|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
LOCATIE: JUPILER ZAAL ZAAL OPEN: 17:00 uur AANVANG: 17:45 uur TICKETS: € 30,00EX. SERV. KOSTEN VERKOOPSTART: 25-10-2013 In haar jonge jaren stond Behemoth bekend als een traditionele blackmetal band, geïnspireerd door Noorse bands als Darkthrone en Mayhem. Maar ondanks dat ze het blackmetal imago en de sinistere ondertoon altijd hebben behouden schoof hun interesse al snel richting de brute, razendsnelle deathmetal. Zanger Nergal was een tijd uit de running door leukemie maar maakte in 2012 met de band een comeback en speelde de hele zaal plat tijdens Neurotic Deathfest in 013. In 2014 komt eindelijk de opvolger van ‘Evangelion’ (2009) genaamd ‘The Satanist’. En wat is een betere manier dan een nieuw hoofdstuk in hun carrière af te trappen met een spijkerharde show in 013? Ook Cradle of Filth stond in de beginjaren bekend om hun primitieve, traditionele blackmetal. Met de toevoeging van symfonische elementen wisten zij zich echter al snel te onderscheiden van de massa. Twintig jaar later brengt de band nog steeds de ene ijzersterke plaat na de andere uit en hebben naam gemaakt met hun theatrale performances. Zanger Dani Filth heeft aangegeven dat ze op deze tour een speciale tijdreis maken door hun 11 albums tellende discografie. Uiteraard wordt ook de theatrale aankleding van het podium weer van stal gehaald. Dat belooft wat! Hun sound doet vermoeden dat In Solitude al sinds de jaren ‘80 bezig is, maar niets is minder waar. De Zweedse heavy metal band timmert sinds 2002 hard aan de weg om dezelfde impact achter te laten als legendarische bands als Mercyful Fate. De Amerikaanse (en voorheen Colombiaanse) band Inquisition staat bekend om hun agressieve maar tegelijkertijd atmosferische blackmetal die fans van Immortal zeker zal bekoren. Svarttjern klinkt als een band uit de hoogtijdagen van de Noorse blackmetalscène. Zij zullen de avond op gepaste wijze openen met een stortvloed aan stuwende blackmetal riffs. Een bikkelharde tour voor de doorgewinterde metalfan. - See more at: http://www.013.nl/event/4552_behemoth_cradle_of_filth#sthash.3kPtwrZO.dpuf [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-02-2014 10:08] |
|
Beetje jammer van Cradle of Filth.. Verder gave line up |
|
9 februari ook in de Melkweg Amsterdam, zeker aanwezig. Mocht iemand nog iets willen bestellen dan kan ik het meebrengen! |
|
aanvangstijdstip trouwens vervroegd naar 17.45u 100% anti-Kvelgeest |
|
Ik ben erbij C.o.F doet mogelijk signeersessies heb ik begrepen van Suburban No Pain, No Gain |
|
|
|
Aanwezig voor inquisition en behemoth! Speelt CoF nog echte oudjes eigenlijk? |
|
Deze tour staat voor CoF in het teken van het 20 jarige jubileum van het eerste album. Dus ja. |
|
Ik hoop dat Inquisition ook nog gewoon clubconcertjes blijft doen want ik ga echt geen 35 euro betalen en die andere ellende aanhoren om ze te zien.. |
|
quote: Fijn dat je de rest van de wereld op de hoogte brengt van je smaak. |
|
quote:Dat moeten we indd niet willen, op een forum als ZM. Daarnaast heeft NEP op zich een punt. Dit is nou niet echt de line-up waar iedere Inquisition-fan op zit te wachten; en dat is best jammer gezien hun schijf van vorig jaar hun beste tot nu toe is. Maar goed, als de boyz dit leuk vinden, moeten ze dat vooral doen. NEP sprak dan ook slechts een persoonlijke hoop uit. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Same here! Ik wil Svarttjern (zonder Hans Fyrste weliswaar) en Inquisition wel zien, maar niet met speeltijden rond de 20/30 minuten voor een zaal die er geen reet om geeft.. en dan die prijs nog idd. Inquisition doet wel festivals komende zomer dus wie weet zie je ze nog dit jaar. Ik laat mij waarschijnlijk meesleuren naar Metal Days, waar ze hopelijk een middernacht show doen... rest v/d line-up is wel weer om te janken. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote: +1 |
|
quote: Dat begrijp ik wel, maar het lijkt me niet dat het hoofddoel van deze line-up is om Inquisition-fans naar een Cradle-concert te krijgen - in tegendeel; eerder om Inquisition te introduceren bij een groter publiek. Hou je van de band, dan sla je deze show over en wacht je tot ze weer lekker een keer hun eigen ding doen (want het lijkt me niet dat ze vanaf nu alleen nog maar zalen van het formaat 013 aan zullen doen). No big deal. Maar ik vind het wel een beetje sneu om in dit geval te gaan roepen dat jij niet gaat als naast Inquisition al die andere bands ook meekomen. |
|
quote: Ja, komt er aan. Deze zomer weer. |
|
Schema (onder voorbehoud): 17:40-18:10 - Svarttjern 18:25-19:05 - Inquisition 19:20-20:00 - In Solitude 20:30-21:45 - Cradle of Filth 22:15-23:30 - Behemoth |
|
Hmm, ik weet het niet zo hoor. Ik denk (maar weet het natuurlijk niet zeker) dat er best wel veel fans zijn van CoF en/of Behemoth zijn (zoals ikzelf) die tevens fan zijn van Inquisition en/of Svartjernn. Ik vind alle vier genoemde bands namelijk behoorlijk gaaf om de dingen die zijn presteren, en dat is bij iedere band anders, en ook voor ieder persoon anders. Hoe dan ook vind ik dit een van de beste line ups waarbij ik CoF ooit heb zien staan. In Solitude ken ik niet, dus daar ga ik me dan ook niet over uitlaten. Maar voor de rest ga ik een hele fijne avond te gemoed wat het kaartje van 35 euro zeker waard is. |
|
quote: Mee eens! |
|
Misschien had ik met Cradle of Filth als afsluiter een kaartje gekocht, vroeg naar huis. Behemoth en In Solitude zou ik graag willen zien, maar ik denk dat vooral de laatste nog wel eens snel voor een clubshow naar Nederland komt. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 04-02-2014 14:03] |
|
quote:Nu draai je het om. Dat is niet hetzelfde. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Pak het avondje toch even mee, juist voor Svarttjern en Inquisition. Kan ik mooi op tijd weer naar huis. wouter023 |
|
quote: Mee eens! 100% anti-Kvelgeest |
|
quote: Jonge, de helft van het volk is te true om toe te geven dat ze vroeger ook naar C.O.F luisterden. Ik ga juist naar de show voor hen en Behemoth, de rest kan me weinig schelen. Daarbij mag ik backstage eerst met Dani Filth om de tafel, men kan zeggen wat je wil, maar het is een icoon in de metalwereld en de eerste 8 jaar van hun bestaan hebben ze prima albums gemaakt, uniek en niet vergelijkbaar. Het theatrale, de video's (From The Cradle To Enslave), albums als Dusk, Cruelty, Vempire... allemaal classics! Dat het na Bitter Suites redelijk bergafwaarts ging tot het hedendaagse geluid is jammer, maar ik heb mijn middelbare school-tijd grotendeels opgevuld met C.o.F. Ik zal het dan ook zeker niet laten om vooraf aan de signeersessie mijn eigen originele goederen even te laten signeren tijdens mn intie. [Dit bericht is gewijzigd door Metal Spiderman op 06-02-2014 9:45] No Pain, No Gain |
|
quote: No Pain, No Gain |
|
quote: Wie dan? quote: wouter023 bedoelde je dus? CoF hoe ik echt niet te zien, in ieder geval, wat een aanfluiting tegenwoordig (qua muziek in ieder geval; live vast ook). Wel tof voor Inquisition natuurlijk. Krijgen ze vast een pak bekendheid mee. Blijf het wel apart vinden, maar goed, broodtourtje Moet wel die nieuwe nog steeds eens luisteren [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-02-2014 10:07] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Volgende pagina |