IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : CD-speler / versterker Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-05-2002 21:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

een vraag voor mij, als high-end audio freak

quote:
Op 25 mei 2002 12:59 schreef Slechtheid het volgende:
Nu wil ik een nieuwe aan gaan schaffen, geen alles in 1 torentje, maar losse componenten [CD-speler + versterker].
Iemand tips voor een goed merk?
Kom me niet aan met B&O want die shit kan ik niet betalen.


B&O zou ik sowiezo niet kopen, is gewoon Philips in een design-jasje.. En das nou niet bepaald hifi

quote:
Boxen koop ik van Bose denk ik, aangezien ik geen beter merk ken.


GEEN BETER MERK DAN BOSE

AAAAAAHHHHHHHHHHRRRRRRGGGGGGGGGGG!!!!!!!

Ik zou zeggen: kijk op www.speakerland.nl en bouw zelf boxen, je betaald dan 1/3 van de prijs die je in de winkel betaald.. oftwel voor weinig geld hele goede boxen! Ik heb ze ook zelf gebouwd en heb weinig gehoord dat beter klinkt!

Als je echt wilt kwijlen kijk je op www.final.nl dat zijn elektrostaten, en kosten zo'n 8000 euro per 2 mooier geluid bestaat bijna niet!

quote:

Totaal [CD-speler + versterker + boxen] mag niet boven de E800 uitkomen.


Hmmz.. Goede merken die ook in de onderklasse goed spul maken zijn NAD, Rotel, Harman Kardon, Denon.. Als ik jou was zou ik op www.marktplaats.nl kijken of daar iets van die merken staat.. En ik weet er redelijk veel vanaf, je kan me altijd mailen als je vragen hebt..

Greetz,

SnaacK


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-05-2002 21:30 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Is dat moeilijk, zo'n speaker zelf bouwen?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-05-2002 3:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2002 21:30 schreef Iskariot het volgende:
Is dat moeilijk, zo'n speaker zelf bouwen?


Je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt.. Als je bijv. bij Speakerland een speakerpakket en houtpakket van een eigen ontwerp van Speakerland koopt, stelt het zelf bouwen van de speakers niet meer voor dan het in elkaar zetten en verven van een bouwpakket, alleen moet je zelf ook de speakeraansluiting solderen..

Je koopt dan (nogmaals) dus wel speakers die voor 2.5 of 3 keer de aanschafprijs in de winkels staan.. Zelfbouw heerscht


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-05-2002 3:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 mei 2002 20:15 schreef madeline usher het volgende:
Kom dat tegen...tragikomisch,dat wel!!Ff denken...philips is vrij degelijk...


Yep; doe al jaren met Philips versterker, cassettedeck/ tuner (tuner zal wel tot in de eeuwigheid goed blijven)en Denon cd speler.

In Utrecht zelfs nog mijn eerste cd speler staan die het prima doet (uit '89)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-05-2002 12:58 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Zelf heb ik geen goede ervaring met het nieuwe spul van philips (monitor, cd-speler en brander), het oude spul is wel redelijk goed...


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 26-05-2002 13:19 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Tannoy maakt echt de betere boxxen

Verder is mijn losse componenten set ook niet meer wat 't geweest is... Was van Sony, erg mooi enzo, maar alles gaat er nu kapot an...
Ik weet nie of ik al nieuw ga halen... veuls te duur.. ik zie wel.. 2e hands ofzo


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 26-05-2002 13:19 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

mijn Aiwa stereo set met 2 keer 55 watt 3-weg boxen en triple cd-speler + 2 cassette decks doet het al 4 jaar fantastisch op mijn kamertje



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-05-2002 13:30 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Mijn set

Kenwood Versterker - Hele oude met analoge displays enzo... heursch!
Technics CDspeler - Jaartje oud, goed ding.
JVC dubbel cassette deck... heersch
Sony LP slettebak... skitterend
JBL bokskes... 2 jaar oud 100 watt ofzo... erg goed


Ja alle merken deur elkaar dus whaha


Ik, Wil Schuurman


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-05-2002 13:54 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2002 13:30 schreef Snagger het volgende:
Ja alle merken deur elkaar dus whaha


Dus alle aansluitingen zijn universeel?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-05-2002 13:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Een tulpstekkertje is een tulpstekkertje, toch?


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-05-2002 14:00 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

jeps


Ik, Wil Schuurman


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-08-2002 18:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

FF een oud topikje omhoog schoppen hoor

Mijn CD-speler van mn stereotorentje heeft het begeven (gvd kut philips ding, alles van philips gaat bij me kapot). Nou wilde ik losse componenten gaan kopen, nu alleen nog ff CD-speler + versterker. Zelf dacht ik bij de CD-speler aan een Kenwood DPF-R4030 (is rond de 200 euro), alleen heb ik geen idee wat voor een versterker ik moet kopen. Ik zat aan een totaal bedrag van rond de 600-650 euro te denken. Speakers wil ik later nog kopen (ik gebruik nu nog ff die van dat philips zetje, die zijn niet compleet bagger).

BTW is het misschien slimmer om een wat duurdere versterker te kopen en een wat goedkopere CD-speler?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-08-2002 18:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 augustus 2002 18:09 schreef Iskariot het volgende:
BTW is het misschien slimmer om een wat duurdere versterker te kopen en een wat goedkopere CD-speler?
Heel kort door de bocht is het natuurlijk zo dat als je naast je CD-speler nog andere weergaveapperatuur wil aansluiten op je versterker de meerwaarde van de versterker vaker 'terugkomt' Maar ja, ik heb geen idee hoe de kwaliteitsverhoudingen tussen die twee dingen liggen dus laat ik verder m'n bek maar houden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 02-08-2002 18:36 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

heb een tijdje geleden van me stiefpa een ouwe set gehad diet die nog had staan... heeft ie denk ik inmiddels wel spijt van (is superoud allemaal maar wat een geluid )

aristona tk 610 cd speler (oudje maar hij speelt alles gewoon gelukkig)
siera integrated amplifier lufi soundproject 6394 (met wijzertjes en draaiknoppen )
boxen [onbekend]
en geloof mij... het geluid is ZIEK
als je zoiets koopt ben je volgens mij niet meer dan 100 piek kwijt... (2de hans natuurlijk)


My madness, my sadness


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-08-2002 18:38 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Het orginele probleem is dus opgelost.
De ondergekotste set is naar Polen verscheept.
De nieuwe is van Sony [achjah].
Boksen van Wharfedale [ ].


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 02-08-2002 18:41 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2002 18:38 schreef Slechtheid het volgende:
Het orginele probleem is dus opgelost.
De ondergekotste set is naar Polen verscheept.
De nieuwe is van Sony [achjah].
Boksen van Wharfedale [ ].

Inclusief de brokjes?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-08-2002 22:31 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ik heb hier een hele oude Kenwood versterker staan met 2 authentieke KEF Kirelli boxen d'r bij ... wat een VET geluid geeft dat toch


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 03-08-2002 8:40 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik heb een Philips versterker en CD-speler en Philips boxen uitgebreid met oude Grundig boxen


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 03-08-2002 14:46 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Met mijn Yamaha versterker en CD speler heb ik al jaren hele goeie ervaringen mee. Wel iets duurder dan wat Philips ofzo doorgaans maakt, maar wel kwaliteitsspul. Maar qua CD speler is het inderdaad een aanrader om een DVD speler te kopen.


Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 03-08-2002 16:34 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

Heeft er iemand ervaring met Nad-componenten? Zou volgens systeempje daarmee willen opbouwen maar ken het alleen van brochures en website. Iemand al gehoord?


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-09-2002 23:10 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Heeft iemand ervaring met sony versterkers, that is of kan ik beter dan een kenwood versterker kopen (weegt dat op tegen de prijs (=150-200 euro meer)).


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 23:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 16:34 schreef Neige het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Nad-componenten? Zou volgens systeempje daarmee willen opbouwen maar ken het alleen van brochures en website. Iemand al gehoord?


Mijn ma heeft een NAD set gekocht een jaar terug ofzo..

Reken op een behoorlijk kostenplaatje, maar heersend geluid! ben alleen even het merk kwijt van de boxen die zij heeft .. iets met AE erin geloof ik


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-09-2002 23:14 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:10 schreef Iskariot het volgende:
Heeft iemand ervaring met sony versterkers, that is of kan ik beter dan een kenwood versterker kopen (weegt dat op tegen de prijs (=150-200 euro meer)).
Ik heb een sony. Werkt prima.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-09-2002 23:20 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:14 schreef Slechtheid het volgende:
Ik heb een sony. Werkt prima.

Heb je het wel eens vergeleken met Kenwood?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-09-2002 23:20 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:20 schreef Iskariot het volgende:
Heb je het wel eens vergeleken met Kenwood?
Nee. Wat men niet kent mist men niet.
Ik heb er 2 Wharfedales opstaan en die kan ik niet verder dan 45% zetten. Power genoeg.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen