|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik denk dat het een fenomeen uit vervlogen tijden is, zulke films. Ik ben er zelf geen fan van, heb niet zoveel met zombies. Ik vind het niet echt eng, niet echt spannend, niet echt grappig (behalve Brain Dead of zo natuurlijk ) en niet echt interessant ook eigenlijk, dus . Maar 'horrorfilms' zijn bijna nooit echt eng, de enige echte horrorfilm die ik ECHT eng vind is Lost Highway maar is dat wle een horrorfilm hmmm? Daar heb je het al. Laat ik je niet verder ermee vervelen, succes en check cultvideotheek 'Godzilla' in Utrecht eens. Daar kom je vast wel aan je trekken. |
|
Die nieuwe film van Britney Spears is toch ook een horror? In ieder geval vind ik um te eng om um te gaan zien [scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll] |
|
en wat zo weird is, george a. romero wil dolgraag(volgens sites) een deel 4 van zijn beroemde zombie cyclus maken, maar hij krijgt gewoon geen geldschieters. ik bedoel, bedenk eens wat een special effects je tegenwoordig zou kunnen maken via de pc, pfoeh. DEEL VIERRRR GRAAG, GEORGE. Oud Vuil. |
|
Ik vond 'Dellamorte Dellamore' echt ontzettend tof. Maar ja die begint wel als zombiefilm maar is dat dus echt absoluut niet. |
|
Ik geloof dat de laatste films van Lucio Fulci & Dario Argento die special effects wel hebben en belangrijk; op en top horror zijn! De laatste Dario Argento schijnt zelfs een scene te hebben waarbij hij een kogel dat een hoofd doorboort van binnenuit gezien laat zien. Die gasten zijn toch het underground niveau ontgroeit als Phantom of the opera van Argento uit 1998 muziek heeft van Ennio Morricone en hoofdrolspeler Julian Sands (o.a. Warlock, Boxing Helena, Arachnaphobia etc.etc.) heeft... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-05-2002 0:26] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Hmmm. Ik wil het er toch even over hebben. Van http://www.m-w.org Horror: 1 a : painful and intense fear, dread, or dismay <astonishment giving place to horror on the faces of the people about me -- H. G. Wells> b : intense aversion or repugnance 'Horrorfilms' zouden toch niet voor niets zo moeten heten, dan. Ervaren jullie dit als jullie horrorfilms kijken? Dat is m.i. wel de bedoeling van een genre met zo een veelzeggende naam. Ik heb het dus absoluut niet, wel met andere films die buiten het horrorgenre vallen. Waarom heet het 'horror'?? |
|
quote: kijk, dat is cool, ik zag een tijdje geleden wel een redelijk nieuwe film van hem staan, maar was dat niet frankenstein ofzo kweetniet zo goed meer, (jointje in m'n handen en tegelijkertijd tiepen zou handiger zijn) hoe heet die film dan? Oud Vuil. |
|
quote: Hoe heet die film dan waar je het net over had? [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 11-05-2002 0:29] |
|
quote: nou, als de zombies in day of the dead de "slechte" militair in 2'en trekken en z'n ingewanden al eten terwijl hij nog leeft en schreeuwt, dan krijg ik toch wel het "painful and intense fear, dread, or dismay" gevoel. jij denk je niet? hehheh of heb je day en dawn of the dead gezien, 't zijn net documantaires, heel erg realistisch, vraag rajackar maar. Oud Vuil. |
|
quote: Ik denk dat dat effekt duidelijk bereikt kan worden bij het zgn. positief ingestelde publiek dat van happy hardcore houdt zeg maar. Vooral vrouwen mocht ik altijd flink angst aanjagen door tijdens een oude Nightmare on Elm street plots mijn freddy Krueger handschoen voor hun gezicht uit te slaan. Ikzelf vind horror meer een soort herkenning met de duistere kant van mezelf en van mensen & de wereld in het algemeen. Ik zou voor verdere verdieping mijn Clive Barker's A-Z of horror er weer voor open moeten slaan, maar volgens dat boek is horror bij wijze van spreken ontstaan met de arrestatie van seriemoordenaar/ 'binnenhuisdecorator' Ed Gein, vooral ook omdat iedereen in 't dorpje van hem een louter positief beeld had. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-05-2002 0:39] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Ik heb Dawn of the Dead wel gezien ja. Of was het die ander? Hij was iig van George A. Romero. En nee, ik vond het niet echt horror. Ik kan die 'suspension of disbelief' toch echt niet maken bij groene rondlopende zombies. Zeker niet als het bloed net zo oranje is als de shirts van het nederlands elftal . Maar dat zijn details. En toch... Kijk ik vind de metafoor wel leuk als je die zombies door het winkelcentrum ziet lopen maar daar heb je het wel mee gehad. Geef me dan maar 'Lost Highway' of 'Apocalypse Now'... Daar heb ik dus wel die 'intense fear'. Zombiefilms? Ja ik sta d'r bij en ik kijk ernaar... |
|
tsja, ik hoop dat er meer suggesties komen, ik ga nu ff video kijken, blik op de weg enzo, tschüss. Oud Vuil. |
|
quote:Je zegt het. Ik vind het uitslaan van een Freddy Krueger handschoen niet duister. En zombies die darmen naar binnen slobberen ook niet. Wellicht is dat afstomping; wie zal het zeggen. Ik geloof dat niet, want sommige andere dingen zijn ZEER duister, bijvoorbeeld één van de eerste scenes uit 'Mulholland Drive', in die diner waarin het ene mannetje de ander vertelt over zijn droom. Dan staar ik recht in het gezicht van de angst!! Ik vind Freddy Krueger handschoenen echter alleen maar geinig; dus nog steeds snap ik de 'horror' van die films niet. |
|
Jaaaa, dat... Dat stuk uit Mulholland Drive is extreem beangstigend... [Dit bericht is gewijzigd door Asherah op 11-05-2002 0:46] |
|
quote: Het was toch niet Argento's laatste; dat was Sleepless uit 2000, maar deze film bedoelde ik: THE STENDHAL SYNDROME uit 1996 voor info: http://www.darkdreams.org/darkdreams.html The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Idd. Bepaalde scenes uit MHD zijn heel beangstigend. Veel erger dan zombie horror. Maar toch vind ik die films ook een bepaald gevoel hebben. Ik kan het niet direct omschrijven. Maar niets is zo beangstigend als die scene in Lost Highway dat die man door dat huis rent en alles brand en dat ie dan op kijkt vanaf dat bed en dan dat gezicht....... |
|
ik moet zeggen dat ik sommige stukjes uit blairwitch ook aardig beangstigend vond, vooral als je je een beetje in zit te leven |
|
quote: Heb jij hem al gezien dan ? quote: Ik ben wel benieuwd naar dat gevoel eigenlijk, want ik snap het niet . Angstige scene noem je trouwens inderdaad. Ook eng: het moment dat 'het enge mannetje' lacht, terwijl hij ook door de mobielo heen lacht (als hij in het huis is van de hoofdpersoon EN op het feest). AAAAAHhHHH |
|
Sttt, het is genoeg geweest! |
|
Ik wou nog ff toevoegen dat de horrorfilms van Joe D'Amato, Umberto Lenzi, Mario & Lamberto Bava ook in het rijtje thuishoren en eigenlijk Hitchcock ook. Verder vind ik de scheidslijn tussen thriller en horror nogal vaag; thriller+occult/splatter=horror? Dwaallicht; ooit een kannibalenfilm gezien zoals Cannibal Ferox? (On)smakelijke horror is dat. [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-05-2002 1:31] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
O ja; nieuwe van Lucio Fulci zou van 'The beyond' af moeten komen want sinds 1996 verblijft hij ongetwijfeld in de diepste aller hellekrochten. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Kent iemand toevallig de volgende films? 'Sangue' van Mario Margheriti 'Splatter' van Antonio D'Aquila 'Flesh to flesh' van Marc Caputo ? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: is dat het zelfde als Cannibal Holocaust? Suck my piss |
|
quote: Dat gaat wel wat verder.... The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: die film die jij bedoelt?gaat verder? http://www.users.globalnet.co.uk/~julieann/cannholo.htm Suck my piss |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |