|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Sorry hoor, maar ik vertrouw niet zo op dat soort praktijken. Onze bassist loopt ook te piepen dat we in ieder geval alle gitaarpartijen alvast thuis kunnen inspelen, zodat we minder tijd en geld aan een studio kwijt zijn. Je gaat mij niet vertellen dat je thuis evengoede apparatuur hebt staan als in een degelijke studio, tenzij je flink wat geld hebt geinvesteerd. En dan nog vraag ik me af of je de ervaring hebt om er iets goed van te maken. Daarnaast twijfel ik eraan of het compatible is met de gemiddelde studio, waar het gemixed en gemasteerd moet worden (zelf doen vereist toch weer de nodige kennis en ervaring). Zooi als drums en zang moeten toch in een ruimte met een fijne acoustiek worden opgenomen en de techniek die komt kijken bij het (acoustisch! dood aan triggers) opnemen van drums gaat toch vrij ver. Ik denk dat een doe-het-zelf opname meer problemen op je hals halen is dan gewoon het werk in het handen van professionals schuiven. Op het moment overweeg ik serieus de Pit! |
|
quote: wij (cremation) zijn er ook geweest. zeer leuke tijd gehad, zeer geschikte mensen daar. productie had beter gekunt, maar verder hoor je mij niet klagen. "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
Misschien de CCR studio in Zulte, België? Onder andere Aborted neemt daar hun albums op, en die klinken behoorlijk vet als je het mij vraagt. http://www.ccrstudio.be/ |
|
Studio HelterBelter! Meer info op de judgement Day-site. http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
quote: is het waar dat deze studio zich in het heydensche Nieuwleusen metaldorp bevind? (zoiets hoorde ik laatst van iemand hiero op ZM) respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
quote: ja "7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain" |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 15-11-2003 20:50] Touché, pussycat! |
|
quote: Ben net vorig weekend in Excess geweest met Cypher om de drums daar op te nemen voor ons album. Het ligt m.i. allemaal ook een beetje aan wat je zelf voor geluid wil. Wij hebben bijvoorbeeld voor de drums geen gebruik gemaakt van triggers en de hele boel puur 'natuur'opgenomen. De ruwe dummix klinkt al lekker imho, iig zeker niet koud of levenloos. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Nee hoor, niet meer. Ik kan Bertus zeker aanraden, alleen gek genoeg klinken zijn tussenmixen (van de paar die ik heb gehoord) vetter dan de uiteindelijke producties. Maar da's natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik ben nogal gek van het geluid van een drumstel, zonder teveel geluidsbewerking, maar dan in het geheel door een Focusrite Red compressor heengejast. Ik meen dat Bertus dat had gedaan met die tussenmixen. Ik wil ook een Focusrite Red compressor, jammer dat ik die niet kan betalen, helaas. Een nadeel van thuis opnemen is idd dat je maar bezig blijft met mixen, en mixen, en mixen,en mixen, en mixen,en mixen, en mixen,en mixen, en mixen,en mixen, en mixen,en mixen, en mixen,en mixen, en mixen,en mixen, en mixen, en ga zo maar door. Totdat je het allemaal niet zo goed meer weet, en het zat bent, en daarna afraffelt. Terwijl waarschijnlijk de tweede mix het beste geweest zou zijn. Dat was een beetje het geval van de cd van Judgement Day... |
|
[quote]Op 14 november 2002 17:20 schreef Mutation het volgende: Sorry hoor, maar ik vertrouw niet zo op dat soort praktijken. Onze bassist loopt ook te piepen dat we in ieder geval alle gitaarpartijen alvast thuis kunnen inspelen, zodat we minder tijd en geld aan een studio kwijt zijn. Je gaat mij niet vertellen dat je thuis evengoede apparatuur hebt staan als in een degelijke studio, tenzij je flink wat geld hebt geinvesteerd. En dan nog vraag ik me af of je de ervaring hebt om er iets goed van te maken. Daarnaast twijfel ik eraan of het compatible is met de gemiddelde studio, waar het gemixed en gemasteerd moet worden (zelf doen vereist toch weer de nodige kennis en ervaring). Zooi als drums en zang moeten toch in een ruimte met een fijne acoustiek worden opgenomen en de techniek die komt kijken bij het (acoustisch! dood aan triggers) opnemen van drums gaat toch vrij ver. Ik denk dat een doe-het-zelf opname meer problemen op je hals halen is dan gewoon het werk in het handen van professionals schuiven. [quote] tja, het ligt er een beetje aan. Als je zelf een goed gitaargeluid hebt, en een beetje computer, dan kan je echt een heel eind komen. Je moet ervoor zorgen dat je vantevoren weet welke software door een studio gebruikt word. Zoek dan bij voorkeur een studio die gebruikt maakt van Cubase SX, of Nuendo. Neem een computer met minimaal een 800 mHz processor, koop een : 1. een stereo geluidskaart van een beetje goede kwaliteit (dus geen meuk die je bij de pc shop koopt, maar iets bij een muziekwinkel. Edirol heeft erg goede geluidskaarten voor een redelijke prijs). 2. een goede microfoon (ik raad een AKG C1000 aan, goed voor gitaar, goed voor zang, en goed voor basgitaar. Een zeer goede multipurpose microfoon !) 3. Koop een goed mic preamp, bijvoorbeeld een Focusrite platinum serie Tonefactory. Of, koop gewoon een Line6 Pod xt. Niet het allerbeste resultaat, maar het klinkt beter dan gemiddeld. Laat de drums in stereo mixen in de studio. Neem dat als wav bestand mee, en neem thuis de rest op. (als je ervoor kiest om een Pod te gebruiken, neem de zang dan niet thuis op.) zet het hele bestand in het geheel op cd of dvdrom, en neem dat weer mee naar de studio, en maak het daar dan af. Laat de mastering aan een masteringengineer over, niet aan degene die het afmixt, want mastering is een vak apart. Ik kan voor mastering Robbe K. van Disavowed aanraden, hij is betaalbaar, en heeft al behoorlijk wat kaas gegeten van mastering. Vergeet niet, dat als je gitaar opneemt in een studio, dat je dan ook betaald voor al het apparatuur dat je op dat moment niet gebruikt. Om gitaar op te nemen heb je eigenlijk niet zoveel nodig. Als laatste : Als jouw band goed in staat is om het allemaal redelijk snel in te spelen, dan kan je natuurlijk veel goedkoper uit zijn om gewoon alles in een studio op te nemen. De rekensom is vrij makkelijk. Heb je een hele dag nodig om de gitaren in te spelen, dan kost het meer om de benodigde apparatuur aan te schaffen, en dan is in de studio de gitaren opnemen goedkoper. En het is sowieso prettiger om alles in een week af te kunnen hebben, dan dat het een maandenproject wordt. Want je verwachting wordt namelijk ook steeds hoger naarmate je langer bezig bent. Mutator, ik wens je trouwens veel succes, maar voornamelijk veel plezier toe met opnemen ! |
|
quote: Als we het alleen hebben over iets op band zetten, is dat gewoon mogelijk tegenwoordig. quote: Er iets goed van te maken? dan heb je het al over produceren / bewerken en dat doe je uiteraard pas in de studio. Je bassist heeft wel gelijk dat je thuis de kale opgenomen gitaar en baspartijen kunt realiseren. Uiteraard mits het feit dat je de kale partijen dusdanig in de studio kunt aanleveren dat ze daar e.e.a. kunnen omzetten etc. Dus over het algemeen ga maar uit van een flink aantal GB aan 24bits wavfiles waarvoor je zeker wel een forse externe harde schijf nodig hebt om het mee te kunnen nemen. En daarnaast moet je dan wel een studio kiezen die dat materiaal makkelijk en effectief kan inlezen. Masteren kan altijd en overal nog natuurlijk. dat hoeft niet in diezelfde studio. |
|
quote: Audigy platinum doet wonderen! quote: Røde NT2. In de meeste kleinere studio's in nederland veel gebruikte mic en nog net betaalbaar voor de gemiddelde muzikant met wat spaarcentjes. quote: Dat is uiteraard een kwestie van smaak. Sinds de POD hebben wij zelfs de versterkers verbannen. Net als bij een versterker is het resultaat van een POD voor het grootste deel afhankelijk van de gebruiker ervan. |
|
quote: Mee eens, hoewel ik zelf toch een versterker met mic prefereer. Ik was nog even vergeten, dat protools LE met een digi 001 ook nog een goede optie is, hoewel je niet de micpreamp daarvan moet gebruiken, neem daarvoor een andere. Maar ProTools is wel een standaard in de meeste professionele studio's, hoewel Nuendo en Cubase SX wel met langzaam aan protools van de markt wegdrijven. Nuendo en CubaseSX bestanden zijn trouwens grotendeels compatible. |
|
toneshed studio... inhume cliteater collision cirith gorgor insult mangled etc |
|
Pit Studio : http://www.thepit.nl opgenomen: Stormrider Sun Caged Fifth Engine of Pain Triple 7 Angels Decay Desensitised Morning |
|
quote: Idd !!! da's een hele goeie ! Erwin weet van wanten, is ook een erg goeie gozer. |
|
quote: Dat klopt inderdaad! !!! THE SIGN IS ON !!! |
|
quote: over twee weken zitten we met GridLock bij Erwin |
|
[quote]Op 4 mei 2005 17:56 schreef neefherbert het volgende: Audigy platinum doet wonderen! [quote] Euh.. Voor professionele opnames zul je toch echt verder moeten kijken dan een SB Audigy! Leuke kaart om mee te gamen, maar voor profi geluidsopnames is ie gewoon neit goed genoeg... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
www.soundlodge.de Geweldige studio in de buurt van Leer, Duitsland. Hier neemt oa Obscenity op... Jurg Uken is een geweldige studiobaas, werkt snel en professioneel en heeft erg veel ervaring op metalgebied. Je voelt je vrijwel meteen op je gemak, wat ook een belangrijke eigenschap moet zijn van een studiobaas. Prijzen zijn ook niet hoog, 180 euro per dag (10 uur), dit is goedkoper dan de meeste studio's in Nederland. Je kan er heel goed overnachten, je hebt een eigen keuken, badkamer en een relaxte lounge. De studio zelf is groot en voorzien van alle gemakken. Met Grinroth hebben we hier in maart onze promo opgenomen http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1731623. Voor deze drie nummers hebben we 3 studiodagen gebruikt, waarvan 2 samen met Jurg en 1 heeft hij zelf gedaan om eea af te mixen. Wij zijn zelf extreem tevreden over het resultaat, beter dan we hadden verwacht, en gaan voor volgende opnames absoluut weer naar Soundlodge!! Aanrader dus!!!!! |
|
quote: maar niet alles is mooi met een BM stofzuigergeluid ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: ehh je reageert op een post uit 2002. Dat je het even weet |
|
ik heb laatst dat mooie Mboxje van Protools aangeschaft, wat een verbetering zeg Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: ik weet het, maar ik kon het niet laten hierop te reageren ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |