IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 40 Watt Sun, doom Vorige pagina | Volgende pagina
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 18-06-2011 23:51 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Waar is de LP te bestellen, linkje enniewan


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 19-06-2011 0:21 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

http://www.large.nl/bin/shop.php?prog=shop&mid=&article=194191&funktion=PRODUCTINFO&bildrub=&product=40 Watt Sun: The inside room&tc=EMPTY

edit: bol.com heeft hem ook maar daar is hij 33 euro.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 19-06-2011 0:43]


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 23-06-2011 12:28 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 23:35 schreef Dirge for november het volgende:
Ja inderdaad! Ik baal zo dat ik die live versie van This Alone niet meer terug kan luisteren... Van mij mogen ze een hele LP opnemen op die manier.

+ Véél!


wouter023


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-07-2011 16:54 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Op plaat klinkt ie nog mooier als mp 3, nu al de plaat van het jaar denk ik.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 01-08-2011 20:17 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Lastig plaatje dit. Ja, het is een enorm sterke doom plaat en ja, het lijkt erg op Warning (vooral door de zang). Maar toch weet het mij een stuk minder te raken dan Watching from a distance.

40 Watt sun lijkt minder riff-gedreven te zijn dan Warning. En op Watching from a distance lijken gewoon iets beters songs te staan.

Maar aan de andere kant trekken nummers als Carry me home en This alone wel aan alle kanten kippenvel. Zoals ik al zei, lastig dus. Watching from a distance zal hier vaker geluisterd worden dan The inside room. Vooral omdat W.F.a.D. over de gehele linie sterkere songs bevat.

Neemt niet weg dat ik 40 Watt sun nauwlettend in de gaten ga houden. Want ik denk dat deze band tot grote dingen in staat is.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2011 20:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Neggie, zoek op youtube de akoestische verises van 40 Watt Sun, dikke aanrader! (urgh staan ook wat eerder in dit tipoc)

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 01-08-2011 20:28]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-08-2011 18:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Met Warning ben ik eigenlijk nauwelijks bekend maar dit 40 Watt Sun vind ik steeds lekkerder worden. Misschien vreemd maar ik krijg het gevoel alsof ik zit te luisteren naar een Alice In Chains dat doom metal aan het spelen is.

Kan trouwens Akelei uit de titel? Heeft er niets mee te maken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 21-08-2011 18:38 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2011 18:30 schreef Onweerwolf het volgende:
Kan trouwens Akelei uit de titel? Heeft er niets mee te maken.


Toen ik jouw naam als laatste zag staan, wíst ik dat je dit zou zeggen. Typisch.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 21-08-2011 18:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2011 18:38 schreef Silence het volgende:
Toen ik jouw naam als laatste zag staan, wíst ik dat je dit zou zeggen. Typisch.




Ik ben ook nog steeds geschokt dat die meuk vorig jaar de 11e plaats in het zm jaaroverzicht heeft behaald.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-08-2011 23:45 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2011 20:17 schreef XnegativeX het volgende:
Lastig plaatje dit. Ja, het is een enorm sterke doom plaat en ja, het lijkt erg op Warning (vooral door de zang). Maar toch weet het mij een stuk minder te raken dan Watching from a distance.

40 Watt sun lijkt minder riff-gedreven te zijn dan Warning. En op Watching from a distance lijken gewoon iets beters songs te staan.

Maar aan de andere kant trekken nummers als Carry me home en This alone wel aan alle kanten kippenvel. Zoals ik al zei, lastig dus. Watching from a distance zal hier vaker geluisterd worden dan The inside room. Vooral omdat W.F.a.D. over de gehele linie sterkere songs bevat.

Neemt niet weg dat ik 40 Watt sun nauwlettend in de gaten ga houden. Want ik denk dat deze band tot grote dingen in staat is.


Ondanks dat ik 40 watt sun enorm waardeer kan ik me eigenlijk volledig in deze post vinden. Dus bij deze een +1'tje.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-08-2011 0:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb 40 Watt Sun voor Warning leren, wellicht dat dat mijn beeld wat anders maakt. 40 komt bij mij net wat completer en toch desolater over eigenlijk


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-08-2011 9:29 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ook daar kan ik me wat bij voorstellen hoor, het is meer dat Warning me in z'n geheel meer weet te raken. Muzikaal gezien is het behoorlijk anders. En hij is ook iets anders gaan zingen. Beide iets meer naar mijn smaak, maar t is precies wat neggie zegt wat dat betreft.

Edit: Ik begrijp nu ik het teruglees zelf amper wat ik bedoel, maar wie weet snap jij mijn verknipte geest wel.

Samengevat:
Gemiddelde song Warning beter en subjectief gezien de betere band.
De zang en sound van 40 Watt Sun beter met een aantal gruwelijk lekkere nummers.

Ook hierin wat neggie zegt: Ik ben enorm benieuwd wat 40 Watt Sun gaat doen in de toekomst.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 23-08-2011 9:34]



Northward
Usericon van Northward
Posted 23-08-2011 18:36 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Heel sterke release. In het begin wist die me nog niet heel erg te overtuigen, maar nu zou ik hem bijna geniaal noemen. Wat een prachtige stem heeft die gast toch.


ProgressiveFan
Usericon van ProgressiveFan
Posted 23-08-2011 18:45 by ProgressiveFan Wijzig reactieProfiel van ProgressiveFanQuote dit bericht

The Inside Room is voorlopig een van de hoogtepunten van dit jaar, heerlijk album!
Warning ken ik (nog) niet, dus aan vergelijken doe ik niet mee...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-08-2011 18:43 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 23 augustus 2011 0:03 schreef Jenje het volgende:
Ik heb 40 Watt Sun voor Warning leren, wellicht dat dat mijn beeld wat anders maakt. 40 komt bij mij net wat completer en toch desolater over eigenlijk



Mee eens. Ik ben Warning nu aan het ontdekken en dat vind ik ook erg gaaf maar 40 Watt Sun nadert voor mij echt perfectie. Het is heel lang geleden dat ik voor het laatst een plaat zo vaak achter elkaar heb gedraaid. The Inside Room is gewoon magisch. Natuurlijk, je moet de zang trekken, die is vrij opmerkelijk en muzikaal gezien moet je ook echt even wat moeite doen om de schoonheid te ontdekken tussen de schurende kettingzaagdoomriffs door. Maar echt wat een waanzinnige sound heeft deze plaat. Ik ben helemaal verliefd inmiddels. Ook op de lyrics trouwens want die zijn onmetalachtig sterk. Dit is heartfelt & hopeful doom metal zoals ik het zelden hebben gehoord. Fantastisch!



[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 26-08-2011 19:27]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-08-2011 19:18 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

+1 wat geweldige lyrics betreft, maar in dat geval Warning net zo!



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-08-2011 19:23 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Van Warning heb ik tot dusverre beide full-lenghts een keer gedraaid dus aan de lyrics ben ik daar nog niet echt toegekomen maar dat komt nog wel.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-08-2011 19:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Dubbelpost wegens onleesbare kuticoontjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 26-08-2011 19:26]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-08-2011 19:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




metalmook
Usericon van metalmook
Posted 26-08-2011 19:39 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

Het album 'Watching from a Distance' van Warning is voor mij het beste album ooit gemaakt, hoe goed ik 40 watt sun ook vind, het komt op een of andere manier net iets tekort. Of beter gezegd: teveel, juist dat kale geluid, er is geen overbodige melodielijn te horen, in combinatie met de geweldige zang en teksten van Patrick maken 'Watching from a Distance' zo speciaal.

Op 'The Inside Room' is het geluid veel voller, heeft de bas een veel belangrijkere rol gekregen (wat trouwens een groot pluspunt is, aangezien er bij vlagen geniale baslijnen te horen zijn) staat er veel meer distortion op de gitaren (het klinkt in ieder geval heel wat zompiger), doet de drummer soms meer als nodig is, en staat de zang veel te ver naar de achtergrond gemixt. Maar desondanks is 'The Inside Room' natuurlijk een geweldig album en het zal erg hoog gaan eindigen in mijn jaarlijst. Al hoop ik dat 40 watt sun in de toekomst toch weer naar een kaler geluid zal gaan.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 03-09-2011 14:35 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik geloof dat ik me toch voorzichtig bij Onweerwolf ga aansluiten. Kwartje begint hier inmiddels ook aardig te vallen, wat een droevig en toch ergens optimistisch album is dit..
De shoegazey gitaren zijn wat saaiig, maar misschien juist daarom toch zo sterk.


You have time. You are doing fine.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-08-2012 23:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

The Inside Room is inmiddels wel zo'n beetje mijn top 10 aller tijden binnengekropen. Beste plaat van de afgelopen 10 jaar in ieder geval. Waanzinnig sterk.

Watching From A Distance ben ik inmiddels ook verliefd op geworden.

Patrick Walker schrijft de mooiste lyrics van de gehele metalwereld.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 08-03-2013 9:21 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

De akoestische versies van Open My Eyes, Carry Me Home en Restless zijn ook goed te doen.







wouter023
Usericon van wouter023
Posted 03-06-2015 18:25 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Het nieuwe album zit er dan echt aan te komen. De liveshows staan in ieder geval al in het teken van het tweede album.


wouter023


Northward
Usericon van Northward
Posted 03-06-2015 19:16 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Zou verdomme tijd worden.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen