|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Genoeg energie ergens insteken sluit 'vanzelf' al een beetje uit quote: Dus? Waarom moet een support dat betalen en bvb. niet je fans of jijzelf door met minder genoegen te nemen? Waarom komt het risico volledig op conto van de kleintjes? Zodat Chris Barnes zich betaald suf kan zitten blowen hele dagen? Rot op. quote: Dat kun je sparen noemen, maar denk dat veel zo niet alle kleine bands al méér geïnvesteerd hebben aan instrumenten, oefenen, rijden naar gigs etc. dan dat er in de spaarpot zit. quote: Een investering, ja. Maar wel een zeer risicovolle investering. Een investering zou je alleen moeten aangaan als je genoeg informatie hebt over de markt. Gezien men zeer graag níet en public bespreekt hoe de muziekwereld werkt loop je als potentiële buy-in band echt mijlenver achter op de rest. Die investering (op het niveau van die SFU-fratsen) kun je rationeel gezien als band echt niet aangaan. quote: Precies. quote: Naast dat dat niet het enige nadeel is (het houdt grote kutbands en hun luie gedrag in stand, namelijk), is het ook niet bepaald een klein nadeel. Het belemmert dus direct de ontdekkingsmogelijkheden van talent. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-05-2013 12:03] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Echt talent wordt heus wel ontdekt. Maak je daar maar niet druk om. En ik denk dat Chris Barnes het met zijn staat van dienst best wel een beetje heeft verdiend om er nu van te eten. Ongeacht of je het kutmuziek vindt of niet. Ja hoor... |
|
quote: Dat is pertinent niet waar. Genoeg klassebands die ten onder gaan voor ze daadwerkelijk succes hebben gehaald, en vooral meer dan genoeg knakenbands die wél succes halen. quote: Als hij het verdiend heeft moet hij dat ook daadwerkelijk kunnen verdienen zonder kleine bands uit te persen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Dit. De meest geniale band die ik ooit live zag, was Fishbone. Als je hun documentaire 'Everyday sunshine' bekijkt, zie je gewoon dat die band naar de kloten is geholpen door platenmaatschappijen, die het verrekten om hun albums fatsoenlijk te laten produceren, en die de promotie lieten liggen. Verdomd zonde, want al dat geploeter zonder opbrengst, voornamelijk door dwarsliggerij en luiheid van de muziekindustrie, heeft ervoor gezorgd dat op den duur de belangrijkste bandleden de band in de steek hebben gelaten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Dan is het een domme band, die verkeerde deals gesloten heeft. Zodra een platenlabel het verrekt om een fatsoenlijke productie te produceren weet je dat je dom bent geweest. D.I.Y. Boeiender |
|
Pro-Pain vind ik altijd wel een mooi voorbeeld van hoe je het slim aan kunt pakken. Cd's maken in eigen beheer, of slechts de rechten van 1 cd verkopen voor distributie e.d., zelf de toers in de markt zetten en de packages aanbieden, in elk geval alle rechten en promo-zaken in eigen hand houden. Ze tikken dan wel niet veel geld binnen op die manier, maar ze kunnen er wel goed van rondkomen. De fout van de meeste bands is, volgens mij, dat ze te hoog mikken. Dus dat ze meteen top of the bill willen zijn, en promotors of distributeurs zien als een vehikel om dat binnen de kortste keren te bereiken. Terwijl iets meer low-profile ook prima te doen is. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Agree, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar... Denk maar niet dat je als nieuwe band ook maar iets van jouw cd's verspreid krijgt. In het beste geval kan je wat ruilen voor boecht die niemand anders wil. Wholesale? Nee hoor, zo vlotjes gaat het allemaal niet (meer). In consignatie kan je wel regelen, maar dan moet je eerst een hoop investeren aan postkosten en geen directe inkomsten. D.I.Y. gaat tot op een bepaald niveau, maar dan heb je contacten nodig die je effe mag opbouwen. |
|
quote: Met wat goede contacten in de betere platenzaak krijg je je cd best wel in de winkel. En anders stuur je maar even een mailtje dan regel ik het voor je. wouter023 |
|
quote: Sja, internet is een uitkomst, gewoon zelf verkopen, met eventueel hulp van online shops, kleine labels en dergelijke. Je tikt wel wat af qua paypal, maar een cd kost qua drukken zo'n 2/3 euro, inclusief het hoesje / boekje als je 500 stuks afneemt. Wat kosten opnames? Rond de 500 tot 1000 euro ben je echt wel klaar in een goede studio toch? Dus D.I.Y. heb je voor ruwweg zo'n € 2000,00 euro een complete cd op je website te koop staan. Moet je er dus bijvoorbeeld 200 van verkopen voor 10 euro, wat je erna verkoopt is winst. (De bovenstaande prijzen zijn gemiddeld, kan goedkoper, kan duurder natuurlijk). Boeiender |
|
Goede discussie maar heeft geen kut meer met PTP te maken. |
|
quote: Jullie misschien wel, In een goede studio ben je dit eerder per dag kwijt. |
|
quote: Hier verder dan maar? http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4007931 [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 22-05-2013 17:08] Boeiender |
|
quote: ha, ja, i.d.d. ja! PTP kun je als band natuurlijk ook zien als een weekendje centerparcs, maar dan zonder (schoon)famlie (doorgaans) en met je bandmaten... I am mine own redeemer...! |
|
quote: Nou, eerder als het fenomeen Herbalife of dat telefoon abonnement systeem voor vrienden & familie. |
|
quote: Pro-Pain is dan wel weer zo'n band waarop iedere band zich op tour kon inkopen waarmee ze in dat op zicht ook nog extra prima passen in het topic But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Dat verklaart dan waarom ik me ooit eens door het werkelijk afgrijselijke Temble Of The Absurd heen heb moeten worstelen/zuipen voordat Pro-Pain ging spelen. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Wicked Angel was hun geniaalste voorprogramma, daarentegen. Dat mis ik ook, packages met bands die er absoluut niet bijpassen in theorie, maar live wel goed over komen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Jullie weten het allemaal zo goed met je huilie huilie, maar er zijn ook genoeg voorbeelden waarbij het inkopen in een tour voor alle bands goed heeft gewerkt. Ik ken verhalen waarbij de bands in 2 dagen tijd al hun merchandise al hadden verkocht en zo binnen een paar dagen die hele inkoop al weer in de pocket hadden. Het ligt hem denk ik vooral aan het feit dat kutbands zich in gaan kopen, en die zijn er nogal veel ja. |
|
quote: Ik ken een paar elfjes en kaboutertjes..... Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
quote: Welke bands dan? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Watain. |
|
quote: Dus... Je zegt zo ongeveer wat 'de tegenstanders' ook zeggen. Het kán succesvol zijn voor een individuele goede band. Het mechanisme als geheel zorgt ervoor dat er veel kutbands boven komen drijven. Top Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Alleen Watain (en Behemoth)? Want die waren al genoemd. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Het probleem ligt hem gewoon bij de kutbands. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |