|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: |
|
quote: Klinkt goed |
|
klinkt ook nog steeds echt als Beherit. goeie interview hier ook: https://machinemusic.net/2020/11/10/pillars-of-the-90s-an-interview-with-beherit-about-drawing-down-the-moon/ |
|
Prachtige nieuwe plaats, heeft veel weg van een gemiddelde youtube tantra playlist maar de digitale ritualistische dampen overstijgen de ruisende gitaren van weleer. Sterker nog, BESTE BEHERIT PLAAT na dsotm [Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 28-12-2020 23:55] |
|
quote: Ah, leuk, morgen lezen. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Was ook leuk om te lezen. Ook over Engram en over Drawing: "For instance I played my guitar with my BOSS Heavy Metal-2 pedal and a Marshall but the cabinet was from a bass guitar cabinet and that made it sound weird." Jammer dat de laatste weer zo'n electro plaat is. Wel geinig hoe hij ooit is begonnen met deze muziek zelf maken, maar ik hou er niet van, helaas. Voor mij. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Opzienbarend hoeveel mensen blijven weglopen met deze band. De foto,s die toen in 1990 o.a. geplaatst werden bij de demo recensies in de toenmalige Aardschok/Metal Hammer hebben een onuitwisbare indruk achter gelaten. Het was toen een poging tot de sound van Blasphemy en die zijn tot op heden nog niet verder gekomen dan 1,5 studioalbum. |
|
Euhm... Welke foto's? Grappig dat je Blasphemy noemt. Vond ik nooit wat aan. De eerste beherit heeft daar wel wat weg van, die demo lp. Die vind ik dan ook niet zo heel erg goed. Maar drawing down the moon is zeker geen "herrie" plaat en bevat tig geweldige riffs. Dat is de beherit die ik iig geweldig vind. Engram is trouwens ook geweldig. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote: Ik ben Drawing down the Moon nu weer eens vanaf de originele c.d. uitgave aan het beluisteren. Het eerste wat ik weer constateer is hoe waardeloos de productie van dit album is. Gitaren staan te ver naar achteren en er is niet echt sprake van een vet scheurgitaargeluid. De riffs,s op zich, doomy en tamelijk simpel. Het is makkelijk weg te luisteren omdat in den treure dezelfde riff herhaald wordt en de riff in een fade out wordt afgerond en tevens het einde van een nummer is. Deze riffs kun jij binnen een tamelijk korts tijdsbestek zelf ook spelen. https://co.pinterest.com/pin/641622278135319766/ |
|
quote: Het gaat niet of wij riffs kunnen spelen binnen een bepaalde tijd, iedereen kan van alles maar het gaat er om dat je het doet. Wanneer hij een bassamp heeft voor gitaren lijkt het mij dat hij niet wilt scheuren maar lekkere vieze diepe drek wilt maken. Voor het kind dat holocausto was ten tijde van ddtm is het een lekkere vuige en vooral introspectieve plaat geworden wat nu na al deze jaren nog steeds aan de top van cultplaten staat. Denk oa door hoe hij alle effecten in zijn stem heeft gestopt en daarmee de gemiddelde droge vocalen uit die periode oversteeg. De occulte cosplay is perfect hier, knullige onkunde met een uniek mooi resultaat. ps. zeuren over simpele black metal riffs en de kwaliteit van productie is een beetje flauw hoor XD [Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 18-04-2021 12:32] |
|
Idd. Natuurlijk zijn het super simpele riffs. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn. Celtic Frost hun eerste paar platen staan vol met simpele riffs, die kan elke gitarist die ietwat gitaar kan spelen meespelen. Dat is dan ook de kracht van die riffs. En die vocalen die bewerkt zijn, verzin het maar. Dat was echt heel erg nieuw in die tijd. Synths erbij, was ook erg apart in die tijd. Misschien is het gewoon niet je ding, dat kan. Maar ddtm is één van de weinige BM platen die ik zo af en toe nog steeds draai. Juist omdat hij zo "anders" is. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Check het interview wat ik eerder gepost heb. "Because it feels like a lot of the parts are separate and then put back together. It’s in the mix, in how the production sounds…. It’s almost the kind of atmosphere you would expect on an industrial album, like a Ministry album or a Skinny Puppy album, where all the elements are very distinct. Unusually in black metal and in rock generally there’s this effort to make the band sound like one cohesive thing, and Drawing Down the Moon feels like five things happening at the same time and each of them exists in a separate space. Does any of this make sense to you? [Laughs] Yeah, definitely yes. There are a few reasons for how it sounds. It’s very much how I wanted it to sound. When we were listening to the mix for the first time, we were driving back from the studio. The bassist and drummer [Santtu “Black Jesus” Siippainen and Pekka “Necroperverser” Virkanen] were sitting in front of me and they stopped the car [laughs] in the middle of the road and went: “No, Marko this sounds wrong” and so on, I don’t remember who adjectives they used. “The kick drum is so weird, it can’t stay like this.” And I just thought “It sounds so perfect!” It just sounded different than anyone else back then and that difference means something. So, I was very very happy with that. But, like you said, there are very interesting elements. For instance I played my guitar with my BOSS Heavy Metal-2 pedal and a Marshall but the cabinet was from a bass guitar cabinet and that made it sound weird. And the drum mixing – our drummer was sick one day so I recorded the drums with my bassist [laughs] So there are a lot of mistakes. The guys in the studio were very professional, they had worked with Tarot, they had Marko Hietala from Nightwish. He came one day into the studio and went: “What is that? What is that sound?” They didn’t have any control over the sound that we wanted, and that was still a possibility in the 90s. Now that would be very hard to do, because all the studios are digitized and they can correct all the mistakes easily and if they don’t know how that band would like to sound it’s easy to fix or to compare it with their other songs on Spotify and to EQ everything to make it sound correct. And in the 90s you still had the freedom to make anything and you didn’t have to care about how it should sound. What was it about the mix that you liked, seeing that the rest of the band didn’t really like it? That it was different? I can tell you what I like about it: That because it’s so separated out, that the voice is so dominant over the guitar, in a way the voice, bass, and drums are the stars of the album. It creates a very interesting atmosphere, like two bands are playing at the same time. [Laughs] Was that separation something you were looking for? Yeah. That was the time of Bathory’s Hammerheart, and if you listen to that maybe you can hear some of where that came from. The Bathory production, it was a very unique album, but there was that sense of elements that are a little bit unbalanced. And at that time I was also listening to Bathory’s early Viking era, after Blood Fire Death, and I think that was a big influence in terms of sound. Also Entombed, but Entombed, Left Hand Path, that was recorded in Sunlight Studios in Stockholm in a very professional way, but we just picked out elements." "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
WOENSEL WINKELCENTUM!!!1 [Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 06-06-2021 6:43] |
|
De nieuwe beherit is dus echt een perfecte plaat. Hulde aan de magier holocausto, de tantrische trommelmeester. Lekkere productie, een mooie herkenning in de meester zijn griebelende strot en lekkere akkoorden. Dead can dance gone mushroom. |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |