|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Decapitated - Carnival Is Forever |
|
Wooden Shjips - Back To Land |
|
Roxette - Look sharp! Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in... |
|
quote: hier lekker aan het Paysage d'Hiveren (das Tor) |
|
quote:Best moeilijk om echt goed in te komen, maar inmiddels vind ik het best catchy. Totale vernietiging. quote:Ook leuk ja. Darkspace blaast Paysage d'Hiver wel keihard omver, naar mijn mening. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:11] |
|
Ok, welke begin ik best mee? III heb ik thuis staan, maar hij staat niet op mijn computer dus het gaat downloaden worden. Paysage d'Hiver is nog niet echt doorgedrongen bij mij, die muziek staat op en gaat voorbij zonder iets na te laten. Maar ik ga wel wat extra moeite doen, aangezien ik van heel wat mensen hoor dat het zo goed is. NP: La Dryade, laatste nummer van Il était une forêt. De stukjes blokfluit doen iets te veel denken aan de probeerselen van mijn buurmeisje van 12, maar verder wel een intrigerend stukje muziek. [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 06-11-2013 22:14] Willekeur en dictatuur! |
|
bub |
|
quote:Wat bedoel je met thuis staan? Op cd? Alle drie de albums zijn wel vergelijkbaar. Het maakt eigenlijk niet zo veel uit waar je mee begint. Ik heb zelf III het vaakst geluister, die heb ik ook op cd. II en III vind ik toch net iets beter denk ik, al is I misschien net iets makkelijker te verteren. De tweede heeft een soort ambientnummer van 10 minuten in het midden. Als je III al eerder hebt geluisterd, zou ik daar voor gaan. quote:Ik heb eigenlijk precies hetzelfde met Paysage d'Hiver. Vooral de productie vind ik een van de lastigste om in te komen. Toch wel mooie melodieën, met o.a. viool, op de s/t. Ik moet het vaker opzetten. Al zal ik het waarschijnlijk nooit beter vinden dan Darkspace. quote:Ik begrijp wat je bedoelt, maar desondanks vind ik het ook een mooi nummer. [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:23] |
|
quote: daar zou ik nog aan durven twijfelen, met de sneeuwstormgeluiden die hier momenteel uit de boxen schallen tijdens de tussenstukken ik snap wat je bedoelt, maar ik vind niet dat de ene de ander wegblaast, Paysage d'Hiver is bewust veel repititiever en monotoner met meer een 'koude natuurelementengevoel', terwijl Darkspace inderdaad muzikaal strakker en gevarieerder is (relatief gezien toch), maar met een ander effect (meer een tripgevoel)... zo meteen ook wat Darkspacen dus [Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 06-11-2013 22:23] |
|
|
|
quote: Ja, mijn zus heeft hem op cd, maar onze muziekcollecties staan volledig thuis. (Aha, heb de eerste net gevonden op mijn iPod, dus zal daar dan maar mee beginnen.) [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 06-11-2013 22:25] Willekeur en dictatuur! |
|
quote:Ik snap ook wel wat jij bedoelt, ja. De productie van Paysage d'Hiver vind ik toch iedere keer lastig, vooral in het begin, wanneer ik het opzet, terwijl ik de productie van Darkspace erg fijn vind. Maar zoals ik al zei moet ik Paysage nog wat vaker luisteren. Welk album heeft volgens jou de makkelijkste productie? quote:Onvervangbare muziek, toch. Of weet jij nog iets soortgelijks? [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:30] |
|
quote:Oké, geen idee wat je met thuis bedoelt dan. En I is (ook) goed om mee te beginnen. Welke Darkspace is jouw favoriet, mikkasscar? [Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 06-11-2013 22:31] |
|
Ik ken enkel III (goed). I en II alleen gehoord wanneer MH het opzette. Wel de moeite waard dus? Edit; volgens mij vond ik II minder leuk, namelijk. [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 06-11-2013 22:35] |
|
quote: Nog maar een keer. |
|
quote:Ik vind het allemaal aardig vergelijkbaar. II heeft in het midden dus een vrij lang ambientnummer dat van mij ook wel weggelaten had mogen worden en de andere nummers zijn langer dan 20 minuten, maar niet van mindere kwaliteit. |
|
quote: ik zou voor III gaan, die heeft de meeste 'catchy' stukken en minste stofzuigerproductie |
|
quote: (Thuis = bij mijn ouders; hier = mijn kot in Gent.) Willekeur en dictatuur! |
|
|
|
quote:Ik raak altijd in de war als mensen dat zo bedoelen. |
|
quote: Das Tor heeft idd geen gemakkelijke productie, ik heb de self-titled en Schattengang enkel op cd, maar dacht dat die beter waren (ga ze in auto luisteren)... Ik vind dat Wrath of the Weak soms in de buurt komt, maar opnieuw met een ander soort van tripgevoel, ietsje meer industrieel (vooral op Solace) Analogon is hun beste imo, maar al hun materiaal goed te doen! |
|
quote: ik was direct mee |
|
quote: Zie lultopic Btw, nu het over Darkspace gaat: heel misschien is The Planets van Gustav Holst dan ook iets voor jou, een klassiek stuk. Heb ik daar al eens iets over gezegd, ik geloof van niet? Negen delen; elk deel beeldt een van de planeten uit. Dus het moet ook de sfeer van de ruimte oproepen. (Daarnaast beeldt het tegelijk het verloop van de Eerste Wereldoorlog uit, het is in die jaren geschreven.) Willekeur en dictatuur! |
|
quote: mja, heel lange nummers (en dat ambient nummer waar Helvete het over had), ik heb dan ook III opstaan... hoe is -I eigenlijk? heb ik nog niet gehoord |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |