IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : koningin, pro of contra? Vorige pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 30-11-2010 9:34 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 30 november 2010 9:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat levert het op dan?

Een hoop gedoe en gezeik, if u ask meh.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2010 9:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2010 9:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat levert het op dan?

En wat is de prijs van democratie?
Het levert ontzettend veel handel en goodwill op. Veel buitenlanders zijn namelijk ontzettend gecharmeerd van zo'n schattig ouderwets oubollig visitekaartje. Democratie is gay en overrated, die maakt namelijk een kabinet met PVV-gedoogsteun mogelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-11-2010 9:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2010 9:35 schreef bastianus het volgende:
Het levert ontzettend veel handel en goodwill op. Veel buitenlanders zijn namelijk ontzettend gecharmeerd van zo'n schattig ouderwets oubollig visitekaartje.

Hoeveel levert het op? En hoeveel zou een president opleveren?

En waarom is onze koningshuis pak 'em beet 10 keer duurder dan het Spaanse?
quote:
Democratie is gay en overrated, die maakt namelijk een kabinet met PVV-gedoogsteun mogelijk.

Is de facto en de juro ook de schuld van de koningin

Maar het blijft staan, wat is het waard dat we de democratie zo dwars zitten? Als je het niet erg vindt of zelfs goed zijn het natuurlijk baten in plaats van kosten.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2010 9:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik denk niet dat een al dan niet gekozen president meer oplevert of minder kost. Een Berlusconi of Saksozy zijn daar goede voorbeelden van. Of de exorbitante kosten van de verkiezingscampagnes in de VS. Bovendien heb ik een paar keer voor het koningshuis mogen werken, en ik vond het wel wat hebben, al die chique toestanden. En erg democratisch vind ik het ook niet om een president erg veel macht te geven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-11-2010 9:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2010 9:47 schreef bastianus het volgende:
Ik denk niet dat een al dan niet gekozen president meer oplevert of minder kost. Een Berlusconi of Saksozy zijn daar goede voorbeelden van. Of de exorbitante kosten van de verkiezingscampagnes in de VS.

Denk je dat, ja? Doe eens beter onderbouwen, dan

Ik kan als voorbeeld Thailand nemen om aan te geven dat je geen koning moet willen hebben. Maar goed, we kunnen de discussie ook wat breder trekken en niet alleen in anekdotes blijven hangen
quote:
Bovendien heb ik een paar keer voor het koningshuis mogen werken, en ik vond het wel wat hebben, al die chique toestanden.

Da's wat anders.
quote:
En erg democratisch vind ik het ook niet om een president erg veel macht te geven.

Met het verschil dat wij die president dan wel kiezen. En dat wij ook de macht die een president krijgt beïnvloeden via de mensen die wij kiezen. Dat is bij de monarchie een stuk minder snel proces.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 30-11-2010 10:03 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Pro-koningshuis: hun macht is redelijk beperkt en ik wil graag voorkomen dat "het volk" hun leider kan kiezen, maar ik ben dan ook geen voorstander van democratie boven een x-aantal (afhankelijk van de groep, maar niet meer dan 30 personen).


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-11-2010 10:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2010 9:57 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Denk je dat, ja? Doe eens beter onderbouwen, dan

Ik kan als voorbeeld Thailand nemen om aan te geven dat je geen koning moet willen hebben. Maar goed, we kunnen de discussie ook wat breder trekken en niet alleen in anekdotes blijven hangen

Da's wat anders.

Met het verschil dat wij die president dan wel kiezen. En dat wij ook de macht die een president krijgt beïnvloeden via de mensen die wij kiezen. Dat is bij de monarchie een stuk minder snel proces.
Ik ben er niet zo blij mee als 'het volk' het voor het zeggen heeft, vooral niet in de huidige mediacratie waarin vooral de waan van de dag het voor het zeggen heeft. Als je de media moet geloven is ons land een poel van misdaad vol plunderende Mocro's. Terwijl de misdaadcijfers in hun geheel zelden lager zijn geweest.
Sarkozy en Berlusconi zijn dan wel gekozen, maar gebruiken die vooral om er allerlei nieuwe wetgeving in eigen belang door te drukken, op haast dictatoriale wijze. Ik vermoed dat wij hier met een direct gekozen president al vrij snel Wilders in het zadel zouden helpen. Die m.i. niet zou schromen om zichzelf middels nieuwe wetgeving allerlei privileges toe te eigenen, om te beginnen zou hij artikel 1 van de grondwet afschaffen, en daarna zou het hek van de dam zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 30-11-2010 11:41 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Bastianus:


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-11-2010 13:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2010 10:15 schreef bastianus het volgende:
Ik ben er niet zo blij mee als 'het volk' het voor het zeggen heeft, vooral niet in de huidige mediacratie waarin vooral de waan van de dag het voor het zeggen heeft. Als je de media moet geloven is ons land een poel van misdaad vol plunderende Mocro's. Terwijl de misdaadcijfers in hun geheel zelden lager zijn geweest.

Ahhh, als dat het punt is! Op naar de technocratie!
quote:
Sarkozy en Berlusconi zijn dan wel gekozen, maar gebruiken die vooral om er allerlei nieuwe wetgeving in eigen belang door te drukken, op haast dictatoriale wijze. Ik vermoed dat wij hier met een direct gekozen president al vrij snel Wilders in het zadel zouden helpen. Die m.i. niet zou schromen om zichzelf middels nieuwe wetgeving allerlei privileges toe te eigenen, om te beginnen zou hij artikel 1 van de grondwet afschaffen, en daarna zou het hek van de dam zijn.

En alle andere regeringsleiders ter wereld dan?


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen