IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Metal op Bandcamp Vorige pagina | Volgende pagina
bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-10-2012 16:16 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:03 schreef Onweerwolf het volgende:
Spam dus, tenzij je zelf besluit dat je zulk soort mail wilt natuurlijk.
Niet echt, je krijgt eerst een mail met downloadlink. Als je niet op de mailinglist wilt kun je dat direct met een afmeldingsmail aangeven.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-10-2012 16:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:03 schreef Onweerwolf het volgende:
Spam dus, tenzij je zelf besluit dat je zulk soort mail wilt natuurlijk.

Ik geloof dat als er een mailadres gevraagd er altijd bijstaat dat de band dat kan gebruiken om je te informeren over komende releases. Als je dan je adres invult en op OK klikt ga je ermee akkoord dat te (kunnen) ontvangen en is het geen spam meer


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 16:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:16 schreef bokkie666 het volgende:
Niet echt, je krijgt eerst een mail met downloadlink. Als je niet op de mailinglist wilt kun je dat direct met een afmeldingsmail aangeven.




Ja maar, het is toch veel klantvriendelijker om zoiets optioneel te maken ipv dat je eerst verplicht moet inschrijven waarna je vervolgens weer moet afmelden?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 16:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik geloof dat als er een mailadres gevraagd er altijd bijstaat dat de band dat kan gebruiken om je te informeren over komende releases. Als je dan je adres invult en op OK klikt ga je ermee akkoord dat te (kunnen) ontvangen en is het geen spam meer


Dat hangt er dus maar net vanaf hoe je het bekijkt. Als ik een CD wil kopen maar geen mail wil ontvangen kan dat dus in sommige gevallen niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-10-2012 16:22 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 oktober 2012 16:13 schreef Onweerwolf het volgende:
Gast, tief nou eens een keer op met je permanent waardeloze gezwets. Achterlijke kleuter dat je d'r bent. Godsamme zeg.


En dat typ jij?

Hulde voor jouw zelfreflectie.

Maar zeik lekker verder hier, daar ben je tenminste wel goed in.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-10-2012 16:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat hangt er dus maar net vanaf hoe je het bekijkt. Als ik een CD wil kopen maar geen mail wil ontvangen kan dat dus in sommige gevallen niet.

Nee, dat hangt er niet van af Je weet waar je aan begint, en als je akkoord gaat met het kunnen ontvangen van mail is het geen spam meer.

Je hebt wel gelijk dat als je 100% zeker wil zijn dat je geen mail krijgt je dus niet hieraan mee kan doen. Gelukkig vallen de meeste bands mij nooit meer lastig.

Overigens kiest een band er zelf voor over ze mailadressen bij gratis downloads vragen of niet.


I wish I was a butterfly


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 16:29 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:22 schreef MR. N het volgende:
En dat typ jij?

Hulde voor jouw zelfreflectie.

Maar zeik lekker verder hier, daar ben je tenminste wel goed in.


Ik stel hier gewoon een vraag notabene rechtstreeks aan iemand die daar getuige zijn eerdere post waarschijnlijk een antwoord op weet.

Waarop de zm aandachtshoer zich vervolgens weer even moet laten gelden door te zeggen suggereren dat ik die vraag niet zou moeten stellen hier. Waarom eigenlijk niet?

En dan ben ik aan het zeiken. :')


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-10-2012 16:30 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 oktober 2012 16:29 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik stel hier gewoon een vraag notabene rechtstreeks aan iemand die daar getuige zijn eerdere post waarschijnlijk een antwoord op weet.

Waarop de zm aandachtshoer zich vervolgens weer even moet laten gelden door te zeggen suggereren dat ik die vraag niet zou moeten stellen hier. Waarom eigenlijk niet?

En dan ben ik aan het zeiken. :')


Blablabla.

*zucht*


Boeiender


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-10-2012 16:35 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja maar, het is toch veel klantvriendelijker om zoiets optioneel te maken ipv dat je eerst verplicht moet inschrijven waarna je vervolgens weer moet afmelden?
Eigenlijk wel. Misschien willen de betreffende bands alleen luisteraars die er (een beetje) moeite voor doen?



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 02-10-2012 16:36 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Net even bij Graanrepubliekrecords gekeken.
Hulde voor al dat mooie spul!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 16:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, dat hangt er niet van af Je weet waar je aan begint, en als je akkoord gaat met het kunnen ontvangen van mail is het geen spam meer.

Je hebt wel gelijk dat als je 100% zeker wil zijn dat je geen mail krijgt je dus niet hieraan mee kan doen. Gelukkig vallen de meeste bands mij nooit meer lastig.


Mja mja, in principe heb je gelijk, maar het verschil is subtiel. De berichten zijn nog steeds ongewenst ook al geef je aan dat de verzender ze mag versturen. Het verschil is dat het niet meer illegaal is, wat spam normaal gesproken wel is.

Wellicht is er een beter woord voor dit soort mails?

quote:
Overigens kiest een band er zelf voor over ze mailadressen bij gratis downloads vragen of niet.


Dat snap ik, maar zou het niet handiger zijn dat de koper de keuze krijgt om wel of gene mail te ontvangen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 16:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:30 schreef MR. N het volgende:
Blablabla.

*zucht*


Ja moeilijk voor je, serieus antwoord geven, ik weet het. Kruip nu maar terug in het hol waar je vandaan komt. Volgens mij zit er hier niemand op jouw aanwezigheid te wachten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-10-2012 16:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Gelukkig vallen de meeste bands mij nooit meer lastig.
Ja, dat valt heel erg mee. Ik heb nog maar 1 keer mee gemaakt dat een band te fanatiek was met mails van optredens en dergelijke. Afmelden klaar. Het is geen facebook.

quote:
Overigens kiest een band er zelf voor over ze mailadressen bij gratis downloads vragen of niet.
Dat vroeg ik mij al af.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-10-2012 16:47 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat snap ik, maar zou het niet handiger zijn dat de koper de keuze krijgt om wel of gene mail te ontvangen?
Gratis download en koper. Consument bedoel je. Maar je hebt de keuze om verder geen mail meer te ontvangen.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-10-2012 16:49 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 oktober 2012 16:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Ja moeilijk voor je, serieus antwoord geven, ik weet het. Kruip nu maar terug in het hol waar je vandaan komt. Volgens mij zit er hier niemand op jouw aanwezigheid te wachten.


LOL, blijf maar blaten, doe je best, je maakt jezelf nog belachelijker. Ook mooi.

Begin maar weer te schelden en te zeuren, ik gaf aan dat je met jouw vragen en opmerkingen beter bandcamp kan mailen, dan hebben ze er wat aan, in plaats van hier lopen zeiken.

Maar goed, het is bekend dat jij gelijk in de stress schiet als ik een scheet laat, wat een mooi compliment voor mij is.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-10-2012 16:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:40 schreef bokkie666 het volgende:
Ja, dat valt heel erg mee. Ik heb nog maar 1 keer mee gemaakt dat een band te fanatiek was met mails van optredens en dergelijke. Afmelden klaar. Het is geen facebook.

Dat vroeg ik mij al af.

Waarbij ik vergat dat "Pay what you want" en dan 0 opgeven niet hetzelfde is als de "Free" download. Bij de eerstgenoemde moet je geloof ik altijd een adres opgeven (de band kan daar niks aan instellen).

Edit: in de bandhelp staat ook dat ze verwachten dat je awesome dingen doet met de mailadressen, geen nasty dingen. Misschien verklaart dat dat bands er goed mee omgaan ;-)
quote:
Op 2 oktober 2012 16:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Mja mja, in principe heb je gelijk, maar het verschil is subtiel. De berichten zijn nog steeds ongewenst ook al geef je aan dat de verzender ze mag versturen. Het verschil is dat het niet meer illegaal is, wat spam normaal gesproken wel is.

Wellicht is er een beter woord voor dit soort mails?

Dat snap ik, maar zou het niet handiger zijn dat de koper de keuze krijgt om wel of gene mail te ontvangen?

Hoe je het ook wendt of keert, het is geen spam. Als jij eigenlijk niet wil betalen voor je brood en dat toch doet is het ook niet opeens diefstal ;-)

Een beter woord? Hmm, betaling? ;-) In plaats van geld geef je informatie.

Klantvriendelijker wel. Bandvriendelijker niet per se.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 02-10-2012 17:03]


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-10-2012 17:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 16:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Waarbij ik vergat dat "Pay what you want" en dan 0 opgeven niet hetzelfde is als de "Free" download. Bij de eerstgenoemde moet je geloof ik altijd een adres opgeven (de band kan daar niks aan instellen).
Volgens mij is dat adres niet altijd verplicht bij 'pay what you want'.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-10-2012 17:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 17:01 schreef bokkie666 het volgende:
Volgens mij is dat adres niet altijd verplicht bij 'pay what you want'.
]ik weet het niet zeker, check later wel ;-)


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-10-2012 17:19 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2012 17:03 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
]ik weet het niet zeker, check later wel ;-)
Net even gecheckt. Bij Terzij de horde hoef je in ieder geval al geen mailadres op te geven. Maar misschien is ' Buy Now name your price ' weer een andere optie.

edit: Maar bij Hymir moet je wel weer een mailadres opgeven bij dezelfde optie. Ligt toch aan de band denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 02-10-2012 17:23]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 18:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Zie ik het nou goed dat die release van Burning Hatred zojuist van 0,00 naar 2,00 is gestegen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 18:34 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Overigens zag ik dat als je wel een mail adres moet invullen dat je dan pas kunt downloaden via een link uit je mail.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 02-10-2012 18:50 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Je kan inderdaad van alles kiezen.

Met Graanrepubliek heb ik het zo ingesteld:

- alle downloads zijn gratis: geen gezeik met pay what you want;
- Vraag naar e-mail adres voor evt mailing die +/- 4x per jaar wordt verstuurd;

Die e-mail adressen worden trouwens online opgeslagen in je account en kun je steeds exporteren als csv bestand,(excel). Ze houden ook bij wanneer de laatste export plaats heeft gevonden zodat je niet steeds de nieuwe mail adressen eruit hoeft te vissen.

Met Ortega/Tartarus/SQ vraag ik niet meer om e-mail adressen. En wat ik aan e-mail adressen krijg van bijv merch verkoop gebruik ik niet.



Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 02-10-2012 18:51 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 2 oktober 2012 16:36 schreef Sisyphos het volgende:
Net even bij Graanrepubliekrecords gekeken.
Hulde voor al dat mooie spul!

Dank!



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 18:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Waarom wil je wel mail adressen hebben voor de Graanrepubliek bands?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-10-2012 18:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Overigens staan niet alle Graanrepubliek releases op gratis zag ik.

Edit: sorry ik kijk verkeerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 02-10-2012 18:54]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen