![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Even wat gas terug. Je bent aan het klagen dat er in een populariteitslijst bands naar boven komen als Opeth, Tool en Behemoth? Dit zijn allemaal albums die in alle 16 edities van de ZM Jaarlijst in de top 10 stonden, dus ook in de tijd van jouw rooskleurige herinnering van een trver ZM. Denk je dat als er 500 Kwelgeestjes met uiterst superieure smaak gestemd hadden er op basis van 20 jaar muziek een uitgekristalliseerde top 50 was gekomen? Ik zou je echt aanraden om je met een anfer filosofisch probleem bezig te houden. Volgens mij ben je slimmer dan je jezelf zo tentoongespreidt. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 12-11-2020 12:19] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
quote:Je neemt het iets te serieus op. Dat er slechts op uit een bepaalde selectie van de historische jaarlijsten gekozen kon worden, was mij ontgaan. Mea culpa. Ik vind echter wel bepaalde bands vaak terugkomen, terwijl hun werken niet altijd even sterk zijn (*kuch* Behemoth *kuch*), en de hoeveelheid commercie als Rammstein en System of a down, zo herinner ik het mij indd niet, nee. Toch fijnzulke cognitieve filters. quote:Men kan dromen. quote: ![]() "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Ik vind dat in sommige gevallen meevallen en in andere gevallen tegenvallen. Die platen van Opeth en Tool worden nu eenmaal extreem breed gewaardeerd, daar kan je niks op afdingen. Maar Behemoth was met elk album verkiesbaar en staat maar twee keer in de top 50 omdat iedereen op The Satanist stemt. Enslaved was ook met zo'n beetje elke plaat verkiesbaar en alleen Axioma Ethica Odini haalt de top 50. Ik was vooral het meest verbaasd door Gojira. Drie keer in de top 20, really? Ik heb zelf niks met Rammstein, maar er zaten genoeg inzendingen tussen die Sleep en Deathspell Omega samen met Rammstein stemden. Tevens genoeg mensen die Cult Of Luna, Gojira en Mastodon stemmen en ook Toxicity meenemen. Da's nostalgie. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 12-11-2020 12:33] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
quote:Dat vind ik echt een heeeel matig Enslaved-album. En Gojira, ja, tja, wat wil je dat ik er van zeg.. ? ![]() "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Maar dat is ook iets wat bij Enslaved hoort. Ze maken altijd albums die een 7,5 of een 8 zijn en nooit echt een dikke vette 9 of meer. Dus iedereen heeft een andere favoriet. Behemoth heeft wel een 10 gemaakt, al is het ook niet mijn eerste keuze. Maar ik erken wel dat The Satanist een goed album is. En het nostalgieverhaal van Pim klopt ook wel, ik had zelf 18 van de 20 albums gekozen en plek 19 en 20 gingen nu naar bands die ik normaal niet zou kiezen in een jaarlijst, maar die wel een/één gaaf album hadden. Hafgufa ![]() |
|
Enslaved maakt wel even heeel wat betere, originelere, en meer eigen muziek dan Behemoth. The Satanist, kom op! Blow Your Trumpets Gabriel is een vet nummer, maar de rest dood zaad, en in Blow Your Trumpets Gabriel haalt de blastbeat die ons naar een climax moet brengen het al net niet. Demigod, dat is een zeer degelijk, verfrissend en onderhoudend album. De rest, jaren 90.. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: quote: quote: quote: Ik heb deze lijst ook maar eventjes aangepast Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: Verrast me eigenlijk niet. Gojira is echt razend populair en is misschien zelfs wel de toekomstige headliner op de grote metalfestivals als het merendeel van de gevestigde oudere namen er mee stopt. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-11-2020 16:21] ![]() |
|
Er zijn slechtere headliners. ![]() |
|
quote: Nee idd, zeg het al vanaf het begin, die gasten worden de nieuwe Metallica (zover je tegenwoordig daarmee zou kunnen komen). En terecht, hele goeie band. ![]() |
|
quote: Zeker. Goede liveshows altijd. Maar tijdens From Mars To Sirius was het het ondergrondse broertje van Mastodon en best onbekend. Nu megapopulair en dan staan zowel de onbekendere platen als het nieuwere en populairdere materiaal in de top 20. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
quote: hier heb ik wat van opgestoken signature ![]() |
|
tijd terug ook een lijst gemaakt van mijn favoriete metal albums maar hier nooit gepost. Als nu een lijst zou maken zou die wss een beetje anders zijn maar denk dat het eigenlijk gewoon nog steeds klopt. 1. Wytch Hazel - Prelude (2016) 2. Macabre Omen - Gods of War at War (2015) 3. Agatus - The Eternalist (2016) 4. Solstice - White Horse Hill (2018) 5. Mgla - Exercises in Futility (2015) 6. Kawir - Πάτερ 'Ηλιε Μήτερ Σελάνα (2016) 7. Blood Incantation - Hidden History of the Human Race (2019) 8. Katavasia - Sacrilegious Testament (2015) 9. Argus - Beyond the Martyrs (2013) 10. Traveler - Traveler (2019) 11. Thy Darkened Shade - Liber Lvcifer I: Khem Sedjet (2014) 12. Dead Congregation - Promulgation of the Fall (2014) 13. Zemial - Nykta (2013) 14. Tanith - In Another Time (2019) 15. Ares Kingdom - Incendiary (2010) 16. Mefitis - Emberdawn (2019) 17. Argus - Boldly Stride the Doomed (2011) 18. Blood Farmers - Headless Eyes (2014) 19. Archgoat - Apocalyptic Triumphator (2015) 20. Solstice - Death's Crown is Victory (2013) 21. Varathron - Patriarchs of Evil (2018) 22. Atlantean Kodex - The White Goddess (2013 23. Malokarpatan - Nordkarpatenland (2017) 24. Slaegt - Beautiful and Damned (2015) ![]() |
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |