IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Principes Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-05-2002 15:21 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

daar ben ik al jaren mee bezig.

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-05-2002 15:22 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

En hoe bevalt dat ?

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-05-2002 15:22 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

mwa

de oven schotels zijn wel te doen.

Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 22-05-2002 15:23 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Over vlees: als je dat niet eet zodat er minder van op de markt komt, dat werkt volgens mij wel degelijk. Als er minder vraag naar is, wordt het aanbod ook minder, om een overschot te voorkomen.

Toch

MuayThaigerrr!!

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-05-2002 15:23 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Aha.............
Dus je ehtb hele grote ovens thuis ?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-05-2002 15:23 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 15:20 schreef Triple-Dan het volgende:
Dan moeten we maar mensen gaan eten

volgens mij smaak ik vrij vies
trouwens niet waar dat wanneer je geen vlees eet ze het wel blijven produceren, bedoel die bedrijven willen ook winst maken.
en dwalie, over principes gesproken geen vlees eten omdat je het niet lust is geen principe

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-05-2002 15:24 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik zeg altijd geen vlees lusten ??? Slechte kookkunsten ???

Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 22-05-2002 15:26 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 15:23 schreef ghoulliette het volgende:
volgens mij smaak ik vrij vies *knip*
Daar is maar op 1 manier achter te komen

MuayThaigerrr!!

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-05-2002 15:28 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ja bakken die handel

[Dit bericht is gewijzigd door Triple-Dan op 22-05-2002 15:28]

XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 22-05-2002 15:34 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 15:20 schreef aerodis het volgende:
[..]
Als je voor je principieel geen vlees eet, omdat je het zielig vind voor de dieren, okay, maar dat dier dat jij niet opeet, dat eet een ander wel op. Ik vind het dus vrij zinloos.

en dat is de reactie die heel veel mensen hebben... ik ben van mening dat je het juist van de andere kant moet bekijken. als je geen vlees eet doe je iig iets! misschien helpt het wel, misschien niet. maar mij persoonlijk geeft het iig het gevoel dat ik er wat aan heb proberen te doen.

inmiddels is de discussie trouwens behoorlijk verzand in het wel/niet vleeseten enzo...
het ging geloof ik om algemene principes voor persoonlijk gewin.
naast het eerder aangehaalde voorbeeld van WT noem ik ook even osdorp posse. jarenlang in de underground schoppen tegen alles wat commercieel is (met def p voorop) om vervolgens door te breken met een hitje, een clip te maken en maar te zorgen dat dat ding zoveel mogelijk op tv is...
hoezo je principes aan de kant zetten voor succes e.d.

ik vind dat altijd jammer. persoonlijk leef ik behoorlijk principieel... ik houd er een straigt edge levenswijze op na. (voor wie dat niet weet straight edge is een leven zonder drugs, roken en alcohol.) het is voor mij puur uit principe... drugs, roken en alcohol zijn slecht voor je enzo...
het is een persoonlijke keuze en heb het er doorgaans helemaal niet over, noch spreek ik iemand aan op zijn gedrag.
maar voor geen goud zet ik deze principes aan de kant. ik zou mezelf niet meer recht in de ogen kunnen kijken als ik mn principes zou laten varen voor geld of succes.
(als ik er zelf niet langer achter zou staan vind ik het iets heel anders om van mn pricipes af te stappen.)

hmm lang verhaal... uhm wat wilde ik ook weer zeggen?!?

REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 15:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yeah OK wel het is nog steeds wel een principe want als ik af en toe een biefstukje ruik denk ik 'hmmmmm dat zou me toch wel lekker smaken zeg'. Het meeste vlees vind ik echter ranzig, van gehaktballen tot sudderlapjes . Maar ja ik wens gewoon niet te participeren aan de manier waarop in NL vlees wordt gegeten, punt uit. Dat is niet uit dierenliefde maar uit een soort gevoel dat je op deze manier geen dieren hoort te eten. Als je bovendien ziet wat voor hormonen er allemaal in gespoten te worden om het allemaal zo spoedig mogelijk groot, mals en sappig te krijgen is dat ook walgelijk. De vleesindustrie is gewoon één grote 'corporate business' waar ik mijn geld niet aan wens uit te geven.
En biologische boeren, tja, als beesten buiten mogen lopen poepen ze ook buiten en ammoniak is niet goed voor onze atmosfeer.

Korax: met dat er teveel vlees in NL gegeten wordt, bedoel ik niet dat er teveel mensen zijn, maar dat er per persoon teveel vlees gegeten wordt. Als je gezond eet heb je maar 50 gram per week nodig. De meeste mensen komen wel aan een kilo per week denk ik zo.

Verder bevalt zoals ik al zei vegetarisch koken & eten me uitstekend en zijn diverse mensen hiervan al tot hun tevredenheid getuige geweest . Vlees ligt ook zo *plof* in het midden van de maaltijd... ik ben gewoon op een andere manier gaan eten, uitgebalanceerder.

Stultus
is terug (vandaag althans)
Usericon van Stultus
Posted 22-05-2002 15:38 by Stultus Wijzig reactieProfiel van StultusQuote dit bericht

Vleesvervangers zijn cool!! (zolang ze niet van schimmel zijn gemaakt)

[Dit bericht is gewijzigd door Stultus op 22-05-2002 15:38]

BROODJE POEP!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 15:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2002 15:38 schreef Stultus het volgende:
Vleesvervangers zijn cool!! (zolang ze niet van schimmel zijn gemaakt)
Vind je? Ik vind tofu dus helemaal geen fuck aan en vegoburgers al HELEMAAL niet en werk meer met noten & zaden & peulvruchten en soorten kaas enzo.

Stultus
Usericon van Stultus
Posted 22-05-2002 15:42 by Stultus Wijzig reactieProfiel van StultusQuote dit bericht

D'r moeten natuurlijk wel leuke kruiden in zitten, anders is 't ook niks...

BROODJE POEP!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-05-2002 15:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dan is het nog steeds niets. Ik ben vegetariër maar ik werk niet met 'vleesvervangers'.... dan heb ik het gevoel alsof ik nog steeds met vlees aan het koken ben of zo, dat vind ik niks. Dat vind ik een beetje het aardappel-groente-vegoburger idee, of het rijst-met-Quorn-kerrie idee.
Nee hoor, nergens voor nodig dat spul .

Stultus
Usericon van Stultus
Posted 22-05-2002 15:53 by Stultus Wijzig reactieProfiel van StultusQuote dit bericht

Ik vind het leuke van die vleesvervangers juist dat ze wel enigszins naar vlees smaken, maar niet die hele reutemeteut aan gore stinkhormonen bevatten. (Ik heb al genoeg hormonen van mezelf

BROODJE POEP!

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-05-2002 16:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 mei 2002 15:20 schreef Triple-Dan het volgende:
Dan moeten we maar mensen gaan eten

Zou ik niet doen, want dat is namelijk erg ongezond. Mensenvlees bevat te veel PCB's.

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 22-05-2002 16:15 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

en dan krijg je gekken koeien ziekte (volgens mij ANW boek)

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 22-05-2002 16:17 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Och ja gek ben ik toch al hahahaha

Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 22-05-2002 16:18 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

These are my principles, if you don't like them, I have others.

Tum podem extulit horridulum...

mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 24-05-2002 12:55 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik heb lang moeten zoeken, maar blijkbaar heb ik wel 1 principe : ik ben een legalist. Ik probeer me altijd aan de wet te houden, vooral de verkeersregels, omdat het zoal hectisch en chaotisch genoeg is in de maatschappij met al die selfrighteous mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 24-05-2002 12:56]

Not all who wander are lost. - JRR Tolkien

General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 24-05-2002 13:02 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Ik heb ook een heleboel principes. Misschien wil iemand ze van me kopen? Ze zijn zo goed als nieuw en nog nooit gebruikt.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2002 13:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-05-2002 13:16 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ik eet geen vlees uit principes,
en er zijn een heleboel dingen die ik ook nooit voor geld zou doen, zoals je wel een ziet op tv programma´s.

MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 24-05-2002 14:07 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Ik ben alleseter en eet een paar keer per week vlees en vis, en verder vega. Ik ben niet zo extreem in mijn standpunten, ik ben meer zo iemand van alles met mate. Wat je ook eet, hoe je ook leeft, jouw bestaan op deze aarde brengt toch schade aan. Zoek dus een middenweg, maak jezelf niet ongelukkig met te strenge regeltjes want dan verschuif je de grens steeds verder en kan je op het laatst niks meer, of je gaat jezelf hypocriet voelen: Die koekjes die je zo lekker vind bevatten ook legbatterijeieren, en je tandpasta is op dieren getest. De trein is ook slecht voor het milieu, misschien iets minder dan de auto, maar toch, en alles wat je in de supermarkt koopt zit in plastic verpakt, alle apparaten in je huis zijn milieuonvriendelijk geproduceerd in de derde wereld, en de katoen van je favoriete metaltshirt is door kindertjes geplukt.
Ik wil hiermee niet zeggen dat je je ogen dan maar overal voor moet sluiten, wel dat elk principe een gevolg heeft en weer andere principes uitlokt.
Het is moeilijk een soort gulden middenweg te vinden en jouw ideeën niet aan anderen op te dringen.
Ik ken helemaal niemand die "puur" leeft en waarvan alle principes logisch en goed zijn. De meeste vegetariers die ik ken roken als ketters en dragen schoenen van koeieleer.
Ik ben lid van Greenpeace maar reis wel veel per vliegtuig, milieuvervuiler nr. 1.
We moeten soms een beetje hypocriet zijn om te kunnen bestaan.

Bla

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com