IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : CD-speler / versterker Vorige pagina | Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-09-2002 23:26 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:10 schreef Iskariot het volgende:
Heeft iemand ervaring met sony versterkers, that is of kan ik beter dan een kenwood versterker kopen (weegt dat op tegen de prijs (=150-200 euro meer)).

Sony heeft verschillende ranges van componenten.
De laatste keer dat ik onderzoek ernaar deed hadden ze 3.
De "ES" serie: top-of-the-line en peper duur
De "QS" serie: komt daarna. Mijn verterken is zo 1 en heet TA-FB820.
Versterkers heetten TA-F, B was dan de serie, 8 was dan de "op 1 na beste" van de serie (9 was top model) en "20" is vanwege het modeljaar. <--zelf uitgevogeld.
Mijn versterkertje doet het sinds november 1998 perfectomundo!! Hij kostte toen bij de Vogelzang 699 gulden. (Voor mij 633 bij de studentenwinkel )
De ES en QS serie hadden allen volledig aluminium behuizing.

Daarna de low-end segment met PLASTIC voorkant en stalen behuizing eromheen.
Code's: TA-FExxx.



[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 05-09-2002 23:27]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 23:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:10 schreef Iskariot het volgende:
Heeft iemand ervaring met sony versterkers, that is of kan ik beter dan een kenwood versterker kopen (weegt dat op tegen de prijs (=150-200 euro meer)).


Heel leuk en aardig trouwens , dat iedereen hier post wat voor apparatuur hij heeft en meestal dat het heel goed werkt allemaal..

Maar als je meer dan enkele honderden euro's per component besteed dan verwacht je natuurlijk ook niet anders dan dat het geluid goed is en dat het na 5 jaar nog steeds werkt.

Wil je echter echt weten wat het beste is (voor de prijs die je in je hoofd hebt) dan zul je hier op het forum weinig te weten komen, zoveel audiofielen lopen hier niet rond. Dan moet je dus iemand hebben die het wel allemaal gehoord heeft en weet wat de verschillen zijn.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-09-2002 23:33 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

O ja, ik kan je verzekeren dat over het algemeen MERKEN geen maatstaf zijn voor kwaliteit.
Lees wat verschillende tijdschriften over audio componenten. (Verschillende omdat sommigen wel eens "gesponsord" worden met aparatuur).
Check dan de prijzen enzo en probeer te kopen bij zaken die zich toespitsen op audio (en desnoods nog video.

Massa zaken zoals de IT'S, BCC, Vogelzang, Expert, EP e.d geven bagger advies en werknemers lijken alleen afgerekend te worden op verkochte hoeveelheden.
Voor mij geldt dan ook "Bekende naam? Meer dan 5 vestigingen in NL? Lamaar."


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2002 23:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:33 schreef MBMarduk het volgende:
O ja, ik kan je verzekeren dat over het algemeen MERKEN geen maatstaf zijn voor kwaliteit.
Lees wat verschillende tijdschriften over audio componenten. (Verschillende omdat sommigen wel eens "gesponsord" worden met aparatuur).
Check dan de prijzen enzo en probeer te kopen bij zaken die zich toespitsen op audio (en desnoods nog video.

Massa zaken zoals de IT'S, BCC, Vogelzang, Expert, EP e.d geven bagger advies en werknemers lijken alleen afgerekend te worden op verkochte hoeveelheden.
Voor mij geldt dan ook "Bekende naam? Meer dan 5 vestigingen in NL? Lamaar."



Ja.. massa zaken heb je bijna niets aan.. bovendien sturen ze hun advies vaak genoeg zo dat ze kwijt raken wat ze graag willen verkopen (daar worden ze immers voor aangenomen) en niet wat jij wilt hebben.

Maar als je eenmaal weet wat je wilt kun je natuurlijk wel altijd nog kijken of het in een massazaak goedkoper is


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-09-2002 23:39 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Nou dit was het verhaaltje, ik wilde eerst Kenwood componenten (cd-speler en versterker) bestellen, maar ik kreeg steeds te horen dat het model dat ik wilde hebben niet meer leverbaar was, ik heb het bij verschillende bedrijven geprobeerd en het laaste bedrijf zei dat Kenwood geen CD-speler en versterker meer levert, alleen nog maar DVD-spelers en receivers. In die DVD-speler heb ik geen zin, ik kan hem toch niet dicht bij mn tv zetten en ik heb al een DVD-ROM in mn computer zitten en mijn monitor is even groot als mijn tv, dus... Dat laatste bedrijf bood aan om zelf ff wat uit te zoeken voor mij en ze kwamen hier mee: een TA-FE370 (een laag type nummer is volgens jou niet goed) versterker met een CDP-CE375 speler. Die CD-speler leek me wel goed, maar ik wil (denk ik) een betere versterker/receiver hebben. Ik zat te denken aan de KRF-V5060D van Kenwood.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-09-2002 23:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:33 schreef MBMarduk het volgende:
O ja, ik kan je verzekeren dat over het algemeen MERKEN geen maatstaf zijn voor kwaliteit.
Lees wat verschillende tijdschriften over audio componenten. (Verschillende omdat sommigen wel eens "gesponsord" worden met aparatuur).
Check dan de prijzen enzo en probeer te kopen bij zaken die zich toespitsen op audio (en desnoods nog video.

Massa zaken zoals de IT'S, BCC, Vogelzang, Expert, EP e.d geven bagger advies en werknemers lijken alleen afgerekend te worden op verkochte hoeveelheden.
Voor mij geldt dan ook "Bekende naam? Meer dan 5 vestigingen in NL? Lamaar."


Kan je goede tijdschriften/sites aanraden?

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 05-09-2002 23:57]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 0:02 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Begin maar bij Google Directory:
http://directory.google.com/Top/Home/Consumer_Information/Electronics/

Ikzelf heb veel aan Hifi-Choice gehad t/m begin 2000 maar daarna zijn ze opgekocht en is het blad "anders" geworden. Meer dure spullen en minder reviews...meer oooh en aaahh en mooooi en duuuur enzo i.p.v. uitgebreide reviews van betaalbare high-end. Ooit iets gehad aan het advies "Hij klinkt geweldig" bij een 5-delig versterker van 900.000 Euro?

Ja? kijk dan bij www.stereophile.com
Waarschijnlijk hebben ze daar meer links enzo.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 0:10 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2002 23:39 schreef Iskariot het volgende:
...Dat laatste bedrijf bood aan om zelf ff wat uit te zoeken voor mij en ze kwamen hier mee: een TA-FE370 (een laag type nummer is volgens jou niet goed) versterker met een CDP-CE375 speler....


Vooral de letter "E" en het nummertje "3" zegt mij dat dit zo'n beetje het goedkoopste van LOSSE Sony componenten moet zijn.

Kijk je kan van sommige componenten ook zeggen dat ze in 1 modeljaar beter zijn dan een ander.
Zo is de SONY CD-speler CDP-XB920 in 1997-98 uitgeroepen tot component van het jaar tot 1000 UK ponden.
Het jaar daarop werd de CDP-XB930 alweer component van het jaar tot 1000 UK ponden.
Het jaar daarop werd er met CDP-XB940 iets extra's aan toegevoegd om SACD's te spelen en wat circuitjes ge-tuned en toen kwam 'ie opeens minder goed uit de bus.

Zo zie je maar, lees de tijdschriften. Alleen zo weet je't.

<EDIT> Cijfertjes, cijfertjes.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 06-09-2002 0:12]


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 06-09-2002 0:10 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

is heb een cd-speler (cdp-xe220) en een dolby pro-logic receiver (str-de225) van een jaar of 4 oud (geloof ik) en ik er komt prima geluid uit, met nergens nog maar 1 beschadigingetje.

Ik had toen niet echt veel geld, dus heb ik lagere type nummers aangeschaft dan ik eigenlijk wilde. Je ehbt dan iets minder presets en functies, maargoed, die gebruik je toch bijna niet, of je stelt ze handmatig in


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 0:14 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Build quality, bint. Ik ken mensen die geen Sony meer kopen "omdat de CD spelers GVD steeds zo snel kapot gaan".

Het verschil in geluid hoor ik zelf ook amper in me kamertje met klankkast-achtig dubbelwandig-gipsplaat muren en ditto vloer.
Eerst verhuizen


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 06-09-2002 0:15]


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 06-09-2002 0:23 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Tsja ik heb al heeel wat jaartjes plezier van mijn Kenwood setje. Het is een alles-in-een-set maar wel losse componenten. Heeft me bijna 10 jaar geleden 2000 piek gekost voor cassettedeck, cd speler, versterker, tuner en boxen en doet t nog prima, nooit kapot gegaan.
Dusjah, ik zou iets leuks van Kenwood aanbevelen


Zenial


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 0:25 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Nou kijk 'es aan:
http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1654
Sony CDP-XE570, 140 UK ponden, 4 sterren...en dat in hetzelfde blad dat mijn XB720 3 sterren gaf wat jaren terug.
Ik zou zeggen sla je slag Iskariot.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-09-2002 0:30 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

En hij is ook nog eens goedkoper . Zal ze morgen ff mailen.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 06-09-2002 0:31 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

wat wel waar is, is dat Sony voor kwaliteit en innovativiteit staat, en daardoor vaak voorop in de markt loopt, met daaruit voortvloeiende "lage" prijzen.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 0:36 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 0:23 schreef Zenial het volgende:
...Dusjah, ik zou iets leuks van Kenwood aanbevelen

Ik heb persoonlijk geen ervaring met Kenwood maar m'n pa des te meer. Sinds de jaren 70 was hij vol lof over z'n Kenwood versterkers. Toen kocht 'ie een Sansui (onbekend misschien maar ook erg goed) waar jammer genoeg een fles champangne overheen was gegaan en nu heeft 'ie weer een Kennyhout.



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 06-09-2002 0:38 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

als je voor gedelijkheid gaat, is JVC ook een aanrader. Niet duur, hoge kwaliteit


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 06-09-2002 0:40 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 0:38 schreef Bintmeister het volgende:
als je voor gedelijkheid gaat, is JVC ook een aanrader. Niet duur, hoge kwaliteit
Klopt. We hebben nu al 15 jaar zo'n grootbeeld JVC [80CM].
Boxen raadt ik Bose en Wharfedale, allebei goede ervaring mee.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-09-2002 0:42 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik heb ze net ff gemaild en het is (waarschijnlijk, onder voorbehoud als ze nu wel leverbaar zijn) die Sony CDP-XE570 met een Kenwood KRF-V5060D versterker geworden.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 0:54 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Lamaar dan.



[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 06-09-2002 0:57]


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 06-09-2002 0:56 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Moet je beter zoeken

http://www.areadvd.de/hardware/kenwoodkrfv5060d.shtml

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 06-09-2002 0:57]


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 06-09-2002 1:09 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ik vraag me af wat ze hier mee bedoelen:

"Nur Klemmverschlüsse für alle Lautsprecher"


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 10:51 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 1:09 schreef Bintmeister het volgende:
ik vraag me af wat ze hier mee bedoelen:

"Nur Klemmverschlüsse für alle Lautsprecher"

Da's gewoon kut.
Dat zijn de "normale" KLEM(mver-)SLUITINGEN om naakte draden aan luidpreker/versterker te sluiten; de rode/zwarte vierkante plastic blokjes die je aandrukt, draad in een gaatje duwt en los laat.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2002 11:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2002 14:46 schreef RaNk o.a. het volgende:
Maar qua CD speler is het inderdaad een aanrader om een DVD speler te kopen.


Het is absoluut af te raden om een DVD-speler als CD-speler te gebruiken.. De gemiddelde DVD-speler kost net zoveel als de gemiddelde CD-speler, alleen kan er véél meer mee (DVD's afspelen, DTS-doorgave, MP3 afspelen, CD afspelen etc). Een CD-speler speelt alleen CD's af (DUH!)

Dus is het niet moeilijk voor te stellen dat een apparaat dat meer kan voor dezelfde prijs inferieure kwaliteit biedt. Ik heb het verschil zelf gehoord op een échte topset (Meridian digitale voorversterker + Meridian eindversterker + Final 1.2 elektrostaten, set van 26.000 gulden) en de AD-converter die in de DVD-speler zit is gewoon bagger omdat die niet belangrijk is voor de weergave van DVD's (is immers volledig digitaal) oftwel -- brak geluid, veel ruis!

Dus -- koop gewoon een goede CD-speler voor de weergave van CD's

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 06-09-2002 11:30]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 06-09-2002 11:47 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Snaack, you read my mind


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-09-2002 12:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 11:47 schreef MBMarduk het volgende:
Snaack, you read my mind





Ben nogal een freak -- zie high-end topic


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen