Ziona |
Staaay brrrbrrrr! |
 |
 |
|
Posted 10-04-2011 18:23 by Ziona |
    |
|
quote: 'Woorden schieten tekort' in condoleances
»
Reacties op het drama in Alphen a/d Rijn op Condoleanceregister.nl
Condoleanceregister.nl Toegevoegd: zondag 10 apr 2011, 10:23
Bijna een dag na het drama in winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn is de ontsteltenis over het bloedbad groot. Op condoleance.nl staan 5.600 reacties.
Bezoekers op deze site spreken hun verontwaardiging uit en betuigen medeleven met de gewonden en nabestaanden van de dodelijke slachtoffers.
In heel veel reacties staat dat woorden tekortschieten om het gevoel over de schietpartij uit te drukken en dat het niet te bevatten is. Zoals Jerney en Niels: "Hier zijn geen juiste woorden voor te vinden. Onze gedachten gaan naar alle slachtoffers en nabestaanden. Heel veel sterkte."
Broodjes
Jeroen Geenen liep een uur voor de schietpartij nog in het winkelcentrum. "Broodjes halen bij de bakker en groente bij de groenteboer. Het is echt verschrikkelijk en echt niet voor te stellen wat er daar is gebeurd."
Aan "alle betrokkenen" schrijft Jose: "Ik weet niet wat u doormaakt, ik weet niet wat u voelt, toch wil ik u heel veel sterkte, kracht en moed toewensen."
Els, "met tranen in de ogen", vindt dat "zo'n bizarre daad" de overheid tot nadenken moeten aanzetten. "Was het een zieke man of iemand die al langer om hulp vroeg, vastzittend in een negatieve spiraal en wachtend op de juiste handgrepen? Maar rondschietend om zich heen, totaal uitgeschakeld in zijn gevoel? Wat maakt het dat een persoon tot zoiets in staat is?"
Aruba
Ook op condoleanceregister.com wordt gereageerd. "Het enige dat ik kan zeggen is 'waarom'", schrijft Anne-Marie. "Onschuldige mensen zeer doen. Afscheid nemen is de geboorte van een herinnering."
Het kabinet van de gevolmachtigde minister van Aruba betuigt namens de Arubaanse gemeenschap in Nederland zijn medeleven. "Aan de nabestaanden van de slachtoffers, veel sterkte in deze moeilijke momenten."
Huhuhuhuhu.
 |