IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Staccato ritmes in metal; drummers, nummers, riffs, whatever. Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 14:02 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Misschien een vreemde topic alweer maar ik weet zeker dat er meer mensen zijn die dit kunnen waarderen.
Een search op titel en inhoud bracht maar 3 topics omhoog.

Ik zat weer eens de oude Napalm Death te luisteren met Mick Harris op drums en kreeg wederom heerlijk kippevel van zijn veelvuldig gebruik van staccato op de ride.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd welke bands (liefst van de extremere kant van het metal-spectrum) allemaal zo'n duidelijk herkenbaar staccato ritme hanteren.
Ik kan nl. zo 1-2-3 geen opnoemen terwijl ik gewoon WEET dat ik er een zooi vergeet.

"Wat is een staccato?" De omschrijving van Google of dictionary.com zal je niet echt helpen verstaan als je 't niet kent denk ik.
Erg herkenbaar als oertypisch ritme waarmee mensen op een deur kloppen; *.***.*..*.* <--illustratie

Dus let hier op bandnamen of luister --als je'm hebt-- bijvoorbeeld op eerste tracks van "Harmony Corruption" naar de ride bekken.

Tevens een vraag aan de drummers hier; wat die Mick soms doet met de bassdrums op track 3 om 0:44 is dat ook staccato?

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-10-2002 14:14]

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-10-2002 14:04 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Sporadisch gebruik van staccato zorg idd voor kippevel.

ik kan echter niet op een band komen die het *vaak* gebruikt. Dat wordt dan vrij saai, denk je ook niet?
of ge krijgt koppijn

joeri
Usericon van joeri
Posted 25-10-2002 14:04 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

iron maiden - phantom of the opera heeft een staccato stuk erin zitten, verder zou ik zo ook niks weten

[Dit bericht is gewijzigd door joeri op 25-10-2002 14:05]

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 25-10-2002 14:06 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

ik zal es luisteren als ik boven ben maar benee kank geen lps draaien

andere tip: Mikkey dee en Nigel glockler zijn meesters in dit en andere accenten, ritmes etc, voorl mikey dee, das de ride-king!

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 14:06 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 14:04 schreef aerodis het volgende:
...Dat wordt dan vrij saai, denk je ook niet?
of ge krijgt koppijn

Ow?
Geen idee, zo vaak hoor ik dat nou niet.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-10-2002 14:08 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

precies

ik denk dus dat het vrij saai word als je een volle 40 minuten alleen maar staccato partijen hoort.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 25-10-2002 14:09 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

ik vergat ff FRITZ RANDOW

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 14:09 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

"Alleen maar"? D.w.z. "aan 1 stuk door".
Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Meer als "tijdelijke accenten" in de muziek.
Heerlijk.

BTW. IronGlory, heb je de bijhorende bandnamen van deze mensen ook?
(Tja en anders Google ik ze wel maar ik denk dat jou hoofd wel sneller is mits niet aan de oel vroeg in de middag, of juist sneller?)

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-10-2002 14:13]

joeri
Usericon van joeri
Posted 25-10-2002 14:10 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

ik denk dat een vol staccato album best interresant kan zijn. Als legato boeiend kan blijven, dan moet dat met staccato ook lukken

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 25-10-2002 14:13 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

1 woord: Meshuggah

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-10-2002 14:16 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 14:09 schreef MBMarduk het volgende:

Meer als "tijdelijke accenten" in de muziek.
Heerlijk.

lees de eerste regel van mn eerste post
precies wat je zegt, als tijdelijke accenten.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 14:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 14:09 schreef IronGlory het volgende:
ik vergat ff FRITZ RANDOW

OK, Saxon, daar moest ik zowieso veul meer van luisteren.
Januari naar de 013 dan maar, ik hoop dat de tix wat billig zijn.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 25-10-2002 14:24 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 25 oktober 2002 14:09 schreef MBMarduk het volgende:
BTW. IronGlory, heb je de bijhorende bandnamen van deze mensen ook?
(Tja en anders Google ik ze wel maar ik denk dat jou hoofd wel sneller is mits niet aan de oel vroeg in de middag, of juist sneller?)

oel voroeg in de middag?

Mikkey dee: heden bij Motorhead
Nigel Glockler: ex Saxon
Fritz: huidig Saxon

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-10-2002 14:37 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hmm in de laatste cryptopsy vind je af en toe ook ritmisch drummen, best vet
En in dying fetus heb je het ook wel geloof ik.

"This one is older than shit, heavier than time!"

Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 25-10-2002 21:28 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

ik ben drummer maar ik heb nog nooit van staccato oid gehoord, kan iemand mij uitleggen wat dat inhoud?

Trieste gast

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-10-2002 21:32 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Wil ik ook graag es weten, k ben wel drummer (alhoewel reeds 1,5 jaar op non-actief), k heb verstand van maten maar meer ook niet

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:02 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Drummers die niet weten wat "staccato" is??

Nou ben IK geen drummer maar ben ik nou zo verkeerd om te denken dat dit "common knowledge" behoort te zijn?
Ik kan het iig niet uitleggen zonder met mijn eigen handen het geluid voort te brengen

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-10-2002 22:06 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 22:02 schreef MBMarduk het volgende:
Drummers die niet weten wat "staccato" is??

ff di at schema'tje bekeken van je *,***,*..begint wel te dagen, k ben t gewoon ook s gaan doen...

enne sorry maar ik heb met de band waar ik bij zat nooit een maat op papier gezet, ik ben niet thuis in termen, da's al, NOW shoot me

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:08 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heb je die ouwe ND-albums niet?

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-10-2002 22:10 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

*vreselijk slowchattend*Ik heb veel maar niet alles, maar NP is idd iets wat ik dringend es in mn collectie moet gaan opnemen, vorige week nog de clip van "Breathe to breathe" (juist zo??) gezien,

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:16 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Kun je bij RajServ? Ja of nee?
Anders upload ik wat fragmenten bij m'n eigen tripod-account.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-10-2002 22:19 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Eeh, kij ik ZM op mn werk, zit hier nog volk en de enige bakke,n met soundcard (r staan er hier wel een twintig-tal, hebben restricted net acces...dus eh GAAT NIET
Toch bdankt

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 22:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hey, zou je die fragmenten ook bij Raj kunnen uppen? Ik kan me niet helemaal voorstellen binnen de muziek hoe dat staccato nu precies gaat/klinkt.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:30 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ok eerst die fragmenten en als iemand nog meer wil dan hoor ik het wel.
Napalm Death - Harmony Corruption (1990)
track3 op 0:44(bassdrums), 1:12, 1:40
track4 op 0:34, 2:56

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 22:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Bedoel je nu dat je het hebt geupt, of zo? Ik zie geen folder Napalm Death, geen folder staccato, geen folder MBMArduk, etc.

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:42 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Done.
Trouwens, op track3 rond 2:35 begin 'ie weer dat gedoe met de bassdrum.

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 25-10-2002 22:52]

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com