IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : CD-speler / versterker Vorige pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-09-2002 13:24 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 10:51 schreef MBMarduk het volgende:
Da's gewoon kut.
Dat zijn de "normale" KLEM(mver-)SLUITINGEN om naakte draden aan luidpreker/versterker te sluiten; de rode/zwarte vierkante plastic blokjes die je aandrukt, draad in een gaatje duwt en los laat.

Wat is daar kut aan, geeft het slechtere audio kwaliteit? Maar dat hebben alle versterkers volgens mij van deze categorie.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 13:37 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Contact is stukken slechter.
Het is afhankelijk van louter (1)het contact-oppervlak en (2)het veertje dat het tegen de draadmetaal drukt.
Tegenwoordig hebben versterkers en luidsprekers een combinatie-jack. Je kan 'm als een martel open schroeven, draad erin stoppen en dichtdraaien OF je kant-en-klaar gesoldeerde banana-plug in het midden van diezelfde jack stoppen. Beide maken veul beter contact.
En ik heb het nog niet eens over oxidatie gehad.


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 06-09-2002 16:14 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 11:29 schreef Snaack het volgende:
Het is absoluut af te raden om een DVD-speler als CD-speler te gebruiken.. De gemiddelde DVD-speler kost net zoveel als de gemiddelde CD-speler, alleen kan er véél meer mee (DVD's afspelen, DTS-doorgave, MP3 afspelen, CD afspelen etc). Een CD-speler speelt alleen CD's af (DUH!)

Dus is het niet moeilijk voor te stellen dat een apparaat dat meer kan voor dezelfde prijs inferieure kwaliteit biedt. Ik heb het verschil zelf gehoord op een échte topset (Meridian digitale voorversterker + Meridian eindversterker + Final 1.2 elektrostaten, set van 26.000 gulden) en de AD-converter die in de DVD-speler zit is gewoon bagger omdat die niet belangrijk is voor de weergave van DVD's (is immers volledig digitaal) oftwel -- brak geluid, veel ruis!

Dus -- koop gewoon een goede CD-speler voor de weergave van CD's


Ik bedoel ook alleen maar als je toch van plan bent om een DVD speler te kopen, dan kun je iig vooruit. Een betere CD speler kun je altijd nog kopen daarna, als het niet bevalt.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen