quote:
Op 23 februari 2012 16:30 schreef Helvete het volgende:
Leuk dat jij er ook bent Onweerwolf!
Leuk om je weer eens gezien te hebben.
Ik vond het een erg geslaagde avond.
Soror Dolorosa was fantastisch. Wat een enorm getalenteerde band. Natuurlijk lijkt de sound enorm op Joy Division maar dat is wat mij betreft niet erg. Bovendien is SD net wat warmer waar JD het vooral moest hebben van hun klinische sound. Sisters Of Mercy is hier ook een goede referentie, ook qua uitstraling, lekker pathetisch wat niet altijd boeit maar hier gewoon goed bij past. Fantastische zanger ook (ex-drummer van Peste Noire meen ik?), die naast Ian Curtis ook Jim Morrison weet te channelen , heerlijk. Ook een compliment voor de sublieme bassist. Overigens is hun plaat ook uitstekend, daar waar veel post-punk revival bandjes de sound wel voor elkaar krijgen (Editors, Interpol, etc) heeft SD ook echt goede songs, die gedenkwaardig en intelligent zijn, met steengoede melodieën ook. Deze band is een absolute ontdekking voor mij en het zou wel eens een mainstream-succes kunnen gaan worden in de toekomst.
Les Discrets vond ik live beter dan op plaat, het was wat gruiziger wat de zweverige muziek zeker ten goede komt. Sympathieke gozer ook die Fursy (en best een lekker ding.)
Alcest was weer geweldig, fijn dat ze nu de hoofdact waren wat ze komen veel beter tot hun recht als je al lekker opgewarmd bent dan wanneer je net in 5 minuten een shoarmaschotel naar binnen hebt gepropt. Goede setlist ook met een bloemlezing uit hun werk wat eigenlijk allemaal goed is.