![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Als ik goed heb wordt men hiervoor zeer zelden bekeurd, en is het meer bedoeld om een bepaalde secundair doel* te dienen. Net als dat alcoholverboden in parken e.d. ook weleens vooral bedoeld zijn om zwervers weg te kunnen sturen en de rest van de bevolking wel gewoon een biertje mag happen ![]() *wat dat doel dan is? Anders ben ik het met je eens dat het vrij waanzinnig is. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Gokje, omdat mensen die hun fiets niet op slot zetten, deze vervolgens gejat wordt en ze daarna de politie gaan lastigvallen met een aangifte. De fiets wordt over het algemeen toch niet meer teruggevonden bezorgt de politie dus onnodige tijd dus geld. Zoiets? Zo ja, kan ik er nog wel inkomen dat er demotivering nodig is maar een boete... [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 31-01-2011 19:17] Je moeder. ![]() |
|
Mijn fiets had een zodanige staat dat die niet of nauwelijks meer als fiets was te (h)erkennen. Zodoende golden al die "fietsregels" natuurlijk niet voor mij! ![]() |
|
quote: Bijvoorbeeld, ja ![]() Weinig over te vinden, dus ik kom er niet echt uit. Ik vermoed dus ook dat er bijzonder weinig van dit soort bekeuringen worden uitgedeeld ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
De geur van kanker In Japan is een hond getraind om darmkanker op te sporen. Het dier is hier zelfs beter in dan de gangbare bloedtest. Soms kun je ruiken of iemand ziek is. De adem van iemand die verkouden is ruikt, eh, ziek. En in de adem van iemand met ernstige suikerziekte zit vaak een vleugje aceton. Honden kunnen bij mensen zelfs sommige vormen van kanker ruiken, zoals huidkanker. Japanse onderzoekers hebben nu aangetoond dat honden ook heel goed darmkanker kunnen opsporen in de uitwerpselen of zelfs adem van mensen die aan deze nare aandoening lijden. Ze schrijven daar deze week over in het blad Gut. De Japanse artsen voerden hun experimenten uit met een zwarte wijfjeslabrador die speciaal getraind was om kanker te herkennen. Dit hadden de wetenschappers gedaan met behulp van monsters van kankersoorten waarvan al bekend was dat honden deze kunnen ruiken. Daarna lieten ze de hond telkens weer aan vijf zakjes met adem of flesjes met een poepoplossing erin ruiken. Iedere keer bevatte één van die monsters de adem of uitwerpselen van iemand met darmkanker, terwijl de andere vier van kankervrije mensen waren. De onderzoekers herhaalden deze test 33 keer met de ademmonsters en 35 keer met de poepmonsters. En steeds weer wist de hond vrijwel feilloos aan te wijzen welke adem of poep van iemand met darmkanker was. Bij de zakjes met adem herkende ze 91 procent op de juiste manier, en bij de flesjes poep zelfs 97 procent. Het dier liet zich ook niet afleiden door de geur van andere ziektes, bijvoorbeeld wanneer de personen zonder darmkanker wel een andere darmaandoening hadden. De wetenschappers menen hiermee te hebben aangetoond dat ook darmkanker een duidelijke eigen geur heeft. En dat kan bijvoorbeeld erg handig zijn voor het ontwikkelen van nieuwe diagnostische tests. Op dit moment worden mensen op darmkanker gecontroleerd via colonoscopie; niet bepaald een prettig onderzoek. Er bestaat wel ook een bloedtest waarmee darmkanker kan worden opgespoord, maar die is niet erg betrouwbaar. In maar 10 procent van de gevallen dat deze test een positieve uitslag geeft, blijken mensen ook echt kanker te hebben. De uitslag van de honden-snuffeltest is veel preciezer. Bovendien is het niet per se nodig om straks in elk laboratorium een kankerspeurhond te hebben. De Japanners hopen dat de kankergeur misschien ook kan worden opgespoord door apparaten die geuren kunnen analyseren, zoals de elektronische neus. Woord van het jaar 2011. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Wat dacht je van 'kankerspeurhond'? ![]() You have time. You are doing fine. ![]() |
|
Ik kon eigenlijk ook niet kiezen ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Van Bijsterveldt heeft wel een punt met dat 'labelen', maar ze kan zich beter afvragen wat daar de oorzaak van is. In het regulier onderwijs kunnen namelijk steeds minder leerlingen meekomen door het 'zelfstandig leren' en andere leuke projecten die de laatste decennia zijn losgelaten op het onderwijs maar eigenlijk gewoon verkapte bezuinigingen waren. Een stempeltje kan dan een voordeel zijn, want een zak geld die verkregen kan worden. Ik zie hetzelfde b.v. met taalzwakke leerlingen die een dyslexie-stempel willen, dat is voor hen de enige manier om nog bijles te krijgen. Ikzelf vermoed dat leerlingen meer gebaat zijn bij b.v. kleinere klassen (meer aandacht), duidelijkere structuren en klassikale instructie, een beetje back to vrogger als het ware. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Dat is al veel langer bekend en er zijn ook al veel eerder succesvolle experimenten mee gedaan. ![]() "Wikileaks" is hier uitgeroepen tot woord van het jaar, BTW. ![]() |
|
Huidkanker en andere kankers, dat staat ook in het artikel, blijkbaar geen darmkanker nog. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
OK, dus woord van het jaar: Darmkankergeur? Ik meen het ook te kunnen ruiken trouwens. ![]() ![]() |
|
quote: De ervaring die ik heb, en dat zal ongetwijfeld niet alleen op de school van xxs zo zijn, is dat de onderwijsinstelling maar al te graag het rugzakje wil incasseren maar het vervolgens geweldig laat afweten als het aankomt op daadwerkelijk extra begeleiden. Wellicht zou daar eens wat meer controle op moeten plaatsvinden. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote:Mee eens. Als ze maar vast begonnen met minder vergaderen en meer knopen doorhakken. Voordat er beleid op poten staat voor extra begeleiding is er vaak al een jaar vergaderd, is mijn indruk na een half jaar in het onderwijs werken. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Wacht eens even... No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Hehe zeker, maar kun je het ook onderscheiden van de ziekte van Crohn en dergelijke. ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:Goed gezien. Het dyslexiebeleid bij ons staat eindelijk op poten. Ik heb meteen toen ik begon voor een leerling bijles aangevraagd. Degene die daarover gaat wist me te vertellen dat het jaar daarvoor gestart was met het opzetten van een 'werkgroep dyslexie'. Tussen het vorm krijgen van daadwerkelijk beleid en het starten van maken van een opzet hiervoor heeft dus meer dan een jaar gezeten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote:Volgens mij heeft Nance de ziekte van Crohn. Nu snap ik ineens waarom ze vaak met Gerard Joling werkte. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Enorme WTF hier. ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Erg overdreven inderdaad! Lekker studentje pesten met alle kutfietsen die zij hebben... 25 euro boete voor het niet op slot zetten van je fiets, daar zakt m'n broek spontaan van af. ![]() |
|
quote: De politie van Oost Gelre? ![]() Against God and Government ![]() |
|
Bahrami smokkelde eerder cocaïne Update: maandag 31 jan 2011, 22:01 De Iraans-Nederlandse Zahra Bahrami die zaterdag in Iran is geëxecuteerd, blijkt in Nederland te zijn veroordeeld voor drugssmokkel. Het tv-programma Nieuwsuur meldt dat Bahrami in 2003 werd betrapt met bijna 16 kilo cocaïne in haar bagage. Ze kreeg drie jaar cel waarvan één jaar voorwaardelijk. Bahrami werd in Iran opgehangen omdat ze drugs zou hebben gesmokkeld. Vrienden van Bahrami zeggen dat ze veroordeeld is omdat ze deelnam aan protesten tegen het bewind in Teheran. Minister Rosenthal zegt dat het nieuws over de Nederlandse veroordeling niets zegt over haar zaak in Iran. Kweenie. Ik vind opeens dat verhaal over drugs-smokkel wel aannemelijk worden. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: POIDH! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Is het ook. Maar Iran heeft het (naar NL toe) alsnog niet zo netjes gedaan ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Bloemen houden van mensen... ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |