|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Nee, nut heeft het idd niet. Misschien steun betuigen ofzo? Maarja, dat kan ook door poen naar de familieleden te sturen. |
|
Rouwverwerking moet iedereen zelf weten, maar dat men massaal de straat op gaat vind ik weer een typerend voorbeeld van de zwakte die ons sociaal en emotioneel verkeer kenmerkt. Deze maatschappij bestaat uit weekhartigen... anders ga je godverdomme ff inspringen, of op z'n minst die telefoon pakken en 112 bellen als je zoiets ziet gebeuren, jezus wat een EIKELS allemaal zeg. |
|
quote: Nee, geld helpt niks. je moet de daders gewoon keihard aanpakken. gewoon simpel wraak dus. en terecht bij zinloos geweld. |
|
Als al die mensen nou een honkbal meenamen en ff lekker door de marokkanenbeurt waren getrokken, heeft het nog zin ook. Fight fire with fire. Bazzio Attacks!!! |
|
Het enige wat je met stille tochtten bereikt is de media. En verder is het misschien voor de nabestaanden een goed gevoel dat mensen betrokken zijn. Maar... waar waren de mensen die het hebben zien gebeuren en waarom hebben die niet geholpen |
|
stille tochten zijn voor mensen die iets konden doen maar niets durfden te doen en zo hun geweten willen sussen SUFKUTTEN 11.45: restate my assumptions |
|
draaikeutels Trieste gast |
|
quote: ROMFFLMFAO!!!!!!!!!! |
|
quote: Ik hoop toch van harte dat je dit alleen zegt om te shockeren, want dit zijn nou precies de denkbeelden die schuld zijn aan het vervagen (lees: verdwijnen) van onze waarden en normen. Ernstig kortzichtig...maar wederom als je slechts wilde shockeren ...it worked. The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle-- |
|
Ze kijken toe als iemand wordt dood geslagen en dit doen ze wel, onzin vindt ik het. Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
mmm je krijgt die dooie er niet mee terug nee, dus tot zover het directe nut. Maar ik denk dat mensen zo wel meer bewust worden van het feit dat ze moeten ingrijpen bij zoiets. Niet alleen de mensen die meedoen aan die stille tocht, maar ook zij die daar weer van horen, via de media. Die crimineeltjes worden er niet opeens braaf van, das waar..maar het gaat ook meer om dat andere mensen zo meer bewust worden waar dat geweld allemaal naar toe kan leiden EN dat je niet in je eentje HOEFT te staan. Maar ja, dat zijn lange termijn processen en op zeer grote schaal, dus dat valt moeilijk te voorspellen. Je kunt alleen achteraf zeggen, nou dat en dat heeft geholpen en dat niet. En het is ook een heel duidelijk signaal aan de politiek. Weet wel, massa is traag, dus het duurt altijd een poos voor er iets echt veranderd is. Denk maar aan een varende olietanker, die rem je ook niet even, laat staan dat je de koers 180 graden verandert.. |
|
Hmm.. ik ben hier best wel heel dubbel in. In een zin loop ik graag mee.. puur om inderdaad het signaal uit te zenden dat er iets niet klopt dat dit zomaar kan gebeuren. Het is fijn dat het waarschijnlijk de nabestaanden helpt met hun rouwverwerking maar vooral geldt het signaal. Aan de andere kant vind ik die stille tochten smerig hypocriet. Gisteren heeft daar dus waarschijnlijk 20 man in meegelopen die er bij stond en niets deed. Ze doen mee met een evenement wat een signaal uit moet zenden waar ze zelf in den beginne al geen gehoor aan geven en dat slaat helemaal nergens op. Het komt typisch genoeg ergens overeen met een normen- en waardenonderzoek wat laatst gepubliceerd is. Nou hecht ik daar niet zo veel waarde aan (het onderzoek OF de hele hype rond normen en waarden) maar de uitslag was wel weer typerend te noemen. Ik weet de getallen niet meer, maar het kwam er op neer dat X procent van de mensen vindt dat hun normen en waarden goed zijn, terwijl ze tegelijk vinden dat Y (waarbij Y groter is dan 100 procent minus X) geen goede normen en waarden er op nahouden... en toch pleiten we allemaal voor dezelfde normen en waarden. Ra ra, hoe kan dat? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Stilletochten zijn idd zinloos. Sterker nog: ik zou me er juist aan kunnen ergeren omdat de wegen worden afgezet en je dan helemaal om moet rijden (omdat je weet dat het toch geen zin heeft). Steunbetuigen? Als ik dood word gemept zou ik geen behoefte hebben aan steun van onbekenden. Laat de hele media aandacht maar weg... Slapen! Hakkuh |
|
Ach... de eerste keer dat er zo'n tocht werd georganiseerd (volgens mij toen voor die Meindert uit Leeuwarden?), had het nog wel een doel... Maar als je dat soort acties te pas en te onpas gaat organiseren, dan heeft het niet veel zin meer. Daders van zinloos geweld (heeft geweld uberhaupt zin?) moeten ze gewoon keihard aanpakken; ik stel voor om de doodstraf weer in te voeren. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Er is vannacht in Venlo weer iemand neergeslagen, bewusteloos. Ik geloof dat het een agent was. Hoorde ik net op de radio. |
|
quote: wel godverde&%##()^#% zie geweld-topic [Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 27-10-2002 14:45] I spy with my little and verrry evil eye..... |
|
quote:Ja dat helpt I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
stille tochten zijn voor mensen die graag aan de rest van de wereld willen laten zien dat ze meeleven, maar zodra ze weer thuis komen gaan ze lekker voor de t.v zitten met een pot bier, en kan het ze geen fuck meer schelen... [Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 27-10-2002 15:12] No meat is sweater |
|
wat een bullshit damn... wees blij dat er tenminste nog mensen zijn die een beetje respect hebben, zodra dat kleine beetje respect ook verdwenen is, is dit land helemaal naar de klote Trieste gast |
|
quote:Iemand steun betuigen heeft bitter weinig te maken met zwakte/weekhartigheid. Touché, pussycat! |
|
quote:Aan het commentaar dat anderen al leverden wil ik nog toevoegen: Dan lijkt het je zeker ook wel een zinnig plan dat die angry mob ook de buurt waar de andere dader woont kort en klein slaat? Touché, pussycat! |
|
Stille tochten --> OVENS Walgelijk dat vals sentiment van die meelopers. Doet me denken aan het vals sentiment van de doorsnee Amerikaan En tuurlijk springen de media er op -- sentiment verkoopt nou eenmaal goed Waarom heb je anders programma's als 112-weekend en aanverwante pulp.. De enigen die écht verdriet hebben zijn de nabestaanden van het slachtoffer. Waar slaat dat 'steun betuigen' op? Wat hebben de nabsetaanden aan het 'medeleven' van een wildvreemde? Iedereen weldenkend mens vind 'zinloos' geweld toch not done |
|
[dubbelpost 1] [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-10-2002 16:07] |
|
[dubbelpost 2] [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-10-2002 16:07] |
|
Het is beter tochten te organiseren dan niets te doen, maar het is nog beter om gewoon te FOCKING REAGEREN ALS ER NOG GEEN TWIBTIG METER VAN JE VANDAAN IEMAND IN ELKAAR GEMEPT WORDT!!! Toen ik hoorde dat er gewoon twintig mensen omheen stonden die niets deden, ik werd zo pissed off... We zijn allemaal bang geworden, zo bang dat we nog niet met tien man tegenover een relschopper durven te staan, en liever iemand dood geslagen zien worden dan ook maar een poot te verzetten. Zeg maar tegen me: Jij hebt makkelijk praten, maar ik heb liever een mes in me pens dan een dood op m'n geweten. En tegen die persoon die met een honkbalknuppel door de marokkaanse buurt wilde gaan: het waren twee jongens, een nederlander en een marokkaan, maar dat feit was je zeker even gemakshalve ontschoten? "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Volgende pagina |