IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Tip 2020 Vorige pagina | Volgende pagina
KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 15-05-2020 11:06 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 15 mei 2020 10:52 schreef BenKnuckles het volgende:
Tsss. Hater.
Ik haat zeker op B., en ben er trots op.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-05-2020 15:58 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Doe er maar 10!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 18-05-2020 11:09 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht



Wondermooie plaat dit, staat hier al dagen op repeat...
En dat voor een collectie demo's



spectre
Usericon van spectre
Posted 18-05-2020 12:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2020 10:43 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ohw, is dat Beyonce? Nou, dan ben ik iig consistent, want wat is dat een over het paard getilde draak! Als ik ergens een pesthekel aan heb! Achterlijke kksnol.


Beyoncé


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-05-2020 12:51 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Jaarlijstwaardig tot nu toe:

Annihilator - Ballistic, Sadistic
Ozzy Osbourne - Ordinary Man
Wolf - Feeding the Machine
Warbringer - Weapons of Tomorrow
Winterfylleth - The Reckoning Dawn
Paradise Lost - Obsidian
Temple of Void – The World that Was
Dämmerfarben - Des Herbstes Trauerhymnen MMXX
Katatonia - City Burials
Perdition Temple - Sacraments of Descension
Vader - Solitude in Madness
Myrkur - Folkesange
Aara - En Ergô Einai
Skyforest - A New Dawn

Misschien:

The Spirit - Cosmic Terror
Testament - Titans Of Creation
...and Oceans- Cosmic World Mother
Naglfar - Cerecloth
With the End in Mind - Tides of Fire
Malist - To Mantle The Rising Sun

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 18-05-2020 12:52]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2020 13:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2020 10:43 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ohw, is dat Beyonce? Nou, dan ben ik iig consistent, want wat is dat een over het paard getilde draak! Als ik ergens een pesthekel aan heb! Achterlijke kksnol.



nu wil ik dat grotendeels wel onderschrijven, mens weet niet eens of ze een zangeres of een danseres is. of een moeder, of een blanke of zwarte. Ze weet gewoon heel erg weinig.

Die laatste plaat - Lemonade dacht ik - is ze gelukkig al iets minder in de wolken met haar eigengereide emancipatie en Knowles nothing en doet ze gewoon bitchy en gefrustreerd met wannado hé hé zelfpep zoals het een ex-meant to be ghetto girl die omhooggevallen toch weer het glazen plafond tegenkomt betaamt. Dat Angel of Death gedoe light is wie ze is, venijnige wichttrekjes komen er eindelijk uit.


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 18-05-2020 17:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Luister jij maar gewoon naar de nieuwe Gut.

Beyoncé 《3


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-05-2020 19:10 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht



I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-05-2020 19:25 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Stippenlift - Helemaal Het Einde (EP)



Ik vind dit erg goed, zowel muzikaal (fijn elektronisch eighties geluid, hij noemt het het zelf depriwave) als tekstueel (vervreemdend en zwaarmoedig).


... hoe de hazen lopen ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-05-2020 19:47 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2020 19:25 schreef faalhaas het volgende:
Stippenlift - Helemaal Het Einde (EP)



Ik vind dit erg goed, zowel muzikaal (fijn elektronisch eighties geluid, hij noemt het het zelf depriwave) als tekstueel (vervreemdend en zwaarmoedig).


Hmmm, klinkt niet verkeerd nee. Stiekem is het gewoon synthwave natuurlijk, maar het heeft idd wel een donkerder sfeertje.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-05-2020 21:35 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2020 19:25 schreef faalhaas het volgende:
Stippenlift - Helemaal Het Einde (EP)



Ik vind dit erg goed, zowel muzikaal (fijn elektronisch eighties geluid, hij noemt het het zelf depriwave) als tekstueel (vervreemdend en zwaarmoedig).




I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-05-2020 18:42 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Muzikaal niet onaardig, maar die tekst(en), dat is niet het vermelden waard, toch?



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 19-05-2020 21:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Jawel man.


... hoe de hazen lopen ...


ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 19-05-2020 22:07 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Toch knap voor een 8-jarige om deze tekst en muziek zo in elkaar te zetten.


That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-05-2020 22:14 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Commodore 64 riedeltjes meet Visage (van fade to grey, luister naar die bas lijn).

Klinkt best gaaf dus, toen begon de zang. Veel echo en dat begrijp ik wel. Beetje onzeker, geen idee. Misschien zou ik nog een liedje moeten luisteren, ook wat gedaan met iemand van de jeugd van tegenwoordig zie ik op youtube.

Maar nu geen tijd, misschien later.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-05-2020 8:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2020 19:25 schreef faalhaas het volgende:
Stippenlift - Helemaal Het Einde (EP)



Ik vind dit erg goed, zowel muzikaal (fijn elektronisch eighties geluid, hij noemt het het zelf depriwave) als tekstueel (vervreemdend en zwaarmoedig).

Muziek is adequaat, maar weinig spannend; zou ook eerder voor het videogame- dan 80's-vergelijk gaan. De zang, tsja, hij had er iets meer effect op moeten gooien misschien?
quote:
Op 18 mei 2020 11:09 schreef mikkasscar het volgende:


Wondermooie plaat dit, staat hier al dagen op repeat...
En dat voor een collectie demo's



Ja, wel toffe plaat. Voor mij iets te lief, alleen. Om het toch Soft te houden ga ik dan meer voor het in verlengde liggende The Soft Moon.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 20-05-2020 9:18]


I wish I was a butterfly


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 20-05-2020 8:58 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2020 18:42 schreef KwelgeestIV het volgende:
Muzikaal niet onaardig, maar die tekst(en), dat is niet het vermelden waard, toch?


Ik had het op de achtergrond aangezet en vond het toen wel fijn. Bij het opnieuw beluisteren is de monotonie toch minder (onderwijl ik daar normaliter vrijwel nooit een probleem mee heb, in tegendeel). Ben het ook wel eens met wat Ascendant Grotesque hier boven zegt.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 20-05-2020 8:58]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-05-2020 9:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2020 13:39 schreef Mythics het volgende:


Wat is deze? Ik moet er vooral om lachen, en heb ergens ook het idee dat dat de bedoeling is. Maar er zitten oprecht ook wel goede ideetjes in. Weet niet zo goed wat ik er mee moet, misschien later weer eens aanzetten.

Wel druk geweest met het geluid zo te krijgen, alsof het een slecht draaiende cassette is. Zwabberende pitch shift die eea net rond het toonstelsel neerzet?


I wish I was a butterfly


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 20-05-2020 14:13 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2020 8:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Ja, wel toffe plaat. Voor mij iets te lief, alleen. Om het toch Soft te houden ga ik dan meer voor het in verlengde liggende The Soft Moon.


Dat vond ik de eerste keren ook, maar hij kruipt zo onder je huid. Het klinkt voor mij niet lief, je voelt de pijn van Tobias Grave (zanger), de melancholie druipt er vanaf. Voor mij toch...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-05-2020 20:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zal het nog weleens luisteren. Bedoelde ook niet dat het lief was, alleen dat ik dit soort muziek liever minder lief heb.


I wish I was a butterfly


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 29-05-2020 18:55 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

https://lesserglow.bandcamp.com/

Had hier nog niet van gehoord, maar eerste luisterbeurt maakt best wel indruk.
Komt uit op Pelagic Records, dus dat geeft wel enige indicatie ... al vind ik het moeilijk om ze in een genre te plaatsen.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-05-2020 19:12 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Tussenstand: mei

1. Oranssi Pazuzu - Mestarin Kynsi
2. Sweven – The Eternal Resonance
3. Cryptic Shift – Visitations from Enceladus
4. Hällas – Conundrum
5. Black Curse - Endless Wound
6. Ulcerate - Stare Into Death and Be Still
7. Fluisteraars – Bloem
8. Elephant Tree – Habits
9. Envy – The Fallen Crimson
10. SLIFT – Ummon

Spotify-playlist met tips uit mei

Releases uit juni waar ik benieuwd naar ben:

05/06: Run the Jewels – Run the Jewels 4
05/06: Brigid Mae Power - Head Above the Water
05/06: Armand Hammer - Shrines
05/06: Covet - Technicolor
05/06: Trash Talk - Squalor
05/06: End – Splinters From An Ever-Changing Face
12/06: Flying Horseman - Mothership
12/06: Ulthar - Providence
12/06: Noveller - Arrow
12/06: Living Gate - Deathlust
12/06: This Will Destroy You – Vespertine
19/06: Hail Spirit Noir - Eden in Reverse
19/06: Vampire - Rex
19/06: Vile Creature - Glory, Glory! Apathy Took Helm!
19/06: Protest the Hero – Palimpsest
19/06: Eye Of Nix – Ligeia
26/06: Arca - KiCk i
26/06: Long Distance Calling - How Do We Want to Live?
26/06: Pyrrhon - Abscess Time
26/06: OHHMS - Close
26/06: Bell Witch & Aerial Ruin - Stygian Bough Volume I
26/06: Wren - Groundswells
26/06: Inexorum – Moonlight Navigation



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 31-05-2020 19:31 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Fiona Apple's nieuwe al gehoord? Briljant.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-05-2020 19:42 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 31 mei 2020 19:31 schreef zodiac lung het volgende:
Fiona Apple's nieuwe al gehoord? Briljant.


Één keer gehoord, werd er niet zo enthousiast van. Hoorde op het eerste gehoor een aangename jazzy plaat met veel interessantdoenerij, maar ik ga hem meer kansen geven. Ik vind eerder werk (Tidal, When the Pawn...) van haar namelijk erg goed.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 31-05-2020 20:02 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dan zie ik haar de toptienplek nog wel opeisen.
Ik was in ieder geval al bij de eerste luisterbeurt overtuigd. Wilde, compromisloze plaat.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen