|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
een vraag voor mij, als high-end audio freak quote: B&O zou ik sowiezo niet kopen, is gewoon Philips in een design-jasje.. En das nou niet bepaald hifi quote: GEEN BETER MERK DAN BOSE AAAAAAHHHHHHHHHHRRRRRRGGGGGGGGGGG!!!!!!! Ik zou zeggen: kijk op www.speakerland.nl en bouw zelf boxen, je betaald dan 1/3 van de prijs die je in de winkel betaald.. oftwel voor weinig geld hele goede boxen! Ik heb ze ook zelf gebouwd en heb weinig gehoord dat beter klinkt! Als je echt wilt kwijlen kijk je op www.final.nl dat zijn elektrostaten, en kosten zo'n 8000 euro per 2 mooier geluid bestaat bijna niet! quote: Hmmz.. Goede merken die ook in de onderklasse goed spul maken zijn NAD, Rotel, Harman Kardon, Denon.. Als ik jou was zou ik op www.marktplaats.nl kijken of daar iets van die merken staat.. En ik weet er redelijk veel vanaf, je kan me altijd mailen als je vragen hebt.. Greetz, SnaacK |
|
Is dat moeilijk, zo'n speaker zelf bouwen? |
|
quote: Yep; doe al jaren met Philips versterker, cassettedeck/ tuner (tuner zal wel tot in de eeuwigheid goed blijven)en Denon cd speler. In Utrecht zelfs nog mijn eerste cd speler staan die het prima doet (uit '89) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Zelf heb ik geen goede ervaring met het nieuwe spul van philips (monitor, cd-speler en brander), het oude spul is wel redelijk goed... |
|
Tannoy maakt echt de betere boxxen Verder is mijn losse componenten set ook niet meer wat 't geweest is... Was van Sony, erg mooi enzo, maar alles gaat er nu kapot an... Ik weet nie of ik al nieuw ga halen... veuls te duur.. ik zie wel.. 2e hands ofzo |
|
mijn Aiwa stereo set met 2 keer 55 watt 3-weg boxen en triple cd-speler + 2 cassette decks doet het al 4 jaar fantastisch op mijn kamertje Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Mijn set Kenwood Versterker - Hele oude met analoge displays enzo... heursch! Technics CDspeler - Jaartje oud, goed ding. JVC dubbel cassette deck... heersch Sony LP slettebak... skitterend JBL bokskes... 2 jaar oud 100 watt ofzo... erg goed Ja alle merken deur elkaar dus whaha Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Dus alle aansluitingen zijn universeel? |
|
Een tulpstekkertje is een tulpstekkertje, toch? |
|
jeps Ik, Wil Schuurman |
|
FF een oud topikje omhoog schoppen hoor Mijn CD-speler van mn stereotorentje heeft het begeven (gvd kut philips ding, alles van philips gaat bij me kapot). Nou wilde ik losse componenten gaan kopen, nu alleen nog ff CD-speler + versterker. Zelf dacht ik bij de CD-speler aan een Kenwood DPF-R4030 (is rond de 200 euro), alleen heb ik geen idee wat voor een versterker ik moet kopen. Ik zat aan een totaal bedrag van rond de 600-650 euro te denken. Speakers wil ik later nog kopen (ik gebruik nu nog ff die van dat philips zetje, die zijn niet compleet bagger). BTW is het misschien slimmer om een wat duurdere versterker te kopen en een wat goedkopere CD-speler? |
|
quote:Heel kort door de bocht is het natuurlijk zo dat als je naast je CD-speler nog andere weergaveapperatuur wil aansluiten op je versterker de meerwaarde van de versterker vaker 'terugkomt' Maar ja, ik heb geen idee hoe de kwaliteitsverhoudingen tussen die twee dingen liggen dus laat ik verder m'n bek maar houden. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
heb een tijdje geleden van me stiefpa een ouwe set gehad diet die nog had staan... heeft ie denk ik inmiddels wel spijt van (is superoud allemaal maar wat een geluid ) aristona tk 610 cd speler (oudje maar hij speelt alles gewoon gelukkig) siera integrated amplifier lufi soundproject 6394 (met wijzertjes en draaiknoppen ) boxen [onbekend] en geloof mij... het geluid is ZIEK als je zoiets koopt ben je volgens mij niet meer dan 100 piek kwijt... (2de hans natuurlijk) My madness, my sadness |
|
Het orginele probleem is dus opgelost. De ondergekotste set is naar Polen verscheept. De nieuwe is van Sony [achjah]. Boksen van Wharfedale [ ]. |
|
quote: Inclusief de brokjes? |
|
Ik heb hier een hele oude Kenwood versterker staan met 2 authentieke KEF Kirelli boxen d'r bij ... wat een VET geluid geeft dat toch Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik heb een Philips versterker en CD-speler en Philips boxen uitgebreid met oude Grundig boxen |
|
Met mijn Yamaha versterker en CD speler heb ik al jaren hele goeie ervaringen mee. Wel iets duurder dan wat Philips ofzo doorgaans maakt, maar wel kwaliteitsspul. Maar qua CD speler is het inderdaad een aanrader om een DVD speler te kopen. |
|
Heeft er iemand ervaring met Nad-componenten? Zou volgens systeempje daarmee willen opbouwen maar ken het alleen van brochures en website. Iemand al gehoord? ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
Heeft iemand ervaring met sony versterkers, that is of kan ik beter dan een kenwood versterker kopen (weegt dat op tegen de prijs (=150-200 euro meer)). |
|
quote: Mijn ma heeft een NAD set gekocht een jaar terug ofzo.. Reken op een behoorlijk kostenplaatje, maar heersend geluid! ben alleen even het merk kwijt van de boxen die zij heeft .. iets met AE erin geloof ik |
|
quote:Ik heb een sony. Werkt prima. |
|
quote: Heb je het wel eens vergeleken met Kenwood? |
|
quote:Nee. Wat men niet kent mist men niet. Ik heb er 2 Wharfedales opstaan en die kan ik niet verder dan 45% zetten. Power genoeg. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |