|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Wow, Gorguts op 4! |
|
Toch mooi drie albums uit mijn lijst in de jaarlijst, dat is volgens mij een nieuw record! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Nocte Obducta op 46/50? Wat een kutlijst Maar bedankt voor de moeite, NecRobert, mooi werk! Willekeur en dictatuur! |
|
The National op 24... Hmm, Portishead - Third was dan denk ik de hoogste non-metal notering tot nu toe. Die had 17 of 18 ofzo? Of Anathema vorig jaar Beastmilk op 34 nog als vrij hoge non-metal plaat. En Ghost op 10 Cult of Fire verrassend hoog, heeft mijn lijst wegens te weinig beluisterd niet gehaald, maar denk wel terecht En Aosoth nog best hoog [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-01-2014 22:47] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Beastmilk had ik niet zo hoog verwacht, ik had hem wel in mijn top 20 staan. Het zal de Kvohst-factor zijn. Ook Cult of Fire zo hoog is een hele mooie verrassing. En Deafheaven op 3. Eigenlijk gewoon een erg mooie jaarlijst. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 07-01-2014 22:48] |
|
quote: Voor mij speelt dat zeker mee, in ieder geval Maar ik vind die plaat ook buiten dat tof. In het begin niet zo, maar kreeg hem toch niet meer uit m'n hoofd later dus het zal wel goed zijn quote: Zeer onterecht! Een van de tegenvallers van dit jaar! [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 07-01-2014 22:50] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Vind ik eigenlijk wel. Dat Roads To Judah is toch vele malen genialer? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Yup. Ik vond Sunbather in het begin wel tof, maar uiteindelijk stortte dat album als een kaartenhuis voor me in elkaar; terwijl ik inderdaad RtJ echt tof vond. Qua meer experimentele/genrevreemde black metal was het dit jaar toch echt Altar of Plagues die de kroon krijgt. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Carcass op 1. Vooruit dan, ik ga hem nog één keer proberen. Ach ja, ik zal het wel weer niet snappen. Mooie lijst verder trouwens. Hulde natuurlijk aan Robert. Goed werk man! [Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 07-01-2014 23:22] |
|
quote: Helemaal mee eens. Van potentieel interessant naar extreem saai, geen beste transformatie. |
|
quote: Ja. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Carc Ass is wel erg onverwachts trouwens maar daar kan ik wel mee leven eigenlijk. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Carcass, geen idee waarom. Niet slecht maar zeker niet waaw Cult of Luna kan ik steeds meer appreciëren Deafheaven --> ULTRABAH Gorguts niet mijn ding, misschien es proberen nog maar Inquisition - Obscure Verses for the Multiverse 529 punten Autopsy - degelijk Tribulation - ja, waarom? nog maar es draaien dus The Ruins of Beverast --> pakt me totaal niet zoals de eerste plaat Suffocation -> degelijk Ghost - naja, beter dan Sunbather iig Ulcerate heb ik al beter gehoord Summoning - degelijk, waarom Falkenbach zo ver weg? Cult of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान Grave Miasma - degelijk Aosoth - al beter gehoord, doch zeer degelijk The Dillinger Escape Plan - zucht... Peste Noire - Nope, kan me niet bekoren Watain - Immolation - degelijk Black Sabbath - tsja... Gris - niet zo goed als Sombres Forets Altar of Plagues - nope Ataraxie - beter genrespul gehoord al The National - niet hun sterkste doch erg goed Hypocrisy - al veel beter gehoord Satyricon - NO! Abyssal - plaat van het jaar DUH Steven Wilson - wie? Nails - zeer sterke plaat. Mag gehoord worden! Darkthrone - zzzz Oranssi Pazuzu - verrassing is eraf Leprous - toch maar eens luisteren Fleshgod Apocalypse - nja, is wat het is Beastmilk - Que? Pestilence - verdiend! Ulver - waarom ook niet. Geen Blood dinges maar niet slecht Sombres Forêts - Rotting Christ - goeie plaat van RC Officium Triste -is ok Celeste - net als CoL steeds meer appreciatie voor Shining - geinige plaat Portal - niets op tegen, ook al beter gehoord though Ihsahn - meuh Hell - wasda? Demonical - DM FTW! Nocte Obducta - mag ook wel Entrails - nja, is ok Isvind - NWBM FTW Windhand - zeer degelijk The Monolith Deathcult - BRAVO! signature |
|
quote:De eerste plaats is toch vaak voorbestemd voor wat grotere bands die gewaardeerd worden in verschillende metal-uithoeken. Primordial, Enslaved, noem maar op. Carcass wordt zowel door de oldschool thrash en death metal fans als door de liefhebbers van de obscuurdere bands opgepakt en gewaardeerd. Overigens vind ik Surgical Steel persoonlijk wel erg sterk! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Haha, zalige post Hypnos, en handige richtlijn aangezien ik jou toch ook wel als een referentie beschouw Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Ik ben het grotendeels met je eens, voor zover ik de platen ken, behalve Satyricon natuurlijk want na de vorige erg zwakke plaat is dit juist weer een hele sterke. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: de redactielijsten zijn er ook nog hé! quote: de vorige was idd nóg zwakker, ging nergens over De nieuwe heeft meer een dark metal kant, ik mis gewoon de genialiteit. Dit klinkt als een zijproject :s signature |
|
Ik vind het wel degelijk een sterke plaat. De nummers zitten iig erg vernuftig inelkaar en hij groeit elke keer weer! Onderschat album imo. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Onderschat is het juiste woord inderdaad. Als snap ik Hypnos ook wel als hij het over dark metal/zijproject heeft. De plaat klinkt toch wel anders dan al het voorgaande werk. Maar dat vind ik juist wel erg charmant. Ik vind ook de samenwerking met Sivert enorm goed gelukt, er zijn maar weinig van dit soort combinaties tussen metal en alternative rock die lukken. Cruachan met Shane McGowan was een andere, ook een project waar de muziek en zang er goed bij elkaar bleken te passen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
mooie lijst, met wel onterecht lage noteringen voor Soror Dolorosa, Vaura, Moon en Circle of Ouroborus (uiteraard ), maar toch weer onder de indruk van de omvang van de lijst, wat een stapel albums... Ook Gehenna wel erg laag (groeialbum), veel beter dan Satyricon en Watain (hoe die zo hoog geraakt zijn, is me een raadsel) |
|
quote: de plaat heeft idd zijn momenten, maar als full album is het te mager, had een degelijke EP kunnen zijn... |
|
quote: En 'm toch een 84 geven? |
|
quote: Watain is nog steeds erg populair om de een of andere reden. Eerste twee platen zijn tof maar daarna wordt het wat mij betreft BM voor Mardukfans en andere 15-jarigen. [Dit bericht is gewijzigd door Reynaerde op 08-01-2014 0:06] |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |