|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hij bedoelt Pink; da's een of ander zangeresje; en waarschijnlijk is hierbij niet het woord 'opzwepend' maar 'opwindend'. Pink slaat helaas op haar haarkleur... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-06-2002 20:33] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ja, en die is niet eens meer "pink" (geloof ik) Love is a curse |
|
Gevoel in muziek... Voor mij gaat het dan vooral om de teksten, en liefst nog de combinatie tekst/muziek; een volledige expressie van de gevoelens van de schrijver/componist/whatever (en niet het uiterlijk ) Voor mij is Lacrimosa *de* band op dat vlak... [Dit bericht is gewijzigd door Child Of Decadence op 16-06-2002 14:23] |
|
quote: Je leest niet goed. Er staat toch echt opzwepend. |
|
ik geloof ook dat 'gevoel' in de muziek voor iedereen verschillend is.. Voor mij persoonlijk ligt dit gevoel bijna altijd in de gitaren, vooral de soli dan.. Ritchie Blackmore (Rainbow) of Uli Jon Roth zijn pachtexemplaren, ook David Meniketi (Y&T) kan er wat van, met name in 't nr I believe in you.. Dit is bovennatuurlijk ! |
|
Ik let vooral op de teksten en op de muziek,als ik op een plaat een gevoel wil herkennen... Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Als ik reign in blood, altars of madness of seven churches aanzet hoor ik gewoon de agressie d'r vanaf druipen.... GE NI AAL! Ik, Wil Schuurman |
|
Gevoel in muziek is: Als je aan het luisteren bent je leest de tekst mee en je krijg kippevel, dat is gevoel in muziek!!!!!!!!! On the sixth day, of the sixth month in the sixth hour............................................Mankind falls, Something wicked comes!...........................Take a look to the sky just before you die, it's the last time you will!! |
|
Joy Division, DAT is pas gevoel in muziek leggen. De zanger vooral dan. |
|
Ik zou he;lemaal geen muziek willen maken als het gevoelloos gebracht word. Ik vind dat bands die opgaan in hun muziek echt super! I hate the morning (light) |
|
quote: Ik quote dit bericht omdat dit duidelijk aantoont dat er meer dan één perspectief is aan het begrip gevoel. Ik denk dat we ons in deze topic redelijkerwijze kunnen beperken tot de twee eerste nl.: -Het gevoel dat de muziekant probeert over te brengen en -Het gevoel dat iemand ervaart wanneer hij ernaar luistert. Mijns inziens heeft het eerste vooral te maken met de technische en theoretische bekwaamheid en kennis van de muziekant, hoe goed hij zijn instrument beheerst. Ik meen dat gevoel in deze optiek veroorzaakt wordt door volgende factoren: -"accuracy" -techniek van de muziekant -zuiverheid van de noten/akkoorden... -goede noot keuze (hoewel dit tot op zekere hoogte subjectief is) -de sound (hoewel dit eigenlijk ook subjectief is) Langs de andere kant van het begrip, de "luisteraar-kant", is het een LOUTER SUBJECTIEVE aangelegenheid, deze zijde is zuiver persoonsgebonden. Opmerking: Zaols iemand reeds zei, wordt muzieksmaak ook gekenmerkt door het "rode wijn effect". Naarmate men er meer van weet zal de smaak evolueren. Men kan zich dan de vraag stellen wie er dan gelijk heeft (wie er recht heeft om te zeggen wat goed of slecht is)? Heeft een wijnkenner meer recht om te spreken over wat hij goed of slecht vindt dan iemand die er de ballen van kent? Ik vind van niet, een wijnkenner heeft volgens mij maar evenveel recht om te spreken dan een leek! Een klassiek geschoolde dirigent heeft, analoog, volgens mij maar evenveel recht op zijn stem dan de gemiddelde man/vrouw. zeggen wat goed je goed of slecht vindt is een kwestie van smaak. Smaak is zuiver subjectief Eigenlijk toont dit laatste ook meteen de verwaarloosbaarheid aan van de vrij objectieve "muziekant-zijde" van gevoel. In realiteit wordt het begrip dus niet opgesplitst en domineert SUBJECTIEF op OBJECTIEF. Het fungeert een beetje als het opslorpend element in de wiskunde. In feite moet men altijd goed in het achterhoofd houden dat men omtrent muziek de technische aspecten van de muziekant scheidt van de gevoelsmatige kant. "I think he looks like a bird who swallowed a plate, Mylord" |
|
Ik vind wel dat er live veel minder gevoel in de muziek zit dan op cd. Hoe het komt weet ik echter ook niet. |
|
.Kippenvel. |
|
quote: ik wordt er altijd wel happy van! HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
Een band die mij altijd laat voelen (niet letterlijk dan) is Kashmir. Geen metal, maar wel erg mooie teksten en expressief gezongen. BROODJE POEP! |
|
Gevoel in muziek is er wel degelijk, het hangt er alleen van af wat het voor jou kan betekenen. Wat ik mooi vind (bij mijn favoriete muziek) is een zware lage stem die hoog kan uithalen, en daar mee al z’n emoties kan laten horen. Dit heb hoor ik zelden in de gothic muziek van tegenwoordig. De zanger van The Sisters of Mercy, heeft voor mij de beste stem die er maar kan bestaan. Op de studio albums klinkt hij zuiver en goed, maar op de live albums (bootlegs) kan hij zo goed z’n stem uithalen, dat ik er kippen vel van krijg. De zanger van Type O Negative komt hier aardig goed bij in de buurt. In het nummer “Love you to Death” kan hij bij het versnelde stuk goed z’n emotie in zijn stem laten galmen. Heerlijk !!!! Andere zangers zoals: Alice Cooper, Rob Halford, kunnen dit ook wel. Het is alleen een andere muziek stijl, en is niet te vergelijken met gothic. Wiegen Meister ! |
|
Idd ik voel de emoties ook bij The SoM en bij type O.. What is this hell you have put me through, Do as I say not as I do, pushed onto me what's wrong or right, hidden from this thing that they called live, Mijn forum |
|
quote: Kijk een kenner Wiegen Meister ! |
|
Sisters vind ik op een enkel nummer na bagger .. Aesma Daeva geeft mij een erg goed gevoel Madragoria Scream is met erg veel gevoel ingespeeld/gezongen, je neemt de zangeres niet eens kwalijk dat haar engels half italiaans klinkt. My Dying Bride tja niet echt veel uitleg nodig dacht ik zo Crowbar die teksten snijden er hard en diep in bij mij. |
|
Wat betreft de zangers die gevoel kunnen brengen: die zitten, buiten Rob Halford, in de verkeerde bands. Dan denk ik aan Eddie Vedder, of een nog niet rijke Bono, of ja, zelfs Robert Smith. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Depeche Mode heeft ook wel emoties in z'n muziek. Het beste album van DM is "Songs of Faith and Devotion" Dit album kan mij het kippenvel bezorgen [Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 05-07-2002 14:14] Wiegen Meister ! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina |