IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Steven Wilson Vorige pagina | Volgende pagina
Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 08-02-2013 21:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Deze is echt prachtig inderdaad
Was me ontgaan dat er eind deze maand al een nieuw album uitkomt.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-02-2013 21:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind dat de thematiek er altijd zo dik bovenop ligt bij deze man. Bv. die plaatjes van iPods die in de fik staan in het artwork bij ik meen Insurgentes. En nu ook weer, zij het dat het een ander thema is.

De production values zijn zoals gewoonlijk weer extreem hoog. Arrangementen om je vingers bij af te likken. Mooie clip ook. Maar qua boodschap en thema gewoon platgeslagen dramatiek. Niveautje Blof of Van Dik Hout of zo. Dat is me echt tegen gaan staan bij Wilson.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 08-02-2013 21:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Daops
Usericon van Daops
Posted 09-02-2013 13:48 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ja, snap je punt wel.. die "eeuwige gekwelde persoon" in de teksten en muziek maakt het juist goedkoop soms.

Gelukkig maken alle overige aspecten het meer dan goed voor mij



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-02-2013 14:47 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Wat is dat nieuwe album mooi!
Enkel het nummer The Watchmaker is de aankoop van het album al dubbel en dik waard.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-02-2013 14:52 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2013 14:47 schreef Tool-fan het volgende:
Wat is dat nieuwe album mooi!
Enkel het nummer The Watchmaker is de aankoop van het album al dubbel en dik waard.

+1. Wat een muzikaliteit straalt er van dat album af zeg! Maar wat wil je ook met zo'n stel topmuzikanten in je line-up...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 26-02-2013 14:56 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Superplaatje, review binnen een week op de fp hoop ik.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-02-2013 15:26 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2013 14:52 schreef NecRobert het volgende:
+1. Wat een muzikaliteit straalt er van dat album af zeg! Maar wat wil je ook met zo'n stel topmuzikanten in je line-up...

Ik heb eigenlijk geen idee welke andere muzikanten meewerken, maar ik vermoed enkele uit Porcupine Tree?


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 26-02-2013 16:44 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Geen enkele.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-02-2013 16:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht


Musicians

Steven Wilson — Vocals, Mellotron, Keyboards, Guitars, Bass Guitar on The Holy Drinker
Nick Beggs — Bass Guitar, Chapman Stick on The Holy Drinker, Backing Vocals
Guthrie Govan — Lead Guitar
Adam Holzman — Fender Rhodes, Hammond Organ, Piano, Minimoog
Marco Minnemann — Drums, Percussion
Theo Travis — Flutes, Saxophones, Clarinet

Additional music

Jakko Jakszyk — Additional vocals on Luminol and The Watchmaker
Alan Parsons — Haw-haw guitar on The Holy Drinker
Strings arranged by Dave Stewart, performed by the London Session Orchestra and recorded at Angel Studio 17th October 2012 (Soloist - Perry Montague-Mason)

Production

Steven Wilson - Producer and mixer
Alan Parsons - Associate producer and recording engineer
Brendan Dekora - Assistant Engineer


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-02-2013 18:09 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Enkel Marco Minnemann, Theo Travis en Alan Parsons ken ik van naam. De rest is mij geheel onbekend, maar dit zal vermoedelijk wel aan mij liggen.
Dat het stuk voor stuk bovengemiddelde muzikanten zijn is natuurlijk wel duidelijk hoorbaar op dit album.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 26-02-2013 18:24 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Nick Beggs speelt ook bij Steve Hackett. Bovenal is hij een harde baas.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 27-02-2013 8:37 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2013 14:56 schreef Metal-D het volgende:
Superplaatje, review binnen een week op de fp hoop ik.


dat is snel ...


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-02-2013 11:52 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Goede review

Heb het album nu ook een kleine week. Kan me alleen maar aansluiten bij wat hier gezegd wordt, kandidaat voor album van het jaar! Was van tevoren bang dat het met deze bezetting teveel uit de bocht zou vliegen qua freakerigheid, maar het is juist een supergebalanceerd geheel geworden, waarbij iedere noot passend is. Heel gaaf hoe men zich compleet in dienst van de compositie stelt. Guthrie Govan (toch vooral bekend als shredder) die op Drive Home een geweldige melodieuze solo neerlegt, kennelijk live geimproviseerd

Waar op Grace For Drowning nog een paar mindere nummers stonden, is dit gewoon precies goed. Ook de produktie wederom.. zo'n plaat (blu-ray) luisteren in surround sound blijft een geweldige ervaring!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 28-02-2013 16:09 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik neem aan dat hij met deze bezetting ook op Bospop zal spelen?

Lijkt me niet dat je met zo'n meesterwerkje live even wat random artiesten inhuurt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-03-2013 19:23 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Vandaag de cd met dvd gekocht voor 15 euro.

Wat een plaat!
Sfeer, productie, nummers....geweldig!


bub


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 01-03-2013 19:26 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Er is inmiddels ook een videoclip van de nieuwe plaat



bub


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-03-2013 0:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tja, ik zit dan wel te zeiken, maar het is natuurlijk wel heel mooi.

Ik ga hem morgen kopen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Daops
Usericon van Daops
Posted 02-03-2013 9:15 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2013 19:26 schreef Bub het volgende:
Er is inmiddels ook een videoclip van de nieuwe plaat


Check de vorige pagina onderaan Prachtige clip, dat wel!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-03-2013 10:40 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Voor een nummer ok, maar als je zo een heel album moet luisteren begint het toch te jeuken.


Daops
Usericon van Daops
Posted 02-03-2013 12:01 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

De diversiteit is behoorlijk groot op het album hoor, dit is één van de rustigere nummers.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 10-03-2013 15:32 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Nou, de nieuwe maar eens gedownload en getracht te luisteren.

Tegen het eind van track 2 trok ik het al niet meer.
D'r zit iets door die heel die nummers heen wat mij echt niet kan bekoren.
De gitaarsolo's zijn wel ok, maar dat is het voor mij dan ook wel.

Maar goed, Porcupine Tree vind ik ook geen ruk aan...
Misschien is er een verband.

*delete*


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-03-2013 21:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ondanks mijn gezeur toch die plaat gekocht, vandaag dan eindelijk.

Wat een heerlijke plaat. Wat een muzikaliteit


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ofhellsfire
Usericon van ofhellsfire
Posted 06-04-2013 12:09 by ofhellsfire Wijzig reactieProfiel van ofhellsfireQuote dit bericht

12 juli in de Boerderij, Zoetermeer. voor degenen die, heel begrijpelijk, niet naar bospop willen. voorverkoop vanmorgen gestart


the cold, suffocating dark goes on forever, and we are alone.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 04-02-2015 21:14 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/




Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 04-02-2015 22:12 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Heel mooi.

Ik kan niet wachten op de nieuwe.
Nog eventjes.


bub


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen