|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
ik zeg: edit: verkering uit? [Dit bericht is gewijzigd door HRI op 20-07-2011 16:19] co-operation not competition! |
|
als ik merk dat ik zo ga denken dan zet ik een muziekje op. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
LOOL goeie vraag , nee ik herken toch bij heel erg veel mensen, ook bij mezelf, bij die eerste vraag een JA ik kan er niet aan doen, ik ben er onderhevig aan. als ik een cd heb bvb, en dan kom ik er achter dat het een Russische halve kopie is, dan is die plots niet zo goed meer. Compleet debiel natuurlijk, want de muziek is dezelfde (we gaan niet vitten over een eventueel onhoorbaar verschil qua geluidsstroom). wat een hatelijk besef signature |
|
quote: Meer een probleem dat het geld dus niet bij de artiesten terugkomt maar bij schimmige Russische criminelen zou ik dan denken. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Ik heb een hekel aan nep. I am the 1%. |
|
Gefeliciteerd! Je bent een mens! Je kleurt je wereld door aan zaken niet reële waarde te verbinden. Als hetgeen dat het voor jou waarde geeft (De wetenschap dat het van een schilder is waar je respect voor hebt) wegvalt heeft dat wel degelijk invloed op hoe je tegen het werk aankijkt. Niet teveel zorgen over maken. [Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 20-07-2011 17:59] "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: maar ik wil dat helemaal niet. Het is ook niet zozeer dat het van die schilder komt die het alle waarde zou moeten geven, wel dat het mooi is toch? [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-07-2011 17:36] signature |
|
quote: Misschien kun je proberen een heldere probleemstelling te formuleren dat doet meestal een groot deel van de vermeende problematiek oplossen "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
Je hebt een schilderij gekocht wat bij de opnames van 'Tussen kunst en kitsch' niets waard bleek te zijn, Hypnos? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
ik bedoel statusangst, dat we snobs zijn. signature |
|
Ja, daar lijkt de maatschappij tegenwoordig een beetje mee aan elkaar te hangen. 'Oeh, zij hebben dat en dat en nu kan ik niet achter blijven.' Jammer alleen dat veel mensen zich daar ook nog voor in de schulden menen te moeten steken. Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik ben tevreden met wat we hebben terwijl we ons financieel veel meer zou kunnen veroorloven. Om bij je schilderij voorbeeld te blijven: Als ik iets mooi vind dan vind ik het mooi. Ongeacht door wie het gemaakt is. Of bijvoorbeeld kleding: Als het lekker zit is het goed en dan hoeft er echt geen trendy merkje op te staan. Mag desnoods gewoon van de Wibra of Zeeman zijn. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-07-2011 19:53] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: En aan polyester hobbezakken. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote:Ik heb nergens last van. |
|
quote: Sta je droog of zo, Hyppie? Of wilde je je interne emo hippie weer even de vrije teugel geven? [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 20-07-2011 20:45] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: goeie vraag, maar hyppieness is dan net weer het andere uiteinde alles platrelativeren, geen enkele waarde aan materiaal hechten. Of CHristelijk zijn in de gelijkheid en het einde vereren omdat ons dat allemaal te wachten staat, en daardoor het huidige gaan banaliseren maar er moet toch een manier zijn tussendoor, een manier om je eigen materiële voorkeur en wens, los van de maatschappelijke of gemediatiseerde opinie, te ontdekken of bekennen? signature |
|
quote: Nee, want die 'pure' mening bestaat niet. Slotje. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: en streven mag ook niet meer? signature |
|
Van mij mag 't. Past in 't straatje van het streven om verenigd te worden met je schepper in het hiernamaals. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Dat idee heb ik nu vaak bij tatoeages. De 'kijk-mij-eens-gaaf-wezen' bedoeling. Verder een kuttopic. Piekerpoot. |
|
quote: Muziek, kunst, wat dan ook maakt een gevoel in je los. Jij wil daar je eigen visie en gevoel bij vinden. Maar dat pure eigen gevoel bestaat niet. Als mens ben je nu eenmaal gevormd door van alles en nog wat; een pure jij bestaat in die zin niet. Of beter, als er al iets bestaat wat je een puur eigen gevoel kan noemen, is dat gewoon hetgene wat je voelt. Je hebt niks anders dan dat. Basta. En daarbij, iemand voedt een gevoel aan jou door zijn kunstwerk, hoe kun je dat beschouwen en nog een puur eigen gevoel vinden? quote: Hoezo is je eigen hypothetische pure opinie beter dan een maatschappelijke opinie? Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Duidelijk, lijkt me aardig waar. En heb er ook helemaal geen probleem mee. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote:Mooi woord. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: ja, omdat ik het congruent handelen naar mijn eigen normen en gevoelwaarden zie als een grotere kans op een geslaagd of zinvol leven dan het kopiËren en nastreven van de maatschappelijke opinie, ook al is dat laatste ook slechts een persoonlijke perceptie van de realiteit signature |
|
quote: dat vind ik best wel zielig. je kunt dus ook je eigen idealen niet bepalen (mocht dat al losstaan van enige beïnvloeding van buitenaf) en daar gevolg en gevoel aan geven op geen enkele manier? signature |
|
quote: Je kunt de illusie hebben dat je dat doet. En dat doen massa's mensen iedere dag. En het is maar beter ook dat die illusie er is eigenlijk. Echt, het leven is met illusies veel en veel leuker. "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |