|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Wat wil je nu echt zeggen, Bartje? Probeer je weer een onterechte steek onder water te geven, of? Kom op, gooi het eruit, niet van dat vage Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
ik ga niet akkoord met dat vage hoor ik denk dat iedereen genoeg verstand heeft om de trend qua meningen en argumentering in de topics aan te voelen daarnaast is het mega offtopic signature |
|
quote: Mja, de discussie over mening vs feit hebben we nu wel gehad. Gelukkig hecht ik zelf flinke waarde aan mijn eigen mening, met name omdat ik er van overtuigd ben dat ik verstand heb van de materie waarom het gaat. Als je dat niet van jezelf vindt kun je net zo goed ophouden me posten lijkt me. (Wat overigens geenszins wil zeggen dat die mening niet kan veranderen obv overtuigende argumenten.) Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
OWW dat lijkt me gezond DJVT lijkt me trouwens erg goedkoop met kleuterbeats en flips en Amerikaans gekopieer enkel de highe flow kan ik wel hebben de tongue in cheek toestanden dan weer niet, die "hihi"-teksten zijn flauwer dan flow signature |
|
quote: Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Dat is het probleem dat ik heb met (hetgeen ik ken van) Nederhop. Het is voor mij steeds een flauw aftreksel van de Amerikaanse hiphop. Zal wel een erg kochtzichtige mening zijn, maar toch. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
quote: Zo was het inderdaad ook bedoeld, als geinig. En dat is mooi gelukt. Verder hoor ik behalve inderdaad de taalinventiviteit ook niet zo bijster veel verschil. Nederlandstalige hiphopmeuk is voor mij één pot nat, of ik het nu zelf gedeeltelijk heb gemaakt of niet. Reden dat we elkaar raar aankeken was overigens, zoals gezegd, het succes wat de heren ineens hadden met dergelijk weinig serieuze 'onzin', als je begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk bestond zulks al veel langer, maar van zo'n droevig niveau hadden we het nog niet vaak gehoord, en wij dachten dat als er iemand een droevig niveau hadden dat wij dat wel waren. En we waren er eerder mee. Verder moet je het allemaal niet zo serieus nemen, dat doe ik ook niet. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Het was direct al offtopic. Kap dan gewoon met dat geprik. Als je echt een punt wil maken vind/maak je maar een ander topic. En schijnbaar heb ik niet genoeg verstand om die trend te voelen, dus ik ben benieuwd quote: Ik had het ook niet over thematisch aansluiten bij. Ik snap gewoon niet dat je eerst zegt dat "de kwaliteit van een band niet afneemt door de teksten" en dan later over de teksten van DJvT klaag Schijnbaar mis ik ergens een sprongetje of begrijp ik gewoon niet wat je überhaupt wil zeggen. quote: Wie heeft het over graffiti en breakdancen? Mijn punt was verder duidelijk hoop ik, dat het er ook om gaat wát de MC + DJ doen. Anders kunnen we Slipknot ook wel hip-hop noemen. quote: Hmmm? Net zei je nog 'goed punt' op de redenatie dat OP niet/amper met woorden/uitspraak/flow speelt? quote: Ja, is het ook. quote: Ik zie het meer als spelen met taal. Waar oude meesters in de hip-hop een stuk beter in waren dan de huidige grote namen. Dat inhoudelijk raken is natuurlijk belangrijk om het goed te vinden quote: Prima Voor mij is het OP==simplistisch agressief en DJvT==vrijwel inhoudsloos. Maar dat van OP werkt wel lekker, dat spreekt me op de een of andere manier wel aan. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 24-11-2010 14:26] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Vaak wel, ja. OP is eigenlijk ook gewoon het vroege werk van Beastie Boys maar dan met minder talent Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: dat is jouw mening signature |
|
quote: En een waar statement. Want mijn mening is heel erg relatief. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: jij trouwens ook signature |
|
Blij dat er voor de beste nederlandse formatie zelfs een topic op ZM is nu. Nieuwe album overstijgt de voorgaande albums die ook al geweldig waren. De lyrcis zijn weer perfect, de beats zijn intilligent. Nieuwe album iets van 13 keer geluisterd sinds hij op luisterplaat staat. Komt zeker in de top 10 voor 2010! Ik en mijn vriend gaan ze live zien 7 januari in het paard, den haag. We zijn nu shirts aan het laten bedrukken. Op de voorkant: Hengelengelengelengelhengelen met ertussen: Gooi die hengel uit en op de achterkant: Kusje op je wang, en sorry van het haakje. Mijn vriend heeft op de voorkant: Ik ben de broer van Edwin en op de achterkant: En ik kom altijd geld tekort (ironisch dat hij nu ook geen geld heeft om dit shirt te laten drukken). De Lachende Derde is een topplaat! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ik heb nergens gezegd dat de kwaliteit van een band nooit afneemt door de teksten. Waar ik op doel is het feit dat de inhoud van de teksten niet per se hoeft aan te sluiten bij de cultuur van het genre om goed (of slecht) te zijn. quote: Fusion had het iig over graffiti toen hij opnoemde van hip hop volgens hem moet zijn en dat was de discussie die ik voerde, waar jij vervolgens op inhaakte. Slipknot heeft dan ook wel degelijk hip hop invloeden, dat valt niet te ontkennen. Maar waar het bij Slipknot beperkt blijft is dat bij OP het belangrijkste element. quote: Dat was vooral een reactie op je stelling dat DJVT dat blijkbaar wel doet (maar dus niet in watskeburt). In OP hoor ik wel degelijk spelen met woorden en flow. Uitspraak vind ik verder niet relevant het is veel knapper als iets dichtend in de tekst wordt gezet zonder dat men genoodzaakt is om de uitspraak te veranderen imo. quote: Misschien, daarvoor heb ik er te weinig kennis van denk ik. Maar OP zijn natuurlijk wel oude meesters van de Nederlandstalige Hip Hop. En Engels/Nederlands vergelijken brengt natuurlijk andere factoren met zich mee. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ligt het echt aan mij dat ik hier geen touw aan kan vastknopen? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Als je het nieuwe album had geluisterd had je geweten hoe geniaal DJVT is. Voor duidelijkheid: voor mijn shirt moet je Hengel at a bitch luisteren en voor die van mijn vriend moet je: de broer van edwin luisteren. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
wat dacht je van aldiedingen. wat mij betreft hebben ze een toppertje afgeleverd, erg kek |
|
Het enige nummer wat ik skip is 'Huilend naar de Club' beetje huilerig nummer, haalt fun en flow uit het album Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Nou ik heb net dat hengel nummer beluisterd en ik snap nog steeds niet waar het over gaat, behalve dat het vrij vrouwonvriendelijk overkomt. Ik weet wel dat ik het verschrikkelijk slecht vind. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Vrouwonvriendelijkheid... blablabla. Is het ook zielig dat de meeste metallyrics gaan over het vermoorden van mensen? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Jongejonge wat een posts weer. Watskeburt? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Backstage chillen, weg van de haters... Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote:Nee, aan je leeftijd vooral. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Onweerwolf is een soort van nieuwe ZelThor, maar dan gay en met teveel tijd. Gadver Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |