|
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Waarom zit je constant met jezelf te discussiëren? En wie is Hein? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Hein is Broekseels voor "eh". Maar ik klap nie gaarne in "eh", da's tapetterig. En nu gaan we vegen |
|
quote: Klinkklare onzin. Nu doe je me denken aan een kerel in de kroeg, jaren geleden. Had een bloedhekel aan alles wat Duits was, en dus ook aan Rammstein. Lieten we hem een keer één van de Engelstalige nummers horen die ze hebben opgenomen, en dat vond 'ie prachtig. Zodra we hem vertelden dat het Rammstein was vond hij het ineens niet meer goed. Daar konden we geen posters van maken, Hein. Maar als je jezelf voor de gek wilt houden mag dat natuurlijk. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Zoals Caron zelf al aangeeft ligt het aan of je een album als totaalproduct neemt, of slechts voor de muziek gaat. Dat eerste gebeurt in het downloadtijdperk natuurlijk steeds minder, als het jou slechts om de muziek gaat (mij over het algemeen wel, ookal koop ik wel alle muziek die ik beluister), heeft zoiets indd geen invloed op de muziek. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ik in feite wel, na Opus Nocturne heeft geen enkel Marduk album me echt nog weten te raken. Het was één van mijn 'instapplaten', samen met The Shadowthrone, In The Nightside Eclipse, Thy Mighty Contract en Ugra Karma. Waarschijnlijk een deel 'achteruitblikvertekening', maar als ik ze nu opzet hoor ik ook nog steeds het 'sacrale', terwijl ik dat bij de albums daarna niet ervaar. Dit is zeker niet zo bij alle bands, maar bij Marduk heb ik dat persoonlijk extreem, het klinkt niet slecht, maar mist ziel imo. |
|
quote: Ik snap die totaalproductargumentatie niet. Echt niet. Zal mij rotten of men geschminkt gaat als koekiemonster of trui en ev0l tegen een boom aan geplakt staat met de middelvingers omhoog en een kwade blik, als de muziek in orde is, is dat eigenlijk het enige wat voor me telt. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
O maar daar ben ik het wel mee eens., een album is meer dan muziek alleen. Waar ik het moeilijk mee heb zijn die constante nostalgische mijmeringen. Over tien jaar heeft een nu nieuwe fan het over zijn instapalbum 'Frontswein' en hoe fantastisch dat album een sfeer pakt die later niet meer is geëvenaard. http://www.slate.com/articles/health_and_science/science/2014/08/musical_nostalgia_the_psychology_and_neuroscience_for_song_preference_and.html Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Oyalélé van K3 vind ik ook één goed nummer ja. Ga ik daarom K3 supporten of naar één van hun optredens gaan? Neen. En nu gaan we vegen |
|
quote: Zet op 90 procent van die pop-parade zware gitaren en ze vinden het hier allemaal goed (cfr. Me First and the Gimme Gimmes). Omgekeerd hebben vele van die "punk"bands ook gewoon Sesamstraat-melodieën, en zo ook metal. En nu gaan we vegen |
|
quote: Het ís ook maar één nummer! En waarom blijf je jezelf quoten, malloot? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Waar dient een forum anders voor? Ik sprak ook bewust van 'achteruitkijkspiegelvertekening'. Het blijft nog steeds zo dat bepaalde muziek je meer doet dan andere, anders zou alles vanuit je tienerjaren onderhevig zijn aan het beschreven fenomeen. Verder zijn er genoeg andere recente bands en albums die we wel weten te raken, maar Marduk hoort daar dus niet bij. Zo kon ik Satyricon wel blijven smaken (met uizondering van die laatste). Het is dus zeker niet alleen nostalgisch gemijmer, al blijft het mijns inziens toch een aangenaam tijdverdrijf zo nu en dan. [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 12-02-2015 13:38] |
|
quote:Dat was bij Opus Nocturne al zo met die slechte tekeningen. |
|
quote: Tekening was van Kris Verwimp. Integere persoon die nooit zijn ziel aan de Christus zou verkopen. En nu gaan we vegen |
|
quote:Dat zijn wat mij betreft twee verschillende dingen. Mij gaat het ook om de muziek. Daarnaast heb ik echter vrachtwagenladingen CD's in de kast staan waarvan ik liever niet heb dat mensen van buiten 'de scene' deze visuele, esthetische wondertjes aan een inspectie onderwerpen. Te gênant, te puberaal, te clownesk. Een album kan echter meer zijn dat slechts de muziek. Een conceptalbum bijvoorbeeld, waarbij het artwork en de teksten een hoge toevoegende waarde hebben. Als voorbeeld, ik weet niet waarom, springt "Music Inspired by the Life and Times of Scrooge" van Tuomas Holopainen mij te binnen. Zo'n album is meer dan alleen de muziek. Zo is dat ook bij een Watain, DSO, Funeral Mist of hedendaagse Marduk. De sfeer die de gehele gimmick moet uitstralen werkt ook door in het artwork, de teksten en esthetische en iconografische keuzes in hun merch. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 12-02-2015 16:10] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Omdat het zulke goede quotes zijn. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Neen, binnenin. Een matig getekend portret van elk bandlid, een per bladzij. Dan was Heaven Shall Burn een grote stap vooruit. |
|
quote:(': Clowneske zooi is dat. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Juist, die tekeningen binnenin... Ik vond het groen ook niet echt gepast, maar met hun roze logo op Those of the Unlight hadden ze ook hieromtrent al een voorgeschiedenis. Muzikaal/op vlak van sfeer blijft Opus Nocturne onovertroffen, daarna zat de rest misschien beter qua algemeen plaatje, maar deed dit de muziek ook een andere kant opgaan, één die ik minder waardeerde. Ik heb het gewoon niet zo voor oorlogsthematiek in BM, levert niet de 'sfeer' op die ik graag in BM terugvindt. [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 12-02-2015 16:29] |
|
quote:Sfeer is sinds "Plague Angel" in alle facetten van het totaalproduct zeker terug. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Tuurlijk, maar je kunt ook sfeer creëren met een wél goede productie waarbij in ieder geval de instrumenten te horen zijn. Nog een keer Mayhem als voorbeeld, Ordo Ad Chao. Nu trek ik persoonlijk die productie niet zo heel goed, maar hij is absoluut sfeervol, én je kunt alles goed uit elkaar houden. Zo'n productie á la Paysage d'Hiver, ik begrijp het niet. Sfeer creëren is 1, je productie dusdanig neerzetten dat je de drums nauwelijks kunt horen en het geheel klinkt alsof alle laag is weggedraaid is heel wat anders. Je hoeft geen Dimmu Borgir-mixage te doen, maar een klein beetje definitie is toch wel wenselijk imho. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote:Op Heaven Shall Burn is nog geen oorlogsthematiek, vergis je niet! Fantastische gitaarsound ook. Muzikaal verschillen Opus Nocturne en Heaven Shall Burn niet eens zo veel. |
|
Dat laatste is echt onzin, pure onversneden onzin. Op HSB begon Marduk al in concepten te werken. Lang geleden dat ik die nog gespeeld heb, maar je had al die story rond Dracul, tochten tegen de moslims. De eerste met Legion als zanger, daar waar Morgan veelal de leider was vooraf en de zangers bijkomstig waren, eiste Legion het frontmanschap meteen op. Nightwing was een tweede versie van HSB en vanaf Panzer begon de razernij. Nadien heb ik het maar nauwelijks gevolgd. Zo'n Wormwood is puur marketing, elk riedeltje, elk baslijntje meticuleus uitgekiend. Serpent Sermon heeft sterke momenten, Frontschwein is één goeie schijf. Meer niet. Opus Nocturne is voor mij één unieke schijf in het Marduk-oeuvre, net lijk Pure Holocaust dat van Immortal was. Iedereen prijst At The Heart Of Winter maar dat was gewoon Pure Holocaust numero twee. Beter weten? Neen. Zéker weten. En nu gaan we vegen |
|
quote:Wellicht. Die Mayhem-plaat die jij noemt ben ik overigens niet echt mee bekend. Ik vind Mayhem, op TGDoW na, een goed overbodige en zwaar overgewaardeerde band. Echter bij bepaalde bands is het gewoon echt een bewuste keus de productie zo in te zetten. Als je bijvoorbeeld bij een 'Harvest' (Australische BM) gaat 'zeuren' over de productie, dan heb je, ja het klinkt heel elitair en kinderlijk tegelijk, het project gewoon niet begrepen. Die gaan willensenwetens voor een zeer rauwe 'old-school' sound. Zo'n Paysage d'Hiver doet het er ook gewoon om. Die gast zit ook in Darksace; een band met toch een beduidend andere productie. En als je het mij vraagt werkt het voor Paysage d'Hiver. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Gaan zeuren bij BM over speltechnische elementen, ik weet niet of ik het grappig of triest moet vinden. Dat de bas nauwelijks hoorbaar is en andere elementen van de drums is juist toegankelijk aan die definitie en precisering van het genre. Als je dan toch zo de elitaire technicien wilt uithangen, ga wat Gorguts/Cryptopsy luisteren, Malmsteen of voor mijn part jazz. Ok? En nu gaan we vegen |
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |