IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Bands die hun eigen ruiten hebben ingegooid... Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-10-2002 21:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Je kent ze wel, die bands die vroeger supergoed waren maar zonodig "muzikaal moesten groeien" of "weigeren in herhaling te vallen"en nu de ene draak van een cd uitbrengen na de andere. En hierdoor of hun oude publiek zijn kwijtgeraakt of in de marge terecht zijn gekomen. Welke bands voldoen hieraan vind jij??

Ik vind:

Anthrax
Amorphis
Sepultura
M....A(ik durf de naam niet mee te noemen)
Fear factory

etc etc

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2002 21:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Metallica dus ..

Aarseerst, maar dat is meer letterlijk ..
Staan we ruiten in te gooien .. zijn het die van ons zelf .. zucht .. drank maakt meer kapot dan me lief is ..

attila_de_hun
Posted 14-10-2002 21:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:34 schreef Jenje het volgende:
Metallica dus ..

Aarseerst, maar dat is meer letterlijk ..
Staan we ruiten in te gooien .. zijn het die van ons zelf .. zucht .. drank maakt meer kapot dan me lief is ..

Okee, ook een categorie band die het letterlijk doen:

Covered in ashes

(echt een band aan wie GEEN hotelkamer wordt toe vertrouwd)

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 14-10-2002 21:37 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

ik denk dat slayer binnenkort toch ook bij dit rijtje mag genoemd worden, alhoewel ik zelf vind van niet, merk ik toch dat ze voor de meesten afgedaan hebben.

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 14-10-2002 21:38 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:33 schreef attila_de_hun het volgende:
Je kent ze wel, die bands die vroeger supergoed waren maar zonodig "muzikaal moesten groeien" of "weigeren in herhaling te vallen"en nu de ene draak van een cd uitbrengen na de andere. En hierdoor of hun oude publiek zijn kwijtgeraakt of in de marge terecht zijn gekomen. Welke bands voldoen hieraan vind jij??

Ik vind:

Anthrax
Amorphis
Sepultura
M....A(ik durf de naam niet mee te noemen)
Fear factory

etc etc

Ik vind amorphis nog steeds niet slecht.

gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 14-10-2002 21:39 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:37 schreef the wounded immortal het volgende:
ik denk dat slayer binnenkort toch ook bij dit rijtje mag genoemd worden, alhoewel ik zelf vind van niet, merk ik toch dat ze voor de meesten afgedaan hebben.

Slayer

Pearl Jam van hun is alleen de eerste cd goed

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2002 21:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Okee, ook een categorie band die het letterlijk doen:

Covered in ashes

(echt een band aan wie GEEN hotelkamer wordt toe vertrouwd)

Aarseerst zei ik, niet Covered in Ashes, das een toffe band

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 14-10-2002 21:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Korn, die eerste cd is best goed de 2e gaat daarna

attila_de_hun
Posted 14-10-2002 21:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:40 schreef Jenje het volgende:
Aarseerst zei ik, niet Covered in Ashes, das een toffe band

O , ik dacht dat je een typefout had gemaakt.

maar verder was ik idd Slayer vergeten.

en frietbal, ik vind de laatsten van amorphis niet om aan te horen maar bij hun heb ik nog wel een beetje hoop dat ze weer eens wat zwaarder materiaal gaan spelen.(wat zijn hun oude cd's toch vreselijk goed)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-10-2002 21:49]

Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 14-10-2002 21:46 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Tristania ook wel met den nieuwe cd.

Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 14-10-2002 21:47 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Tiamat
Moonspell
Within Temptation
Celestial Season
Paradise Lost
Hmm misschien ligt het aan het genre
maar ook In Flames
Aeternus
Enslaved (in mindere mate maar toch)
Satyricon

ga zo maar door

Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 14-10-2002 21:47 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:43 schreef attila_de_hun het volgende:
O , ik dacht dat je een typefout had genmaakt.

maar verder was ik idd Slayer vergeten.

en frietbal, ik vind de laatsten van amorphis niet om aan te horen maar bij hun heb ik nog wel een beetje hoop dat ze weer eens wat zwaarder materiaal gaan spelen.(wat zijn hun oude cd's toch vreselijk goed)

Tuurlijk vind ik het ouwe werk van hun beter.
(Tales from a 1000 lakes was 1 van de 1e metal cd´s die ik had).
Maar het nieuwe werk kan ik niet slecht noemen.
Al hoop ik ook dat ze weer terug gaan naar hun ouwe stijl.

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 14-10-2002 21:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

oh en CoF uiteraard de eerste demo vempire ofzo(?) heb ik ooit es gehoord en die is ik schaam me om het te zeggen best bruut...

attila_de_hun
Posted 14-10-2002 21:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

paradise lost en tiamat zijn idd ook zinnige namen in deze topic. wat zijn die slecht geworden zeg.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 14-10-2002 21:58 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:55 schreef attila_de_hun het volgende:
paradise lost en tiamat zijn idd ook zinnige namen in deze topic. wat zijn die slecht geworden zeg.

Volgens mij is die laatste Tiamat cd ook als grapje bedoelt kan niet anders.

attila_de_hun
Posted 14-10-2002 22:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:58 schreef Vlkodlak het volgende:
Volgens mij is die laatste Tiamat cd ook als grapje bedoelt kan niet anders.

Ik heb de cd al niet meer geluisterd. Ik durf dat niet meer. En de nieuwe van paradise lost oef ik ook niet.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2002 22:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, de band die het het ALLER ERGST heeft gedaan is mijns inziens toch wel CELTIC FROST.

Wat is Cold Lake en Vanity/Nemesis JANKEN zeg.. een beetje Frank Sinatra coveren enzo

attila_de_hun
Posted 14-10-2002 22:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 22:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, de band die het het ALLER ERGST heeft gedaan is mijns inziens toch wel CELTIC FROST.

Wat is Cold Lake en Vanity/Nemesis JANKEN zeg.. een beetje Frank Sinatra coveren enzo

Luister maar eens naar "one second". daar bij is "cold lake" underground blackmetal.(maar cold lake is idd een "butt-cd" )

Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 14-10-2002 22:12 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Moonspell
Paradise Lost (Waarom Nick !!)
Gn&R (die nieuwe groep is hopeloos)
Slayer (Die goede oude tijd)

Wiegen Meister !

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 14-10-2002 22:15 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 22:07 schreef Dwaallicht het volgende:

Oh ja die was ik ook nog vergeten en laat ik dan gelijk Katatonia ook maar toevoegen (maar ja wat wil je met nieuwe bandleden die graag naar nu-metal luisteren)

Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 14-10-2002 22:16 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 21:47 schreef Vlkodlak het volgende:

Aeternus

'T zal idd wel aan het genre liggen (kijkend naar jouw subtitle )

Ik vind nl Aeternus juist steeds beter geworden. Voor mij is Ascension of Terror het huidige hoogtepunt van Aeternus, en ook Shadows of Old is geweldig. Daarentegen kon ik niet echt geboeid luisteren naar Dark Sorcery.....

Drink met matuh............., nooit alleen.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 14-10-2002 22:45 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 22:16 schreef Morbid Death het volgende:
'T zal idd wel aan het genre liggen (kijkend naar jouw subtitle )

Ik vind nl Aeternus juist steeds beter geworden. Voor mij is Ascension of Terror het huidige hoogtepunt van Aeternus, en ook Shadows of Old is geweldig. Daarentegen kon ik niet echt geboeid luisteren naar Dark Sorcery.....

Met het genre heeft het niet zo heel erg veel te maken, want Death Metal kan mij ook best boeien. Het probleem bij Aeternus vind ik dat ze in hun meer atmosferische tijd (Beyond the Wandering Moon , Dark Sorcery, And so the Night Became) mij heel wat interessanter en origineler in de oren klonken dan tegenwoordig. Begrijp me niet verkeerd ik vind het niet totaal ruk maar van een band als Aeternus mag je meer verwachten.

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-10-2002 22:48 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 14 oktober 2002 21:50 schreef Dargull het volgende:
oh en CoF uiteraard de eerste demo vempire ofzo(?) heb ik ooit es gehoord en die is ik schaam me om het te zeggen best bruut...

HAHAHAHahahaha hier spreekt een kenner

Zenial

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 14-10-2002 22:48 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Wat is er toch met jullie aan de handd?

lijstje die hier gepost werd:
Tiamat
Moonspell
Within Temptation
Celestial Season
Paradise Lost
Hmm misschien ligt het aan het genre
maar ook In Flames
Aeternus
Enslaved (in mindere mate maar toch)
Satyricon

Weerlegging van mijn kant:
1) Tiamat is alleen maar beter geworden sinds Wild Honey
2) Celestial Season vind ik stoner ook gaaf!
3) Paradise Lost heeft na een voor mij mindere 'midden periode' (lees: Draconian Times' gehad, maar de eerste en de voorlaatste vind ik geweldig, laatste ken ik niet.
4) In Flames vind ik juist het latere werk erg gaaf, na Colony zeg maar, maar daar ben ik één van de weinigen in.
5) Aeternus is nooit goed geweest, das makkelijk
6) Satyricon vind ik nog steeds hartstikke vet, al heb ik Vulcano nog niet gehoord.

En Slayer is nog steeds heersch!

Bands die ik wel verzwakt vind zijn:
Sepultura
Metallica
Siebenbürgen
Within Temptation (uiteraard!)
Ancient Rites
Hollenthon
Dimmu Borgir
Cradle Of Filth
Fear Factory (in mindere mate)
Altar (in mindere mate)

en vast nog meer en die zal ik morgen posten!

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 14-10-2002 22:50 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 22:48 schreef Zenial het volgende:
HAHAHAHahahaha hier spreekt een kenner

als ik uitgelachen wordt wil ik graag weten waarom

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2002 22:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 22:50 schreef Dargull het volgende:
als ik uitgelachen wordt wil ik graag weten waarom
Vempire is de tweede CD schat. De eerste is 'Principle of Evil Made Flesh'. Vempire was oorspr. bedoeld als mini, maar werd wat langer... want dan konden ze hem als full length verkopen en weg bij Cacophonous!

De demo heet 'Total Fucking Darkness' geloof ik, maar ik ben niet op de hoogte of er meerdere CoF demos zijn.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com