IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Beherit Vorige pagina | Volgende pagina
The Chosen
Usericon van The Chosen
Posted 07-05-2006 17:38 by The Chosen Wijzig reactieProfiel van The ChosenQuote dit bericht



Shirtjes bij displeased.

[Dit bericht is gewijzigd door The Chosen op 07-05-2006 17:39]


She Said Destroy in Black New York


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-05-2006 19:01 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Als dat nieuwe shirts zijn vind ik het wat onzinnig.


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 14-05-2006 14:39 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

De originele druk is momenteel weer opnieuw gedrukt door Gunther Cras van Reaper Records.
De Beherit-Lord Goat voor 20 euro, dus niet de versie van Displeased.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 04-07-2006 16:48 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Op K-T is er een zwart-wit videotape-opname gepost van een optreden uit 1992 in Joensuu, Finland.
Mss. dat er nog meer mensen iets aan hebben.



stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 04-07-2006 16:52 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

Wat is K-T ?


Sater
Usericon van Sater
Posted 04-07-2006 16:57 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Kerazy Torrent?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-07-2006 17:49 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 4 juli 2006 16:48 schreef Mikeee het volgende:
Op K-T is er een zwart-wit videotape-opname gepost van een optreden uit 1992 in Joensuu, Finland.
Mss. dat er nog meer mensen iets aan hebben.

Thankx.

Nu toch m'n halve Beherit-collectie uit bootlegs bestaat, kan die er ook nog wel bij.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 06-07-2006 14:37 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Mensen die dat irritante tape-getik zat zijn worden geadviseerd om via deze handleiding te converteren. Bij mij was het ineens allemaal weg.
Dit software is bedoeld om te verkleinen voor handzame mp3-spelers maar als je in de installatiefolder zoekt naar de subfolder \\profiles kun je 'n bestand (behoort aan een model apparaat) kiezen en de resolutie daarin veranderen naar de gewenste (originele) resolutie dan verandert er niks.



R.
Usericon van R.
Posted 04-03-2008 20:09 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Over GOATVULVA;

Het valt mij al sinds eeuwen op dat deze ruk band van holocausto bestaat uit nooit uitgebrachte Beherit liederen waar hij een beetje overheen aan het schreeuwen is.

Heeft iemand enig idee of deze, voor mij onbekende, beherit nummers die op de achtergrond spelen ooit uitgebracht zijn?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-07-2008 17:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

geen idee



was net de split met ARchgoat aan het luisteren,

is daar echt een drummer actief??


signature


R.
Usericon van R.
Posted 20-07-2008 0:35 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

De Beherit kant is opgenomen voor 'drawing down the moon'. Ik zou dus haast vermoeden van wel.

ps.
Dit heb ik ooit op een Beherit fansite gelezen, volgens metal-archives is ie in hetzelfde jaar, maar later, uitgekomen.


[Dit bericht is gewijzigd door R. op 20-07-2008 0:36]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-04-2009 10:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Voor wie het interesseert: 9 april de nieuwe Beherit, Engram, bij Spinefarm.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-04-2009 12:17 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Euh... Nieuwe? WTF?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-04-2009 12:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dat dacht ik ook al. Ben ook ff kwijt hoe ik er tegenaan surfte.
Hopen voor de fans dat het wat wordt. Beetje jammer als zo'n band zich na al die tijd alsnog te gronde richt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snark
Usericon van Snark
Posted 03-04-2009 12:39 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

ik hoop dat hij vol zit met electronica!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-04-2009 12:53 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Zit er niet in. Maar ik vind dat niet bepaald erg, ik kon niets met die latere beherit.

Van terrorizer.com

BEHERIT NEW ALBUM 'ENGRAM' - OUR FIRST THOUGHTS

Thu, 26/03/2009 - 19:45
The new album by any band who seemingly disappeared off the face of Planet Black Metal is a cause of excitement, but when it's Beherit, innovators of the second wave's early days, double that, no in fact, triple it.

Some of the Terrorizer crew got to check out a strictly private listening session over at Spinefarm UK's HQ. Here's our first thoughts:

SUMY:
It is back to the BM roots of Beherit - the sound in this album is definitely not as electronic as their 1994-1995 era.
The third track comes up with some great typical black metal riffs - both catchy and evil! The vocals as evil as ever, and the whole atmosphere just takes you back to classic black metal. By listening to this it is obvious Holocausto still had some of his old metal in his veins... whether he admits it or not - he missed Beherit!
Old fans will be waiting in line for this album as if it was the new Harry Potter book!


MEANING OF ENGRAM (from wiki of course!):
Engram is defined as "a mental image picture which is a recording of an experience containing pain, unconsciousness and a real or fancied threat to survival. It is a recording in the reactive mind of something which actually happened to an individual in the past and which contained pain and unconsciousness ... It must, by definition, have impact or injury as part of its content"

LOUISE

"I JUST FUCKING HATE THIS WORLD"

What a way to start an album. It's true typical misanthropy, exactly what you'd expect after 15 years of silence from the Beherit camp. But then the folk synths come in. I don't mind, but if this marks the beginning of Beherit's Haive, Wyrd or even Finntroll era then I'm all for it, but the kvltists may get out their clubs pretty sharpish. Thankfuily the evocative pastoral intro makes way for crusty, blackened bile.

While Jeremy Miller is too interested in posting his thoughts in image form he did make a good point; imagine Beherit circa 'Black Blood' but one that can actually 'play'. And that's 'Engram'! It's Beherit alright, it's not an organic sound, it's still got spite, it's got an industrialized chug but it's got a sheen to it that only years of musical maturity and the partnering with Thy Serpent and Black Crucifixionmembers can bring. But it's still raw as fuck. Fear not.

It's a catchy fucker, keeping you enthralled with ominous chants, doom bells, mindfucking interludes that are way off the chart (Holocausto has always been pushing boundaries musically), breakneck speed and a final soaring epic piece of nastiness that stays with you long after it's ten+ minute duration.

A welcome return!


[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 03-04-2009 12:54]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


R.
Usericon van R.
Posted 09-04-2009 17:41 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Hij klinkt zeer fijn! Alsof ze nooit weg zijn geweest


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-04-2009 18:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

In dat geval laat iký voor wat het is. Vorige week weer'es oude Beherit geprobeerd. Echt totaal niet mijn ding.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


faceless
Usericon van faceless
Posted 09-04-2009 19:30 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

ik was ook over de nieuwe gestruikeld op inet, nu moet ik zeggen dat ik met de oude platen niet zo heel erg vertrouwd ben, vond het meestal te rommelig om me echt te boeien, maar deze nieuwe is toch wel een aangename verrassing.

het eerste nummer begint lekker, meteen valt het heldere maar toch wel lekkere geluid op, een duidelijke bas, en een lekker zagend gitaargeluid, een hele verbetering, enige vage vond ik het orgeltje (?) wat erin voorkomt, zal wel aan mij liggen, maar ik snap deze toevoeging niet zo.
volgende nummers hakken lekker door, doet me ergens denken aan de oude sarcofago, en er komt ook iets van een crust beeld in me op (niet zo gek aangezien veel oude black bands crust invloeden hebben), klinkt lekker.
dan wat midtempo en langzamer spul, hier en daar moet ik even wennen aan de gedragen stem en de gewone zang die er in voorkomt, hier en daar wat toegevoegde keyboard klanken, die er goed in passen. daarna nog een lekker snel nummer, om dan de afsluiter te krijgen 15 minuten lang, langzaam tot midtempo met weer wat samples.

erg lekker cdtje wat redelijk doet terug denken aan oudere dagen, maar ook wel met wat modernere invloeden.

dit plaatje gaat de komende tijd nog vaak langskomen hierzo


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-04-2009 19:34 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hm als ik die beschrijving van je lees, haak ik bij voorbaat al af vrees ik


Je moeder.


R.
Usericon van R.
Posted 09-04-2009 19:36 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Het is gewoon een direct en logisch vervolg op DWTM, niet zo miepen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-04-2009 19:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ja en? die vond ik al aanzienlijk minder dan die eerste. de bliepjes zonder metal stukken zijndan wel weer leuk


Je moeder.


sunwheel
Usericon van sunwheel
Posted 09-04-2009 20:08 by sunwheel Wijzig reactieProfiel van sunwheelQuote dit bericht

wacht gespannen af


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-04-2009 20:23 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 april 2009 19:39 schreef karnivoor het volgende:
ja en? die vond ik al aanzienlijk minder dan die eerste.




Die eerste heeft z'n leuke momentenjes, maar die tweede is wel zo ontzettend veel beter. Imo.

Maar dus maar eens even op zoek gaan, ik ben zeer benieuwd.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


mokka
Usericon van mokka
Posted 09-04-2009 20:40 by mokka Wijzig reactieProfiel van mokkaQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2009 19:30 schreef faceless het volgende:
ik was ook over de nieuwe gestruikeld op inet, nu moet ik zeggen dat ik met de oude platen niet zo heel erg vertrouwd ben, vond het meestal te rommelig om me echt te boeien, maar deze nieuwe is toch wel een aangename verrassing.

het eerste nummer begint lekker, meteen valt het heldere maar toch wel lekkere geluid op, een duidelijke bas, en een lekker zagend gitaargeluid, een hele verbetering, enige vage vond ik het orgeltje (?) wat erin voorkomt, zal wel aan mij liggen, maar ik snap deze toevoeging niet zo.
volgende nummers hakken lekker door, doet me ergens denken aan de oude sarcofago, en er komt ook iets van een crust beeld in me op (niet zo gek aangezien veel oude black bands crust invloeden hebben), klinkt lekker.
dan wat midtempo en langzamer spul, hier en daar moet ik even wennen aan de gedragen stem en de gewone zang die er in voorkomt, hier en daar wat toegevoegde keyboard klanken, die er goed in passen. daarna nog een lekker snel nummer, om dan de afsluiter te krijgen 15 minuten lang, langzaam tot midtempo met weer wat samples.

erg lekker cdtje wat redelijk doet terug denken aan oudere dagen, maar ook wel met wat modernere invloeden.

dit plaatje gaat de komende tijd nog vaak langskomen hierzo



waar kan ik em luisteren dan?


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen