|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
Amen.. Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
is het niet bekend dat dat op 5 mei is om 20:00 [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
sorrie maar 2 minuten stilte is op 4mei om 8uur s,avonds welcome to hell,fuckin, hell yeah |
|
quote: Ik neem aan dat dat een "grap" is? Hoewel er SCHRIKBAREND veel jongeren zijn die niet weten wat 4 mei is en zich nooit afvragen waarom ineens alle vlaggen halfstok hangen... Dolf Brouwers - another dead hero |
|
Het is idd op 4 mei, mijn fout, maar mijn reply was meer omdat er werd verondersteld dat er 2 minuten stilte was om 08:00 ipv 20:00 [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
Ik vind idd dat dit moet blijven gebeuren. En in de toekomst, als iedereen die het meegemaakt inmiddels gestorven is zou je die 2 min. stilte kunnen vasthouden om alle slachtoffers van geweld te herdenken. Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you |
|
Ik vind van niet. Nou... laat ik het zo zeggen, niet dat ik vind dat je enorm lawaai moet gaan maken of zo, maar ik zelf doe niet bewust aan stilte. Als anderen dat wel willen waar ik bij ben, nou dat wil ik ze dan wel gunnen natuurlijk. Verder was het een oorlog waar ik niet bij was, waar mijn ouders niet bij waren, een deel van het verleden. Ik vind het trouwens ook een vorm van schijnheiligheid om met z'n allen stil te gaan zijn voor iets dat 57 jaar geleden afgelopen is terwijl er aan de problemen van vandaag de dag voorbij gegaan wordt. Hoezo sociale conditionering? |
|
quote: Juist. Maar ja, als we ook stiltes gaan invoeren aangaande de problematiek van het heden, mogen we nooit meer praten. Stiltes, bah. |
|
Kan wel inkomen in het verhaal van Dwaallicht. "Het is mooi dat er veel mensen iets willen doen om het te herdenken en uit respect voor de overledenen, maar dan kan je beter gaan voorkomen dat het weer gebeurd ipv 2 minuten stilte. Daar help je qua respect de overledenen meer mee dan met 2 minuten stilte" [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
Om er nog aan toe te voegen dat oorlog inderdaad een bloederige gebeurtenis is, maar dat in elke oorlog mensen bij elkaar geraapt werden. Qua aantal doden was de tweede wereldoorlog niet eens zo extreem. De eerste wereldoorlog (die in Engeland ook nog gewoon 'The Great War' genoemd wordt) was wat dat betreft veel erger, maar dat is aan ons kikkerlandje voorbij gegaan. |
|
Ik ben de hele nacht al stil geweest.... Ik, Wil Schuurman |
|
4 mei moet herdacht worden !!!! Hij die dat niet weet moet zich kapot schamen !!!! Wiegen Meister ! |
|
quote:Omdat de WOII niet de extreemste oorlog was, weerhoudt er niet van dat je geen respect voor WOII moet opbrengen [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
quote:Natuurlijk moet 4 mei herdacht worden, maar... misschien is het wijzer om eens met andere middelen te herdenken dan alleen met 2 minuten stilte [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
quote: Maar ze zeggen er juist altijd bij dat ook de slachtoffers van alle andere oorlogen, ook die nu aan de gang zijn, herdacht worden. Er wordt altijd wel even stilgestaan bij Israel en er moeten ook altijd islamieten en dat soort jongens bij betrokken worden. Het is goed dat er zoiets als 4 mei is, al helpt het natuurlijk geen ene ruk Dolf Brouwers - another dead hero |
|
quote: Wat bedoel je nou? |
|
quote: Ja, dat klinkt vrij tegenstrijdig inderdaad... wat ik bedoel is dat het niet verkeerd is dat er nog eens stil wordt gestaan bij zulke dingen (je kan er ook ALTIJD voorbijlopen), maar helaas is men alles de volgende dag alweer vergeten... net als die kerel die opgepakt werd omdat hij iemand in het verkeer in elkaar sloeg (om iets HEEL onbenulligs), terwijl hij 1 dag ervoor nog fanatiek meeliep in zo'n anti-zinloos-geweld-optocht... zo'n zelfde principe Dolf Brouwers - another dead hero |
|
In de WO I zijn er (in het totaal, dus alles bij elkaar genomen (zo'n 10 miljoen)) minder mensen gestroven als in WOII (zo'n 60 miljoen). [Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 04-05-2002 13:41] |
|
is dat vanavond al ? zo, dat was mijn beurt dan weer |
|
quote: En wat was de wereldbevolking ten tijde van WO I/WO II? |
|
quote: dies is niet in 20 jaar zes keer zo groot geworden. |
|
quote: Mijn vader heeft de oorlog ook zeer bewust meegemaakt. dit heeft zo diep ingegrepen dat he zelfs mijn leven heeft gevormd Ik vind dat er een doden herdenking moet plaats vinden zolang daar behoefte aan is! Bovendien vind ik dat er best wat begrip en respect mag zijn voor elkaar en dus mensen die daar behoefte aan hebben. |
|
Ik vraag me af waarom we dan niet stil zijn voor WO I? Ik heb er boeken over gelezen en als het waar is wat erin stond moet dat ook geen prettige oorlog zijn geweest met zijn loopgraven ed... ik bedoel wees dan consequent? 11.45: restate my assumptions |
|
Ik zal vanavond zeker de gepaste 2 minuten stilte in acht nemen. Op zo'n moment hoop ik echt dat huidige conflicten zoals in Israel en Indonesie niet verder gaan escaleren want dan zijn de rapen gaar vrees ik... |
|
Ik doe het al mijn hele leven lang, 2 minuten in 8 nemen. En iedere x krijg ik een brok in mijn keel ervan. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |