IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Accijnzen op fastfood Vorige pagina | Volgende pagina
Orion
Usericon van Orion
Posted 06-11-2002 21:31 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

Fastfood+Bier=Metal!!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 06-11-2002 21:32 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Bwahaha ik heb even wat gezocht hierover op google

http://www.dikke-mensen.nl/php/page8040.php?templ=8040&discussie=16

de reacties van die lui op het plan ..


You will never have, what i never had.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2002 21:32 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 6 november 2002 21:26 schreef Asherah het volgende:
Als ik het hier goed lees, komen die accijnzen er volgens jullie om het verbruik van die fastfood te beperken ofzo??


De exacte reden is dat Nederland het 4e land is op de ranglijst van vetste mensen van de wereld is terwijl 10 jaar geleden NL nog op een veel lagere positie stond. Als het zo doorgaat is NL binnenkort het land met de vetste mensen binnen de grenzen..


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:31 schreef Orion het volgende:
Fastfood+Bier=Metal!!

Nope.

DIT is metal:







[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-11-2002 21:33]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-11-2002 21:33 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:31 schreef wladimir het volgende:
ik vind dat ze ook Accijnzen moeten doen op Cola en Fanta. Het is slecht voor de gezondheid, het is verslavend en slecht voor de tanden!

het mag alleen maar gebruikt worden voor het verwijderen van roest op staal!


mij best.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-11-2002 21:33 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ik heb een tijdje bij philips gewerkt en daar was het eigenlijk best okee geregeld vond ik, omdat je met 4 boterhammen plus 4 plakjes kaas en wat soep+melk minder kwijt was dan voor de vette hap (euro of 3) alleen de echt <gezonde> dingen zoals een schaaltje fruit ofzo bleven helaas onbetaalbaar (met als resultaat dat ze na de lunchpauze een schaal vol groente en fruit de biobak in flikkeren)


Follow the freezing moon...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-11-2002 21:34 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:33 schreef Dargull het volgende:
mij best.


quote:
Op 6 november 2002 21:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Nope.

DIT is metal:








JA, dat was pas METAl!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 06-11-2002 21:37 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

alleen jammer van de sigaretten


Nolthuar
Usericon van Nolthuar
Posted 06-11-2002 21:38 by Nolthuar Wijzig reactieProfiel van NolthuarQuote dit bericht

Wat staat daar allemaal op tafel?

ik zie iets wat lijkt op gefrituurde champignons? Ui / rijst met ?? Wat zit er in die grote pan ? en nog allemaal meer interessant eten ^_^

een artikel hierover uit de volkskrant

Hef accijns op junkfood

Overgewicht is een groot maatschappelijk probleem. Er zijn meer te dikke mensen dan verstokte rokers of probleemdrinkers. Daarom moet de overheid accijns gaan heffen op kroketten, hamburgers en cola, vinden Henriëtte Maassen van den Brink en Wim Groot.

AMERIKAANSE artsen pleiten deze week in het medische tijdschrift The Lancet voor een belastingheffing op fastfood en frisdranken. Deze belasting moet de consumptie van hamburgers en cola doen dalen. Enkele weken geleden kondigde de regering van de Verenigde Staten aan dat mensen met overgewicht in sommige gevallen de kosten van een afslankprogramma kunnen aftrekken van de inkomstenbelasting. Deze twee berichten geven aan dat overgewicht wordt gezien als een belangrijk maatschappelijk probleem.

Ook in Nederland zijn steeds meer mensen te dik. Tien jaar geleden had 35 procent van de Nederlanders last van overgewicht, nu is dit al bijna 45 procent. Het percentage mensen met ernstig overgewicht nam toe van 6 naar 9 procent.

Er zijn meer dikke mannen dan dikke vrouwen. Dat komt waarschijnlijk doordat vrouwen meer letten op de slanke lijn dan mannen. Daar staat echter tegenover dat ernstig overgewicht weer vaker voorkomt onder vrouwen. Ruim een op de tien vrouwen heeft ernstig overgewicht.

Samen met de Verenigde Staten, Engeland en Duitsland staat Nederland in de top vier van landen met een ernstig overgewichtprobleem. Hogere belastingheffing en accijnzen op vette snacks en suikergoed is een goed idee. Net als veel Nederlanders zouden ook wij graag enkele kilo's gewicht kwijtraken.

Overgewicht is typisch een welvaartsverschijnsel. In arme landen hebben vooral rijkere mensen last van overgewicht, in rijkere zijn vooral de armen te dik. In Nederland hebben mensen met een lage opleiding en een laag inkomen vaker last van overgewicht dan hoger opgeleiden. Door de toename van de welvaart wordt meer geld uitgegeven aan voeding. Daarnaast verrichten de meeste mensen tegenwoordig zittend werk dat weinig energie vereist. Vroeger werden werknemers betaald voor het leveren van fysiek inspannend werk, nu moeten we ervoor betalen op de sportschool of het fitnesscentrum.

Mensen met overgewicht lopen grotere gezondheidsrisico's. Overgewicht vergroot de kans op diabetes, hart- en vaatziekten en sommige vormen van kanker. Het is overigens niet zeker of overgewicht ook op macro-niveau een kostenpost is. Overgewicht leidt ook tot een lagere levensverwachting, net als bijvoorbeeld roken. Dikke mensen gaan eerder dood. Binnen elke leeftijdsgroep zijn de kosten voor gezondheidszorg voor mensen met overgewicht hoger, maar door hun geringere levensverwachting zouden de totale kosten voor gezondheidszorg voor mensen met overgewicht wel eens lager dan gemiddeld kunnen zijn.

Voor het individu staat de schade van overgewicht echter buiten kijf. Dikke mensen hebben niet alleen meer fysieke, maar ook meer psychische problemen. Mensen met overgewicht hebben over het algemeen een lager zelfbeeld, minder zelfvertrouwen en worden door anderen ook negatiever bekeken. Dikke mensen worden vaak beschouwd als weinig energiek. Overgewicht wordt door velen gezien als een gevolg van een gebrek aan zelfdiscipline. Mensen met overgewicht worden bovendien ook nog minder aantrekkelijk gevonden. Fysieke aantrekkelijkheid is een goed waaraan niet alleen door de betrokkene zelf, maar ook door anderen welvaart en welzijn wordt ontleend.

Net als roken en drinken is overgewicht daarom schadelijk voor de volksgezondheid. Het aantal mensen met overgewicht is groter dan het aantal rokers en het aantal probleemdrinkers. Toch wordt meer gedaan om roken en alcoholgebruik te ontmoedigen dan om gewichtsproblemen aan te pakken. Verkeerde voeding en te weinig beweging worden niet actief ontmoedigd. Voorlichting over voeding en beweging heeft maar weinig effect. Als we dit probleem echt willen aanpakken zijn hogere belastingheffingen en accijnzen op vet, calorierijk en suikerhoudende voeding noodzakelijk. Immers, elk pondje gaat niet alleen door de mond, maar vooral ook door de portemonnee.

Wim Groot en Henriëtte Maassen van den Brink zijn econoom, respectievelijk aan de Universiteit Maastricht en de Universiteit van Amsterdam.



You will never have, what i never had.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 06-11-2002 21:38 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Wat is daar jammer aan?


Follow the freezing moon...


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-11-2002 21:41 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 november 2002 21:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Nope.

DIT is metal:







idd, dat eten was tenminste nog heel lekker ook

Fastfood-->Verbrandingsovens

Wat een ongezonde troep, moesten ze gewoon zo duur maken als maar kon.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 06-11-2002 21:43 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

ik pleit ook voor wat meer vrije uren zodat we naar het fitness centrum kunnen


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:38 schreef Nolthuar het volgende:
Wat staat daar allemaal op tafel?

ik zie iets wat lijkt op gefrituurde champignons? Ui / rijst met ?? Wat zit er in die grote pan ? en nog allemaal meer interessant eten ^_^

Wat was het ook weer (alweer bijna een jaar geleden, 24 februari)...

- linzensoep met pittige kruiden
- kikkererwten in hete spinaziesaus
- gefrituurde aardappelbonda's met chilipepers
- sinaasappelrijst
- bloemkoolcurry
- kokoschutney
- bananenraita (maar die was veel te zoet, jakkie)
- tomatensalsa'tje (in m'n kookboek staat 'cachumbers' maar in feite is het gewoon een salsa)
- toetje was wodkapepercitroenijs

En NIETS uit de snackbar, ALLES zelf gemaakt Was een goede avond voor mij toch wel de belangrijkste kickoff geweest voor veel gezellige avondjes met ZM-ers.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-11-2002 21:46 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 november 2002 21:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat was het ook weer (alweer bijna een jaar geleden, 24 februari)...
- toetje was wodkapepercitroenijs


was heel erg lekker maar het bier erbij was ook wel nodig als blusmiddel want na een paar happen brandde je mond er echt van.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:46 schreef beli mawr het volgende:
was heel erg lekker maar het bier erbij was ook wel nodig als blusmiddel want na een paar happen brandde je mond er echt van.

Klets niet, de meesten vonden het helemaal niet lekker, maar veel te heet, LOL. Was niet eens zo bedoeld, onbedoeld side-effect, hahaha


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 06-11-2002 21:48 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 6 november 2002 21:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat was het ook weer (alweer bijna een jaar geleden, 24 februari)...


- gefrituurde aardappelbonda's met


Uiterst ongezond Dwaallicht


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 06-11-2002 21:48 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

Onzin, 't leven is al duur genoeg, laat mij lekker m'n frikadelletje met mayo eten zonder gezeik. Laten ze de "gezonde" zaken maar subsidiëren!


Drink met matuh............., nooit alleen.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-11-2002 21:49 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 november 2002 21:46 schreef Dwaallicht het volgende:
Klets niet, de meesten vonden het helemaal niet lekker, maar veel te heet, LOL. Was niet eens zo bedoeld, onbedoeld side-effect, hahaha
maar ja, de hele sfeer van die avond kon dan toch al niet meer stuk, en maar waggelen over die gladde vloer, dankzij Witch


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-11-2002 21:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:48 schreef Sjaan het volgende:
Uiterst ongezond Dwaallicht

Ik heb er dan ook extra accijns voor gevraagd.

Witch werd zelfs zo pissig door het hoge fastfoodgehalte dat ze maar de frietpan omgooide en alles over de bank + keukenvloer uitgoot en erin ging zitten .


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 06-11-2002 21:51 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 november 2002 21:50 schreef Dwaallicht het volgende:
Witch werd zelfs zo pissig door het hoge fastfoodgehalte dat ze maar de frietpan omgooide en alles over de bank + keukenvloer uitgoot en erin ging zitten .

amai, werd dat even lastig om naar het toilet te gaan of zelfs maar door de gang te wandelen, alles spekglad.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dark_child
Killing for religion, Something I don't understand
Usericon van Dark_child
Posted 06-11-2002 21:56 by Dark_child Wijzig reactieProfiel van Dark_childQuote dit bericht

Ik heb niet echt het idee dat door de accijnzen te verhogen het Fastfood gebruik minder wordt, de resultaten van de continue accijnsverhogingen van rookwaar vind ik ook nog erg slapjes laat staan van de drank, k drink echt geen druppel minder, dus of dit gaat werken, k denk t niet


Life is Just The Road To HELL, Welcome To Dying.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 06-11-2002 21:58 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2002 21:51 schreef beli mawr het volgende:
amai, werd dat even lastig om naar het toilet te gaan of zelfs maar door de gang te wandelen, alles spekglad.


wandellen koste zowel jou als mij toch al moeite aan het eind van die avond, staat mij bij... beli...


ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 06-11-2002 22:02 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

ik vind dat er subsidies op sport mogen komen!

iedereen heeft het recht om te eten, en als er subsidies op patat komen, kunnen de arme mensen dat niet meer betalen, en dat is zielig, want patat is lekker!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 06-11-2002 22:09 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

goed idee , ik denk met de accijnzen de overheid gezondheidszorg , gezonde voeding ( biologische producten ) , en sport en andere voorzieningen kan subsidieren .
meer overheidsbemoeienis vind ik trouwens wel goed ,zeker waar het gezonheidszorg aangaat , ook justitie . ( DNA van iedereen registeren )



Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 06-11-2002 22:18 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Zolang ze godverdomme maar van min Sateh afblijven!



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen