IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : de Ideeënbus, deel 2: vragen, klachten en opmerkingen voor/aan/over de moderators Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-05-2015 23:51 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Heb je opbouwende kritiek, vragen over modereeracties, opmerkingen over plekken waar ingegrepen dient te worden (wegens offtopic posts of ander buitensporig gedrag) of andere soortgelijke zaken waar wij -de moderators- bij kunnen staan: het beste is om contact met ons op te nemen via zm-moderators [AT] zwaremetalen.com, of een van de individuele adressen van de moderators te gebruiken. Het blijkt makkelijker te zijn om op die manier de discussie constructief te houden en sommige zaken lenen zich minder voor het publieke oog.

Omdat er toch behoefte aan, en nut en noodzaak van een topic om dit soort opbouwende kritiek/klachten/vragen/opmerkingen kwijt te kunnen is, kun je het toch ook hier laten weten! Dit topic is expliciet bedoeld om het reilen en zeilen van het forum door input van jullie -de users- beter te maken. Dit gaat beduidend beter als jullie ons duidelijk en positief benaderen; uiteraard proberen wij hetzelfde naar jullie toe te doen.

Probeer ook de discussie onderling tot een minimum te beperken. Mocht het weer uitdraaien op zinloos negatief gedoe of overdreven vijandigheid, zien wij dat als een teken dat jullie niet op dit topic zitten te wachten en verdwijnt het dus weer. Maar liever maken we er wat zinnigs van, dus laat dit een topic met louter nuttige opbouwende kritiek worden

Regels van dit topic
Wegens ervaringen uit het verleden komen in dit topic (niet per se de rest van het forum) de volgende regels expliciet om de hoek kijken:

1: reacties die wij als offtopic zien worden zonder pardon leeggehaald. Bij herhaling: waarschuwing, gevolgd door ban van een week bij het negeren ervan. Voor de duidelijkheid: backseatmodding e.d. worden ook als offtopic gezien.

2: wees duidelijk in je klacht/vraag/opmerking. Laat met quotes/links zien wat er aan de hand is etc., anders weten wij niet... wat er aan de hand is. Vage klachten als "Jullie kunnen er niks van!" zien we dan ook als offtopic (zie regel 1). Elke klacht/vraag/opmerking die niet naar een verifieerbare post verwijst kan dus weggegooid worden. Ook triviale wissewasjes lopen dit risico.

3: als wij op een moment vinden dat de discussie voorbij is melden we dat, en dan is het ook voorbij. Er dan nog op terugkomen resulteert direct in een ban van een week, en bij herhaling langere bans. Dit is niet om jullie te zieken, maar uiteindelijk kan het gewoon zo zijn dat we het fundamenteel oneens zijn, en dan dan houdt het gewoon op.

4: schelden op een moderator of user hier is nooit constructief, zeker niet ontopic en dus verboden. Dit doen resulteert in een ban van een week. We begrijpen het als er harde woorden vallen omdat iemand boos is, en kunnen daarom best accepteren dat iemand zich hard uitlaat, maar bij schelden (hoe eufemistisch ook) op een persoon trekken we de grens. Dit gaat naar onze discretie, dus achteraf klagen dat je het niet zo erg bedoelde of dat je toch echt hele goede argumenten voor het schelden had is zinloos.

Niet het gewenste resultaat?
Mocht je vinden dat je klacht/vraag/opmerking hier of in het algemeen niet goed wordt afgehandeld: neem contact op met het bestuur. In principe is daar het adres stichting [AT] zwaremetalen.com voor bedoeld, zoals hier te zien is.

Problemen die niet hier thuishoren
Bugs e.d. hier rapporteren: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2395723
Opmerkingen omtrent forumfunctionaliteit hier plaatsen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/607175
Dichtgooien van bvb. dubbele topics hier aanvragen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3526888
Hernamen / verplaatsen van topics hier aanvragen: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3536448
Hernamen van accounts: kan niet, sorry!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-05-2015 23:54 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Vanaf hier het gelul van de laatste pagina's van het ideeënbustopic achterwege laten. Offtopicness/gelul wordt leeggetrokken. Laten we met een schone lei aan dit beginnen

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 21-05-2015 23:54]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-05-2015 23:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Opmerking:

Als mod niet na een 1000 posts slotje het topic van een andere user sluiten omdat je zelf graag het nieuwe topic wilt openen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-05-2015 0:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2015 23:57 schreef XXL het volgende:
Opmerking:

Als mod niet na een 1000 posts slotje het topic van een andere user sluiten omdat je zelf graag het nieuwe topic wilt openen.


Als je op correcte wijze de openingsinstructies had meegequote was er geen probleem geweest.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-05-2015 0:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 0:18]



Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 22-05-2015 0:26 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

In vorige topic was geen off topic geklets. Tering wat een superkneuzenactie weer van een bepaalde mod.

Topictitel zegt duidelijk dat het om vragen, klachten en opmerkingen voor /aan /over de moderators gaat en dat ging het. Even niet eens met modbeleid en een zekere mod sluit het hele topic ZIELIG!!!


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 22-05-2015 0:27 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Teringbloemetjeskneus


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-05-2015 1:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 0:26 schreef Marcel H. het volgende:
In vorige topic was geen off topic geklets. Tering wat een superkneuzenactie weer van een bepaalde mod.

Topictitel zegt duidelijk dat het om vragen, klachten en opmerkingen voor /aan /over de moderators gaat en dat ging het. Even niet eens met modbeleid en een zekere mod sluit het hele topic ZIELIG!!!


Ik quoteer:
"Probeer ook de discussie onderling tot een minimum te beperken."

De voorgaande discussies waren zeker niet zinloos, maar waren offtopic wat betreft klachten/vragen/opmerkingen richting de mods. Het was eerder een metadiscussie over welk modbeleid een aantal users zouden willen zien. Om dit topic overzichtelijk te houden kunnen dergelijke discussies elders gehouden worden.

quote:
Op 22 mei 2015 0:27 schreef Marcel H. het volgende:
Teringbloemetjeskneus


Ik quoteer:
"4: schelden op een moderator of user hier is nooit constructief, zeker niet ontopic en dus verboden. Dit doen resulteert in een ban van een week. We begrijpen het als er harde woorden vallen omdat iemand boos is, en kunnen daarom best accepteren dat iemand zich hard uitlaat, maar bij schelden (hoe eufemistisch ook) op een persoon trekken we de grens. Dit gaat naar onze discretie, dus achteraf klagen dat je het niet zo erg bedoelde of dat je toch echt hele goede argumenten voor het schelden had is zinloos"

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 1:13]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-05-2015 4:26 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 0:12 schreef iPim het volgende:
Als je op correcte wijze de openingsinstructies had meegequote was er geen probleem geweest.


Prima.

Ik dacht alleen dat jullie ook de mogelijkheid hadden om gewoon de openingspost te editten.

Laat verder maar.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-05-2015 4:27]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2015 15:56 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 17:26]


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 22-05-2015 16:18 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 17:26]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2015 16:32 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 17:26]


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2015 17:36 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Werkelijk waar iPim? Ga je mijn opmerking nu lopen aanpassen? Is er dan echt nergens plek voor een beetje kritiek? Zo wat een kneuzenactie weeral. Heb dan op zijn minst de ballen ok mij uit te leggen waarom. Maar dat kun je waarschijnlijk toch niet verdedigen.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 22-05-2015 17:40]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2015 17:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Raar, je was wel ontopic.


Boeiender


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2015 17:46 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Inderdaad. Plus het bevestigd gewoon eigenlijk mijn statement over mods met grootheidswaanzin. Als iemand hier zich laat kennen is het Pim. Maar dat mag geen verrassing meer heten.

Plus. Het beleid dat de mods nu uitvoeren zorgt er gewoon voor dat users die normaal geen kwaad in de zin hebben onnodig gefrustreerd worden en zo bans oplopen. Nog nooit een gehad. Nooit zin gehad om de regels te overtreden. Maar ik denk dat de eerste ban er nu wel in zit met dit beleid.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 22-05-2015 17:48]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-05-2015 17:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 17:36 schreef ColdheartMinor het volgende:
Werkelijk waar iPim? Ga je mijn opmerking nu lopen aanpassen? Is er dan echt nergens plek voor een beetje kritiek? Zo wat een kneuzenactie weeral. Heb dan op zijn minst de ballen ok mij uit te leggen waarom. Maar dat kun je waarschijnlijk toch niet verdedigen.


Ik quoteer:
"Offtopicness/gelul wordt leeggetrokken. Laten we met een schone lei aan dit beginnen"

Wanneer je iets een sneue bedoeNing vindt en je dat gewoon even wilt melden, voeg je niks constructiefs toe aan het modbeleid. Zoals reeds gespecificeerd zullen die posts leeggetrokken worden. Dergelijke opmerkingen kunnen elders gepost worden. Het gaat er puur even om dat dit topic daadwerkelijk weer gebruikt wordt voor constructieve vragen/opmerkingen/aanbevelingen in plaats van dat hier een vrijwillige census uitgevoerd wordt over of men het modbeleid wel of niet leuk vindt.

quote:
Op 22 mei 2015 17:46 schreef ColdheartMinor het volgende:
Inderdaad. Plus het bevestigd gewoon eigenlijk mijn statement over mods met grootheidswaanzin. Als iemand hier zich laat kennen is het Pim. Maar dat mag geen verrassing meer heten.


Waar haal je dit soort waanideëen precies vandaan? Het enige waar ik om vraag is dat dit topic exclusief gebruikt wordt voor het doeleinde zoals gespecificeerd in de openingspost. Je kan op voldoende andere plekken hier je (on)gefundeerde mening uitten over het modbeleid of wat dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 17:52]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2015 17:51 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Ik heb geen zin om hier verder op in te gaan. Veel plezier met je narcistisch en zelfbevredigend beleid.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-05-2015 18:25 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Kun je het woordje "over" dan even uit dit topic tietel verwijderen dan Pim.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-05-2015 19:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 17:47 schreef iPim het volgende:
Het enige waar ik om vraag is dat dit topic exclusief gebruikt wordt voor het doeleinde zoals gespecificeerd in de openingspost. Je kan op voldoende andere plekken hier je (on)gefundeerde mening uitten over het modbeleid of wat dan ook.


Mag hiervoor een apart topic geopend worden in 'Administration' zodat het niet ondersneeuwt in één of ander onzintopic of is dat te confronterend voor jullie en derhalve ongewenst?

Iets als 'De klaagmuur: Klachten en opmerkingen over de moderators.' ofzo.

Mijn gevoel zegt me namelijk dat er wel eens behoefte kan zijn aan zo'n topic.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-05-2015 19:30 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Eens. Kritiek moet gewoon kunnen. Op een gepaste plek en op een gepaste manier geuit. Zodat users en mods hier wat aan hebben en ook met het doel dat er serieus naar wordt gekeken.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 22-05-2015 19:37 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 19:10 schreef XXL het volgende:
Mag hiervoor een apart topic geopend worden in 'Administration' zodat het niet ondersneeuwt in één of ander onzintopic of is dat te confronterend voor jullie en derhalve ongewenst?

Iets als 'De klaagmuur: Klachten en opmerkingen over de moderators.' ofzo.

Mijn gevoel zegt me namelijk dat er wel eens behoefte kan zijn aan zo'n topic.


Prima,ja. Gewoon doen, denk'k? Is toch niet verboden om een topic te openen?




VIESPEUK!!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-05-2015 19:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 19:10 schreef XXL het volgende:
Mag hiervoor een apart topic geopend worden in 'Administration' zodat het niet ondersneeuwt in één of ander onzintopic of is dat te confronterend voor jullie en derhalve ongewenst?

Iets als 'De klaagmuur: Klachten en opmerkingen over de moderators.' ofzo.

Mijn gevoel zegt me namelijk dat er wel eens behoefte kan zijn aan zo'n topic.


Lijkt me op zich een prima idee. Bij inductie lijkt daar inderdaad behoefte aan te zijn.

Hm, als een statement als ''ik vind de moderators niet leuk'' daadwerkelijk door de users gezien wordt als een daadwerkelijke klacht over de mods moet dat hier ook kunnen. Wellicht was mijn perceptie van het doel van dit topic anders dan de perceptie van een aantal posters. Ik denk dat het dan beter is om dergelijke posts ook in dit topic te plaatsen. In die zin is er met de voorgaande posts dan ook weinig mis.

Excuses voor het leegtrekken van een aantal posts dan. Ik kan ze helaas niet meer opnieuw tevoorschijn toveren.

Ik blijf er echter bij dat bij opmerkingen als ''de moderators zijn zielig en narcistisch'' aan het volgende voorbijgegaan wordt:
''Regels van dit topic
2: wees duidelijk in je klacht/vraag/opmerking. Laat met quotes/links zien wat er aan de hand is etc., anders weten wij niet... wat er aan de hand is. Vage klachten als "Jullie kunnen er niks van!" zien we dan ook als offtopic (zie regel 1). Elke klacht/vraag/opmerking die niet naar een verifieerbare post verwijst kan dus weggegooid worden. Ook triviale wissewasjes lopen dit risico.''

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-05-2015 19:51]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-05-2015 19:50 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Proberen kan altijd natuurlijk, maar ben je dan niet bang dat dat uit de hand gaat lopen?

Voorspelbaarheid alhier zegt me dat dat al snel niks anders wordt dan mod-bashen, gewoon omdat het kan in plaats van dat het gefundeerd is.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-05-2015 19:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Daar was dit topic ook eigenlijk voor bedoeld.

Goed dat je door hebt dat een dergelijk topic dus eigenlijk dit topic in een parallel universum zou zijn.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 22-05-2015 19:52 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Gefundeerd ja, niet om te bashen. Dat verschil zien sommigen hier niet.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-05-2015 19:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2015 19:51 schreef XXL het volgende:
Daar was dit topic ook eigenlijk voor bedoeld.


Niet helemaal, eigenlijk. Dit topic hoopt op (louter) constructieve reacties en input, maar het is moeilijk voor mij om in te zien wat constructief is aan naar het hoofd geslingerd krijgen dat ik narcistisch en niet leuk ben.

In het vorige topic werd immers de volgende regel gepostuleerd (ik herquoteer):
''Regels van dit topic
2: wees duidelijk in je klacht/vraag/opmerking. Laat met quotes/links zien wat er aan de hand is etc., anders weten wij niet... wat er aan de hand is. Vage klachten als "Jullie kunnen er niks van!" zien we dan ook als offtopic (zie regel 1). Elke klacht/vraag/opmerking die niet naar een verifieerbare post verwijst kan dus weggegooid worden. Ook triviale wissewasjes lopen dit risico.''


quote:
Goed dat je door hebt dat een dergelijk topic dus eigenlijk dit topic in een parallel universum zou zijn.




Wel, het doel van een klaagmuurtopic behoort vanaf nu dan tot de subset van verschillende doelen van dit topic. In het parallele universum zou een klaagmuurtopic bij voorbaat al nooit constructieve input hebben. Dat is hier hopelijk niet het geval.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen