IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Paniekstoornis Vorige pagina | Volgende pagina
G.
Usericon van G.
Posted 19-05-2002 17:12 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2002 12:44 schreef helmet het volgende:
Dat is toch echt zeer zeker niet de algemeen voorgeschreven behandelmethode voor mensen met een paniekstoornis. Het is in theorie wel mogelijk, maar ze (hypnotherapeuten) kunnen er vrij weinig mee.

En dan nog is het nog steeds handig om medicatie er bij te blijven gebruiken, omdat die ook effect geven buiten de momenten van daadwerkelijke behandeling om. Hypnose op zich houdt de angsten namelijk niet tegen.

(Ja, ik weet waar ik het over heb. Mijn vader is hypnotherapeut en mijn vriendin heeft een paniekstoornis. Tel maar bij elkaar op )


Je hebt helemaal gelijk, Ik zou hypnotherapie hiervoor zeker ook niet aanraden!!....
De begeleiding die jij zo vertelt die je vrindin heeft klinkt erg goed! Bekent is dat een combinatie van cognitive en gedrags therapie het beste werken bij angststoornissen. Daar is dus de psycholoog en de therapeut voor. ik wil iedereen die hier last van heeft echt heel erg aanraden WEL hulp te zoeken. Je kan er namelijk in veel gevallen weer helemaal van af komen. Dat lijkt mij toch wel de moeite waard. Misschien dat het wel een zwakke plek blijft.....


G.
Usericon van G.
Posted 19-05-2002 17:17 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2002 15:43 schreef Cadaveria het volgende:
ik loop nu al een poos bij een psycholoog en het ligt enorm aan de persoon hoe hij/ zij je kan helpen. Ik heb een super toffe vent die mij echt goed kan helpen.. Ik heb al haast geen pijn in bijn borst steek meer en ademhalen op de 'angstige momenten' gaat ook een stuk beter. Maar ik merk wel dat mijn aanvallen zich uitbreiden niet alleen meer in de auto en trein maar ook in de bus en op de fiets. Ook mijn angst om alleen te zijn en om dood te gaan wordt steeds erger. Het is zoooo klote wat je hersenen allemaal met je doen.


Ik weet natuurlijk helemaal niet wat voor een therapie jij doet ...... Misschien dat je eens kan vragen wat je therapeut van cognitive en gedrags therapie denkt , misschien naast wat je nu doet of zo??? Daar worden puur alleen voor de angststoornis erg goeie resultaten mee geboekt, voor zo ver ik weet. Het helpt je niet verder met andere problemen maar die angsten pakt het wel aan zeg maar......


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 19-05-2002 20:16 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

quote:
Op 19 mei 2002 15:43 schreef Cadaveria het volgende:
ik loop nu al een poos bij een psycholoog en het ligt enorm aan de persoon hoe hij/ zij je kan helpen. Ik heb een super toffe vent die mij echt goed kan helpen.. Ik heb al haast geen pijn in bijn borst steek meer en ademhalen op de 'angstige momenten' gaat ook een stuk beter. Maar ik merk wel dat mijn aanvallen zich uitbreiden niet alleen meer in de auto en trein maar ook in de bus en op de fiets. Ook mijn angst om alleen te zijn en om dood te gaan wordt steeds erger. Het is zoooo klote wat je hersenen allemaal met je doen.


Cadaveria wel beter dat het met ademhalen enzo beter gaat, vooral die steek is echt verrot, maar die angstaanvallen zijn echt klote. Waar ik nu mee bezig ben is om alles gewoon heel rustig te bescouwen, en me er niet druk om te maken. Ook blijf ik gewoon naar de dingen gaan waar ik die angstaanvallen kan krijgen. Ik ben dan ook wel vrij veel Philosofisch en psychologisch bezig zelf, dusch ik vind het nog wel interessant ook.
Ook schrijf ik heel veel muziek en tekstn vooral voor mijn bands Bolthorn en Argonath, ik heb ook een eigen project lopen daarvoor ben ik met een boek bezig. Zoiets is voor mij ook een beetje therapie, gewoon verhalen en muziek schrijven...



Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 19-05-2002 20:27 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2002 15:43 schreef Cadaveria het volgende:
ik loop nu al een poos bij een psycholoog en het ligt enorm aan de persoon hoe hij/ zij je kan helpen. Ik heb een super toffe vent die mij echt goed kan helpen.. Ik heb al haast geen pijn in bijn borst steek meer en ademhalen op de 'angstige momenten' gaat ook een stuk beter. Maar ik merk wel dat mijn aanvallen zich uitbreiden niet alleen meer in de auto en trein maar ook in de bus en op de fiets. Ook mijn angst om alleen te zijn en om dood te gaan wordt steeds erger. Het is zoooo klote wat je hersenen allemaal met je doen.


klinkt me heel bekend in de oren. Bij mij het is het gelukkig minder aan het worden. Maar ik ben wel 3 jaar uit het dagelijks leven, Burn-out in combinatie met een angs stoornis is zwaar KLOTE !!!

Ik geef niet op, want dan heeft de oorzaak van mijn probleem gewonnen, en dat zal ik niet toe laten !!!

Ondanks alle tegen slagen, onbegrip van mijn omgeving, etc. zal ik bewijzen strek te zijn. Ik laat me niet meer gek maken door anderen !! Ik kies mijn eigen weg, en hebben ze daar moeite mee dan krijgen ze het ZUUR maar !!! Ik heb geleerd me zelf op nr 1 zetten, kost me soms nog wel moeite, maar ik heb echt schurft aan iedereen. Klinkt heel bruut en hard, maar ik moest echt aan mij zelf gaan denken. Ik heb me zelf op nr 1 gezet, ik kijk eerst naar wat ik er zelf van vind (voor ik iets ga doen), dan dat ik naar een ander zou gaan luisteren.


Wiegen Meister !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2002 21:31 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

idd meer egoistisch zijn helpt al een stuk.. Ik ben nu bezig met een soort assertiviteids training waarbij ik echt moet zeggen als ik me ergen aan irriteer. Bijvoorbeeld kinderen in de trein die janken,.. zeg het maar tegen de ouders dat ze de kinderen eens stil moeten houden.. En weet je.. het is heerlijk om dat soort dingen te durven zeggen..ik moet ook veeeeel minder verlegen zijn.. ik heb nog altijd het idee eerst de ander dan ik. Want wie ben ik nou?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 19-05-2002 22:52 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Goed zo! A bit of attitude is altijd ok. Maar wat ook belangrijk is is dat je ook weet wat het is, en zo afstand ervan kan nemen...beetje nuchter erna kijken en je niet gaan lopen klemdenken, want dat is (iig bij mij) het probleem. (=makkelijker gezegd als gedaan btw)

[off_topic_mode]Euhm Cadaveria jij hebt foto's van BMBZN, ik heb hun concert gemist...de zanger is onze lichtman. Was het vet?[off_topic_mode]



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 19-05-2002 22:53 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2002 22:52 schreef Grimnir het volgende:

[off_topic_mode]Euhm Cadaveria jij hebt foto's van BMBZN, ik heb hun concert gemist...de zanger is onze lichtman. Was het vet?[off_topic_mode]
ja check mijn site.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 19-05-2002 22:54 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

Heb ik gedaan vandaar



Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 21-05-2002 15:59 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2002 21:31 schreef Cadaveria het volgende:
idd meer egoistisch zijn helpt al een stuk.. Ik ben nu bezig met een soort assertiviteids training waarbij ik echt moet zeggen als ik me ergen aan irriteer. Bijvoorbeeld kinderen in de trein die janken,.. zeg het maar tegen de ouders dat ze de kinderen eens stil moeten houden.. En weet je.. het is heerlijk om dat soort dingen te durven zeggen..ik moet ook veeeeel minder verlegen zijn.. ik heb nog altijd het idee eerst de ander dan ik. Want wie ben ik nou?


idd ((((( HUG )))))


Wiegen Meister !


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-05-2002 19:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2002 15:59 schreef Shadow_Smile het volgende:
idd ((((( HUG )))))


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


caile1
Usericon van caile1
Posted 23-05-2002 11:21 by caile1 Wijzig reactieProfiel van caile1Quote dit berichthttp://asl.to/caile

Vandaag ga ik voor de eerste keer naar de psycholoog. Da is ne gedrags en hypnotherapeut. Kzen is curieus wa da ga geven.
In ieder geval helpen al jullie reacties al heel veel. Ik had dat niet verwacht. Nooit gedacht dat er nog zo veel mensen dat hadden of menstens maar kenden.


schoonheid is een ziel verbrandt in het water van geluk


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 23-05-2002 13:18 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2002 12:01 schreef Shadow_Smile het volgende:
lichaam. Hoe zwakker/vermoeider je lichaam is, des te gevoeliger je word voor paniekaanvallen.


dat is grappig, ik heb altijd het meest last van hyperventilatie als ik erg moe ben of mezelf de dag ervoor half dood heb gezopen, toch blijf ik vaak denken dat er wat mis is met mijn hart, af entoe slaat ie wel eens over en heb ook vaak last van steken in de hartstreek, en heb vaak een beklemmend en drukkend gevoel op mijn borst...dat is bij mij met een gecontroleerde ademhaling niet echt te corigeren...zijn mijn adertjes verstopt of is het gewoon een slecht geweten??????qua levenstijl val ik wel typisch in de catogorie van mensen die vroeg de pijp uit gaan aan een hartaanval.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-05-2002 13:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

is nederland al bekomen van de masshysterie trouwens, na de dood van pimmie had spontaan half nederland last van paniekaanvallen. Freud heeft gelijk, we zijn horde(of kudde) dieren


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-05-2002 13:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hehehe... niet NOG een thread over Pim graag...



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-05-2002 13:28 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2002 13:18 schreef the beast het volgende:
toch blijf ik vaak denken dat er wat mis is met mijn hart, af entoe slaat ie wel eens over en heb ook vaak last van steken in de hartstreek, en heb vaak een beklemmend en drukkend gevoel op mijn borst...dat is bij mij met een gecontroleerde ademhaling niet echt te corigeren...zijn mijn adertjes verstopt of is het gewoon een slecht geweten??????qua levenstijl val ik wel typisch in de catogorie van mensen die vroeg de pijp uit gaan aan een hartaanval.


dat heb ik dus ook (nog steeds wel, maar dan in mindere mate als eerst) het is een ophoping van stress die zich uit in die plek. Ik ben erg bang voor de dood en als ik dan echt het gevoel krijgt dat mijn hart het begeeft kwamen die angst aanvallen dus werd alles nog erger.
Ook sloeg mijn hart regelmatig over, zeer angstaanjagend. Dit soort dingen gebeuren juist als je lichaam tot rust komt.
Pas als die stess weg gaat, gaat de pijn ook weg. Die stress hoeft niet zozeer te zijn van te veel werken ect. maar komt vaak voor dat mensen hun troumatische ervaringen gaan verdringen en dat is dus niet zo goed voor je. Je lichaam waarschuwd je een beetje op deze manier.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


caile1
Usericon van caile1
Posted 05-06-2002 11:38 by caile1 Wijzig reactieProfiel van caile1Quote dit berichthttp://asl.to/caile

Ale hetblijkt dat ik geen paniekstoornis heb. Nee mijn aanvallen zijn niet erg genoeg. Ik ben niet bang genoeg om dood te gaan tijdens een aanval en ik ben niet hysterisch genoeg. De psych heeft gezegt dak een interceptische fobie heb. Ik zou te veel bezig zijn met mijn fysiologische reacties, zoals hartkloppingen. Dit kan bij elke situatie. Ik krijg dus angst van mijzelf. Vrij lastig.


schoonheid is een ziel verbrandt in het water van geluk


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 05-06-2002 12:58 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Inderdaad lastig.. Sterke kerel!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


dreek
Wounded
Usericon van dreek
Posted 26-06-2002 17:41 by dreek Wijzig reactieProfiel van dreekQuote dit berichthttp://www.karbo.tk

Mmm, meestal is het gevolg van onzekerheid gebrek aan zelf vertrouwen, een jeugd die je eigen groei heeft belemmerd of geschaad!

Is wel wwat aan te doen, maar angst stoornissen is wel iets waar je je leven lang rekening mee moet blijven houden.

Sommige medicaties zijn wel okey voor, angst remmers!

Succes er mee, en geloof me er zijn velen in ons land die dit ook hebben, ik kom ze regelmatig tegen binnen m`n werk!




I hate the morning (light)


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 27-06-2002 12:49 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik zal beter worden! Ik zet me tot dingen die ik niet durf ( er gaat wel iemand mee) anders zit ik net als 4 jaar terug alleen maar binnen en kwijn weg.

Mensen met hetzelfde probleem veel sterkte!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 27-06-2002 12:53 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Jij komt er wel boven op meid! Daar zorgen wij wel voor :D


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-06-2002 13:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ken Vampie via de digitale snelweg nu ook al een jaartje ofzo?
En inderdaad, je bent best verandert, positiever geworden.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-06-2002 13:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Enige tijd geleden ben ik met hartkloppingen (hartslag van 160-170) op de 1e hulp beland.. Toen geen idee waar het door veroorzaakt werd, maar me wel kapot geschrokken.

Na wat nadenken kwam ik tot de voorlopige conclusie: ik heb jarenlang hevige stress weg zitten blowen, echt 4-5 joints op een avond, elke dag weer.. Ik heb last van hartkloppingen die zo'n half uur aanhouden sinds ik accuut gestopt ben met blowen, dus denk ik nu zelf dat alle onverwerkte stress eruit aan het komen is

Een vriend van me heeft ernstige hyperventilatie gehad, ook door stress.. Heeft er ongeveer een jaar lang last van gehad.. Hartkloppingen, hyperventilatie mbt ademhalen e.d. Op een gegeven moment begon zelfs heel zijn lichaam te tintelen Hij heeft op doktersadvies ongeveer een half jaar lang kalmeringsmiddelen gebruikt. Maar toen ik dat van hem hoorde dacht ik dus 'Fuck! Dat lijkt wel een beetje op wat ik heb!'

Vooral de angst om een bijv. een hartaanval te krijgen tijdens zo'n aanval is super naar Terwijl er volgens de arts nix kan gebeuren..

Anyway, er wordt nu het e.e.a. door de cardioloog onderzocht, schildklier, echo van mijn hart, moet met zo'n kastje gaan lopen e.d.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 27-06-2002 13:10 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Dank Jenje*knuff*! En LM u is lief!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 27-06-2002 13:15 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2002 11:21 schreef caile1 het volgende:
Vandaag ga ik voor de eerste keer naar de psycholoog.

Ik ben net voor het laatst heen geweest

Niet dat het ook maar ene fuck heeft geholpen, ik moets zo lang wachten voor ik er terecht kon dat het eigenlijk al niet meer nodig was.
(en nee het was dus ook niet heel ernstig (voor zover dit niet ernstig kan zijn))


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 27-06-2002 20:40 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

he snaack als je heel veel blow en in ene keer totaal kap dan is het vrij normaal dat je lichaam raar reageer... ik had zelf verschrikkelijke last van woede aanvallen maar een vriend van me die werdt zo depri als de pest...


My madness, my sadness


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen