet niet zeker of dat Japanners waren

Volgens mij was er zelfs een topic over op ZM. Is ff de search gebruiken

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-05-2003 14:28]


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 14:32 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:28 schreef Snaack het volgende:
Nou.. Alleen Japanners, heb een tijd geleden een artikeltje gelezen over een stel van die mafkezen die een PIV absurd getweakt hadden en die met stikstof de processor koelden. En ik weet niet zeker of dat Japanners waren

Volgens mij was er zelfs een topic over op ZM. Is ff de search gebruiken


Het gebeurd wel vaker, om te kijken tot hoe ver een cpu te overclocken is als er net een nieuwe uit is. En meestal zijn het van die lijpe aziaten die dat doen. Maargoed, koelen met stikstof gaat maar voor even tenzij je het continu bijvult. Maargoed met zo'n phase-changer (oid) krijg je je cpu ook makkelijk (en veilig) ver onder het nulpunt. Maar voor zon ding moet je dan wel even wat knaken op tafel leggen (was ik maar rijk).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-05-2003 14:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

phase-changer

dat klinkt wel heel erg high-tech achtig..

*geeft g00gle een schop*


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-05-2003 14:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht



Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 14:36 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht



I can't shoot straight unless I've had a pint!


eukaryoot
high fidelity
Usericon van eukaryoot
Posted 09-05-2003 14:37 by eukaryoot Wijzig reactieProfiel van eukaryootQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:33 schreef Snaack het volgende:
phase-changer

dat klinkt wel heel erg high-tech achtig..

*geeft g00gle een schop*


Is het beslist niet, het betekent alleen fase-verandering oftewel van liquid naar gas of andersom.


grrr


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-05-2003 14:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

dit ziet er vet uit zeg:



In Ridderkerk zit volgens mij een zaak die die zooi verkoopt, Alternate. Ken je vast wel

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-05-2003 14:38]


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 14:38 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

ah, je had het al zelf gevonden. Leuk speelgoed he?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2003 14:39 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 14:38 schreef Snaack het volgende:
In Ridderkerk zit volgens mij een zaak die die zooi verkoopt, Alternate. Ken je vast wel


Arrggg, de computerzaak from hell


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen