IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Principes Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2002 12:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Het valt mij steeds meer op dat mensen zo makkelijk hun principes aan de kant schuiven voor persoonlijk gewin.

Eenerg kwalijke zaak ..


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-05-2002 12:20 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Doel je nu op die reclame kwestie???


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2002 12:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee hoor.
Ik hoorde WT weer eens ..


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-05-2002 12:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Aha, ik krijg de laatste tijd ook steeds een eng gevoel als ik het woord WT hoor.


Bazzio Attacks!!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2002 12:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik vind het zo raar.
Je hoort mensen van de daken schreeuwen dat ze dat en dat nooit zouden doen (neem een voorbeeld aan U2, ze zouden nooit in megastadions optreden riepen ze ooit).

Maar als ze parels en kralen voorgehouden worden nemen ze het zonder bedenken aan.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 22-05-2002 12:27 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Tja, hebzucht en eerzucht. Enkele van de vele eigenshapen die een mens tot de zwakste en meest minderwaardige diersoort op aarde maken.

Pirncipes worden vaak heel hard uitgeroepen, maar in de praktijk zit het allemaal heel anders in elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 22-05-2002 12:27]


Dead things grow from deep inside...


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-05-2002 12:28 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Yep, de macht van het geld. Ik denk dat er weinig mensen zijn die niet overstag gaan. Zal ook wel een verslaving zijn.


Bazzio Attacks!!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-05-2002 12:29 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

hebzucht en eerzucht... niet mis mee zolang het niet ten koste gaat van iets "moois".



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2002 12:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wat aan geld is nou eiegnlijk zo mooi?

Het verlaagt je alleen maar tot een geldwolf die een ander het daglicht niet gunt als er geld te verdienen valt.

Ik leef liever met minder en in harmonie met alles om me heen dan rijk en alleen.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-05-2002 12:34 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

ik leef liever in harmonie en met veel geld.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 12:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik leef liever met de dingen die je met geld kan kopen dan. Nou ja, sommige dingen.
Een mooie grote keuken, bijvoorbeeld. En dat ik gewoon lekkere dingen kan halen zonder die gedachten van 'shit hey moet ik nu alweer pinnen, ik heb vorige week nog gepind'.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 22-05-2002 12:37 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 12:29 schreef Azagthoth het volgende:
hebzucht en eerzucht... niet mis mee zolang het niet ten koste gaat van iets "moois".


Wat helaas zo vaak wel het geval is...


Dead things grow from deep inside...


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 22-05-2002 12:37 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

pricipes zijn soms best lastig, zoals ik ben al een tijdje op zoek naar een vriendin,
en als je al een tijdje droog staat dan is het nogal verleidelijk als een meid zich aanbied voor sex, maar ik persoonlijk doe niet gewoon aan sex zonder dat ik van die persoon hou, dus principes kunnen handig zijn maar vaak ook erg lastig, maar als je ze hebt hou je er dan ook aan


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-05-2002 12:37 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik zoe het wel leuk vinden als ik een mooie studio in me kasteeltje kan bouwen, zonder zorgen te maken over mijn schulden.

En dan mogen al mijn vrienden langs komen hoor.



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 22-05-2002 12:37 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hmm, ik heb principes waar ik nooit van af zou wijken... ook al ben ik de rest van mn leven bankroet.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-05-2002 12:42 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Tuurlijk, er zijn ook dingen die belangrijker zijn dan geld, maar dat is weer heel persoonlijk.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-05-2002 12:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 12:37 schreef Azagthoth het volgende:
Ik zoe het wel leuk vinden als ik een mooie studio in me kasteeltje kan bouwen, zonder zorgen te maken over mijn schulden.

En dan mogen al mijn vrienden langs komen hoor.
Kijk, maar dan zet je je principes toch niet aan de kant?
Ik heb het nu voor mensen die iets doen waar ze niet achter staan voor (bijvoorbeeld) poen, of (politieke) macht.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-05-2002 12:49 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Yes, maar wat zijn juiste principes, zijn die er, mogen andere die mij opleggen, mag ik bepaalde principes verwachten van anderen. Waar komen de mijne vandaan....


hm...



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-05-2002 12:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

principes, tja soms erg lastig om je eraan te houden, zeker als je je weer eens heel erg onzeker voelt en super lelijk, tja dan doe je nog weleens stomme dingen. Ik probeer me zelf wel zo veel mogelijk aan mijn principes te houden, heb iig nog nooit een vriendin ofzo iets naar aangedaan ofzo, maar goed principes, als je dan eens een foutje maakt is iig goed wanneer je er iets van gelleet heb denk ik dan, en je vanaf dan zoveel mogelijk eraan proberen te houden.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 12:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Allemaal een hoop gepraat over principes, maar niemand heeft het over wat voor principes dat zijn eigenlijk. Wat zijn jullie principes? (Je hoeft ze echt niet allemaal te vertellen, dat kan best privé zijn).
Sommige dingen benader ik trouwens niet als principe maar zo zit ik gewoon in elkaar (bv. mensen niet iets aandoen). Een principe vind ik eerder iets waar je moeite voor doet; je hebt dat principe *juist* omdat de kans bestaat dat je ertegen in gaat... omdat je het principieel maakt zal dat minder snel gebeuren.
Één van mijn principes is dan, dat ik geen vlees eet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-05-2002 13:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

hm denken hoor. een principe voor mij is niet overmezelf heen moet laten lopen, tja daar moet ik soms best wel wat voor doen zeg maar. Heb snel de neiging om mezelf als minder te zien, vind ik stom eigenlijk, dus dat is wel een principe van mij.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-05-2002 15:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 12:58 schreef Dwaallicht het volgende:
[..]
Één van mijn principes is dan, dat ik geen vlees eet.


is het niet beter omdan biologisch vlees te eten, dan stimuleer je namelijk ook de oplossing (hebben biologische boeren en beter overlevingskans). en ben je niet alleen aan het nablussen "voorkomen is beter dan genezen" toch


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 15:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 15:12 schreef ghoulliette het volgende:
is het niet beter omdan biologisch vlees te eten, dan stimuleer je namelijk ook de oplossing (hebben biologische boeren en beter overlevingskans). en ben je niet alleen aan het nablussen "voorkomen is beter dan genezen" toch
Nee, want ik eet geen vlees . Ik ben geen dierenvriend trouwens hoor. Vlees vind ik intussen OOK nog een keer behoorlijk ranzig nl., en vegetarisch eten bevalt me prima. En biologisch vlees is wellicht beter voor de dieren, maar brengt weer milieuproblemen met zich mee. Bottom line is natuurlijk dat er in NL te veel vlees gegeten wordt.


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 22-05-2002 15:19 by KoRaX Wijzig reactieProfiel van KoRaXQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 15:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Nee, want ik eet geen vlees . Ik ben geen dierenvriend trouwens hoor. Vlees vind ik intussen OOK nog een keer behoorlijk ranzig nl., en vegetarisch eten bevalt me prima. En biologisch vlees is wellicht beter voor de dieren, maar brengt weer milieuproblemen met zich mee. Bottom line is natuurlijk dat er in NL te veel vlees gegeten wordt.

maarja de mens is nou eenmaal een alles eter
en plant zich snel voort dus heb je dat probleem nogal snel (ik zou niet graag zonder leven)


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-05-2002 15:20 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht


Er zijn meer problemen dan alleen dat het zielig is voor de dieren.

In nederland zijn zo ongelooflijk veel dieren die in batterijen worden gefokt, dat is niet normaal meer.

en die paar Biologische boeren verhelpen dat echt niet. Vorig jaar ben ik op een scharrelboerderij geweest.
nou, dat is wat zeg!
daar zitten de kippen gelukkig nog maar met zn 4en ipv 5 in een hokje!
dat zal helpen.

Als je voor je principieel geen vlees eet, omdat je het zielig vind voor de dieren, okay, maar dat dier dat jij niet opeet, dat eet een ander wel op. Ik vind het dus vrij zinloos.


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-05-2002 15:20 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Dan moeten we maar mensen gaan eten


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen