IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Jij bent oppervlakkig, en dan? Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-07-2011 18:29 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 12:00 schreef bastianus het volgende:
In het straatje van Hypnos: ik heb zelden iemand op een oorspronkelijke gedachte betrapt. Op de vuilniswagen hoorde ik soms betere gedachten dan op de hogeschool van gestudeerde mensen. Hoe wijs ook, boekenwijsheid en studiewijsheid klinken altijd enorm voorgekauwd. En ik vertrouw het niet, daarom ben ik altijd geneigd meer op mijn gevoel en ervaring te vertrouwen.

Ja, want die mannen op de vuilniswagen, díe hebben oorspronkelijke gedachten. Dat moet wel, want ze lezen geen boeken. Sowieso.

Onzin, natuurlijk. Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die niet verder denken dan wat ze lezen. Kan best dat iemand die dan alleen vanuit zijn onderbuik praat een juister idee heeft, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet nóg beter kan of dat onderboekgevoelens altijd minder juist zijn.

Zeker iemand als jij, die inziet dat die valkuil bestaat, zou niet zomaar boeken aan de kant moeten zetten. Jij moet dan toch vanuit onderboekgevoel en buikwijsheid tot een betere waarheid kunnen komen?
quote:
Op 21 juli 2011 12:49 schreef Hypnos het volgende:
er moet toch een manier zijn om je bewust te worden wat voor zaken je verlangt omwille van goedkeuring, status, aandacht of appreciatie en wat niet?

"Ik ben op zoek naar mijn pure gevoel!" + "Ik wil dat iemand mij laat zien hoe ik mijn pure gevoel vind!" = fail.

Je tilt er mijns inziens allemaal veel te zwaar aan. Er zijn hier geen antwoorden voor. En zonder oplossing is er feitelijk ook geen probleem, het ís gewoon. Het onbehagen wat je hier voor jezelf creëert is dus onnodig. Leer er maar mee omgaan dat een mens geen houvast heeft, er nergens absolute standaarden voor zijn en dat je geen puur eigen pad kan bewandelen. En dat dat ook allemaal niet nodig is... Of bekeer je tot een of andere religie ofzo en bespaar jezelf het hoofdbreken.

Waarom maak je je überhaupt zorgen dat je gevoel ergens bij teveel beïnvloed wordt door de buitenwereld? Alleen omdat het hypothetisch mogelijk is en dat je het niet weet? Dan wil ik met alle liefde nog wel een oneindige hoeveelheid andere 'problemen' voor je bedenken


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-07-2011 18:43 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Eens. Face it: mensen zijn kopieermachines. Altijd al zo geweest (een fysieke interpretatie leert dat ik dit sowieso niet had kunnen tikken als het anders was). Ik ook, jij ook, wij allemaal. Maakt geen reet uit. Als je maar weet dat elke beslissing die je maakt, elke aankoop die je doet: allemaal ingefluisterd door het grote boze systeem.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-07-2011 19:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 18:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Het onbehagen wat je hier voor jezelf creëert is dus onnodig.



ik creëer dat niet, het ís er

het is niet alsof ik een denkpiste zoek en een ontbrekende link mis en daar een drama over maak.

Het is gewoon een onbehaaglijk gevoel.


signature


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 21-07-2011 19:15 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 21 juli 2011 18:43 schreef Schuurman het volgende:
allemaal ingefluisterd door het grote boze systeem.
Kwelgeest cookie? :')


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-07-2011 20:20 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 19:15 schreef G.I.R.L. het volgende:
Kwelgeest cookie? :')


Moet ik me al zorgen gaan maken dat ik spoedig een hijger aan de lijn heb, of duurt dat nog een week?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-07-2011 23:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 18:29 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, want die mannen op de vuilniswagen, díe hebben oorspronkelijke gedachten. Dat moet wel, want ze lezen geen boeken. Sowieso.

Onzin, natuurlijk. Ik ben het met je eens dat er mensen zijn die niet verder denken dan wat ze lezen. Kan best dat iemand die dan alleen vanuit zijn onderbuik praat een juister idee heeft, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet nóg beter kan of dat onderboekgevoelens altijd minder juist zijn.

Zeker iemand als jij, die inziet dat die valkuil bestaat, zou niet zomaar boeken aan de kant moeten zetten. Jij moet dan toch vanuit onderboekgevoel en buikwijsheid tot een betere waarheid kunnen komen?


Tijd voor wat nuancering inderdaad.
Op het Mbo en het Hbo viel het me op dat veel klasgenoten heel ingewikkeld lulden, maar dat dit gewoon theorieën uit hun lesboeken waren die ze napraatten. De chauffeur van mijn vuiliswagen, een kamper uut Demtah, mijn buurman die op de boekenfabriek werkte, en wat klasgenoten die universitair geschoold waren op de lerarenopleiding, dat waren de mensen die ik weleens originele invalshoeken en zelf ervaren en onderzochte waarheden hoorde debiteren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 22-07-2011 4:11 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 21 juli 2011 20:20 schreef Schuurman het volgende:
Moet ik me al zorgen gaan maken dat ik spoedig een hijger aan de lijn heb, of duurt dat nog een week?
Twee weken.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-07-2011 7:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2011 23:53 schreef bastianus het volgende:
Tijd voor wat nuancering inderdaad.
Op het Mbo en het Hbo viel het me op dat veel klasgenoten heel ingewikkeld lulden, maar dat dit gewoon theorieën uit hun lesboeken waren die ze napraatten. De chauffeur van mijn vuiliswagen, een kamper uut Demtah, mijn buurman die op de boekenfabriek werkte, en wat klasgenoten die universitair geschoold waren op de lerarenopleiding, dat waren de mensen die ik weleens originele invalshoeken en zelf ervaren en onderzochte waarheden hoorde debiteren.

Maar die zijn toch ook veel ouder en hebben toch al veel meer meegemaakt dan wat mbo/hbo scholieren?

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 22-07-2011 7:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-07-2011 9:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2011 7:35 schreef M. het volgende:
Maar die zijn toch ook veel ouder en hebben toch al veel meer meegemaakt dan wat mbo/hbo scholieren?
De meesten waren ouder dan ik op het Hbo, Mbo was alles door elkaar. Ik ben meer van het tweede kansonderwijs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-07-2011 9:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Nou ja, wat ik bedoelde was dat het me nogal wiedes lijkt dat mensen die al een studie achter de rug hebben, die al jaren werkervaring hebben, etc. etc. dat die meer authentieke kennis hebben dan blagen die nog bezig zijn met hun eerste vervolgopleiding.

Eigenlijk vind ik je steekproef niet zo representatief .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-07-2011 9:28 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Sowieso.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 22-07-2011 10:49 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2011 4:11 schreef G.I.R.L. het volgende:
Twee weken.




Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-07-2011 11:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2011 9:20 schreef M. het volgende:
Nou ja, wat ik bedoelde was dat het me nogal wiedes lijkt dat mensen die al een studie achter de rug hebben, die al jaren werkervaring hebben, etc. etc. dat die meer authentieke kennis hebben dan blagen die nog bezig zijn met hun eerste vervolgopleiding.

Eigenlijk vind ik je steekproef niet zo representatief .

Daarbij wordt een HBO'er ook alleen maar opgeleid om slaafs te reproduceren, niet om zelf na te denken!

*duikt weg*


I wish I was a butterfly


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen