|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat valt me inderdaad vies tegen. Zoals bastianus al zegt, lijken dit soort acties vaak juist uitgevoerd te worden door ontspoorde eenlingen die de islam aangrijpen als motief. Dat is in mijn ogen iets anders dan, zeg, geïnstitutionaliseerd kindermisbruik. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote:Eenlingen? Grapjas. Hint: er gebeuren niet alleen in Nederland of Frankrijk aanslagen hoor. Bijna dagelijkse bizznizz in Afghanistan, Pakistan, Irak, Nigeria etc. Grootste gedeel allemaal opgeeist door organisaties. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Ik zie vaak dit soort van je: quote: Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Gast ik ben opgegroeid tussen Mocro's en Suri's en zet ze graag te kakken. Ook in hun gezicht. Zij kunnen er overigens wel om lachen (in mijn gezicht althans ) Pfff... beetje vergezocht dit When your people matter, menstrual health matters |
|
Het maakt mij allemaal niet uit hoor, geef alleen een voorbeeld Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik vind dit dus geen voorbeeld. Dit is hu-mor. Dat jij dat niet zo ziet kan. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Aangezien jij zo'n type bent dat (als enige) lacht om zijn eigen grappen, kan ik me voorstellen dat jij dat denkt. |
|
quote: Stereotypering, vind het ook niet erg.. iedereen doet het.. Maar geef toe dat je het doet en accepteer dat het ook gebeurd bij christenen Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Dat is tekenend voor hoe weinig binding juist de jonge kwajongens uit deze cultuur met onze westerse cultuur hebben. Mogen we onszelf als Leitkultur ook behoorlijk kwalijk nemen. Juist het pissen op deze club mensen wat, in navolging van PVV en FvD, nu ook CDA, PvdA, VVD en zelfs mensen als Halsema van GL met de regelmaat van de klok doen veroorzaakt dit. Laten we niet vergeten dat de opa's en oma's van deze rotjochies achter de geiten weggetrokken zijn om hier de kutklussen van luie Nederlanders op te knappen. Hun vaders en moeders zijn massaal de WAO in gedumpt toen het economisch minder ging, en nu moeten ze meedraaien in een mislukte nieuwe versie van de macho geitencultuur met rolmodellen als Ridouan T. en waarin het stoer is om een meisje kech te noemen en een hekel aan joden te hebben. Ik denk dat er twee oorzaken van dit probleem zijn: 1. Het gebrek van ons kapitalistische systeem dat status van geld afhangt. Als je achtergrond ervoor zorgt dat je niet normaal aan die status kunt komen, en je dus eigenlijk niets te verliezen hebt, dan wordt het wel erg aantrekkelijk om op een oneerlijke manier toch status te krijgen. Zeker als jouw oorspronkelijke cultuur een macho- en straatwijze cultuur is. 2. Het verwarren van cultuurbepaald gedrag met een gehele religie (de islam). Eerwraak bijvoorbeeld komt net zo goed in christelijke, joodse, boeddhistische en hindoeïstische cultuur voor, maar wordt als iets typisch islamitisch gezien. Het zoontje van mijn Turkse vriendin moet zich respectvol naar vrouwen gedragen, terwijl sommige van zijn Marokkaanse klasgenootjes dit helemaal niet doen, toch zijn ze allemaal moslim. Het gebrek aan nuance in deze discussie doet ook meer kwaad dan goed. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Padoem pats! En je dan ook nog ergeren als ik en anderen met mij aangeven vooroordelen vermomd als grapjes niet te kunnen waarderen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Mooi, dan is de intentie dus duidelijk. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Die follow ik even niet? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: En dan doen ze jou na, overdreven Nederlands wauwelen met een Amsterdams accent? Schaterlachende mensen alom? Raar, hoor. Ik heb een lading Indonesische familie, die doe ik nooit na. Andersom ook niet. In ons gezicht, natuurlijk. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 13-12-2018 14:23] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
In je aangezichtsbakkes. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote:Ja? En waarom 'pissen' mensen op deze club mensen? Zou dat gewoon maar zijn 'omdat het Turrekies of Marrokaantjus zijn'? quote:Vertaling "ze zouden dankbaar kunnen zijn dat ze hier werk kregen en uit hun armoedige streek weg konden trekken, hier goede en betaalbare huisvesting kregen, ziektegeld (waar, geloof me, iedere vakantie terug naar moederland en waar men opeens weer 'ziek' werd, massaal gebruik van werd gemaakt), bijsjlag (speciaal voor jullie, een grapje over de uitspraak) etc etc" quote:Ze moeten helemaal niets. Ze kunnen ook meedraaien in andere cultuur. Verder snap ik je (denk ik) wel hoor, waar multiculti faalt hebben 2 schuld, en ik kan ook een lijst geven van zaken waar de Nederlandse overheid en de NL burger debet aan is, maar ik denk dat de kern van t verhaal is: laag/niet-geschoolde mensen met een compleet andere cultuur en religie massaal importeren en bij elkaar zetten in wijken en deze produceren lekker gemiddeld 4 kinderen per gezin en deze gaan met bar weinig ouderlijke positieve invloed hun eigen ghettootje spelen, en pikken daarbij de 'positieve' elementen uit de Islamitische cultuur (geen varkensvlees, Joden haten, flikkers haten, niet Moslima-vrouwen als hoeren zien) is een recept voor 'pissen' vanuit de anderen in de samenleving. quote:He-le-maal mee eens. Ook hier 2 'schuldigen' dus. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat de eindverantwoordelijkheid altijd bij de persoon zelf ligt. Hoe die ook onderhevig mag zijn aan cultuur, peer pressure etc. quote:Ik verwar volgens mij niets. Jij mengt opeens Mocros en straatcultuur etc in een discussie over de islam toch? OF zit ik ernaast (oprechte vraag, geen tijd terug te zoeken) When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dat kan. Oh ja, Indo's doe ik ook na (spreek een beetje bahasa). Overigens doe ik dit niet continu hoor. En nee, hunnie doen dat meestal niet. Is denk ik toch meer een Westers ding, net zoals zelfspot, standup comedy etc When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Verbaast me niks. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ben me nu af aan het vragen hoe ik een indo na moet doen? Uitstekend bijna accentloos Nederlands praten en minimaal twee muziekinstrumenten bovengemiddeld beheersen? "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote:Taaltechnisch snap ik de zien niet. Maar goed, whatever Bas. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Omdat ze aantoonbaar anders zijn, zowel qua uiterlijk als cultureel, dan de toonaangevende cultuur. Stuk angst ook, denk ik. quote:Op de korte termijn leek dat wel makkelijk en handig, ja, beetje uitkering trekken en de bink uithangen. Maar volgens mij is het er alleen maar een stuk beroerder van geworden. Als je niet meer deelneemt aan het werkproces neem je ook niet meer deel aan het sociale leven. Daar plukken we nu de wrange vruchten van. Geldt trouwens ook voor Nederlandse beroepsuitkeringstrekkers. quote:Op hoog opleidingsniveau gaat dit volgens mij ook wel redelijk. Ik heb zeer aangename en gemotiveerde collega's met een Marokkaanse of anderszins etnisch andere achtergrond. Onder mijn leerlingenbestand is het andere koek. Maar dat geldt ook voor het Nederlandse deel van dat bestand. Ergo: het probleem is niet alleen cultureel maar vooral ook sociaal-economisch bepaald. quote:Is m.i. niet typisch islamitisch, maar ook straatcultuur. En daar zijn sommige islamitische culturen wel gevoelig voor, en andere weer helemaal niet. Toen de jeugdbendes in Terwijde waren opgerold, zaten de Turken, Afghanen en Syriërs nog gewoon bij me in de klas, de Mocro's niet. quote:Weet ik niet. Per geval verschillend, denk ik. En ook afhankelijk van hoe stofjes in je hersens werken, of je vader ook je oom is en dat soort dingen allemaal... quote:Zoek ik even op waarom ik dat deed. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Adoe. |
|
quote:De Indo's die ik ken zijn vaak rijk, hoogopgeleid, goede baan of eigen zaak, maar zodra ze onder elkaar zijn, sluipen er woorden bahasa in, komt er een typisch accentje in. Kan me niet voorstellen dat je dat accent niet kent. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Niet dan. Sorry, ik kom van de Veluwe. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Maar goed, de stereotypering is blijkbaar door iedereen te zien, behalve door Fusion zelf Edit: voor/door [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-12-2018 15:22] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |