IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Allergieën Vorige pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2013 0:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 3 april 2013 21:19 schreef Silence het volgende:
Iemand hier ervaring met voedselallergie ofwel intolerantie?

Nu al maanden meer vermoeid dan normaal, huid is gevoeliger dan normaal en ben snel 'ziekig'. Vaak last van maag/darmen. Nu sinds een maand steeds benauwd en kriebelig. Vermoed zelf dat het een intolerantie voor 't een of het ander kan zijn. Bloedwaarden, bloeddruk e.d. is allemaal in orde volgens de huisarts.

Hoe kom je er achter in welke hoek je moet zoeken? Onderzoeken zijn achterlijk duur en heb eigenlijk geen geld om m'n volledige eigen risico te missen momenteel.
Begin met allergeenvrij eten, en voer na een paar weken een voor een allergenen in. Zo ontdek je vanzelf overgevoeligheid. Zo moesten wij dat ook met onze kinderen. Veel voorkomende allergenen zijn: Melk, ei, soja, noten, pinda's, schaal- en schelpdieren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-04-2013 9:16 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dank . Heb inderdaad lactose, pinda's maar ook gluten voorlopig al uit het 'dieet' gegooid. Soja en schelpdieren ook. Van de noten alleen nog amandelen. Blijft zo weinig over. Als ik ook de eieren weg haal helemaal. Maar eens goed gaan googlen wat er wel allemaal gegeten mag worden dan.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2013 10:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

PM maar effe op gezichtsboek als je tips voor eten nodig hebt. Wij hebben zeven jaar allergeenvrij gegeten, dus ik ken allerlei producten en recepten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2013 13:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

problemen met de darmen zijn al snel prikkelbare darm. Dat wil alleen zeggen een gevoelige darm zonder dieper onderliggende oorzaak. Belangrijkste dingen om te doen zijn regelmaat in slapen, eten en activiteit. en zorg voor voldoende activiteit. Een goede wandeling of fietstocht dikt alles lekker in (al kan activiteit het soms ook juist opwekken). Tip nr 1 bij prikkelbare darm, let er niet teveel op, diarree is opzich niet zo erg, pijn komt door de gasvorming. En een andere tip hou je scheten niet teveel op(!). en probeer te bewegen en in te dikken als je voelt dat je alweer dunne schijt aan voelt komen.

ik was er binnen een week vanaf terwijl ik er een jaar last van had.

Maar het is wel verstandig toch eerst even naar de dokter te gaan om andere dingen uit te sluiten. fuck eigen risico je maandenlang je slap voelen kost veel meer.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 04-04-2013 16:47 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Een maat van mij ontdekte pas na jaren dat hij allergisch is voor soja: hij had altijd last van zijn huid, maar nu niet meer.

Zelf kan ik niet meer tegen vloeibare melk: krijg er na een paar uur kramp en schijt van... maar gelukkig is verwerkte melk geen probleem



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2013 16:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 april 2013 16:47 schreef White Tree het volgende:

Zelf kan ik niet meer tegen vloeibare melk: krijg er na een paar uur kramp en schijt van... maar gelukkig is verwerkte melk geen probleem


Lactose intollerantie dus.

lactose zit inderdaad niet meer zoveel in verwerkte producten zoals kaas en yoghurt.

Ik heb er ook een tijd last van gehad (tijdens de periode dat ik last prikkelbare darm had). Maar er valt ook goed overheen te groeien. Ik heb er nu totaal geen last meer van. Het is dus niet zo puur genetisch als veel doktoren beweren. als je langzaam opbouwt valt het allemaal wel mee.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 04-04-2013 17:30 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Inderdaad lactose intolerantie... in mijn darmfora heeft een paar jaar terug volgens mij een ernstige genocide plaatsgevonden door langdurige ontstekingen.
Sindsdien ben ik erg intolerant tegen melk of chocomel, want ik maak geen 'onderschijt' in kleur



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 04-04-2013 19:11 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Twee maandagen terug een zak gesuikerde pinda's van Lidl Wain opgegeten en ik had me daarna toch een middag buikpijn die na flink gas geven wel wat minder werd en pas de volgende dag bij het verlaten van mijn darm echt over was. Was wel even bang voor een notenallergie maar omdat ik dit amper eet zal het denk ik een reactie zijn op de hoeveelheid.

Is Silence al op Pheifer gecontrolleerd?

Edit; las maar de helft en zie dat silence al bij een dokter is geweest dus..

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 04-04-2013 19:13]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-04-2013 19:35 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dank allen, voor de reactie. Elite, mijn darmen spelen echter maar af en toe op (vaker niet dan wel). Denk niet dat het daar in zit. Maar wie weet.

@White Tree: wist je dat je (met huisarts verklaring) elk jaar 100 euro mag terugvragen bij de belastingsdienst bij lactose intolerantie? Geen idee hoe, maar las het op de site.

Sinds ik de gluten, lactose en 'onnatuurlijke suikers' weg laat, voel ik me wel een heel stuk fitter en energieker. Ook mijn huid lijkt een stuk rustiger te zijn. Alleen het benauwde gevoel in mijn keel/longen gaat niet weg, maar dat kan ook door wat anders komen natuurlijk.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 04-04-2013 19:50 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 4 april 2013 19:35 schreef Silence het volgende:
...............

@White Tree: wist je dat je (met huisarts verklaring) elk jaar 100 euro mag terugvragen bij de belastingsdienst bij lactose intolerantie? Geen idee hoe, maar las het op de site.

........


Bedankt voor de tip!
Ik zal eens met mijn huisarts en accountant overleggen.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2013 23:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wtf, wat voor ziektes mag je nog meer claimen? lactose intollerantie is niet handig maar echt niet ernstig te noemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-04-2013 8:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vond het zelf ook raar. Mag bij allerlei intoleranties, ook gluten, eiwit en nog wat. Zal straks die site even opzoeken. Bedragen die oplopen tot 1400 euro per jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 05-04-2013 8:12]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-04-2013 9:30 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Was eerst wel, maar is fors minder geworden. Althans, bij ons. Maar dat kan ook met ons inkomen te maken hebben. Lactosevrij eten is inderdaad erg goed te doen, bij Jumbo hebben ze een heel assortiment lactosevrije zuivel. Maar de prijs is wel het dubbele ongeveer van zuivel met lactose, vandaar waarschijnlijk die tegemoetkoming. Ik kan me voorstellen, dat allergeenvrij inkopen voor iemand met weinig inkomen een behoorlijke aanslag op de portemonnee kan zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-04-2013 9:36 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, dat is weer waar. Ik merk het inderdaad ook behoorlijk goed in de portemonnee.

Hier meer info over hoe en wat vergoed wordt; http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/specifieke_zorgkosten_2012_ib2921t22fd.pdf



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen