IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Science-Fiction films Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-11-2002 18:25 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik vond Harrison Bergeron wel een aparte maatschappij kritische sci-fi film, beetje los scenario, maar wel interessant

Matrix is gewoon vet, maar of het echt heel erg origineel was? Het einde was trouwens wel erg over de top, als hij zo wegvliegt is een beetje teveel van het goede

2001 heb ik helaas nog nooit mogen aanschouwen, maar het boek is een van mijn all-time favorieten


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 04-12-2002 17:03 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Will Smith Winds Up 'Robot'

NEW YORK (Variety) - Fox has wired Will Smith to star in sci-fier "I, Robot," an adaptation of the 1940s Isaac Asimov short-story collection that set the groundwork for robot films ranging from "The Terminator" to "A.I."

Shooting is to begin in April. Alex Proyas, whose last large-canvas projects were "Dark City" and "The Crow," will direct the film.

The original "I, Robot" contained nine short stories that Asimov wrote for various magazines throughout the 1940s, brought together thematically by the author's three laws of robotics. Those laws hold that a robot may not injure a human or, through inaction, allow a human to come to harm; a robot must obey orders given to it by a human, except where it would conflict with the first law; and a robot must protect itself, as long as that protection doesn't violate either the first or second law.

The movie is a futuristic thriller in which a detective investigates a crime that might have been perpetrated by a robot, even though that seems an impossibility given those three prevailing rules.

"The big idea here is that if the robots have found a way to violate the laws, there is nothing to stop them from taking over, because the human race is so dependent on robots and automation," said 20th Century Fox film president Hutch Parker.

Smith has flourished in sci-fi with the "Men in Black" films and his Fox foray in the genre, "Independence Day," one of the studio's biggest ever films.

"Putting him in a film with a visualist like Proyas and one of the most indelible preawareness titles in science fiction makes this well worth the five or so years we've invested in the project," Parker added.

The project originated as "Hardwired," a futuristic script by Jeff Vintar that was amalgamated with elements of "I, Robot" when Fox bought rights to Asimov's landmark book. Subsequent drafts of the script have been done by Hillary Seitz ("Insomnia") and Oscar-winning "A Beautiful Mind" scribe Akiva Goldsman, who wrote the last draft and is expected to be a prevailing presence on the picture.

(Bron: Reuters)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-01-2006 17:45 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Vanavond om 20:30 Mission to Mars
Wil 'm al een tijdje zien...ben benieuwd.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-01-2006 17:56 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ooit gezien op DVD, hij begint als "iets geheel anders" maar loopt na een tijdje IMHO een beetje richting de clichés.
Leuk als je geen claustrofobie hebt... Anders wel erg eng.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-01-2006 17:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

voor een optimale beleving dus op de WC kijken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-01-2006 17:59 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Hoezo claustrofobie? A la "The Cube" en die wazige film met J-Lo? [edit] the Cell dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 13-01-2006 18:01]



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-01-2006 18:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Tsja, je zit met een paar man op een planeet, op een gegeven moment hebben ze dan best last van het gevoel van hopeloos opgesloten zitten ondanks dat er veel ruimte is.
Angst speelt iig een grote rol in die film en dat spelen ze best overtuigend. Tot de clichés begonnen was ik onder de indruk.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 13-01-2006 22:50 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Blijkt ineens dat ik die film WEL eerder heb gezien, alleen de laatste stuk als het gezicht zich opent. Idd een waardeloos einde voor zo'n toffe film.



Ruud
Usericon van Ruud
Posted 13-01-2006 23:18 by Ruud Wijzig reactieProfiel van RuudQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Ruud op 06-01-2008 13:01]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-01-2006 23:30 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Solaris vind ik een heerschfilm eerste klas, ik heb hem vorig jaar gezien en het is eigenlijk een übertrage film, maar dat is de kracht van deze film, zo trippy, surrealistisch en ook beklemmend dat het gewoon geniaal is, in combinatie met de ambient muziek in de film is het gewoon een drugsloze trip, aanrader voor de SF-freaks. Het is trouwens een remake van een Russische film uit de jaren '60 die nog trager en trippyer moet zijn.
http://www.solaristhemovie.com/


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-01-2006 23:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het origineel is van Tarkovsky. Die wil ik erg graag eens zien. Die remake lijkt me ook wel wat trouwens.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-01-2006 13:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Solaris is vet. Het is gebaseerd op een boek van de Poolse SF schrijver Stanislaw Lem. Er zijn wat meer werken van hem verfilmd maar zijn boeken en verhalen zijn de echte parels. Surrealisme, dystopie, pessimisme en een, gelukkig, zeer lage Nerd-SF gehalte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Lem



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 26-01-2006 14:04 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2002 22:52 schreef Rasputin het volgende:
Ow ja, de beste Sf films die ik gezien heb vind ik:
Aliens 1 en 2, door de zeer mooie setting, en de sfeer in de film.
Star trek heeft ook een paar zeer toffe films, met name First contact en die met die walvis.
2001 space odyssey is ook een heel erg goeie film (check ook het boek van A.C. Clarke)
Is mad max SF?? Het heerscht wel iig.
Dat is alles waar ik zo ff snel op kan komen.



Mad max is zeker wel SF, ook een beetje post apocalyptisch, Taken (jaja, mini serie geen film, edoch gave SF) was ik persoonlijk zeer van onder de indruk.

Persoonlijk zou ik Star Wars eerder onder fantasy rekenen dan echt pure SF.



This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-01-2006 14:16 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Geen film, maar de hernieuwde 'Battlestar Galactica' serie (incluis een vrouwelijke Starbuck en Boomer!) is echt een dikke aanrader. Het is wel zaak het te volgen want elke aflevering gaat verder waar de vorige ophield. Het is elke zaterdag om 8 uur te zien op Veronica, dus laat je vriendin op zolder Idols kijken en ga zelf 3 kwartier genieten van top Science Fiction.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


AndreV
pffffffffff
Usericon van AndreV
Posted 27-01-2006 13:07 by AndreV Wijzig reactieProfiel van AndreVQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 14:16 schreef spectre het volgende:
Geen film, maar de hernieuwde 'Battlestar Galactica' serie (incluis een vrouwelijke Starbuck en Boomer!) is echt een dikke aanrader. Het is wel zaak het te volgen want elke aflevering gaat verder waar de vorige ophield. Het is elke zaterdag om 8 uur te zien op Veronica, dus laat je vriendin op zolder Idols kijken en ga zelf 3 kwartier genieten van top Science Fiction.



Ik vind die serie een beetje tegenvallen eerlijk gezegt.
ziet er wel mooi uit verder maar het verhaal vind ik een beetje saai verteld.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 27-01-2006 13:50 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 14:16 schreef spectre het volgende:
Het is elke zaterdag om 8 uur te zien op Veronica, dus laat je vriendin op zolder Idols kijken en ga zelf 3 kwartier genieten van top Science Fiction.


Ik volg die serie ook, omdat ik een aantal weken terug iets anders te doen zocht tijdens Idols. Sindsdien vaste kost op zaterdagavond. Alleen in mijn geval ben ik degene die naar de andere tv moet verkassen .

Laatst ook die klassieke film Battlestar Galactica gezien, volgens mij uit eind jaren 70. Die is erg grappig heden ten dage .


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-01-2006 17:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 13:07 schreef AndreV het volgende:
Ik vind die serie een beetje tegenvallen eerlijk gezegt.
ziet er wel mooi uit verder maar het verhaal vind ik een beetje saai verteld.

Het is juist de moeite waard, omdat het verhaal nu veel dieper gaat dan de oorspronkelijke serie, dat was meer dom knallen.

quote:
Op 27 januari 2006 13:50 schreef TNightmare het volgende:
Laatst ook die klassieke film Battlestar Galactica gezien, volgens mij uit eind jaren 70. Die is erg grappig heden ten dage .

Die heb ik op dvd aangeschaft, het is in feite geen film, maar de pilot voor de serie destijds.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-01-2006 18:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2006 13:36 schreef Chelman het volgende:
Solaris is vet. Het is gebaseerd op een boek van de Poolse SF schrijver Stanislaw Lem. Er zijn wat meer werken van hem verfilmd maar zijn boeken en verhalen zijn de echte parels. Surrealisme, dystopie, pessimisme en een, gelukkig, zeer lage Nerd-SF gehalte.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Lem




Is die remake die vanavond komt ook een beetje te doen?

Wat vind men hier van 2001? Ik heb em nog steeds niet gezien en zag em nu voor niet al te veel liggen, aanschaf waard?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 27-01-2006 18:57 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ja.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-01-2006 20:18 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het zijn mooie SF-tijden! Vanavond Solaris op TV en die Battlestar Galactica-serie loopt ook al... die is geniaal ja!
quote:
Op 27 januari 2006 18:35 schreef Sater het volgende:
Wat vind men hier van 2001? Ik heb em nog steeds niet gezien en zag em nu voor niet al te veel liggen, aanschaf waard?

Onmiddellijk in huis halen!!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 21:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 20:18 schreef M. het volgende:
... die Battlestar Galactica-serie loopt ook al... die is geniaal ja!



dat roep ik al minstens een jaar maar luisteren?? homaar.

ik heb, uit pure nieuwsgierigheid want ik was vroeger "fan" van de originele serie, ooit de pilot aangeschaft op DVD en nadat ik die had bekenen moest en zou ik seizoen I zo snel op DVD hebben. En nu wordt de serie gelukkig ook uitgezonden op de tv. ik vind het jammer dat ik geen regiovrije DVD-speler heb anders had ik de eerste afleveringenvan het 2e seizoen ook al besteld (die is in de VS reeds uitgebracht).

Maar een echte superserie. ken je babylon V?? die vond ik ook goed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-01-2006 21:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik zit elke zaterdag met smart te wachten totdat de nieuwe aflevering op de bittorrent-sites verschijnt haha. Oftewel, ik heb episode 13 van seizoen 2 al gezien, nananananaaaaa


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2006 22:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 21:49 schreef M. het volgende:
Ik zit elke zaterdag met smart te wachten totdat de nieuwe aflevering op de bittorrent-sites verschijnt haha. Oftewel, ik heb episode 13 van seizoen 2 al gezien, nananananaaaaa


tssssk, wat schandalig. nee ik wacht nog effe af tot ik het officieel kan aanschaffen. ik lees zo nu en dan eens wat op het internet en heb begrepen dat The pegasus ook in de nieuwe serie is geintroduceerd (met cain waarschijnlijk).

so say we all!!!!


ps: ik hoop alleen maar niet dat uiteindelijk iedereen een cylon blijkt te zijn of zo.
en een serieus minpunt; in de remake hebben de cylons nog GEEN EEN KEER "by your command"gezegd. SCHANDALIG!!!!!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 28-01-2006 15:47 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 21:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar een echte superserie. ken je babylon V?? die vond ik ook goed.


Een vriend van mij heeft 5 seizoenen (zijn ze dat allemaal?) daarvan op DVD staan, daar kijken we nu eens per week een aantal afleveringen van. Erg gave serie idd .


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2006 15:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2006 22:00 schreef attila_de_hun het volgende:
en een serieus minpunt; in de remake hebben de cylons nog GEEN EEN KEER "by your command"gezegd. SCHANDALIG!!!!!


en ze hebben ook nog niet in een cockpit gezeten en met 4 tegelijk opzij gekeken!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen