|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Watain heb ik nooit gesnapt. Eén van de saaiste bm bands die er rondlopen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: jip, betekent ook dat een album van The Fourth Dimension tem Virus een 90 of meer is (imo) zelfs Into The Abyss! nu zou ik hem maar een kleine 8 geven trouwens Hypocrisy zijnde moet je voor meer gaan signature |
|
quote: Frontman van Porcupine Tree. Ondanks dat ik uitgekeken ben op het gros van de prog tegenwoordig is dit een van de zeldzame prog albums die me echt kan raken. Relatief "simpel" en ingetogen, maar nog steeds terecht onder de noemer prog rock naar mijn mening. Erg mooie lijst met een voor mij ook wel verrassende nummer 1. (2) 1. Cult of Luna – Vertikal (23) 2. Ataraxie – L’être Et La Nausée (3) 3. Deafheaven – Sunbather (28) 4. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing (And Other Stories) (8) 5. The Ruins Of Beverast - Blood Vaults (The Blazing Gospel Of Heinrich Kramer) (70) 6. Nick Cave & The Bad Seeds – Push The Sky Away (81) 7. Year Of No Light - Tocsin (79) 8. Steak Number Eight – The Hutch (230) 9. Eye Of Solitude – Canto III (321) 10. Fuck Buttons - Slow Focus (24) 11. The National – Trouble Will Find Me (40) 12. Celeste - Animale(s) (22) 13. Altar Of Plagues – Teethed Glory And Injury (187) 14. Rorcal – Vilávége (138) 15. Vaura – The Missing (59) 16. Germ – Grief (320) 17. Ellende – Ellende (34) 18. Beastmilk – Climax (21) 19. Gris - À L'Âme Enflammée, L'Äme Constellée... (54) 20. Mourning Beloveth – Formless Ik denk dat het de eerste keer is dat mijn top 5 zo hoog staat. Wel verrast dat Eye Of Solitude zo laag staat. |
|
quote: No offense hoor, ik denk er precies hetzelfde over. |
|
Mijn nummer 1, Battle Dagorath, uiteraard erg laag. Net zoals Eïs vorig jaar Wel opvallend dat de nieuwe Falkenbach het niet tot de top-50 geschopt heeft. Steengoede plaat. Faustian Spirit of the Earth |
|
003. Deafheaven - Sunbather 221. Lacrimas Profundere - Antiadore 248. Domovoyd - Oh, Sensibility 088. New Keepers Of The Water Towers - Cosmic Child 171. Hacride - Back To Where You've Never Been 286. Norma Jean - Wrongdoers 120. Amaranthe - The Nexus 034. Beastmilk - Climax 056. Russian Circles - Memorial 068. Amorphis - Circle Ik had Domovoyd (te onbekend?) en New Keepers... wel wat hoger verwacht. |
|
quote: Nee te slecht. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote:679 Yamantaka // Sonic Titan – Uzu 11 Die klopt niet, minstens 38 punten. |
|
quote:je hebt gelijk, ik zag het eerst aan voor een split, maar dit bleek niet zo te zijn. Ik ga het aanpassen Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: |
|
Zoals ieder jaar is de lijst wat fantasievoller dan die op Metalfan: 1. Black Sabbath - 13 2. Carcass - Surgical Steel 3. Death Angel - The Dream Calls For Blood 4. Dream Theater - Dream Theater 5. Amon Amarth - Deceiver Of The Gods 6. Alter Bridge - Fortress 7. Hell - Curse & Chapter 8. Ayreon - The Theory Of Everything 9. Ghost - Infestissumam 10. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing |
|
Ik heb me nog nooit zo goed kunnen vinden in een top 20 hier op zware metalen. Staan een stuk of 4 platen in die ik zelf ook in mijn top 20 had Maarja, die fantasieloze Carcass op 1... Erg jammer. Helemaal omdat ze in interviews door lieten schemeren dat ze "terug naar de roots gingen". |
|
quote: nu weet ik weer wat gekocht voor mijn grootvader signature |
|
haha, vet! "It's Your Fear That Feeds Their Power" van Enraged toch nog op plaats 142. Niet slecht voor een eigen beheer release in een lijst met bijna 700 titels :-) Carcass op 1 viel te verwachten. Ook terecht imho. Groeiplaat, wordt vetter naarmate je hem vaker hoort. Le Mistral is de shit ! |
|
Ja dat krijg je als bandleden zelf hun eigen plaat op 1 zetten Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Ik heb de lijsten een beetje zitten volgen en volgens mij zijn wij 2 de enigen die de schijf in onze lijst hebben (289) 1. Anneke van Giersbergen - Drive (230) 2. Eye of Solitude - Canto III (10) 3. Ghost - Infestessimum (111) 4. Ayreon - The Theory of Everything (150) 5. Rhapsody of Fire - Dark Wings of Steel (120) 6. Amaranthe - The Nexus (2) 7. Cult of Luna - Vertikal (100) 8. Amon Amarth - Deceiver of the Gods (492) 9. Månegarm - Legions of the North (1) 10. Carcass - Surgical Steel (69) 11. Finntroll - Blodsvept (***) 12. Wizard - Trail of Death (43) 13. Ihsahn - Das Seelenbrechen (18) 14. Watain - The Wild Hunt (35) 15. Pestilence - Obsideo (238) 16. Tristania - Darkest White (296) 17. Sirenia - Perils of the Deep Blue (58) 18. Dark Tranquility - Construct (336) 19. Stratovarius - Nemesis (669) 20. Helloween - Straight out of Hell Meeste begrijpelijk, veel oudjes 'voor de liefhebber', maar ik had Månegarm toch wat hoger gegund. [Dit bericht is gewijzigd door Morridin op 08-01-2014 15:42] |
|
Als je er even de black metal uitfiltert kan ik me al iets beter vinden in de lijst. (Black metal in de ruimste zin dan, met alle ex- en post-toestanden erbij). 1. Deafheaven 2. Inquisition 3. The Ruins Of Beverast 4. Summoning 5. Cult Of Fire 6. Aosoth 7. Peste Noire 8. Watain 9. Gris 10. Altar Of Plagues 10b. Satyricon 11. Darkthrone 12. Oranssi Pazuzu (13. Ulver) 14. Sombres Forêts 15. Rotting Christ 16. Nocte Obducta Edit: beter? [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 08-01-2014 16:42] Willekeur en dictatuur! |
|
Shining hoort er niet tussen. Satyricon wel. |
|
Ahja uiteraard, vergeten dan. Er staat wel meer tussen dat je met moeite nog black metal kan noemen, was enkel maar eens om te kijken tot welke algehele volgorde de mensen met een gelijkaardige muzieksmaak min of meer gekomen waren. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Alleen maar Black volgens jou? Laat maar! |
|
quote:Ik vond het niet zo'n heel goed BM jaar eigenlijk wel. Meeste bands uit het lijstje hebben toch al betere platen afgeleverd. |
|
Daar ben ik het mee eens. Nocte Obducta was voor mij de grote postieve uitzondering op BM gebied. De nieuwe Isvind is ook uitstekend maar haalt het toch niet bij Dark Waters Stir, wel stukken beter dan de 2e plaat. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ook mee eens, zéker als je vergelijkt met pakweg 2012. Buried: ik bedoel daar niet mee dat enkel bm-platen een plekje in zo'n lijst verdienen. Ik wou gewoon eens kijken welke de volgorde was die binnen dat genre vastgesteld was a.h.v. de stemmen. [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 08-01-2014 17:29] Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Ola! Tof voor je Ik zal de cd ook weer eens even opzetten, is weer even geleden. |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |