IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Hate Eternal Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-05-2002 8:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Van de Hate Eternal website (http://www.hateeternal.com)
quote:
HATE ETERNAL PREPARE FOR THE SECOND ASSAULT

'King of All Kings' revealed as title for new album

It's been a long time coming but Hate Eternal have confirmed that they will enter the studio to record the highly anticipated follow up to 'Conquering the Throne.' The band will record as a three piece, led by founder member Erik Rutan, complimented by Jared Anderson on bass and vocals and Derek Roddy on drums.

The album will be titled 'King of All Kings' and will be recorded at Dimensional Sound Studio in Tampa, Florida, with sessions commencing March 1st. Hate Eternal, despite Rutan's and Anderson's commitments with Morbid Angel, have promised full scale touring on both sides of the Atlantic once the album is released.

In the meantime US fans can catch the fiercesome threesome at both the New England and New Jersey Metal Fests in the coming weeks.

More details on the album soon...

Het is niet echt NIEUWS aangezien dit van 7 maart dateert (er is verder nog niets bekend behalve dat het album 'beyond anything done up to now' gaat zijn, ja ja) maar het is wel vet. En 'Conquering The Throne' is ook een zeer goed death metal album van slechts 29 minuten dat je verlangend naar meer achterlaat.

Erik Rutan


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-05-2002 13:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Mooi dat er nieuw materiaal van "hate eternal"uitkomt. Ik weet allen niet of ik het ga aanschaffen want ik was niet echt kapot van de vorige. Ik vind het eigenlijk een typische deathmetal cd en aangezien Erik Rutan toch wel wat meer talenten heeft dan de gemiddelde muzikant had ik er ook meer van verwacht (te veel "riff-salad").

kent iemand het project "alias" of zoiets van hem?? dit zou een volledige andere stijl moeten hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 12-05-2002 16:27]


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 12-05-2002 13:27 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

hate eternal is dat niet volledig dezelfde stijl als morbid angel of vergis ik me?



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 12-05-2002 17:47 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Hate Eternal is goed man.

en Erik Rutan is zeker een van de meest begaafde gitaristen van het moment (in de death metal scene dan )





Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-05-2002 4:10 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 mei 2002 13:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Mooi dat er nieuw materiaal van "hate eternal"uitkomt. Ik weet allen niet of ik het ga aanschaffen want ik was niet echt kapot van de vorige. Ik vind het eigenlijk een typische deathmetal cd en aangezien Erik Rutan toch wel wat meer talenten heeft dan de gemiddelde muzikant had ik er ook meer van verwacht (te veel "riff-salad").


Hoewel ik nummers als Dethroned geweldig vind (met name het laatste gedeelte van dit nummer) viel het album me idd ook tegen; ik had het meer in de stijl van Morbid Angel's Domination verwacht maar in plaats daarvan is het een verbeterde Suffocation plaat geworden.

quote:
kent iemand het project "alias" of zoiets van hem?? dit zou een volledige andere stijl moeten hebben.


Alas is een soort doom project van hem op Hammerheart; hier is zijn gitaarwerk erg goed; meer gedoseerd, alleen de rest valt helaas tegen; met name de zang.

Erik Rutan fans zouden Ripping corpse kunnen checken; ikzelf heb Dreaming with the dead en daar hoor je dat hij toen al erg goed was. Deze band heeft nog meer uitgebracht en dat zoek ik maar is natuurlijk niet te vinden. Weet iemand toevallig meer?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


trol
Usericon van trol
Posted 13-05-2002 14:32 by trol Wijzig reactieProfiel van trolQuote dit berichthttp://www.dimensional-psychosis.com

ondertussen is de hele cd al opgenomen en de band probeert om het voor juli uit te brengen.
bovendien gaan ze waarschijnlijk in de 013 komen spelen in october

bron: derek, drummer van hate eternal


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 13-05-2002 20:25 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Jahaa, Hate Eternal in 013! Wel nog ff wachten... Dan is Wacken al geweest... Dan is mijn vakantie al voorbij... Nog heeeeel ver weg dus .


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 17-05-2002 19:24 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

By His Own Decree


11.45: restate my assumptions


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 17-05-2002 19:25 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

Damn.. al die riffs van hate eternal zijn gewoon zooooo vet!!


Trieste gast


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 17-05-2002 23:04 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

jazeker!!


No meat is sweater


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-05-2002 17:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Liefhebbers opgelet!!!!

Jared Anderson heeft een side project dat net een cd uit heeft op Hammerheart:

INTERNECINE - The book of lambs

Line up:

vox, bass, guitar: Jared Anderson
drums: Derek Roddy & Tony Laurenzo (Nile)

producer & enkele solo's: Erik Rutan

Rara wat voor stijl zouden die nou spelen...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-05-2002 17:48]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 23-05-2002 17:33 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 23 mei 2002 17:30 schreef Mutilator het volgende:
...Rara wat voor stijl zouden die nou spelen...


Boeie... zal wel lekker beuken zijn


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-05-2002 17:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 mei 2002 17:33 schreef MBMarduk het volgende:
Boeie... zal wel lekker beuken zijn



Gooi ik er nog een quote uit de recensie tegenaan:

"zeer technische en extreem snelle death metal met smerige tonen, heftige breaks en fantastisch drumwerk"



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2002 0:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wát een band is dit!!!!!!!!!!!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 16:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

kleine bio van Hammerheart over deze klasseband:

INTERNECINE - THE BOOK OF LAMBS

Be prepared for the most extreme death metal album to be released in 2002!

With Internecine, Jared Anderson (also in Morbid Angel and Hate Eternal) sets a new standard when it comes to combining relentless aggression with technical perfection. Having worked on these songs for more than five years, he decided that the time had finally come to release them upon mankind.

Since he wrote all music and lyrics, it was nothing more than obvious that Jared wanted to play as many instruments himself, only inviting Tony Laureano (Angel Corpse, Nile) and Derek Roddy (Hate Eternal) to play the drums, and Eric Rutan to enrich the album with some guest solos. All other guitar-, bass- and vocalparts were done by Jared himself.

So, if you like your music extreme, technical, and above all aggressive, be sure not to miss this album!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 28-05-2002 16:28 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

ik denk dat Mutilator Hate Eternal wel een fijne band vindt.



[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 12-04-2006 22:26]


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-05-2002 20:57 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb een stel mp3's geDL van Internecine en dat klinkt idd wel errug goed. Alleen ik vermoed dat er ook een hardcorebandje met deze naam bestaat/ik een fake mp3 geDL heb, want 1 nummer valt er qua geluid en stijl behoorlijk buiten! Nummer heet "Cross the Line".


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 21:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 20:57 schreef TNightmare het volgende:
Ik heb een stel mp3's geDL van Internecine en dat klinkt idd wel errug goed. Alleen ik vermoed dat er ook een hardcorebandje met deze naam bestaat/ik een fake mp3 geDL heb, want 1 nummer valt er qua geluid en stijl behoorlijk buiten! Nummer heet "Cross the Line".


Dat klopt; ik kwam die naamgenoot ook tegen, deze titels zijn Internecine alleen heb ik nog geen tracklist gevonden dus weet geen volgorde, maar ik vermoed dat het wel alle nummers zijn:

Ceremonies of deceit
Hallowed guidance
For thee I bleed
Hymns of sanctity [edit: typo]
Inverted
Divinity
The calling of the hordes
Encrypting the vehemence
The elder gods

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-05-2002 21:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-05-2002 21:17 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 21:04 schreef Mutilator het volgende:
Dat klopt; ik kwam die naamgenoot ook tegen, deze titels zijn Internecine alleen heb ik nog geen tracklist gevonden dus weet geen volgorde, maar ik vermoed dat het wel alle nummers zijn:

Ceremonies of deceit
Hallowed guidance
For thee I bleed
Hymns od sanctity
Inverted
Divinity
The calling of the hordes
Encrypting the vehemence
The elder gods


Ok, morgen de rest binnen proberen te hengelen .


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-05-2002 11:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik word altijd een beetje moe van die bio's die het over 'nieuwe muzikale standaarden' hebben en 'meest extreme dit-of-dat' want dat is ook hier weer gewoon overdreven.

WEL een goede band trouwens, Internecine. Ik luister de laatste tijd niet zo veel death metal, ik vind het allemaal wat aan venijn ontbreken (al die stervende foetussen, daden van vlees en kannibalenlijken kunnen mij niet zo boeien) maar dit heeft dan net dat stukje extra energie en kracht waardoor het mijn aandacht vast weet te houden, en dat komt niet doordat het sneller of harder is, maar gewoon beter in elkaar gezet.

Goede band.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 29-05-2002 14:21 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

11 Oktober:
Nile, Hate Eternal - De Baroeg Rotterdam




Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-05-2002 3:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 mei 2002 11:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik word altijd een beetje moe van die bio's die het over 'nieuwe muzikale standaarden' hebben en 'meest extreme dit-of-dat' want dat is ook hier weer gewoon overdreven.


Mee eens; de mens zit aan z'n tax qua drumsnelheid; de verlegde grenzen moeten bereikt worden in de 'verdieping' van de composities.

quote:
WEL een goede band trouwens, Internecine. Ik luister de laatste tijd niet zo veel death metal, ik vind het allemaal wat aan venijn ontbreken (al die stervende foetussen, daden van vlees en kannibalenlijken kunnen mij niet zo boeien) maar dit heeft dan net dat stukje extra energie en kracht waardoor het mijn aandacht vast weet te houden, en dat komt niet doordat het sneller of harder is, maar gewoon beter in elkaar gezet. Goede band.


Ook hier mee eens; Cannibal corpse is steeds meer de technische kant aan het opgaan en hoewel sinds enkele jaren opeens nummers afzonderlijk te onderscheiden zijn, zijn ze ook wat impact kwijtgeraakt omdat het wat cleaner klinkt. Deeds of flesh vind ik leuk maar niet veel meer dan dat en van Dying Fetus verwacht ik niets anders dan dat ze de rest naar de kroon gaan willen steken, maar ook hun laatste plaat klinkt veels te clean jammergenoeg.

Techniek en brutaliteit gaan vaak ten koste van elkaar, daarom is het des te knapper als een band beide finesses perfect kan uitdragen, niet?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-07-2002 8:22 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

HATE ETERNAL EXIT STUDIO WITH NEW OPUS:
“KING OF ALL KINGS”




Hate Eternal, Florida’s death metal overlords have finished recording their new album “King Of All Kings”, the follow up to the critically acclaimed “Conquering The Throne”.

The tracklisting has been confirmed as the following and is due for release in UK & Europe on 16th September and 17th September in the U.S:

King Of All Kings
MOSH 260
1. Our Beckoning
2. King Of All Kings
3. The Obscure Terror
4. Servants Of The Gods
5. Beyond Redemption
6. Born By Fire
7. Chants In Declaration
8. Rising Legions of Black
9. In Spirit (The Power Of Mana)
10. Powers That Be

The band, consisting of founder member Erik Rutan, complimented by Jared Anderson on bass and vocals and Derek Roddy on drums, have been holed up in Dimensional Sound Studios, owned by Erik Rutan since the beginning of March. Here’s what Erik had to saying on completing the album:

"Finishing "King Of All Kings", and hearing the final product has been more rewarding than anything else in my career, this album and this band is my main focus right now and I can say that this is my best work and our best album to date, evil yet fast, brutal yet melodic in a dissident way, anyone that liked the first album I think will love this one even more and new listeners as well I feel, just be prepared is all I can say ...... be prepared!"


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 18-08-2002 14:58 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Goed album!!.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 18-08-2002 15:06 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ja ik heb het nummer king of al kings op m'n pc staan..klinkt zeer goed


No meat is sweater


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-08-2002 15:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Jammer, ik had er iets van op de FTP verwacht.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen