|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: +1 100% anti-Kvelgeest |
|
Moesten ze zuiver naar kwaliteit zien moet Sostafir natuurlijk headlinen met er net voor Primordial Ik vind het al erg sterk dat beiden op paganfest staan samen met Negura Bunget, hierdoor ga ik voor 1x wel naar paganfest. |
|
Win hier tickets voor de show in Patronaat! http://www.metalrage.com/contests/252/the-annual-paganfest-hitting-013-and-patronaat-win-2x2-tickets-for-patronaat-on-march-28th.html |
|
Mijn ervaring leert dat de gemiddelde leeftijd daar 15/16 is, ze allemaal voor huppelfolkmetal komen en alles wat daar buiten valt slaan ze over. Zo stond ik eerder op Heidenfest (vergelijkbare tour) in een aardig lege zaal naar Dornenreich te kijken. Sólstafir zal precies hetzelfde overkomen ben ik bang. |
|
dit zal hen 2 weken later op Roadburn natuurlijk niet nog eens overkomen |
|
Ookal val ik absoluut niet in de categorie 15/16 jarige folkmetalkindje, ik zal eerlijk opbiechten, sommige huppelfolkmetal vind ik best leuk. Maar ik vind het niet raar dat bij Dornenreich de zaal redelijk leeg was, wat een rotzooi . Ik was heel erg benieuwd naar hoe ze zouden zijn, maar ben toch mooi na 2 nummertjes weer de zaal uitgelopen. [Dit bericht is gewijzigd door Kalma op 07-03-2012 18:02] ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
|
Niet dat ik kan genieten van een goede Eluveitie-show, maar vind het gewoon jammer dat mensen het geen kans geven. Gooi die oogkleppen weg... |
|
Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar wie heeft geen oogkleppen op in de puberteit? ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
|
Eluveitie al te vaak gezien... geen ronduit slechte band, maar gewoon heel saai imo. Dat er geen volk gaat zijn bij bands als Solstafir en Negura? Waarschijnlijk. Maar ik ga er met volle teugen van genieten. Ik herinner me ook wel een Paganfest/Heidenfest van een aantal jaren terug waar de zaal zelfs bij Primordial relatief leeg liep. Hopelijk gebeurt dat deze keer niet. Faustian Spirit of the Earth |
|
Mooi tijdschema, na Primordial weer op huis aan |
|
Was dat even gezellig Ik heb meer met een vriendin staan kletsen die ik niet zo vaak zie, dan dat ik bands heb gekeken, maar ach |
|
Was weer super inderdaad! Vond Negură Bunget wel ZWAAR tegenvallen. Kon daar echt niet naar blijven luisteren. Erg jammer. ´Van dat kruis kun je twee galgen maken,´ sprak de vakman geringschattend. (Stanislaw Jerzy Lec) |
|
In Tilburg was het een leuk feestje. Op cd kan ik niet zoveel met Solstafir, maar live klonk het prima. Goed geluid en mooie opbouw van de nummers. Heidevolk gaf ook een leuke show weg met een prima setlist. Negura Bunget vond ik niet helemaal goed uit de verf komen in zo'n grote zaal, dan zie ik ze liever in een zaal als bijv. de Baroeg ofzo. Hoewel ik ze niet slecht vond spelen, heb ik niet helemaal afgekeken. Equilibrium was weer lekker op dreef en ik heb genoten. Bij Alestorm was het ook weer 1 groot feest en gelukkig speelde ze ook nog één van m'n favo nummers, namelijk Death Throes Of The Terrorsquid ("very long, very boring" aldus zanger Cristopher). Prima set, hoewel ik ze wel eens beter heb zien spelen. Primordial had ik al in tijden niet meer gezien. Met Heathen Tribes beginnen scoor je punten mee bij mij, dus dan kon niet meer stuk. Heerlijk optreden! Hierna naar huis gegaan, dus ik heb Eluveitie niet meer gezien. |
|
quote: Same here! Negura was echt niet bepaald op dreef. Ik zag erg veel mensen weglopen onder het optreden... Slechte dag of zo?! "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
Negura Bunget met nieuwe line-up is sowieso kut geworden, op plaat kan ik het nog hebben maar live is het een aanfluiting. Volgende week naar Haarlem, zin in Solstafir en Primordial. |
|
Negura Bunget was natuurlijk het hoogtepunt van de dag. Sinds de nieuwe line-up zijn ze er alleen maar beter op geworden. De uitvoering van hun muziek is perfect en subtiel. Een heerlijk contrast met die platvloerse normaal-coverband uit de Gelderland. De melodietjes van Heidevolk zijn nog wel aardig, hoewel verre van origineel maar die twee zangers zijn echt niet meer om aan te horen. Solstafir was ook erg goed op dreef maar valt een beetje weg in de vroege middag op zo'n groot podium in een sfeerloze zaal met allemaal biergooiende braderie bezoekers. Primordial was gaaf, maar minder gaaf dan normaal helaas. Sloppy drums vooral en wederom kwam de sfeer er wat moeilijk in. Toch van genoten. Eluveitie vond ik wel aardig qua muziek maar die zanger kan echt niet. Equilibrium had ik best willen zien wegens de homoseksuele keyboards maar toen was het echt tijd voor pizza. En tijdens Alestorm zaten we te natafelen. Op zich een geslaagd dagje maar het is jammer dat er voor de helft van die drinkhoorn en plastic zwaarden bandjes op de bill stonden. Daarnaast was het publiek zeldzaam triest. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik denk ook dat veel van die jonge knaapjes in het publiek er niks mee konden. Die indruk kreeg ik ook met Solstafir en Primordial. Ach, ieder z'n ding. |
|
Nooit echt op zo'n 'paganfest' geweest maar wat een nerds trekt dat aan :') Solstafir, coole band, mochten nog wel een uur spelen... Negura Bunget wisselende enkele sterke stukken af met nummers die totaal niet uit de verf kwamen live. Primordial: zwaar goed weer, sowieso band vd dag. De rest, tja... vooral dat Alestorm was cheesy en gewoon kut op die intro na dan. |
|
Paganfest komt gewoon jong publiek op af dat wil feesten. Het is een soort Toppers in concert, maar dan met metal |
|
Ik zag d'r nog een paar lopen met in van die piratenkleding en paar gasten hadden een kilt aan. 1 had zelfs een soort van bontjas aan, zag d'r niet uit |
|
quote: Inderdaad zeg. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Er komt inderdaad een bepaald slag volk op af. Niet meteen mijn type publiek, maar ach ieder zijn ding en zo lang ze er mij niet mee lastig vallen vind ik het allemaal prima. En ik vind het wel positief dat er jong volk op af komt. Als deze allemaal in de metal blijven hangen en 'groeien' in hun muzieksmaak dan hoeven (toekomstige) bands er in elk geval niet bang voor te zijn dat ze voor een lege zaal staan te spelen. En trouwens ook goed voor een wat beweeglijk publiek. Als de 'huidige' generatie metalheads allemaal de 50 gepasseerd is over een aantal jaren, dan zwiepen de jonkies van nu denk ik nog iets fanatieker met hun haartjes. Wellicht ben ik er in Haarlem ook nog bij, even kijken of mijn werkweek het toe laat. "Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was." |
|
Ben gisteren in Antwerpen geweest. Solstafir was degelijk tot goed, maar het pakt me live nog niet zoals op plaat. Op Hellfest ga ik ze echter nog wel eens bekijken Negura Bunget was muzikaal dik in orde. Ook de nieuwe zanger is lang niet slecht, al past z'n uitstraling (en enthousiasme) wel totaal niet bij de band, waardoor de sfeer van de muziek wel wat verloren ging. Toch van genoten uiteindelijk. En Primordial heerste alles weer kapot, topband. Aan Heidevolk en Eluveitie had ik geen behoefte. Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Ik was er ook bij. Vond Solstafir echt goed, maar verwacht ze op Roadburn wel veel beter. (al is het maar vanwege de veel langere setlist) Heidevolk was vermakelijk, maar een liefhebber zal ik nooit worden Negura vond ik op het eerste nummer na echt goed, maar idd ... wat bezield die zanger? Hij verkloot op momenten hun eigen sfeer. Primordial was ongelofelijk sterk en wat een setlist ook! Eluveitie heb ik vanop enige afstand bekeken, maar wist mij zeer aangenaam te verrassen. Vond ze veel sterker als op GMM even terug en ga toch eens een album luisteren van hen. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |