IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Wat met België? Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-02-2011 23:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2011 22:14 schreef Hypnos het volgende:
kun je daar niet alle buitenlanders steken, één groot ghetto

Nee, Jacobse en Van Es zeggen dat daar de blanken moeten, doen we dat dus mooi!



Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2011 23:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2011 22:58 schreef bokaj het volgende:
Wallonië naar Frankrijk, dat in ruil daarvoor afziet van Straatsburg als europese bestuurscentrum. Zijn we ook van dat gedoe af. En dan van Bruxelles een aparte hoofdstad maken a lá Washington en Vlaanderen wordt een groot Plopsaland.


EN je zal zien, dan zullen al die Waalse pedo's wel Nederlands leren


signature


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-02-2011 8:00 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik houd het graag op optie 3, maar ik vrees dat ik tot de minderheid behoor.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-02-2011 8:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Vlaanderen bij Nederland voegen, bedoel je dan? Liever niet, ik heb net geleerd wat andere dialecten dan het Gents te begrijpen


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-02-2011 10:50 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Is je Franse tongval dan zoveel beter nu? :p


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-02-2011 10:54 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik denk dat België is mislukt omdat er zoveel katholieken wonen. Jullie missen de superieure Nederlandse handelsgeest die gecultiveerd is door de Protestantse ethiek.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2011 12:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

klinkt verdomd true


signature


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-02-2011 14:07 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 10:54 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik denk dat België is mislukt omdat er zoveel katholieken wonen. Jullie missen de superieure Nederlandse handelsgeest die gecultiveerd is door de Protestantse ethiek.


Dat was oranje Willy's plan ook destijds. De handsgeest van het noorden combineren met de industrie van het zuiden. Helaas waren de Walen toen té rijk/zelfstandig en hebben ze de boel geboycot. Als de Vlamingen toen zelfbewuster waren, dan mag je er donder op zeggen dat België nooit bestaan zou hebben!


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-02-2011 14:13 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Is maar goed geweest, anders was een Groter Nederland in de WO1 betrokken geraakt als invasieroute voor Duitsland.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-02-2011 14:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 10:54 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ik denk dat België is mislukt omdat er zoveel katholieken wonen. Jullie missen de superieure Nederlandse handelsgeest die gecultiveerd is door de Protestantse ethiek.
the protestant ethic and the spirit of capitalism?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-02-2011 15:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 8:00 schreef Gorath het volgende:
Ik houd het graag op optie 3, maar ik vrees dat ik tot de minderheid behoor.
Ik denk dat de, cultuur, verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen niet kleiner zijn dan die tussen Vlamingen en Wallonië. Wederom zal een van de twee gewesten rijker zijn en daarmee een kapitaalstroom veroorzaken. Ook zal er waarschijnlijk weer een taalstrijd ontstaan want Vlaams en ABN zijn niet hetzelfde; welke vrijheid gun je dan elkaar mbt officiële documenten en op school e.d.
En wat te denken van het koningshuis? Een dubbelmonarchie terwijl jullie koning meer een Walloon dan Vlaming is? Of zullen de Vlamingen Beatrix/Alexander aanvaarden als monarch en gaat Albert met Wallonië mee? Het Belgisch leger is niets meer, waardoor de verdeling van die drie doorgeroeste tanks geen punt is. We hebben de oprukkende Europese superstaat, de BeNeLux en de NAVO e.d. Ik zie niet in waarom België en Wallonië niet als twee onafhankelijke staten zoude kunnen opgaan in het huidige Europa.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-02-2011 15:24 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 23 februari 2011 15:10 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk dat de, cultuur, verschillen tussen Nederlanders en Vlamingen niet kleiner zijn dan die tussen Vlamingen en Wallonië. Wederom zal een van de twee gewesten rijker zijn en daarmee een kapitaalstroom veroorzaken. Ook zal er waarschijnlijk weer een taalstrijd ontstaan want Vlaams en ABN zijn niet hetzelfde; welke vrijheid gun je dan elkaar mbt officiële documenten en op school e.d.
En wat te denken van het koningshuis? Een dubbelmonarchie terwijl jullie koning meer een Walloon dan Vlaming is? Of zullen de Vlamingen Beatrix/Alexander aanvaarden als monarch en gaat Albert met Wallonië mee? Het Belgisch leger is niets meer, waardoor de verdeling van die drie doorgeroeste tanks geen punt is. We hebben de oprukkende Europese superstaat, de BeNeLux en de NAVO e.d. Ik zie niet in waarom België en Wallonië niet als twee onafhankelijke staten zoude kunnen opgaan in het huidige Europa.



Volledig mee eens.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 23-02-2011 16:08 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

Het grootste probleem aan België is dat het eigenlijk uit twee landen bestaat, die vechten om dezelfde hoofdstad. Het splitsen is onmogelijk, geen van beide wilt Brussel opgeven. Echter, het land is politiek en institutioneel zo gefragmenteerd dat het volkomen vierkant draait, en dus stilaan kapot gaat.

België als een geheel is amper meer waard dan Antwerpen en Brussel samen, en België leeft van doorvoer en de Europese instituties. Maar, met de geleidelijke stagnatie van Europa en de EU die over niets anders dan zichzelf praat, zie ik geen goede toekomst in voor dit land.

Splitsen gaat niet, beide partijen willen Brussel (en hebben het eerlijk gezegd nodig om te overleven). Wat dan met verdelen onder Nederland, Frankrijk en Duitsland? Gaat ook niet, wie (van Nederland of Frankrijk) krijgt Brussel? Brussel is Franstalig, en ik denk niet dat het een deel wilt zijn van Nederland, echter ben ik ook zeker dat vooral het Verenigd Koninkrijk niet wilt dat Brussel in Franse handen valt. Zij vinden het al erg genoeg dat de twee machtigste landen in Europa (Frankrijk en Duitsland) zo goed samenwerken. Brussel onafhankelijk zag ik hier staan, zoals een Washington DC? Gaat ook niet. Eerst en vooral, Brussel heeft geld nodig van de Belgische staat (net zoals Washington dat krijgt van de VS). Als die staat wegvalt, waar halen ze het vandaan? Een EU taks, dat zie ik nu echt niet snel gebeuren...

Een unitaire staat dan, waarom niet? Wel, als je twee aparte landen samenvoegt, dan moet het rijkste land de shock van een falend armer land opvangen (zoals bij de eenmaking van Duitsland, of, nog erger, de mogelijke hereniging van de Koreas). Het grootste probleem is dat de socio-economische en politieke situatie in beide landsdelen te ver uit elkaar ligt (daarom dat het nu zo verdeeld is, in eerste instantie).

Een confederatie dan, maar wat is het verschil met twee onafhankelijke landen? Een gezamelijk leger en buitenlands beleid. In mijn ogen wel de minst slechte optie gezien het huidige klimaat.

Een unanieme onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen zou trouwens ook lastig zijn. Ik denk niet dat vele landen dat zullen appreciëren, laat staan ons erkennen. En weeral, wat met Brussel?

België zit eigenlijk nogal vast. Nu, er zijn slechtere landen om in te wonen, dat wel. Het probleem ligt vooral op de lange baan (de geleidelijke verarming en marginalisering van België), en zoals bekend zijn politici niet echt in staat om aan de lange termijn te denken. Zij denken tot aan de volgende verkiezingen. Natuurlijk is een gebrek aan democratie hier ook een deel van het probleem. Het is niet de wil van de meerderheid hier, er moeten altijd compromissen komen, wat tijdrovend en inefficiënt is.

Maar kom, we lossen het wel eens op, zo tussen de soep en de patatten...


xX-C-Xx
Miss Kaasschaaf 1934
Usericon van xX-C-Xx
Posted 23-02-2011 16:18 by xX-C-Xx Wijzig reactieProfiel van xX-C-XxQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/chantal.lansbergen

quote:
Op 22 februari 2011 22:58 schreef bokaj het volgende:
.... en Vlaanderen wordt een groot Plopsaland.




Ik zou zelf wel willen zien wat er gebeurd als Vlaanderen bij Nederland komt.


Het doet maar even pijn!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-02-2011 16:40 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik zeg doen!


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-02-2011 17:10 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

BXL?
Brussel hoeft geen probleem te zijn. Alle Duitse overheidsinstelling zijn ook niet gecentraliseerd in 1 stad. Verspreid die van Brussel over Vlaanderen en Brussel wordt al heel wat minder waard.

Koningshuis?
Geen koningshuis in de nieuwe Lage Landen! En als het dan toch moet, mag voor mijn part Albert buitengekegeld worden. Who gives a flying fuck?

VL vs NL: aparte deelstaten?
Ik zie de Lage Landen als een nieuw land, waarbij de provincies gewoon verder bestaan. In Nederland is er een Brabant, in Vlaanderen ook. In Nederland is er een Limburg, in Vlaanderen ook. Voor mij hoeft er geen taalstrijd te zijn tussen beide "gewesten". Ik zie de Lage Landen als een mooie vloeiende bevolkingsgemeenschap.

Nieuwe vraag?
Wie kent nog landen die grenzen aan andere landen waar dezelfde taal gesproken wordt? Ik denk enkel aan Oostenrijk/Duitsland. Je kan zeggen: VS/Canada of quasi heel Zuid Amerika; dan zeg ik "neen", want de voertaal van die landen is opgelegd door hun overheersers. De oorspronkelijke talen daar zijn niet Engels of Portugees. Wat ik wil zeggen: is het niet raar dat VL en NL aan elkaar grenzen, terwijl ze dezelfde taal hanteren?

[Dit bericht is gewijzigd door Gorath op 23-02-2011 17:11]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-02-2011 17:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 16:40 schreef Schaep het volgende:
Ik zeg doen!
Ik zeg niet doen. Krijgen we straks een televisiemafia onder leiding van Gert Verhulst en de Godfathers uit Volendam. Kabinetsformaties die langer duren dan de daadwerkelijke regeertijd, door nog grotere verdeeldheid. En een overbevolking van buitenechtelijke kinderen doordat onze dubbelmonarchie binnen- en buitenechtelijk maar aan blijft fokken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 23-02-2011 17:17 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 17:12 schreef bastianus het volgende:
Ik zeg niet doen. Krijgen we straks een televisiemafia onder leiding van Gert Verhulst en de Godfathers uit Volendam. Kabinetsformaties die langer duren dan de daadwerkelijke regeertijd, door nog grotere verdeeldheid. En een overbevolking van buitenechtelijke kinderen doordat onze dubbelmonarchie binnen- en buitenechtelijk maar aan blijft fokken.


Kijk toch geen televisie.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-02-2011 17:20 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 17:10 schreef Gorath het volgende:
Nieuwe vraag?
Wie kent nog landen die grenzen aan andere landen waar dezelfde taal gesproken wordt? Ik denk enkel aan Oostenrijk/Duitsland. Je kan zeggen: VS/Canada of quasi heel Zuid Amerika; dan zeg ik "neen", want de voertaal van die landen is opgelegd door hun overheersers. De oorspronkelijke talen daar zijn niet Engels of Portugees. Wat ik wil zeggen: is het niet raar dat VL en NL aan elkaar grenzen, terwijl ze dezelfde taal hanteren?


Lees Billig's 'Banal Nationalism', zeer verhelderend voor het ontrafelen van dit soort 'common sense' opvattingen over taal en natie. België wordt ook nog aangehaald (boek is uit 1995, en nog steeds zeer relevant)

http://books.google.nl/books?id=VV18cdwqVf4C&printsec=frontcover&dq=language+and+nationalism+billig&hl=nl&ei=dTNlTfSjNsjsObPOpY0G&sa=X&oi=book_result&ct=book-thumbnail&resnum=1&ved=0CDYQ6wEwAA#v=onepage&q&f=false


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-02-2011 17:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Allemaal lekker boeien, als wij Antwerpen maar krijgen. En anders laten we de Schelde lekker dichtslibben, toch geen Belgische regering die nog echt druk op ons kan uitoefenen


Quis moderabat ipsos moderatores?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-02-2011 17:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 15:10 schreef kwelgeest het volgende:
En wat te denken van het koningshuis? Een dubbelmonarchie terwijl jullie koning meer een Walloon dan Vlaming is? Of zullen de Vlamingen Beatrix/Alexander aanvaarden als monarch en gaat Albert met Wallonië mee?



Ik denk dat als Vlaanderen echt onafhankelijk zou worden, het de republikeinse kant op zal gaan. Dan zit je alsnog met een probleem als het bij Nederland zou gevoegd worden.

Ik ben het wel volledig eens met je relaas.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 23-02-2011 20:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Naar mijn mening zijn er veel te grote verschillen tussen Vlaanderen en Nederland om er een geheel van te kunnen maken.

was er tussen 1815 en 1830 niet een Koninkrijk der Nederlanden onder Willem I?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 23-02-2011 21:12 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2011 16:08 schreef Rix het volgende:
Splitsen gaat niet, beide partijen willen Brussel (en hebben het eerlijk gezegd nodig om te overleven).
Waarom heeft Vlaanderen Bruxelles nodig dan? Ik dacht dat Vlaanderen zo rijk en welvarend was, die hebben die stad niet nodig. Vlaanderen wil graag onafhankelijk zijn, dan moet je consessies doen. Scheiden doet lijden.

quote:
Brussel onafhankelijk zag ik hier staan, zoals een Washington DC? Gaat ook niet. Eerst en vooral, Brussel heeft geld nodig van de Belgische staat (net zoals Washington dat krijgt van de VS). Als die staat wegvalt, waar halen ze het vandaan? Een EU taks, dat zie ik nu echt niet snel gebeuren...
Onzin, als Luxemburg of Andorra het kan, dan kan het met Brussel ook. En als dan de Straatsburgverhuizing wegvalt, komt er een boel extra geld vrij.

Ik bespeur bij jou dezelfde onwil als bij de politici.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-02-2011 21:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Brussel kan net als Vlaanderen best alleen overleven. Wat zeg ik? Brussel is zelfs welvarender dan Vlaanderen!


signature


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 23-02-2011 22:45 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Pfft, heel die politieke en cominotaire zever zint me totaal niet, Vlaanderen kan niet zonder Walonië en vice versa. Al dat gezever dat de Walen luiaards zijn en de Nederlandse taal niet willen leren is voorbij gestreefd. Meer en meer grote bedrijven zullen zich nu eerder vestigen in Walonië dan in Vlaanderen. Meer en meer Walen willen het Nederlands leren en ook spreken. Als je het mij vraagt zal Walonië na verloop van tijd Vlaanderen voorbij steken op economisch gebied. Ok, die geldstroom dat er nu is naar Walonië is niet prettig maar die fucking miljarden steun aan de banken terwijl het zij waren die de boel verneukt hadden en hun bazen bonussen uitkeerden en ontslagpremies gaven (voor de boel grondig te verneuken en andermans spaargeld erdoor te jagen) waarvan je achterover viel.
Dat die bende kleuters van een politici eens hun werk deden en een regering vormden. Bevries het loon van de verkozene meteen na de verkiezingen en ze zullen wel snel een regering op de baan helpen en overeen komen. België als staat heeft zin. In Zwitserland zitten ze met 4 gemeenschappen en daar lukt het wel om overeen te komen. Evenals Groot Brittanië. Dat het logische verstand eens mag zegevieren ipv dat verdomde individualisme. We lijden gezichtsverlies in het buitenland dat het aan lieve lust is. In sommige landen denken ze dat het hier een burgeroorlog is. Als er weer verkiezingen zouden komen dit jaar twijfel ik echt wel om te gaan. Voor de rest vind ik dat die Alexander Decroo eens mooi zijn bek mag houden, het is door hem dat we hier nu al bijna 9 maand zonder regering zitten.

Wat ik wel moet zeggen is dat onze koning creatief is met het verzinnen van beroepen: Koninklijk verduidelijker, bemiddelaar, preformateur, clerificateur,...


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen