IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Politie vraagt om uw hulp [opsporing verzocht] Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 14:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Gelukkig maar? Dat kan in België ook gebeuren, hoor. Alleen misschien niet bende-gerelateerd.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 14:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:23 schreef Hypnos het volgende:
goede zaak van de media in NL,

Door de politie is dit gedaan, de media 'helpen' alleen.
quote:
Op 23 januari 2013 14:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Het was niet in België, het was blijkbaar een bende-afrekening in Brazilië. Heel dom van de uploader om dan te gaan brullen dat "de Belgische media geen aandacht besteed aan gruweldaden in ons eigen land" oid.

En daar was dus al dat kansloze gezeik over? :'''''''''''''''''''''''''''''''''''''')


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 14:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Geen idee hoor, ik heb het blijkbaar helemaal gemist. Ik weet er pas sinds een kwartier wat over, maar heb de comments erbij gelezen. Daar werd een YT-link gepost naar een Braziliaanse nieuwsuitzending, waar het filmpje dan in voorkomt. En andere comments berichten ook over Braziliaanse bendes ipv de Belgische metro.

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 14:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:31 schreef BenKnuckles het volgende:
Gelukkig maar? Dat kan in België ook gebeuren, hoor. Alleen misschien niet bende-gerelateerd.


ja, maar ja, Brazilië,

maakt mij Brazilië iets uit? Neej, problemen genoeg hier. Ik heb niet genoeg bezorgdheid over om me daar nog es druk in te maken en ik ken daar niemand en ik ga er niet op reis. Feit dat ik geloofde dat het hier gebeurd was dankzij Telefacts en Koppen en co zegt genoeg. Feit dat sommige reportages dingen tonen die op het nieuws niet komen geeft aanleiding tot wantrouwen.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 14:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:35 schreef BenKnuckles het volgende:
Geen idee hoor, ik heb het blijkbaar helemaal gemist. Ik weet er pas sinds een kwartier wat over, maar heb de comments erbij gelezen. Daar werd een YT-link gepost naar een Braziliaanse nieuwsuitzending, waar het filmpje dan in voorkomt. En andere comments berichten ook over Braziliaanse bendes ipv de Belgische metro.

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

Wat ik bedoelde was dat ik gezien had dat filmpje flink rondgepost werd (vanaf enkele weken geleden?), er flink veel verontwaardiging was enzovoorts. Dat filmpje met de suggestie dat "de Belgische media geen aandacht besteed aan gruweldaden in ons eigen land" oid, leidt er dus toe dat bij allerlei mensen het (waarschijnlijk foutieve) beeld dat dit soort dingen in de doofpot gestopt worden nogmaals versterkt wordt. Dit gekoppeld aan het onvermijdelijke zeuren over buitenlanders/kleurlingen/moslims, etc., maakt dus dat het posten van zo'n filmpje met zo'n tekst een zéér negatieve impact heeft op de onderlinge verhoudingen én het vertrouwen in het justitieel apparaat. En dit zonder dat ook maar een iemand die het post nagaat of bvb. de verdachten in het filmpje al berecht zijn of niet.

Wekenlang zo lopen zeiken, en 'zie je wel' roepen zonder dat je weet waar het over gaat vind ik al sneu, en nu dus schijnbaar blijkt dat het helemaal niet over België gaat maakt het nog een miljoen keer sneuër :')
quote:
Op 23 januari 2013 14:40 schreef Hypnos het volgende:
Feit dat ik geloofde dat het hier gebeurd was dankzij Telefacts en Koppen en co zegt genoeg. Feit dat sommige reportages dingen tonen die op het nieuws niet komen geeft aanleiding tot wantrouwen.

Geeft voldoende aanleiding om eens bij jezelf te rade te gaan of je niet gewoon veel te paranoïde bent door de stelselmatige uitvergroting van incidenten bij allerlei sensationele media, ja.


[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-01-2013 14:44]


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 14:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat ik bedoelde was dat ik gezien had dat filmpje flink rondgepost werd (vanaf enkele weken geleden?), er flink veel verontwaardiging was enzovoorts. Dat filmpje met de suggestie dat "de Belgische media geen aandacht besteed aan gruweldaden in ons eigen land" oid, leidt er dus toe dat bij allerlei mensen het (waarschijnlijk foutieve) beeld dat dit soort dingen in de doofpot gestopt worden nogmaals versterkt wordt. Dit gekoppeld aan het onvermijdelijke zeuren over buitenlanders/kleurlingen/moslims, etc., maakt dus dat het posten van zo'n filmpje met zo'n tekst een zéér negatieve impact heeft op de onderlinge verhoudingen én het vertrouwen in het justitieel apparaat. En dit zonder dat ook maar een iemand die het post nagaat of bvb. de verdachten in het filmpje al berecht zijn of niet.

Wekenlang zo lopen zeiken, en 'zie je wel' roepen zonder dat je weet waar het over gaat vind ik al sneu, en nu dus schijnbaar blijkt dat het helemaal niet over België gaat maakt het nog een miljoen keer sneuër :')

Precies wat ik ervan denk. Even de gehele boel lopen opstoken en maken dat geheel België elkaar meer begint te wantrouwen (onder dat filmpje... die buitenlander-opmerkingen zijn te triestig voor woorden) en dan de bal finaal misslaan omdat het in feite gebeurd is in een land waar bendecriminaliteit een stuk meer vertegenwoordigd is. Heel, heel erg sneu.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 14:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:43 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Geeft voldoende aanleiding om eens bij jezelf te rade te gaan of je niet gewoon veel te paranoïde bent door de stelselmatige uitvergroting van incidenten bij allerlei sensationele media, ja.




ja en neen.

Achterdocht wordt gewekt omdat er dingen niet in de bepaalde media komen die wel degelijk gebeuren. Daar zijn ook redenen voor. Nochtans is het sensationeel, dus er zijn andere redenen.

Het is een spijtig neveneffect dat er dan ook geen geloof meer is in sommige media of dat andere kanalen wel geloofd worden op basis van deze vaagheid.


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 14:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:48 schreef Hypnos het volgende:
Achterdocht wordt gewekt omdat er dingen niet in de bepaalde media komen die wel degelijk gebeuren. Daar zijn ook redenen voor. Nochtans is het sensationeel, dus er zijn andere redenen.

Media hebben ook hun beperkingen (waaronder ook economische), maar dat is een totaal andere discussie.

quote:
Het is een spijtig neveneffect dat er dan ook geen geloof meer is in sommige media of dat andere kanalen wel geloofd worden op basis van deze vaagheid.


Mensen vergeten vaak dat Facebook even betrouwbaar is als een kapsalon. Of een hoerenkot, daar worden ook ondoordachte zaken geroepen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 14:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:48 schreef BenKnuckles het volgende:
Precies wat ik ervan denk. Even de gehele boel lopen opstoken en maken dat geheel België elkaar meer begint te wantrouwen (onder dat filmpje... die buitenlander-opmerkingen zijn te triestig voor woorden) en dan de bal finaal misslaan omdat het in feite gebeurd is in een land waar bendecriminaliteit een stuk meer vertegenwoordigd is. Heel, heel erg sneu.


mij ging het totaal niet over dat buitenlander-ding, dat is idd triest, heel erg triest.

Ik vind alleen het feit van negatie of ontwijken van het probleem ook bijzonder erg. Wie ook de dader is. Of het nu een bende is of niet. Liever berichten over misdaden in India dan een zoveelste groepsverkrachting in Brussel, dat zullen de kranten wel doen. Alsof die dingen hier niet gebeuren.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 14:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:51 schreef BenKnuckles het volgende:
Mensen vergeten vaak dat Facebook even betrouwbaar is als een kapsalon. Of een hoerenkot, daar worden ook ondoordachte zaken geroepen.



alleen worden in die plaatsen wel dikwijls zaken verteld die het nieuws niet halen wegens geen "betrouwbare bron", terwijl ze wel waar zijn


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 15:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:48 schreef Hypnos het volgende:
ja en neen.

Achterdocht wordt gewekt omdat er dingen niet in de bepaalde media komen die wel degelijk gebeuren. Daar zijn ook redenen voor. Nochtans is het sensationeel, dus er zijn andere redenen.

Het is een spijtig neveneffect dat er dan ook geen geloof meer is in sommige media of dat andere kanalen wel geloofd worden op basis van deze vaagheid.


Dat jij uit de rapportering van incidenten, want dat is het altijd, kan concluderen dat er een grootschalig structureel probleem is; dát is hetgene wat er hier mis gaat, niks anders. Nooit zal 100% van dat soort incidenten in de media, alsjeblieft ook niet zeg, gaat het alleen nog maar daar over. Het enige waar je uit zou kunnen concluderen dat er een grootschalig structureel probleem is, is grootschalige structurele data. Niet uit je onderbuik. Doet dat dan ook niet.


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-01-2013 15:07 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:48 schreef Hypnos het volgende:
Achterdocht wordt gewekt omdat er dingen niet in de bepaalde media komen die wel degelijk gebeuren. Daar zijn ook redenen voor. Nochtans is het sensationeel, dus er zijn andere redenen.
Ik denk dat de reden is dat er zo ontzettend veel geweld plaatsvindt, dat je de media wel kan overspoelen met nieuwsberichten hierover. Zoals ik al eerder schreef in een ander topic: handig als er iets op film verschijnt, maar in de meeste gevallen zijn er natuurlijk geen camera's bij (en vaak ook omstanders) en wordt er alleen een aangifte gedaan.
quote:
Op 23 januari 2013 14:48 schreef Hypnos het volgende:
Het is een spijtig neveneffect dat er dan ook geen geloof meer is in sommige media of dat andere kanalen wel geloofd worden op basis van deze vaagheid.
Dat komt juist doordat mensen als jij zich maar al te graag druk willen maken om individuele geweldplegingen en niet om echte veranderingen die met onderzoeken en statistieken kunnen worden aangetoond. Het liefst nog met een filmpje erbij natuurlijk; het oog wil ook wat. De media werken gewoon volgens vraag en aanbod en de mensen met een 'verkeerde' vraag, waar jij naar mijn idee ook onder valt, zijn het probleem.
quote:
Op 23 januari 2013 14:53 schreef Hypnos het volgende:
mij ging het totaal niet over dat buitenlander-ding, dat is idd triest, heel erg triest.
Dit gaat toch over dat filmpje op een metrostation? Dat filmpje heb je zelf ook met grote verontwaardiging verpreid.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 15:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat jij uit de rapportering van incidenten, want dat is het altijd, kan concluderen dat er een grootschalig structureel probleem is; dát is hetgene wat er hier mis gaat, niks anders. Nooit zal 100% van dat soort incidenten in de media, alsjeblieft ook niet zeg, gaat het alleen nog maar daar over. Het enige waar je uit zou kunnen concluderen dat er een grootschalig structureel probleem is, is grootschalige structurele data. Niet uit je onderbuik. Doet dat dan ook niet.

Wat Assie zegt, - de taalfouten.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 23-01-2013 15:07]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 15:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:07 schreef BenKnuckles het volgende:
de taalfouten.

Naar data in enkelvoud verwijzen mag. En de gebiedende wijs met -t is de archaïsche vorm die in deze tirade zéér op zijn plaats was!

Of was er verder nog wat?


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 15:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Nooit zal 100% van dat soort incidenten in de media, alsjeblieft ook niet zeg, gaat het alleen nog maar daar over.

We moesten er zelf een werkwoord bij proppen?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 15:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:12 schreef BenKnuckles het volgende:
We moesten er zelf een werkwoord bij proppen?

Ohja, dat kan best Ik sta 100% op totale haat- en irritatiestand hier, dus dan laat ik graag woorden achterwege


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 15:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:07 schreef Helvete het volgende:

Dit gaat toch over dat filmpje op een metrostation? Dat filmpje heb je zelf ook met grote verontwaardiging verspreid.


ja, maar het ging me om het geweld, niet om de huidskleur hoor. Dat wil ik wel even duidelijk maken. Donkere jongens hebben heus geen monopolie op geweld.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 15:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat jij uit de rapportering van incidenten, want dat is het altijd, kan concluderen dat er een grootschalig structureel probleem is; dát is hetgene wat er hier mis gaat, niks anders. Nooit zal 100% van dat soort incidenten in de media, alsjeblieft ook niet zeg, gaat het alleen nog maar daar over. Het enige waar je uit zou kunnen concluderen dat er een grootschalig structureel probleem is, is grootschalige structurele data. Niet uit je onderbuik. Doet dat dan ook niet.


Klopt wel, alleen kan ik mijn onderbuikgevoelens niet in toom houden als mijn verstand mij duidelijk maakt dat er selectief omgegaan wordt met berichtgeving.


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-01-2013 15:21 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 14:53 schreef Hypnos het volgende:
Ik vind alleen het feit van negatie of ontwijken van het probleem ook bijzonder erg. Wie ook de dader is. Of het nu een bende is of niet.
Het ontwijken van het probleem? Werkelijk iedereen weet dat het probleem bestaat. Maar meer dan dat blijk jij ook helemaal niet te willen weten. Jij maakt je liever druk vanwege filmpjes dan dat je meer informatie over het probleem binnenkrijgt. Maar hoe allerlei factoren de veranderingen in frequenties en ernstigheid van alle verschillende soorten geweldplegingen beïnvloeden, kan je niet met leuke filmpjes of berichten aantonen en werken niet zo makkelijk op je gevoel, nee.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 23-01-2013 15:23]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-01-2013 15:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 13:21 schreef XXL het volgende:
Dus we kunnen stellen dat kwelgeest, als het op de wenselijkheid dergelijke filmpjes naar buiten te brengen aankomt, wellicht toch een punt heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 15:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:22 schreef bastianus het volgende:


Ja, duuuuuuuuh. Maar voor mensen als Hypnos moet dat nog even extra uitgelegd worden.
quote:
Op 23 januari 2013 15:19 schreef Hypnos het volgende:
Klopt wel, alleen kan ik mijn onderbuikgevoelens niet in toom houden als mijn verstand mij duidelijk maakt dat er selectief omgegaan wordt met berichtgeving.

Ohja, boehoe, de media geven geen compleet beeld van de werkelijkheid, boehoe

Echt, wat is het probleem? Media kúnnen geen compleet beeld van de werkelijkheid geven. Maken áltijd op min of meer triviale gronden een selectie, wat dus altijd ergens tot wrevel kan leiden. Dat is amper een probleem te noemen, dat is een eigenschap.

Sowieso, media berichten vooral over negatieve dingen terwijl er eerder een overschot aan positieve dingen is. De berichtgeving in de media heeft door het selectief omgaan met berichtgeving dus juist een negatieve bios, niet de positieve bias waar jij bang voor bent.


I wish I was a butterfly


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-01-2013 15:29 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:19 schreef Hypnos het volgende:
Klopt wel, alleen kan ik mijn onderbuikgevoelens niet in toom houden als mijn verstand mij duidelijk maakt dat er selectief omgegaan wordt met berichtgeving.
Jij zou dus over alle Belgische criminaliteit een bericht willen lezen en je daar dan zo'n, ik zeg maar wat, drie uur per dag mee bezig houden? En wat voor kennis heb je dan opgedaan? Voor grote aantallen hebben ze iets heel handigs gevonden, namelijk statistiek.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-01-2013 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:21 schreef Helvete het volgende:
Jij maakt je liever druk vanwege filmpjes dan dat je meer informatie over het probleem binnenkrijgt.

Maar hoe allerlei factoren de veranderingen in frequenties en ernstigheid van alle verschillende soorten geweldplegingen beïnvloeden, kan je niet met leuke filmpjes of berichten aantonen en werken niet zo makkelijk op je gevoel, nee.



dat klopt. Daarom vind ik sensibilisering voor het probleem net goed. Alleen moet het daarbij niet blijven. Deze filmpjes en berichtgevingen zijn een opening. Daarbij zijn getuigenissen van daders en slachtoffers een volgende stap, enzovoorts. Laten borrelen en ondergaan en gewoon klagen en zagen heeft nul komma nul nut. Het moet opgedreven worden en geëscaleerd tot er iets gebeurd. En "filmpjes" zijn confronterend en een uitstekend middel daarvoor.

Ik heb gewoon een radicale hekel dat er zo selectief mee omgegaan wordt. Om de zoveel tijd eens terug oprakelen bvb, selectief, omdat het weer even geleden is. Zo kweek je apathie.

Doe dan zoals in India. Knalhard er op doorgaan, massaal volksprotest, wetswijzigingen en aanpakken,
in plaats van het levend te houden maar net niet hard genoeg op het gevoel trappen dat er echt iets gebeurt.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-01-2013 15:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

India, wat een waardeloos voorbeeld.

En laten we hierover hier verder gaan: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/860?hl=media

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-01-2013 15:37]


I wish I was a butterfly


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 23-01-2013 15:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2013 15:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
India, wat een waardeloos voorbeeld.

Idd Kwestie van een land te nemen met een totaal andere cultuur en levenswijze.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen