IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : fantasyboeken Volgende pagina
Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 08-07-2001 16:33 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

het is weer vakantie en om de tijd een beetje relaxed door te komen ga ik lekker veel lezen. ik heb al aardig wat fantasy boeken gelezen van tolkien, weis & hickman,en nog een aantal auteurs waar ik zo snel de naam niet van kan noemen, maar in ieder geval heeft iemand nog een idee wat voor boeken (fantasy wel te verstaan) zeker het lezen waard zijn?


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 08-07-2001 17:23 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Auteurs: Robert Jordan, Dave Eddings
Poul Anderson - Het gebroken zwaard is ook de moeite waard om te lezen.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 08-07-2001 17:30 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik weet nu niet of je van fantasystrips houdt-anders vind ik het oude werk van Raoul Servais een absolute aanrader.

[Dit bericht is gewijzigd door madeline usher op 08-07-2001 17:32]


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 08-07-2001 17:45 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

boeken van Raymond E. Feist


No regrets and no remorse...


Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 08-07-2001 19:07 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

bedankt, strips zijn wel oke, feist heb ik al een aantal van gelezen en de rest zal ik even opzoeken in de bibliotheek


Miepje
Usericon van Miepje
Posted 08-07-2001 19:12 by Miepje Wijzig reactieProfiel van MiepjeQuote dit bericht

Ik weet niet of je al boeken heb gelezen van Terry Pratchett.


"THE WORLD IS SO GOOD THAT WHO MADE IT DOESN'T LIVE HERE"


Marty
Usericon van Marty
Posted 08-07-2001 19:16 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

Boeken die ik heb:

David Eddings - Belgaraid & Mallorean series
Terry Goodkind - Sword of truth (Wetten van de magie)
Robert Jordan - Wheel of time (Rad des tijds)
Tolkien - Lords of the Rings (in de ban van de Ring)
Robin Hobb - Boeken van de zieners
Feist - De hele reeks

Allemaal aan te raden als je van Fantasy houd imho

[Dit bericht is gewijzigd door Marty op 08-07-2001 19:17]



suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 08-07-2001 23:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 8 juli 2001 19:16 schreef Marty het volgende:
Boeken die ik heb:

David Eddings - Belgaraid & Mallorean series
Terry Goodkind - Sword of truth (Wetten van de magie)
Robert Jordan - Wheel of time (Rad des tijds)
Tolkien - Lords of the Rings (in de ban van de Ring)
Robin Hobb - Boeken van de zieners
Feist - De hele reeks

Allemaal aan te raden als je van Fantasy houd imho
Inderdaad allemaal geweldig!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 08-07-2001 23:59 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

De "Een lied van vuur en ijs" reeks...
Het spel der tronen, en De strijd der koningen... echt wel , deel drie verschijnt binnennkort, en de schrijver is George R R Martin.


Devoraz
the Transgressor
Usericon van Devoraz
Posted 09-07-2001 0:05 by Devoraz Wijzig reactieProfiel van DevorazQuote dit berichthttp://www.nightmarepatrol.net

De boeken van Stephen Donaldson zijn ook aan te raden:

Fantasy
Eerste trilogie van Thomas Covenant de Ongelovige:
Stephen R. Donaldson - Lord Faul's Bane
Stephen R. Donaldson - The Illearth War
Stephen R. Donaldson - The Power That Preserves

De tweede trilogie van Thomas Covenant de Ongelovige
Stephen R. Donaldson - The Wounded Land
Stephen R. Donaldson - The One Tree
Stephen R. Donaldson - White Gold Wielder

The Gap Series (Science Fiction)
Stephen R. Donaldson - The Real Story (The Gap Into Conflict)
Stephen R. Donaldson - Forbidden Knowledge (The Gap Into Vision)
Stephen R. Donaldson - A Dark And Hungry God Arises (The Gap Into Power)
Stephen R. Donaldson - Chaos And Order (The Gap Into Madness)
Stephen R. Donaldson - This Day All Gods Die (The Gap Into Ruin)

Veel leesplezier


I am a tempter, extravagant my ways. The world is my menagerie!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 09-07-2001 10:14 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

ze zijn eigenlijk al genoemd maar toch:

Alle boeken van Tolkien (vanaf de Hobbit t/m Silmarillion, en het werk van Christopher Tolkien).

Alle boeken van David Eddings (en dan met name de Belgariad and Mallorea).

Alle boeken van Terry Pratchett.

Alle boeken van Robert Jordan (Wheel of Time)

Alle boeken van George Martin

etc. etc. etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 09-07-2001 10:15]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 09-07-2001 17:23 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Niet direct fantasy... maar ikzelf ben een enorme fan van Stephen King boeken. Niet alleen het horror gebeuren, maar ook de boeken die toch voor zover ik weet echt in het fantasy genre vallen, zoals de "Donkere Toren" serie... en misschien "Insomnia".


Dead things grow from deep inside...


Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 09-07-2001 19:20 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

ik ga het nog druk krijgen deze vakantie met lezen
bedankt allemaal

oja horror gaat er ook wel in


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 09-07-2001 22:49 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2001 17:23 schreef SheRa het volgende:
Niet direct fantasy... maar ikzelf ben een enorme fan van Stephen King boeken. Niet alleen het horror gebeuren, maar ook de boeken die toch voor zover ik weet echt in het fantasy genre vallen, zoals de "Donkere Toren" serie... en misschien "Insomnia".



Stephen King is inderdaad een fantastische schrijver. Zeker de moeite waard om daar een boek van te lezen, ook de boeken die niet in de fantasy-categorie vallen!!


MetalMonkey
Usericon van MetalMonkey
Posted 09-07-2001 23:43 by MetalMonkey Wijzig reactieProfiel van MetalMonkeyQuote dit bericht

beetje late reply, maar boeken van een serie genaamd de "Poort des doods" geschreven door 2 amerikanen. Ze heten Heiss & Wickmann of zoiets kweenie zeker meer vergeten


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 10-07-2001 0:16 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2001 22:49 schreef DarkSatanicBlasphemy het volgende:
Stephen King is inderdaad een fantastische schrijver. Zeker de moeite waard om daar een boek van te lezen, ook de boeken die niet in de fantasy-categorie vallen!!


als ik Lord of the Rings uit heb, ga ik denk proberen over een major jeugdtrauma te komen en IT te lezen....


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 10-07-2001 2:37 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

It heerst!!!

Het gave van Stephen King is dat als je veel boeken gelezen hebt je in een groot aantal ervan dingen opvallen die gerelateerd zijn aan andere van zijn verhalen... alsof er een verband inzit, wat je dan vervolgens wilt ontdekken (ik dan) maar wat toch niet lukt omdat de verwijzingen net iets té subtiel zijn. (Hoewel soms erg duidelijk, zoals bij "Desperation" en een werk onder zijn synoniem Richard Bachman, "The Regulators/De Regelaars" )

En hij heeft natuurlijk een geweldige variatie in zijn boeken... van gewoon pure horror () tot een aantal uiterst diepe verkenningen van mogelijkheden die buiten de menselijke waarnemingen vallen.

Bwah... Naja... mijn mening...

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 10-07-2001 3:21]


Dead things grow from deep inside...


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 10-07-2001 22:07 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Poort des Doods zul je wel gelezen hebben, maar ben je al begonnen met de Roos van de Profeet; wederom een geniale serie (tot dus ver) van Weis & Hickman.

Of anders, (niet echt fantasy (of echt niet= beter), meer sf-horror) de Ontwrichting van de Werkelijkheid van Peter F. Hamilton.
Tot nog toe zijn alleen de eerste 2 delen vertaald, maar dit is echt een geniaal verhaal!
Het is wel erg complex en moeilijk in te komen, maar na een paar hoofdstukken loopt het als een trein: de poort naar de hel wordt per ongeluk opengezet en nu komen er zielen terug ....



NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 10-07-2001 22:31 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Ik denk dat er weer genoeg te lezen valt in de vakantie


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 11-07-2001 9:48 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Het kloterige met die fantasy boeken is dat je vaak deel 1 van een serie niet meer kan krijgen ... dan ga je de rest ook niet meer lezen


Marty
Usericon van Marty
Posted 11-07-2001 9:55 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2001 9:48 schreef Paul het volgende:
Het kloterige met die fantasy boeken is dat je vaak deel 1 van een serie niet meer kan krijgen ... dan ga je de rest ook niet meer lezen


Zoeken in 2e hands zaken he..



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 11-07-2001 11:24 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

of een andere fantastische uitvinding: de bibliotheek ook wel bieb genoemd!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Vampyrella
Usericon van Vampyrella
Posted 11-07-2001 21:02 by Vampyrella Wijzig reactieProfiel van VampyrellaQuote dit bericht

poort des doods heb ik op mijn verjaardag gekregen alle 7 boeken maar ik ben er bijna doorheen

en ik heb nu nog meer vrije tijd want ik kan/mag niet werken heb mijn armpje in het gips zitten dus kan ik nog meer lezen


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 11-07-2001 21:55 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

lees 'The hitch hikers guide to the galaxy' van Douglas Adams ... dit moet het beste boek zijn wat ooit is geschreven. (en ja, ik heb LotR gelezen)

-Claw


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 12-07-2001 0:25 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ik vinst trouwens wel dat je de bovengenoemde meesterwerken in het engels moet lezen


Marty
Usericon van Marty
Posted 12-07-2001 8:11 by Marty Wijzig reactieProfiel van MartyQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2001 21:55 schreef Claw het volgende:
lees 'The hitch hikers guide to the galaxy' van Douglas Adams ... dit moet het beste boek zijn wat ooit is geschreven. (en ja, ik heb LotR gelezen)

-Claw


Ach het is wel een leuk boek, maar ik mis een beetje het diepe verhaal dat je in zo'n fantasyserie tegenkomt



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen