IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Stille tochten Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2002 20:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Vandaag was er weer eens een stille tocht. Wat is hier het nut van vraag ik me telkens af. Zo iets heeft toch geen invloed? als die dingen hielpen leefden we allang in het aards paradijs. Het enige waar ze goed voor zijn zijn voor de deelnemers denk ik en mogelijk voor de familieleden/vrienden van de slachtoffers als teken van solidariteit. Maar als een familielid van mij door zinloos geweld werd gedood zou ik alleen maar gelukkig zijn als de daders door een menigte in elkaar werd(en) geschopt.En denk je dat die boeven er van onder de indruk zijn. De criminaliteit zal echt niet afnemen. Ik denk dus dat stille tochten met betrekking tot het terugbrengen van de criminaliteit zinloos zijn.

nee, wat wel help tegen de criminaliteit is die gastjes(de daders wel teverstaan) gewoon een ongelooflijk pak slaag geven en hun namen in de krant.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-10-2002 20:27]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-10-2002 20:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Nee, nut heeft het idd niet. Misschien steun betuigen ofzo? Maarja, dat kan ook door poen naar de familieleden te sturen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-10-2002 20:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Rouwverwerking moet iedereen zelf weten, maar dat men massaal de straat op gaat vind ik weer een typerend voorbeeld van de zwakte die ons sociaal en emotioneel verkeer kenmerkt. Deze maatschappij bestaat uit weekhartigen... anders ga je godverdomme ff inspringen, of op z'n minst die telefoon pakken en 112 bellen als je zoiets ziet gebeuren, jezus wat een EIKELS allemaal zeg.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-10-2002 20:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 20:27 schreef Slechtheid het volgende:
Nee, nut heeft het idd niet. Misschien steun betuigen ofzo? Maarja, dat kan ook door poen naar de familieleden te sturen.


Nee, geld helpt niks. je moet de daders gewoon keihard aanpakken. gewoon simpel wraak dus. en terecht bij zinloos geweld.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 25-10-2002 20:30 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Als al die mensen nou een honkbal meenamen en ff lekker door de marokkanenbeurt waren getrokken, heeft het nog zin ook.
Fight fire with fire.


Bazzio Attacks!!!


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 25-10-2002 20:30 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Het enige wat je met stille tochtten bereikt is de media.

En verder is het misschien voor de nabestaanden een goed gevoel dat mensen betrokken zijn.

Maar... waar waren de mensen die het hebben zien gebeuren en waarom hebben die niet geholpen


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 25-10-2002 21:46 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

stille tochten zijn voor mensen die iets konden doen maar niets durfden te doen en zo hun geweten willen sussen


SUFKUTTEN


11.45: restate my assumptions


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 25-10-2002 21:46 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

draaikeutels


Trieste gast


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-10-2002 22:50 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 20:30 schreef bazzio het volgende:
Als al die mensen nou een honkbal meenamen en ff lekker door de marokkanenbeurt waren getrokken, heeft het nog zin ook.
Fight fire with fire.

ROMFFLMFAO!!!!!!!!!!


Darkfang
lifeless end is near...
Usericon van Darkfang
Posted 26-10-2002 0:38 by Darkfang Wijzig reactieProfiel van DarkfangQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 20:30 schreef bazzio het volgende:
Als al die mensen nou een honkbal meenamen en ff lekker door de marokkanenbeurt waren getrokken, heeft het nog zin ook.
Fight fire with fire.


Ik hoop toch van harte dat je dit alleen zegt om te shockeren, want dit zijn nou precies de denkbeelden die schuld zijn aan het vervagen (lees: verdwijnen) van onze waarden en normen. Ernstig kortzichtig...maar wederom als je slechts wilde shockeren ...it worked.


The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle--


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 26-10-2002 0:39 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Ze kijken toe als iemand wordt dood geslagen en dit doen ze wel, onzin vindt ik het.


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 26-10-2002 0:51 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

mmm je krijgt die dooie er niet mee terug nee, dus tot zover het directe nut.

Maar ik denk dat mensen zo wel meer bewust worden van het feit dat ze moeten ingrijpen bij zoiets. Niet alleen de mensen die meedoen aan die stille tocht, maar ook zij die daar weer van horen, via de media. Die crimineeltjes worden er niet opeens braaf van, das waar..maar het gaat ook meer om dat andere mensen zo meer bewust worden waar dat geweld allemaal naar toe kan leiden EN dat je niet in je eentje HOEFT te staan. Maar ja, dat zijn lange termijn processen en op zeer grote schaal, dus dat valt moeilijk te voorspellen. Je kunt alleen achteraf zeggen, nou dat en dat heeft geholpen en dat niet.
En het is ook een heel duidelijk signaal aan de politiek.

Weet wel, massa is traag, dus het duurt altijd een poos voor er iets echt veranderd is. Denk maar aan een varende olietanker, die rem je ook niet even, laat staan dat je de koers 180 graden verandert..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-10-2002 11:51 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Hmm.. ik ben hier best wel heel dubbel in.

In een zin loop ik graag mee.. puur om inderdaad het signaal uit te zenden dat er iets niet klopt dat dit zomaar kan gebeuren. Het is fijn dat het waarschijnlijk de nabestaanden helpt met hun rouwverwerking maar vooral geldt het signaal.

Aan de andere kant vind ik die stille tochten smerig hypocriet. Gisteren heeft daar dus waarschijnlijk 20 man in meegelopen die er bij stond en niets deed. Ze doen mee met een evenement wat een signaal uit moet zenden waar ze zelf in den beginne al geen gehoor aan geven en dat slaat helemaal nergens op.

Het komt typisch genoeg ergens overeen met een normen- en waardenonderzoek wat laatst gepubliceerd is. Nou hecht ik daar niet zo veel waarde aan (het onderzoek OF de hele hype rond normen en waarden) maar de uitslag was wel weer typerend te noemen. Ik weet de getallen niet meer, maar het kwam er op neer dat X procent van de mensen vindt dat hun normen en waarden goed zijn, terwijl ze tegelijk vinden dat Y (waarbij Y groter is dan 100 procent minus X) geen goede normen en waarden er op nahouden... en toch pleiten we allemaal voor dezelfde normen en waarden. Ra ra, hoe kan dat?


I'm not being rude. You're just insignificant.


RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 27-10-2002 3:49 by RdP Wijzig reactieProfiel van RdPQuote dit bericht

Stilletochten zijn idd zinloos. Sterker nog: ik zou me er juist aan kunnen ergeren omdat de wegen worden afgezet en je dan helemaal om moet rijden (omdat je weet dat het toch geen zin heeft).

Steunbetuigen? Als ik dood word gemept zou ik geen behoefte hebben aan steun van onbekenden. Laat de hele media aandacht maar weg...

Slapen!


Hakkuh


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 27-10-2002 13:14 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ach... de eerste keer dat er zo'n tocht werd georganiseerd (volgens mij toen voor die Meindert uit Leeuwarden?), had het nog wel een doel... Maar als je dat soort acties te pas en te onpas gaat organiseren, dan heeft het niet veel zin meer.

Daders van zinloos geweld (heeft geweld uberhaupt zin?) moeten ze gewoon keihard aanpakken; ik stel voor om de doodstraf weer in te voeren.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 27-10-2002 14:42 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

Er is vannacht in Venlo weer iemand neergeslagen, bewusteloos. Ik geloof dat het een agent was. Hoorde ik net op de radio.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 27-10-2002 14:43 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2002 14:42 schreef FolkWang het volgende:
Er is vannacht in Venlo weer iemand neergeslagen, bewusteloos. Ik geloof dat het een agent was. Hoorde ik net op de radio.


wel godverde&%##()^#%

zie geweld-topic

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 27-10-2002 14:45]


I spy with my little and verrry evil eye.....


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 27-10-2002 14:53 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 20:30 schreef bazzio het volgende:
Als al die mensen nou een honkbal meenamen en ff lekker door de marokkanenbeurt waren getrokken, heeft het nog zin ook.
Fight fire with fire.
Ja dat helpt


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 27-10-2002 15:11 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

stille tochten zijn voor mensen die graag aan de rest van de wereld willen laten zien dat ze meeleven, maar zodra ze weer thuis komen gaan ze lekker voor de t.v zitten met een pot bier, en kan het ze geen fuck meer schelen...

[Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 27-10-2002 15:12]


No meat is sweater


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 27-10-2002 15:12 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

wat een bullshit damn...

wees blij dat er tenminste nog mensen zijn die een beetje respect hebben, zodra dat kleine beetje respect ook verdwenen is, is dit land helemaal naar de klote


Trieste gast


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-10-2002 15:40 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 20:28 schreef Dwaallicht het volgende:
dat men massaal de straat op gaat vind ik weer een typerend voorbeeld van de zwakte die ons sociaal en emotioneel verkeer kenmerkt. Deze maatschappij bestaat uit weekhartigen...
Iemand steun betuigen heeft bitter weinig te maken met zwakte/weekhartigheid.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 28-10-2002 15:47 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2002 20:30 schreef bazzio het volgende:
Als al die mensen nou een honkbal meenamen en ff lekker door de marokkanenbeurt waren getrokken, heeft het nog zin ook.
Fight fire with fire.
Aan het commentaar dat anderen al leverden wil ik nog toevoegen:

Dan lijkt het je zeker ook wel een zinnig plan dat die angry mob ook de buurt waar de andere dader woont kort en klein slaat?


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2002 16:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Stille tochten --> OVENS

Walgelijk dat vals sentiment van die meelopers. Doet me denken aan het vals sentiment van de doorsnee Amerikaan

En tuurlijk springen de media er op -- sentiment verkoopt nou eenmaal goed Waarom heb je anders programma's als 112-weekend en aanverwante pulp..

De enigen die écht verdriet hebben zijn de nabestaanden van het slachtoffer. Waar slaat dat 'steun betuigen' op? Wat hebben de nabsetaanden aan het 'medeleven' van een wildvreemde? Iedereen weldenkend mens vind 'zinloos' geweld toch not done


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2002 16:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

[dubbelpost 1]

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-10-2002 16:07]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-10-2002 16:05 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

[dubbelpost 2]

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-10-2002 16:07]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-10-2002 16:29 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het is beter tochten te organiseren dan niets te doen, maar het is nog beter om gewoon te FOCKING REAGEREN ALS ER NOG GEEN TWIBTIG METER VAN JE VANDAAN IEMAND IN ELKAAR GEMEPT WORDT!!!

Toen ik hoorde dat er gewoon twintig mensen omheen stonden die niets deden, ik werd zo pissed off...

We zijn allemaal bang geworden, zo bang dat we nog niet met tien man tegenover een relschopper durven te staan, en liever iemand dood geslagen zien worden dan ook maar een poot te verzetten.

Zeg maar tegen me: Jij hebt makkelijk praten, maar ik heb liever een mes in me pens dan een dood op m'n geweten.

En tegen die persoon die met een honkbalknuppel door de marokkaanse buurt wilde gaan: het waren twee jongens, een nederlander en een marokkaan, maar dat feit was je zeker even gemakshalve ontschoten?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen